Jump to content

Probleme iluminat cluster


ingerul_danutz
 Share

Postare recomandată

ingerul_danutz

de cateva seri am o problema cu iluminarea bordului.

dupa cateva minute lumina bordului se diminueaza brusc si imi este ff greu de urmarit noaptea km.

s- a mai intamplat la cineva?

care este rezolvarea acestei probleme....

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blink: modifica titlul topicului in Iluminare! :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ingerul_danutz

poate cineva sa ma ajute cu o schema / ce cabluri vin in spate la bord

asta seara am dat cu masina printr-o groapa si s-a aprins timp de 2 sec, posibil un contact nu da bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 cauze posibile

a. potentiometrul de unde reglezi intensitatea farurilor a prins mizerie, s-a uzat, etc.

b. circuitul de reglare a intensitatii luminii care este comandat implicit de acel potentiometru s-a defectat, implicit se poate sa fi aparut 1 lipitura `rece` pe cablaj.

c. contact imperfect in tot acest `lant trofic`alimentare - potentiometru - circuit reglare - lumini bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
ingerul_danutz

deci, potentiometru functioneaza ok, doar lumina de la bord joaca feste, in rest, iulimarea AC-ului, a butoanelor de la geamuri, gurile de aerisisre functioneaza perfect....

acum s-a dus de tot, e bezna totala ZERO, doar acele de la apa si benzina se mai observa slab de tot

este ff enervant noaptea, trebuie sa merg cu lumina aprinsa in masina sa observ km

cum pot afla ce mufe intra in spatele bordului?! o schema ceva?!?!?!

Modificat de ingerul_danutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
de cateva seri am o problema cu iluminarea bordului.

dupa cateva minute lumina bordului se diminueaza brusc si imi este ff greu de urmarit noaptea km.

s- a mai intamplat la cineva?

care este rezolvarea acestei probleme....

Buna ziua,

va trimit si eu descrierea unei probleme pe care o am cu al meu VW PASSAT din 2004 TDI:

-fara sa se intample ceva anume cu masina am observat ca lumina albastra de fundal, de la bord, de la radio si de la climatronic a inceput sa palpaie deci nu mai are intensitate constanta; acest comportament se intampla indiferent daca motorul este pornit sau nu. Daca cineva cunoaste de ce se intampla aceasta sau i s-a intamplat si a rezolvat problema il rog sa-mi comunice si mie. De asemenea, exista un potentiometru de reglare a intensitatii iluminarii bordului? Daca da unde este amplasat?

Cu multumiri anticipate,

Marius

pelmada@yahoo.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti s-a aprins becul de baterie de pe bord? La mine tot asa au inceput probleme in momentul cand mi s-a stricat regulatorul din alternator si pe masura ce mi se consuma curentul din baterie, lumina de pe bord palpaia pana a murit de tot (bineinteles alaturi de baterie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista un potentiometru de reglare a intensitatii iluminarii bordului? Daca da unde este amplasat?

Se poate sa nu-l fi descoperit? Langa butonul de pornire a farurilor.

S-ar putea sa faca fite si el. Ai putea sunta firele de la potentiometru, sa vezi daca mai palpaie.

post-8441-1220349306_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci, potentiometru functioneaza ok, doar lumina de la bord joaca feste, in rest, iulimarea AC-ului, a butoanelor de la geamuri, gurile de aerisisre functioneaza perfect....

acum s-a dus de tot, e bezna totala ZERO, doar acele de la apa si benzina se mai observa slab de tot

este ff enervant noaptea, trebuie sa merg cu lumina aprinsa in masina sa observ km

cum pot afla ce mufe intra in spatele bordului?! o schema ceva?!?!?!

Schema cablaj IC passat b5 1998:

Daca nu functiona nici iluminarea Ac si nici Gurile de aerisire atunci aveam eu o idee.

