Jump to content

Volan Stramb


MateiWmW
 Share

Postare recomandată

cand tii volanul drept, masina merge drept sau trage usor intr-o parte? altfel spus, ca sa mearga drept masina, trebuie tinut volanul in alta pozitie decat cea normala? daca da, iti recomand sa iti verifici unghiul de fuga (unele vulcanizari au aparatura necesara; daca esti din bucuresti, o locatie buna este primat gold pe fundeni). daca e cat de putin dereglat cauciucurile se vor toci mai repede si mai mult pe o parte. daca nu asta e problema mergi la un service autorizat vw, mai ales daca mai ai garantie. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa zicem "ipotetic" vorbind :soothe[1]:, daca toceste interioarele trebuie facuta directia?

cat ar costa operatiunea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica "ipotetic"? toceste interiorul sau exteriorul, in functie de cum s-a dus unghiu. si ce intelegi prin "a face directia"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tin volanul drept, masina merge drept, deci in concluzie rotile sunt paralele. In plus au fost verificate in mai multe locuri asa ca nu am dubii asupra reglajelor. Ce ma deranjeaza e faptul ca daca pe un drum drept si iau mana de pe volan, acesta se roteste usor (cateva grade) spre dreapta si evident masina o ia spre dreapta. M-am gandit si la faptul ca poate este din cauza drumului care are o oarecare inclinare spre dreapta, dar daca ma duc pe contrasens, teoretic ar trebui sa traga stanga, lucru care nu se intampla.

In alta ordine de idei, citisem pe forum ca "Directia incearca sa compenseze inclinarea drumului printr-o contra-forta." Nu stiu daca asa este sau nu, dar ma gandeam ca poate are vreo legatura si s-a dereglat ceva.

Modificat de Tudor_S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa zicem "ipotetic" vorbind :), daca toceste interioarele trebuie facuta directia?

cat ar costa operatiunea?

In urma cu o luna am facut treaba asta la Autoword Cluj. Pret: vre-un milon trei sute. Lucrarea a iesit foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa intrebarea lui cosmo ma pregateam sa dezvolt o intreaga poliloghie... :) mai am de invatat termenii tehnici!

merci cda!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

salut.am si eu o nelamurire.volanul masinii mele  de ceva timp cred ca 2 saptamani  ca sa merg drept cu masina sta putin stanga. cand il indrept o ia usor spre dreapta.de la ce sa fie?nu am luat gropi, nu am facut accident nimic.in schimb am  schimbat cauciucurile de 2 saptamani.sa fie de la asta? pana sa schimb cauciucurile parca nu era asa volanul.va rog astept un raspuns sa stiu ce sa fac.multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca am rezolvat.am fost la un service auto.si mi.a reglat nu stiu ce,de ,dedesuptul rotilor din fata.bine inainte de  asta a pus masina sus si a pus ceva pe roti  ca niste palate si un laser batea in ele si se vedea intr.un calculator...dar ce sa vezi dupa ce au dat jos masina ,zice fa o proba cu ea.am facut tragea rau  stanga,volanul era drept,apoi au schimbat rotile intre ele si acum e ok.cica ar fi fost ca cauciucurile sunt noi si etc.voi ce credeti?mai trage un picut de tot in stanga sau dreapta da asta e din cauza drumului cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, la inlocuirea rotilor e recomandat sa se verifice directia intr-un stand precum cel descris de tine, computerizat.

 

Daca dupa reglarea directiei, asta presupunand ca ti-au efectuat-o cum trebuie, masina mai trage intr-o parte, vina se imputa pneurilor.

 

Daca pneurile sunt noi noute mai lasa-le sa se aseze, poate o fi fost stocate necorespuzator si au o usoara deformare.

 

Dupa 100 Km mergi din nou sa-ti verifice directia, poate sa iti efectueze si o reechilibrare a rotilor.

 

Daca drumul nu e drept, ci inlninat intr-o parte e normal ca masina sa o ia intr-o parte.

 

Insa eu sincer miros reglaj neprofesionist. Volanul poate fi reglat drept insa geometria rotilor poate fi incorecta.

Eventual incearca alt service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauciucurile sunt noi noute.am facut 500 de km cu ele! ei mi.au spus ca la 2 mii de km sa merg la ei sa le verifice!

am vazut ca au facut totul pe acel calculator.acum astept sa vad ce o sa  faca la 2 mii de km la cauciucuri. bine ca acum e volanul drept

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile noi au nevoie de cca 4-500 Km maxim sa se rodeze. Dar rodaj nu inseamna sa se faca rotunde, ci inseamna ca zona de rulare sa obtina aderenta maxima, zona maxima de contact cu asfaltul.

Deja imi suna a pneuri cu deformatii din cauza stocarii inadecvate.

Eu decand am masina, si am tot schimbat de 2 ori pe an pneurile intre ele, niciodata nu a trebuit sa umblu la directie, desi la inceput recunosc ca mergeam de fiecare data dupa schimb sa verific directia.

 

Tie probabil de la vre-un drum prost ti s-a dereglat directia, implicit ti s-a strambat volanul.

