fuscobal

Posibila Problema Ventilator

79 postări în acest subiect de discuţie

Din nou pun aici topicul intrucat nu pot deschide topic nou la intrebari frecvente dintr-o eroare probabil. In ultima vreme mi se pare ca intra ventilatorul in actiune prea repede si insistent, chiar in conditiile in care de-abia am pornit motorul sau e dimineata si destul de racoare. Cine decide pornirea ventilatorului si care ar fi cauzele posibile ? Temperatura apei sta la 88-90 pe climatronic deci e ok !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

termostatul

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Daca este acelasi sistem ca la Golf 4 (inca la Golf 5 nu am avut probleme) senzorul de temperatura are 2 senzori incorporati in el: unul furnizeaza informatia la ECU care regleaza amestecul si ventilatoarele la motor si unul care furnizeaza informatii la BC si cliamtronic. Exista posibilitatea ca senzorul pentru BC sa functioneaze corect dar cel care pentru ECU sa furnizeze informatii aiurea. Trebuie masurat cu un VagCom temperatura din modulul 01 - Engine si 17 - Instruments. Daca observi o diferenta de temperatura atunci unul este defect. Sa spunem ca o diferenta minima este acceptata (aproximativ 2 grade).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

daca ai clima pornita ventilatoarele o sa iti mearga oricum....daca opresti clima cu motorul rece iti stau ventilatoarele?

termostatul la G5 parca nu era electronic...deci nu are treaba cu ventilatoarele (daca e defect vei simti diferenta mare de temperatura intre furtunele care intra si cele care ies de pe motor...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Porneste ventilatorul in forta si imediat dupa ce am pornit motorul, chiar daca e seara si sunt 25 grade afara. Clima poate fi oprita, el tot porneste ! Zgomotul pe care-l face ventilatorul e foarte nervos ( turatie mare ) de ca si cum a fi incins motorul cateva ore !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

diagnoza ce zice?...tre sa fie un defect memorat...sau daca nu trebuie vazuta indicatia senzorului de temp de pe motor...nu ce da in bord...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Inca n-am facut diagnoza, poate joi la intalnirea de forum. Pe bord nu s-a aprins nimic dar nici nu stiu daca ar trebui sa se aprinda ceva !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti se va aprinde nici un bec. In cel mai rau caz vei vedea ca fluctueaza aiurea indicatorul de la temperatura apei. Dar repet, poate ca senzorul care furnizeaza informatia la IC sa fie ok, iar cel pentru ECU sa fie defect sau decalibrat.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Istef, stii cumva ce block-uri sa loghez exact pentru cei 2 senzori ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu le stiu pe de rost, dar pt senzorul de temperatura pentru ECU intra in modulul Engine 01 si da la Meas Block intre 01-05 trebuie sa gasesti si temperatura.

Pentru senzorul de la IC, il gasesti la Instruments - 17 tot asta, intre blocurile 01-05. O sa ma uit maine sa vad cum e la GT. S-ar putea sa fie acelasi blocuri si la GTI.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ok, thx !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La mine, temperatura la ECU se gaseste pe Engine 01 - Grup 04 (al treilea camp) iar la IC se gaseste la Instruments 17 - Grup 03 (primul camp). La mine diferenta dintre grupuri este de 0 grade (deci nu exista nici o diferenta).

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Verificam astea la Durau daca e !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare : cat costa un ventilator pt golf 4 1.9 tdi ??

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Daca porneste imediat si face zgomot mai mult decat obicei e f probabil sa fi murit treapta 1 si sa mearga pe cea de urgenta (nr 2) care de obicei pica f repede. Treaba asta da eroare in Vag com dar nu mai tin mite exact cum e. Daca o vad o recunosc imediat ca sunt patit si eu :P.

Un electroventilator nou este in jur de 1000 ron.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

am si eu un golf 5 1.4 75CP si am exact aceeasi rpoblema cu el.De la o vreme, imediat ce pornesc motorul pleaca si ventilatorul de pe radiator pe turatie maxima (se invarte foarte repede). Cand am observat problema asta m-am dus la un mic atelier specializat pe VW si cu ajutorul unui laptop cu VagCom individul respectiv mi-a spus ca a "sters" eroarea care aparea si ca ar trebui sa fie ok.Intr-adevar dupa ce a sters acea eroare ventilatorul nu a mai pornit odata cu motorul si pare ca totul a revenit la normal de 2 zile de cand am dus masina la el la service.Intrebarea mea este : este posibil sa reapara problemala fel cum a aparut si prima oara? Este cazul sa inlocuiesc vreo piesa care cauzeaza aceste mici defecte? daca da, ce piesa? astept parerea voastra. Multumesc.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

deci... de aseara mi-a pornit saracia aia de ventilator si nu vrea sa se mai opreasca :) (evident, doar daca opresc motorul)

cum/unde il rezolv si eu ca n-am chef de programari si alte replici de 2 bani de la vreun meserias dintr-un service autorizat? :)

...dau o bere, doua... :)

dimineata am scos un consum de 14 l/100km :)

Modificat de _Marius_
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

revin... sorry pentru postare consecutiva dar nu mai pot edita mesajul precedent si chiar am aceasta problema...

spuneti-mi si mie cum deconectez ventilatorul

pana saptamana viitoare pana merg cu masina in service nu stiu ce sa-i fac sa nu mai mearga. ma gandesc ca afara este si asa frig iar pericolul de supraincalzire a motorului este minim. pe deasupra mai fac si drumuri scurte (30-45 min) si d-abia trece de jumatate indicatorul de temperatura.

asadar... dati-mi si mie o idee de unde (daca) pot pune ventilatorul pe off total. merci

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Va salut pe toti.