IC.pdf

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor celor ce mi-au raspuns. Mi-am adus aminte ca trebuie sa fie un potentiometru de reglare intensitate a luminii de bord (scrie si in manualul de utilizare...dar memoria bat-o vina...). Acum vreo 3 ani l-am reglat astfel incat sa am o iluminare slaba (ca sa nu suprasolicit led-urile) si inainte de a aparea problema cu palpaiala am curatat-sters interiorul masinii deci implicit si bordul si probabil am atins un pic acel potentiometru, suficient cat sa-l dau mai pe minim, pozitie in care cred ca oricum palpaie si este normal sa se intample asa. Poate cineva sa-mi confirme daca si la el atunci cand potentiometrul e pe minim, luminia de bord albastra palpaie si la masina lui?

Multumesc inca o data.

Marius

Razvan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu cred ca este cazul de vreo "palpaire" indiferent pe ce luminozitate este setat potentiometrul. Totusi, ar trebui sa verifici daca nu cumva sunt ceva contacte imperfecte pe acolo pe la potentiometrul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

pentru cei care se vor intalni pe viitor cu problema legata de iluminarea albastra de bord care palpaie: am modificat intensitatea din potentiometrul specific si se pare ca avea contact imperfect la cursor fiindca dupa cateva curse complete max-min, lumina nu mai palpaie.

Pe viitor doresc sa il verific si daca cineva ma poate ajuta cu instructiuni privind modul de demontare al acestuia il rog sa-mi comunice si totodata ii multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine...daca dai spre minim potentiometru de reglare a intensitatii iluminarii bordului si te uiti (doar) din lateral la km si ceas tremura cifrele, acest tremurat dispare daca dai spre maxim potentiometru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea, ca in aceste cazuri e obosit reostatul ala de reglare. La mine n-are nimic nici daca dau pe minim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

La mine se intampla altceva , noaptea la diferite perioade mi se stinge lumina de la ceas si de la km apoi iar apar si tot asa. Dar totusi de ceva timp nu mai pot sti cat e ceasul noaptea pt ca nu se mai vede decat o data la saptamana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te atent, la fel face si iluminarea interioara (butoanele de pe usa si consola), sau doar lumina din cluster?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu ai un scurt in bricheta, la becul acre ilumineaza bricheta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy, daca ar avea scurt, ar arde siguranta

Trebuie sa verifici cum a zis Cosmin sa vezi daca face la fel peste tot, daca iti face doar la ceasuri atunci ai un contact imperfect la mufa de la ceasuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becul la bricheta nu mi se aprinde!

Modificat de mario zaccaria
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proasta iluminare ar mai putea fi cauzata de functionarea defectuoasa senzorului de lumina interioara aflat in unele borduri VDO.Nici eu nu am stiut de aceasta "facilitate" pana nu am desfacut bordul.Functioneaza in felul urmator:daca dimerul este dat pe minim si iluminarea este mica in bord in momentul in care luminezi cu o lanterna punctul de sub vitezometru sub cifra 0 km luminozitatea creste la maxim dar numai in bord.Localizarea acelui senzor este facuta in pozele de mai jos.Bafta

post-24975-1253381485_thumb.jpgpost-24975-1253381625_thumb.jpg

Modificat de vortexo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine dupa 10 min dupa ce aprind farurile, la display-ul unde apare ceasul se slabeste lumina pana se vede un albastru sters si nu se intelege ce scrie pe display. Lumina mi se pare slaba fata de un golf 4 din 2005. Aveti idee cum se desfac ceasurile? Cu search n-am gasit nimic (poate nush eu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=61784 :icon_thumright:

Cel mai probabil, unul din cele 2 LED-uri inseriate, ce ilumineaza acel display e obosit. Si eu am schimbat la cineva unul din LED-uri, exact pentru aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms ptr explicatie dar cum se demonteaza ceasurile de pe masina(nu numai cum se schimba becul).? Daca deranjez imi cer scuze dar nu gasesc nimic cu search.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aria Passat B5 are o sectiune speciala de DIY-uri. Uite aici cum se scoate clusterul din bord, si aici cum il desfaci bucati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!