Jump to content


Photo

Aparat De Sudura In Argon Mig/mag ...?


  • Please log in to reply
262 replies to this topic

#141 bogdan_bus

bogdan_bus
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:1963, 1960, 1976
  • Motorizarea:1200i, 2000i

Posted 18.12.2007 @ 13:38

.........da .. asa este cu autogena .. numai ca eu nu mai am service de vreo 8 ani .. iar acum daca as avea tot nu as mai lua autogena.. as lua o plasma si un tig pe linga mig-mag .... pentru ventuze un aparat electric cu IF ... pentru taiat pendular coada de vulpe .... iar pentru tabla groasa invertorul de la tig e mult mai util.. alte proceduri la care e nevoie de caldura le fac si acum cu o lampa de gaz........ tig o sa-mi iau pe bucati ca nu am toti banii o data ... prima data invertorul e cam 10bulioane ...pistolul e cam 4 bulioane ... si tubul pe care il caut si pentru mig......plasma e pentru serviceuri.. pentru aluminiu .. inox .. si altele ca astea ...tig as folosi

#142 Bugtuner

Bugtuner
  • Oraş:Arad
  • Model:VW broscuta 1973

Posted 18.12.2007 @ 13:59

Si noi visam toti la asa ceva, si eu si alti ne-am lua asa ceva, dar inca bugetele si economia nu o permit. Eu ma refeream la ce as lua la un buget mediu al unui broscar. Direct pe caz. Tu crezi ca eu nu visez nopate la un TIG? Dar pot sa visez in continuare inca 5 an cel putin (sau poate castig la loto :RO flag: :icon_geek: ) Tocmai pentru ca bugetele sunt asa cum sunt as incepe cu autogen, pentru ca la aceasi bani ar fi mult mai vesatil, pot face si tabla (nu la calitatea si conditile ca MIG , dar e ok) plus fac si restul treburilor de care am nevoie. Cand mai stang bugetul un pic mi-as lua si MIG.

#143 bogdan_bus

bogdan_bus
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:1963, 1960, 1976
  • Motorizarea:1200i, 2000i

Posted 18.12.2007 @ 14:20

Si noi visam toti la asa ceva, si eu si alti ne-am lua asa ceva, dar inca bugetele si economia nu o permit. Eu ma refeream la ce as lua la un buget mediu al unui broscar. Direct pe caz. Tu crezi ca eu nu visez nopate la un TIG? Dar pot sa visez in continuare inca 5 an cel putin (sau poate castig la loto :icon_cool: :icon_thumright: ) Tocmai pentru ca bugetele sunt asa cum sunt as incepe cu autogen, pentru ca la aceasi bani ar fi mult mai vesatil, pot face si tabla (nu la calitatea si conditile ca MIG , dar e ok) plus fac si restul treburilor de care am nevoie. Cand mai stang bugetul un pic mi-as lua si MIG.




mai frate ...tigul se compune din invertor..care il gasesti la bricostore, prak, etc iar cel mai propice 130A costa cam 10-11milioane.. aparat pe care poti sa-l folosesti si la sudura cu electrod ca asa il iei din magazin...eu zic ca 11 mil poti face un credit direct in magazin.....dupa care un set cu pistol, penseta, virf de wolfram, reductor si furtun de gaz am vazut in bucuresti la un magazin si era in jur de 4 mil... si tot la magazinul ala aveau si tuburi de corgon de 10 litri ... de ajuns zic eu pentru un atelier gen garaj personal...si ca sa iti scoti banii pe el sudezi chiulase si bai de ulei ... si nu iei 50lei/cm de sudura iei 30lei ca sint destui musterii care isi fac baile de ulei praf sau isi ard chiulasele...eu vorbesc de aluminiu...si asa ai si aparat si iti scoti si banii pe el.. nu mai vorbesc de inox.. ca au aparut depozite de teava de inox.. la inox mai ai nevoie de un fierastrau de banc potcoava... si faci si tu ce vezi la discopery vorba unui om de pe aici......... plasma e pentru taiat ..si taie muuult mai curat ca autogenul dar e pentru service...flexul sau pendularul e deajuns in garaj..... nu vreau sa mai polemizez pe tema mig autogen.. fiecare foloseste ce ii cade mai bine .... eu cel putin sint fericit ca au patruns in tara si sint la indemina noastra tehnologii care acu 20 de ani in urma erau industriale sau numai le invatai la scoala... eu am terminat cu autogena si gata

#144 mircea_cotiga

mircea_cotiga
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:mai multe
  • Model:vw1200/'60; 1200/64
  • Motorizarea:0

Posted 18.12.2007 @ 14:52

te-a convins mircea ... ca daca veneai sa vezi ce fac eu cu migul acum spuneai altceva.... inclusiv tobe de esapament

