NeXuS_3

Martor ulei (rosu/galben) aprins in bord

56 posts in this topic

din pacate, la nici 3000 de Km facuti cu proaspat achizitionatul audi A4 1.9TDI din 2004(2005 in acte) am o problema

ceea ce ma roade , este faptul ca nu stiu cum sa interpretez

in bord a aparut in dimineata asta urmatorul mesaj: (a se vedea atasamentul)

am intrebat un prieten care se mai pricepe, si mi-a recomandat sa mai completez uleiul

era , ce-i drept putin sub nivelul recomandat - (striatiile de pe joja)

am cautat in oras ulei Castrol conform 505.01 , am cumparat 1 Litru si am adaugat in motor aprox 250 de grame

uleiul a fost adaugat la 2 ore dupa ce am oprit ultima data motorul.

nivelul a ajuns in zona recomandata

mesajul de pe bord a disparut, dar a reaparut 5 minute mai tarziu (motor pornit)

uleiul e tot acolo, nu a plecat nicaieri,

am mai lasat masina inca 40 de minute, si am mai completat putin (150 grame pentru a fi sigur ca nu e de acolo problema)

mesajul nu a mai disparut

am adus masina acasa, si mi-e frica sa o mai pornesc pentru ca nu stiu cat de grava este problema.

in urma cautarilor am gasit un singur topic in care aparea acea pictograma, si care se referea la un sensor.

intrebarea mea este, cat de grava este problema,

va multumesc anticipat.

post-14323-1187625103_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai incercat sa te uiti la joja dupa ce ai completat cele 150g?Mare atentie ca masina sa fie pe plan drept si sa treaca minim 15-20 min pana te uiti,timp in care sa ajunga tot uleiul in baie.

In cartea masinii este mentionat un consum de ulei care poate parea mare,specific TDI-urilor mai ales cand ai avut o benzina.

Daca uleiul e la nivelul corespunzator eu zic sa nu te sperii prea tare dar cere si parerea unui specialist care sa puna si testerul pe ea pt a vedea daca e un senzor.

Bafta!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, uleiul este la nivelul corect

am gasit un manual in italiana si din ce am inteles (cu ajutorul lui babelfish) ari fi asta:

"sa merg sa verific in cel mai scurt timp la un service"

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ACEST TOPIC. Poate gasesti pe cineva din oras sa te ajute cu o diagnoza. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ACEST TOPIC. Poate gasesti pe cineva din oras sa te ajute cu o diagnoza. :)

am aranjat cu o cunostinta sa facem o scanare intr-o ora

problema este ca nici unul din noi nu am mai folosit vreodata asa ceva (avem doar echipamentul)

puteti sa-mi recomandati cam pe unde sa ma uit?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu fie o problema legata de presiunea de ulei. Mergi urgent si fai o testare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ar avea motiv

pt presiunea la ulei este alt simbol (in manualul gasit de mine pe net)

are doar 120.000 Km

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai PM. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc!

voi reveni cu detalii

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok

deci eroarea la senzorul de ulei este intermitenta

initial aparea intermitent, am sters-o , iar apoi a aparut cm apare in atasament cu open or short to B

m-am mai linistit putin

errors.txt

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu este o problema de contacte/fir intrerupt, atunci...schimbi senzorul :cheers: .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eroarea a disparut aseara in timp ce mergeam prin oras (vreo groapa)

cred ca totul se trage de la o balta enorma in care am intrat cu o seara inainte (au dat si la stiri ca a plouat puternic si a inundat strazile din Bistrita)

sunt din nou fericit :)

multumesc foarte mult xxnelu :cheers:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce cod de motor ai si ce ulei folosesti ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cod motor: BKE

ulei: Castrol TXT (505.01)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot BKE am si eu dar folosesc 507.00 Liqui-Moly 5w-30 Top Tec 4200 , ulei special pentru Euro 4 cu DPF .

