Sign in to follow this  
Followers 0
Executron

Senzor Placute De Frana

68 posts in this topic

Am si eu o intrebare va rog, imi cer scuze daca s-a mai intrebat.

La Passatul din semnatura am senzor pentru uzura placutelor si la cele de pe spate? (eu stiam sigur ca exista la cele pe fata). Adica o sa tipe daca trebuie schimbate?

Intreb pentru ca uitandu-ma la ele par destul de mult uzate, problema e ca nu stiu cum se poate aprecia uzura... :( Este un indicator de nivel ceva, un

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

EXE ...nu ai senzori pe spate doar pe fata. Poti sa iti dai seama daca mai ai placute pe spate cand 'se mai lasa frana' :) Safe

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
'se mai lasa frana'

:) Ce inseamna asta? Adica n-o sa mai franeze calumea? :(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da franeaza ca lumea, numai ca se mareste un pic distanta de franare si o sa o simti in pedala-un pic de cursa lunga-

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa vezi daca ai senzor desfacand roata si sa te uiti daca exista un fir care intra in placuta de frana. De obicei este pe stanga fata, dar poate sa existe si pe ambele parti iar uzura poti sa o vezi din ochi daca dai jos roata; in mod normal o placuta noua are cam 1cm grosime (aproximat din ochi). Spatele se schimba cam la al doilea rand pe fata, fiindca se uzeaza mai greu, eu am schimbat fata si spatele nu a fost nevoie, o voi face la urmatoarea atentionare a senzorului pentru fata.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai senzori in placutele din spate. O sa vezi doar vizual daca sant uzate. Cand grosimea ferodoului e sub 5mm, poti sa te ingrijorezi. Pana atunci nu :flower:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miercuri mi-am schimbat placutele de frana. La masina din semnatura am senzori pentru uzura placutelor pe toate 4 rotile.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e ca nemtii nu au pus senzori si pe spate pentru ca cei din fata cand se aprind si trebuie schimbate placutele, ei le schimba pe toate 4. Oricum Franarea se produce 90% fata 10% spate. E o chestie nemteasca :))

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu astazi merg sa le schimb. Am schimbat cele de pe fata si cele de pe spate nu era nevoie, si dupa cate stiu pe spate nu sunt senzori.La mine de vro 2 zile la franre puternica se aude un suierat ca la frecare de metal pe metal....sigur trebuie schimbate...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare :)

Cati km mai pot face daca mi s-a aprins azi martorul de "check break pads" ? Ochiometric mai au 1/2 cm cam asa

Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta depinde doar de tine :). Eu am facut cam 45.000 de km de la vreo 10mm grosime la ferodou, pana s-a aprins martorul. Adica o uzura de vreo 6mm in 45.000 de km.

Dar nu risca prea mult. La un moment dat, fiind prea subtire, o sa se rupa bucati ferodoul de pe placuta. Pana la salariul urmator te tine linistit :beerchug:.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam 2000Km ca sa nu ajunga metal pe metal. Dar asta depinde si de stilul de conducere.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc! Fac revizia in 1000-2000 de km si le schimb atunci daca e :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat discurile fata+spate si placute si am comandat fara senzor. Placuta stanga fata (interior) era cu senzor. Cred ca greseala pe care am facut-o a fost ca am taiat firul ala ce iesea din placuta veche pentru a ramane mufa de la el ca un capac pentru celalta mufa in care intra. In momentul in care am taiat firele cred ca s-au atins intre ele si s-a aprins martorul. Acuma desi am pus placute fara senzor si am scos de tot mufa de la placuta veche, martorul a ramas aprins in bord. Nu trebuia sa se stearga eroarea ? Daca puneam placuta cu senzor se stergea, sau oricum trebuie stearsa cu vag-com ?

Edited by MariusAP
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
In momentul in care am taiat firele cred ca s-au atins intre ele si s-a aprins martorul.

Adica invers :)

Martorul s-a aprins in momentul in care s-a deschis circuitul. Adica s-a intrerupt vreun fir. Ca sa fie totul ok, trebuie sa legi intre ele cele 2 fire. Altfel iti va ramane becul aprins.

La prima punere a contactului se va sterge eroarea daca totul e ok. Nu e nevoie de vagcom.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult @c o s m i n Eu credeam ca e invers ;). Sper ca n-am aruncat mufa cu bucatica de cablu de la placuta veche, ca altfel nu mai am ce-i face. Mai este alta posibilitate daca am aruncat mufa aceea ? Asta ca sa nu ramana martorul ala aprins pana la urmatorul schimb de placute, cand o sa stiu... si o sa-mi iau cu senzor :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mai este alta posibilitate daca am aruncat mufa aceea ?

Da, mai este. Cauti 2 papuci asemanatori pe care ii bagi in mufa aia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva, la masinile care nu au senzor de placute uzate pe spate, exista acea gaura in caroserie pentru a introduce cablul, si e acoperita cu vreun dop? Sau, din cei ce au si pe spate, are cineva o poza ca sa vad cum vine?

Intreb asta pentru ca am primit un cablaj de senzori placute spate, cu tot cu burdufurile ce le tin in caroserie si nu stiu daca merg plug & play pe caroserie.

Conectarea la instalatie nu e o problema.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

PAi poti folosi gaura pe unde ar trebui sa treaca firele de la cantarele de la xenon. Cele pe original, daca ar fi, sunt impreuna cu senzorii de la ABS, adivca in acelasi cablu.

Si le pui in serie cu cele de pe fata ?, ca in paralel nu merg.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, in serie. Va trebui sa vad cum arata dopul din caroserie, daca intra la fix burduful ce e pe cabluri.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cosmin sunt placute de frana pe spate cu senzor ?

Ca n-ar fi mare branza de legat in circuit.

Edited by vortexo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

doar la reprezentanta poti afla daca ai senzor pe spate

masinile VW sunt foarte diferite constructiv ca si sistem de franare: disc, etrier, placute; chiar la acelasi model identic de masina, model an si cu aceeasi serie motor

astfel aceasta informatie nu poate fi obtinuta nici cu cele mai avansate programe de cautare piese auto ci doar cu seria de sasiu la reprezentanta ... sau demontand o roata din spate :)

PS - din placutele vandute de mine pana acum la acest model in Romania nu exista modele cu senzor pe spate

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare baietii,

eu pe O2 nu am mufa pt senzor de placute, dar am inteles ca se poate trage acel cablu. de unde si cum, habar nu am

stie cineva ceva ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare baietii,

eu pe O2 nu am mufa pt senzor de placute, dar am inteles ca se poate trage acel cablu. de unde si cum, habar nu am

stie cineva ceva ?

DA, se poate

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie duse 2 fire pana in ceasurile de bord si codat IC.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.