Jump to content

Roomster European Family Tour


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

Hehe...mosul asta austriac cu punguta lui de 1000 banuti (€)...

Daca si-a fixat targetul 5l/100 km...nu va fi nici o problema sa-l atinga. In 2005 cand am fost prin Europa cu batranica Octavia 1 am ajuns acasa cu o medie de 5.1l la 100km... incluzand autostrazi, orase, orasele, capitale si drumul prin Ro.

Cred ca Roomsterul respectiv are si tempomat...si va circula cu motorina calitate vest.

Insa la sfarsitul turului, va trebui schimbat demarorul...ziaristului ii place sa opreasca motorul la semafor (lucru care nu il faceam nici cand aveam benzinare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insa la sfarsitul turului, va trebui schimbat demarorul...ziaristului ii place sa opreasca motorul la semafor (lucru care nu il faceam nici cand aveam benzinare).

Am citit si eu pe site recomandarile sale pentru obtinerea unui consum redus. Am 2 intrebari:

- vi se pare normal d.p.d.v. tehnic sa opriti motorul la semafor daca temporizatorul indica minim 60 de secunde pana la aparitia culorii verzi?

- e corect sa pleci de pe loc imediat ce pornesti masina daca motorul este rece? Pentru o deplasare urbana mai logic mi se pare sa-l lasi 1 - 2 minute sa ajunga cat de cat in temperatura daca tot vrei sa obtii consum mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- vi se pare normal d.p.d.v. tehnic sa opriti motorul la semafor daca temporizatorul indica minim 60 de secunde pana la aparitia culorii verzi?

NU. Asta e o inginerie pt a scoate un consum mai mic cu 1-2%. (strict aceasta metoda).In timp insa pot sa apara alte repercursiuni la elementele sistemului de pornire.

- e corect sa pleci de pe loc imediat ce pornesti masina daca motorul este rece? Pentru o deplasare urbana mai logic mi se pare sa-l lasi 1 - 2 minute sa ajunga cat de cat in temperatura daca tot vrei sa obtii consum mic.

Da. Motoarele moderne se incalzesc in mers. 1-2 minute de incalzire pe loc era valabil la masinile de 30 de ani cu alimentare cu carburator mai ales la cele cu racire cu aer (Oltcit).

Pornirea de pe loc imediata are repercursiuni si asupra poluarii, motorul se va incalzi mai incet stand pe loc si nu in sarcina si fiind rece va emite mai multe elemente partial arse.

Totusi si eu pornesc la 10-15 secunde dupa pornire insa nu are legatura cu incalzirea motorului ci mai degraba cu ungerea componentelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In vest exista tablite unde se solicita oprirea motorului la semafor (daca acesta sta pe rosu mai multa vreme) din ratiuni ecologice si de protectia mediului :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asemenea nu se recomanda, din ce stiu eu, sa lasi sa se incalzeasca motorul separat pentru nu se vor incalzi in stationare toate angrenajele de la cutia de viteze and so on. Scrie si-n manual, parca, ca se porneste imediat la drum nu se lasa "sa se incalzeasca"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dieselurilea astea frumoase se incalzesc in mers. Am patit o data cind mergeam spre casa sa prind un blocaj tipic de capitala si pina acasa sa ajung cu temperatura la motor pe la jumatate dupa ce inital a fost la 90 de grade. Pleci de pe loc dupa citeva secunde si nu ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Finalul turului economic: http://new.skoda-auto.com/Documents/Flash/..._tour_final.swf

Rezultate: parcurs - 15.447 km; consum mediu - 4,5 l/100 km; viteza medie - 78 km/h.

Din 1.000 de euro alocati, a consumat 733,14 euro si i-au ramas 266,86 euro, adica un cost de 0,0474 euro/km parcurs. :offtopic:

Oare la cat ajung insumate uzurile/defectele masinii ? :)

Fata de consumul din fisa masinii (6,1 urban / 4,5 extraurban / 5,1 mediu), consumul obtinut nu mi se pare o realizare performanta sau extraordinara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Fata de consumul din fisa masinii (6,1 urban / 4,5 extraurban / 5,1 mediu), consumul obtinut nu mi se pare o realizare performanta sau extraordinara.

Si totusi, 5 centi pe km parcurs e un record...

Sa nu uitam ca Roomster nu e totusi foarte aerodinamic.

Cam 80-85km/h scot media la un concediu in afara pe autostrazi, orase si drumuri nationale (cu Octavia TDI) si media consumului e 4.8-5.0l. Am observat ca dupa ce am pus tempomatul consumul a crescut cu 0.2l la 100km, probabil pentru ca sunt tentat sa fixez rularea la o viteza mai mare decat daca as conduce 'din picior'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!