Din DE. a venit cu Aral Super Tronic L.L. III 5w-30 . In RO. nu se importa (asa mi-a spus un distribuitor!?) si am optat pentru Liqui-Moly . (www.liqui-moly.de / oil guide )

P. S. - Cred ca nu ai folosit uleiul potrivit (507.00) de iti apare acea eroare in bord ?!

505.01 este pentru P.Duse dar distruge DPF . Eventual poti folosi 506.01 (0w-30) .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

atasez decodarea dupa seria de sasiu

la mine apare ca fiind Pumpe dusse motorul si pe sasiu am un abtibild cu ulei standardul 505.01

A4.pdf

A4.pdf

Edited by NeXuS_3
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi pe Oil Guide din www.oilshop.ro la sectiunea Aral (site-ul orig. Aral) si ai sa vezi ca pentru BKE ai 507.00 Super Tronic LL III 5w 30 . Legat de 505.01 optiunea este a ta !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai tocmai am luat masina si urmeaza sa-i fac schimbul de ulei

ma duc la reprezentanta sa-mi confirme

faza este ca pe un decodor de serie de sasiu, mi-a spus clar ca uleiurile folosite sunt 505.01 si 505.02

pe desfasuratorul de la service de la fostul prorpietar apar schimburi de ulei, mi se pare f ciudat ca reprezentanta sa puna 505.01 daca nu este voie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Decodorul de serie de sasiu " este facut de unul dintre membrii vwforum . Toata stima pentru munca depusa !

Realitatea este ca pentru BKE cu DPF , ulei recomandat de AUDI este fabricat de Liqui-Moly , Aral , Valvoline , Castrol si cam atat . Pe eticheta trebuie sa scrie clar : Euro 4 cu DPF , 507.00 si 5w 30 .

Nu te lua dupa ce recomanda "Service-urile" . Fiecare are contract cu un distribuitor si incearca sa vanda produsul respectiv de ulei (contra unor bonusuri ca : elevator , trusa de chei , etc ) ! In afara de site-urile producatorilor de ulei , eu nu mai cred nimic !

P.S - Cunosc o gramada de cazuri in care " Reprezentanta " folosea ulei de calitate inferioara fata de cel recomandat !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

of...

intr-o saptamana tre sa fac schimbul de ulei si nici nu stiu ce sa pun....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

" A CHEAP ENGINE OIL MAY SAVE YOU MONEY IN THE SHORT TERM, BUT IT WILL COST YOU IN THE LONG TERM! DON'T SKIMP! " citez din www.carbibles.com .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine este aceeasi eroare si se datoreaza unui fir din cele 3 ce ies din senzorul din baia de ulei care este sectionat. L-am lipit cu fludor si a disparut eroarea. problema este ca din cazua temepraturii de acolo dupa 1h de mers mi-a reaparut (s-a dezlipit din nou firul) Nu stiu cu ce as putea lipi firul si sa tina la temperatura din baia de ulei de 85-90grade. Senzorul costa 2,8 mil insa problema nu este de la el ci de la mufa care intra in senzor. La mine dupa ce imi apare iconul respectiv, indicatorul din bord cu temperatura uleiului nu mai functioneaza. Aceeasi eroare om am si eu cu vag-com-ul si la fel s-a intamplat cam 2 luni de zile imi aparea-disparea icon-ul pana cand s-a rupt de tot firul si a ramas aprins continuu.

Edited by zaxas
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceasi problema la A4 2002- 1.9 PDI -131 CP "Motorolsensor defekt" adica martorul de la senzor ulei se aprinde si stinge aleatoriu. este posibil sa fie un contact dezlipit. Am sa verific. Pentru cine sa controlat mufa de la baia de ulei si stie ca trebuie lipita (cred ca zaxas) sa incerce cu letcon.

Bafta !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva cam ce cantitate de ulei este intre nivelul minim si cel maxim indicat pe joja? adica daca uleiul e la minim, cam cat ar trebui complectat ca sa ajunga la maxim?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit-o si io astazi...am mers ok 20-30 km prin oras si cand sa repornesc motoru dupa ce am stat la un suc mi-a aparut senzorul de la ulei...am verificat nivelul si era intradevar la minim, am completat cu cca.200g si a urcat nivelul la maxim, tin sa precizez ca am 3000 km decand am masina si decand am facut schimburile la toare consumabilele...in toti acesti km am facut un drum de bacau-bucuresti si unu de bacau-Constanta(am mers pe autostrada soarelui de la bucuresti la cernavoda ). In acesti km facuti la exterior am mers cu minim 140, deci i-am dat oleaca de cocs. Intrebarea mea este daca este normal sa pape asa de mult...cand am facut schimbul a pus 3,8 L (1,9 TDI 131 cp cod motor AWX)

Edited by Fritz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.