Nenea ...'m'pare rau, crezi ca nenea Jan nu judeca cu bre(i)ner-ul lui?
Eu doar i-am pus onstromentul la dispozitie , iar la lucrarea pe care o face nici mama M.I.G.-ului nu merge!
Ah! am mai gasit! - alamirea ; cu mig-ul nu se poate! si nici "calduri" nu poti da cu el , e limitat rau, rau saracu! :icon_thumright:

#145 bogdan_bus

bogdan_bus
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:1963, 1960, 1976
  • Motorizarea:1200i, 2000i

Posted 18.12.2007 @ 15:10

Nenea ...'m'pare rau, crezi ca nenea Jan nu judeca cu bre(i)ner-ul lui?
Eu doar i-am pus onstromentul la dispozitie , iar la lucrarea pe care o face nici mama M.I.G.-ului nu merge!
Ah! am mai gasit! - alamirea ; cu mig-ul nu se poate! si nici "calduri" nu poti da cu el , e limitat rau, rau saracu! :icon_thumright:



lasa nene ..ca a trecut vremea omului de tip nou multilateral dezvoltat .. care il trimiteai in curu gol si cu o surubelnita in mina in cimpul muncii si dupa 8 ore venea imbracat la 4 ace si cu ditai combinatu dupa el.... acu unu pune cuiu unu ii da un ciocan apoi vine altul mai da un ciocan altul masoara si asa mai departe.....la fel si cu sudura nu poti sa-ti legi breInerul de mina (eu i-am spus bren ca asa se zice pe santier.. iar duza de zero asa ii spunea ca oamenii nu faceau decit matematica numerelor intregi 0,5 semana mai mult cu zero).. si sa faci ca drujba ruseasca.. si lemne si cuie si altele. ca daca te joci mult cu autogena la masina iese tabla ca scoarta la copac........am spus si o mai spun daca as vrea autogena inapoi ar fi doar pentru alamire, cositorire, incalzit piese pentru alte suduri mai istetze, si altele dar nu la coaja.....

#146 mircea_cotiga

mircea_cotiga
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:mai multe
  • Model:vw1200/'60; 1200/64
  • Motorizarea:0

Posted 18.12.2007 @ 15:39

Chiar si la coaja...daca e indoita , stramba vai mama ei , tai si pui petic cu mig-ul?
Nu merge nenea, unii n'au bani de piese nici chiar din alea din care pot scoate peticutzul necesar...
Nu uita ca vorbim de reparatii de masini vechi la care piesele vin greu si costa unele mai mult decat dai pe o masina intreaga!

#147 bogdan_bus

bogdan_bus
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:1963, 1960, 1976
  • Motorizarea:1200i, 2000i

Posted 18.12.2007 @ 15:50

Chiar si la coaja...daca e indoita , stramba vai mama ei , tai si pui petic cu mig-ul?
Nu merge nenea, unii n'au bani de piese nici chiar din alea din care pot scoate peticutzul necesar...
Nu uita ca vorbim de reparatii de masini vechi la care piesele vin greu si costa unele mai mult decat dai pe o masina intreaga!


crezi ca eu vorbesc ca proteveuu numa pentru cei cu q7
crezi ca eu pun numai piese noi???... se taie se indreapta, se indreapta si cei pe dedesupt si poi se sudeaza ... nu pot sa ma laud aici ca nu ma crede nimeni...ultima masina un ford pentru tata... si ce a iesit...... asa e peste tot si cu orice scula ai folosi exista o scara gradata a calitatii.. masina mea, masina lu tata, masina altuia si masina lu socrumiu..

#148 misu ploiesteanu

misu ploiesteanu
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:vw
  • Model:1300, 1967:Jetta;Golf
  • Motorizarea:2TDI,1,9TDI

Posted 18.12.2007 @ 15:54

stai putin .. deci este pentru tuburile care nu au reductor... gen co2.. ... de care tub ce corgon ai??? cumparat de la o firma din buc? sau standard de la linde??

40l standard nu stiu daca linde dar scrie pe el corgon (stantat)si este gri, pun poze mai tirziu

#149 bogdan_bus

bogdan_bus
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:1963, 1960, 1976
  • Motorizarea:1200i, 2000i

Posted 18.12.2007 @ 15:56

40l standard nu stiu daca linde dar scrie pe el corgon (stantat)si este gri, pun poze mai tirziu

si da niscai informatii ... de unde , cit, etc

#150 misu ploiesteanu

misu ploiesteanu
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:vw
  • Model:1300, 1967:Jetta;Golf
  • Motorizarea:2TDI,1,9TDI

Posted 18.12.2007 @ 16:49

nu stiu e luat cu migul. pun poza cu sculili ce imi prisosesc

Attached Files



#151 tipatescu

tipatescu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, Renault
  • Model:kafer,trnsprt,twingo
  • Motorizarea:1.3-1.6, 1.6D

Posted 16.02.2008 @ 03:49

O merge bagat argon si in tuburile de oxigen ? Sau trebuie revopsite ? :Driver:

Edited by tipatescu, 16.02.2008 @ 03:50.