Am patit si eu o problema care o doresc sa o impartasesc cu voi toti.Electroventilatorul.

Am un Golf V 1,4 Tredline si in Noiembrie 2007 mi-a expirat garantia.

Exact la inceputul lunii Decembrie mi s-a aprins un beck la bord "martor motor" sau cum io zice, am fost pe la 5 service-uri pentru a face un Compu-test si la toate ba imi spun ca e de la ventilator, ba de la arderi, ba de la sonda Lambda etc.

La ultimul care l-am facut la Proche Vest pe centura in Militari, mi-au spus ca am amindoua electroventilatoarele arse si ca acesta ar fi motivul aprinderii becului si ca acesta ar fi si motivul ca exact cum am citit la acest topic, se porneste un ventilator si se opreste foarte greu ( cam 10 secunde dupa ce am oprit motorul).

Mi-au comunicat pretul si mi-a cazut fata :( 14 milioane doar piesele ca trebuie comandat si un anume cip de calculator ca sa fie bine setate.

I-am intrebat dar cum de s-au ars asa amindoua imediat dupa ce am iesit din garantie si daca aceste piese nu au vreo extensie la garantie.

Cica nici sa nu ma gindesc la asa ceva.

Pur si simplu s-a intimplat.

Momentan nu stiu ce sa mai fac.

Astept sfaturi.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

salut

am un golf 5 din mai 2005 ( a iesit din garantie ) :

din septembrie a inceput sa mi se aprinda aleator martorul galben din bord intitulat "defectiune la sistemul de evacuare a gazelor" si cam in acelasi timp am observat ca si unul din cele 2 ventilatoare de la radiator(cel din drepata cum te uiti la motor) porneste pe turatie maxima la putin timp dupa ce pornesc motorul si stau pe loc. La drum porneste din cind in cind. Afara este rece si motorul nu are cum sa fie supra incalzit.

inca nu am fost la service pt diagnoza.

grig

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

in cazul meu problema a fost de la senzorul de temperatura exterioara. mai exact de la circuitul electric ce ducea catre acesta. un fir era intrerupt si din acest motiv ventilatorul imi pleca pe treapta maxima imediat ce porneam motorul. am remediat problema si acum totul e ok.

tind sa cred ca si la greg e tot o problema cu unul din senzori, ori cel de temperatura exterioara ori cel de temperatura al motorului. cand le-am explicat celor din service ce simtome are masina primele afirmatii au fost legate de cei doi senzori ...stiau ei ceva

(eu am fost foarte placut surprins de cei de la Cardinal Motors Ploiesti ...dar sper sa nu-i mai vizitez in curand :) )

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

multumesc Marius pt pont

sper ca si la mine sa fie aceeasi problema

grig

Modificat de grig
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Martoul de motor sta aprins si ventilatorul pe turatie maxima continua.

Am fost sa fac diagnoza si cei de la Porche mi-au spus ca trebuie neaparat sa schimb ambele electroventilatoare.

Am fost si la un amic care are un service pe undeva pe linga 13 Septembrie si se pare ca este doar de la un senzor sau siguranta.

Se pare ca aceasta problema este o problema serioasa pentru VW Golf si nimeni nu vrea sa vorbeasca despre ea.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

si mie mi se aprinde martorul de la bord aleator la masina din semnaturta. am fost la reprezentanta Bistrita (acolo eram plecat si am observat prima data martorul aprins) a venit un nene si a spus ca e din cauza subturari motorului (la motorasul meu de 1.4 cam greu de crezut) sau o sonda lambda si ca pot merge pana la cluj fara probleme. a 2-a zi am fost la un sevice , am pus vagcom pe masina si alt nene mi-a spus ca poate fi de la senzor, computer ventilator, sau ventilator. i-am spus ca tre sa plec in austria si sa fac 3000 km si la-m intrebat daca pot aparea probleme si el a spus ca nu e nici o problema ca e frig afara. voi ce parere aveti? :P

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

salutare

revin cu rezolvarea problemei (in cazul meu - Golf V 1.4 mpi, an 2005)

am fost la midocar, am facut testare cu vag com-ul si testare electroventlatoare (120 lei)

si s-a constatat ca era ars electoventilatorul cel mic

(de aceea cel mare pornea pe turatie maxima pt a compensa)

cu vag com-ul nu s-a observat nici o eroare, cu toate ca sporadic mi se aprindea si martorul

de "calitatea gazelor arse".

am schimabt electroventilatorul (700 lei pe baza de comanda caci nu era pe stoc)

manopera schimbare 105 lei

pt Cozolan: eu am mers cu ac problema din oct pina acum. deci drum bun in austria.

urmareste daca la mers in oras sau la stat pe loc citeva minute, cind afara sint temp pozitive (cam peste 5-6 grade), nu-ti porneste cumva si elv mare pe turatie maxima(se aude un huruit enervant).

grig

Modificat de grig
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.