Ti-au reglat probabil unghiurile insa la o masina reglata corect cu rotile echilibrate, poti muta rotile cum vrei ca nu are voie sa mearga altfel decat drept.

 

Mergi la un alt service sa iti verifice atat directia cat si echilibrarea rotilor. Asa macar stii ca e totul in regula, sa nu te trezesti dupa aceea ca ti s-au uzat inegal pneurile. Iti spun asta ca mare e gradina Domnului si multe am vazut la viata mea.

Si sa nu crezi ca daca un stand e computerizat el nu poate avea eroir. Daca nu a fost verificat metrologic cand trebuie, poate avea abateri si de aici si pbme clientilor. Cel putin eu am patit-o la echilibrare, unde pe o masinarie dinasta electonica imi bateau rotile la 60 la ora de ziceai ca merg pe drum cu piatra cubica. Imi pusesera 200 de grame !!! de plumbi dobitocii pe roti si cand m-am dus sa le atrag atentia ca sunt la furat, dadeau vina pe jantele mele ca sunt strambe.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum dupa ce au schimbat  rotile intre ele si dupa unghi nu mai am probleme! vad ca merge ok masina. ai dreptate sI tu.o sa vad ce o sa fac.dar acum esteok totul.a tin sa precizez ca inainte de aceste  cauciucuri aveam alta dimensiune pe masina .in fine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut, am si eu o problema cu direcția, mașina trage stânga cu volanul drept, ca sa merg drept trebuie sa compensez din volan, mașina face asa si cu rotile de vara si cu cele de iarna, am făcut geometria, au reglat pe acolo dar tot la fel face. Aproape toată direcția fata a fost schimbată acum 40k km.. la ce sa ma astept la service? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mva987   Cand ai facut geometria,  mecanicul a blocat volanul pe drept inainte de reglaj ?  A verificat si rotile din spate la suruburile concentrice daca sunt reglate bine ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da l a blocat cu o chestie sunt forma de T gen cu ajutorul banchetei, a reglat si pe spate cu excepție roții dreapta spate care avea șurubul bucsei blocat.

Asta este foaia

IMG_7268.thumb.JPG.37f7fa75cd9f2e5f53ab322530582fa3.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut ceva similar ca tine , am schimbat ambele bucse pe spate si suruburile cu tot cu saibe concentrice apoi am refacut geometria si a iesit perfect.   De la o roata pe spate trebuia sa compensez pana in 1 grad la volan.  Este posibil ca sa iti iasa prost si pe fata la reglaj din cauza cum pica roata din spate. 

PS : tot la dreapta spate am avut si eu problema. 

Modificat de Doomy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa shimbi rotile intre ele desi,mai mult ca sigur ,e geometria facuta naspa din cauza rotii aleia din spate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A zis ca am nevoie de reglaj la cădere fata cădere spate si convergenta spate, iar la convergenta, pe spate dreapta nu a putu sa reglez alea 17*, a zis ca o sa mi se tocească cauciucul pe exterior si cam atat. 

Maine sunt programat la service-ul unde ma duc de obicei sa se uite sub ea, revin cu diagnosticul si tratamentul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la aceasi ieri, au mai reglat putin unghiul de fuga,  test in mers, au verificat capete de bara bielete etc, mecanic a ieșit perfect, in schimb cauciurile fata sunt putin strâmbe ( e a treia vara cu ele, o sa rămână asa pana se tocesc). Au reglat volanul din bielete sa stea drept. Astăzi ca sa fiu sigur, am fost la unii mai străluciți(Ascet pentru cine e interesat) au verificat unghiul, au făcut mici ajustări, au modificat iar poziția volanului pentru ca era deviat spre stânga putin de data asta. Acum volanul sta bine si toate rotile calcă bine. La cei din urma trebuia sa ma duc din prima. Asta este, graba strica treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
shobolanu.wob

Buna ziua,

Asa cum spune si titlul topicului ma confrunt cu urmatoarea problema. Volanul sta inclinat spre stanga desi masina merge drept.

Mentionez faptul ca aceasta problema a aparut imediat dupa schimbarea arcurilor originale cu unele Eibach Sportline noi, schimbul facut la un service relativ bun din recomandari. Ideea este ca atunci, in noaptea respectiva cand am facut schimbul, nu mi-am dat seama de acest aspect, eu ajungand acolo pe la 20:00 si terminand la ora 03:00 AM.

Nu am remarcat ca masina sa traga stanga sau dreapta daca las volanul liber, iar dupa schimbul arcurilor masina se comporta normal doar ca este mai joasa, singura problema fiind volanul inclinat spre stanga.

Am cautat ceva pe forum dar nu am inteles exact care ar fi problema, pentru ca nu am gasit nimic legat de asta vis a vis de schimbarea arcurilor.

Ce ma sfatuiti sa-i fac? Geometria? Sa fie fuzetele?

Multumesc anticipat.

Masina, Jetta 2008

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se demonteaza volanul si se muta in dreapta 1,-2 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inainte de a face geometria si de a stabili punctul de 0 cu VCDS-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!