#152 bogdan_bus

bogdan_bus
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:VW
  • Model:1963, 1960, 1976
  • Motorizarea:1200i, 2000i

Posted 16.02.2008 @ 07:25

tehnic .. da se poate .. dar nu stiu daca la centrul de incarcare le primeste

#153 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 16.02.2008 @ 11:29

Pun si eu o poza cu tubul meu ...
40L s/h luat de la centrul de incarcare de langa Chibrit, ... 4.5 milioane - are verificarea. (daca vroiai factura ti-l dadea cu 250 EU ) .

Urmatoarea bataie de cap a fost cu regulatorul de presiune...
Prin targ vroiau 1.5 mil putin negociabil pe unele vechi, de oxigen (deci mai trebuia si sa le faci o adaptare ca sa intre pe tubul de CO2 ) ... dar erau vechi, unele cu sticla sparta de la manometru, etc. La obor, ... la fel .. 1.5 mil pe alea "romanesti" ... imi aratase unul in care flencanea manometrul in corpul regulatorului - cica sa-l iau ca e bun :icon_thumright:
Pana la urma... am facut un efort ( cu ajutorul lui taica-miu) si am luat de la magazinul "Cangurul" un regulator nou, made in Germany, dedicat pt. C02 si Argon. In tzipla, cu prospect si garantie ... 250 RON.



Deci ... in concluzie - tuburi si regulatoare ieftine nu se (mai) gasesc - cel putin nu in Bucuresti, sau nu pt. cineva ce nu are relatii la foste fabrici, ateliere etc.

Attached Files

  • Attached File  reg.jpg   169.16KB   182 downloads
  • Attached File  tub.jpg   233.38KB   213 downloads

Edited by Komissar, 16.02.2008 @ 11:32.


#154 misu ploiesteanu

misu ploiesteanu
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:vw
  • Model:1300, 1967:Jetta;Golf
  • Motorizarea:2TDI,1,9TDI

Posted 16.02.2008 @ 17:41

si ceva teste de sudura ai facut? ca vine caldura si tre sa dau si eu proba de lucru la brosco si imi e frica ca ma da afara :)

#155 UVeul

UVeul

    Membru senior

  • Oraş:Slobozia
  • Maşina:volkswagen
  • Model:1302 LS
  • Motorizarea:1,6 cmc

Posted 16.02.2008 @ 21:43

O merge bagat argon si in tuburile de oxigen ? Sau trebuie revopsite ? :D


argonul ca si co2iul e o substantza grasa ...
oxigenul in contact cu orice e gras ... :D :rolleyes:

#156 jan

jan
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:tip 1,3
  • Motorizarea:1800, 1600

Posted 16.02.2008 @ 23:07

Asta-i cea mai tare faza. :Driver:
O sa va judece colegii mei, academicienii!

#157 mircea_cotiga

mircea_cotiga
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:mai multe
  • Model:vw1200/'60; 1200/64
  • Motorizarea:0

Posted 17.02.2008 @ 08:21

'Aide bah Razvane, gaz inert gras?... si sifonu' e gras? Pai 'zdai seama ce burta aveam? :)

#158 MikeRG

MikeRG

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen/Opel
  • Model:Typ1/Corsa D/PassatB5.5
  • Motorizarea:1.2/1.3/2.0

Posted 17.02.2008 @ 23:46

argonul ca si co2iul e o substantza grasa ...
oxigenul in contact cu orice e gras ... :( :P


pe care l-am baut...

#159 jan

jan
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:tip 1,3
  • Motorizarea:1800, 1600

Posted 18.02.2008 @ 00:28

Cu argonul se esplica.
Care va sa zica, era o substanta cu care se ungeau argonautii :rolleyes: cind erau in delegatie. De-aci vine si numele gazului gras.

#160 tipatescu

tipatescu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, Renault
  • Model:kafer,trnsprt,twingo
  • Motorizarea:1.3-1.6, 1.6D

Posted 18.02.2008 @ 12:19

:icon_thumright:
Nu stiu daca o fi grase, dar sint sigur inerte !!!
Komissar, butelia ta pare sa fi fost vopsita in albastru initial (02 ?). Poate de aia nici nu vroiau sa vinda cu factura, pentru ca nu a veau cum sa o scoata din gestiune. Scriptic, nu exista, probabil.

In fine, Poti te rog sa citesti ce scrie pe gitul ei ? Ce ar trebui sa scrie pe butelii ? Presiunea nominala? Grosimea peretelui ?
Ma bate gindul sa vopsesc niste butelii de oxigen in negru / gri ... Nu cred ca e nici o problema - poate ca e o codificare relativa la periculozitatea continutului. Daca e de oxigen, sigur merge bagat si argon sau Co2 in ea ca ar suporta presiuni identice. Daca ar fi de acetilena, cred ca ar fi o problema, ca astea sint incarcate la presiuni mai mici.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users