Jump to content

Consum de motorina 1.9 TDI - 90, 101, 115, 130, 150 CP


Diesel
 Share

Postare recomandată

Ma bag si eu in seama ca unul care vine de pe o bezinara si inca una serioasa care are vreo 280 CP si care manaca benzina ca pe desert. Recent am cumparat un Toldeo TDI din 2002 cu motorul ARL de 150 CP. Am venit cu masina din Austria (aproximativ 1.250 km). Consumul m-a terminat. Adica a fost super ok, peste asteptari mai ales dupa ce citisem pe aici pe forum. Adica:

Graz - Arad vreo 700 km consum 4.7 l/100

Medie orara 90 km/h respectat limitari de viteza + 10 km. Nu am depasit 140 km/h si mers mult cu cruise control

Arad-Bucuresti 550 km consum 5.7

depasiri multe si masina alergata. Pe Pitesti-Bucuresti 160 km/h cruise control. Medie orara aprox 90 km/h

La 994 km s-a aprins becul la benzina (pardon motorina :banghead: )

Daca mergem in acelasi stil in care am mers in austria sau ungaria poate imi ajungea plinul (55l) pana in Buc ;) . Corrado ma usureaza de 55l in 350 km la mers sportiv in Buc

Am uitat sa mentionez ca am mers ziua, a fost aglomerat peste tot, la Viena chiar am prins un mare blocaj pe multi km.

Modificat de Metal_asd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari la toata lumea

Eu tot citesc cele scrise mai sus....si nu reusesc sa trag o concluzie. Eu cu greu reusesc sa scot un 8.0 in oras (consum aratat de BC...cel real e ceva mai mare). La un drum pe centru imi ia si 11. Afara...sa zic ca e mai bine....adica la 140 am pe undeva pe la 5.8 - 6. E normal? Poate cineva cu acelasi tip de motor sa ma linisteasca nitel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh... in traficul din Bucuresti s-a schimbat foaia.

Mers normal, cu doar vreo 2-3 excese scurte, dupa o plimbare Dr-taberei-Universitate-Grivita-Militari, pe ploaie non-stop, dezaburirea functionand (cu tot cu compresorul de a/c sa scoata umiditatea) am comis un 9.7 si o medie orara de 15 km/h. Probabil ca, daca ma dadeam la ea, ajungeam si eu la 11 asa cum zice cristip25 in postul de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut G4, motor 90CP ALH. Consum afara (drum pana in Germania si inapoi) era 5.1 litri daca eram singur, 5.5 cu masina plina. Acum cu Audi A4, motor AJM 115CP tunat la un drum de Croatia si inapoi cu masina plina (4 persoane+bagaje) am avut consum de 5.7 litri. Netunata mi-a consumat 5.5 litri cand am adus-o din Germania, fiind singur in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am doua Passaturi relativ asemanatoare ( una e a tatalui). Fabricatie 2000, motor ATJ(85kw). Una e variant are cutie in 6 trepte, 210000km. Cealalta e berlina , 5 trepte, 180000km. Cel mai mic consum l-am scos cu berlina pe Sibiu - Craiova cu plecare la 1 noaptea din Sibiu : 4.4 , dar nu am depasit 100km/h fiind foarte obosit. In rest pot sa spun ca berlina consuma usor mai putin ( ~0.5l). Consumul mediu cu variantul e de 5.5 la un mers cam de 110-120km/h. In oras 7-7.5 fara AC si 9-10 cu AC ( dar stau in Craiova). Sa vorbesti in Bucuresti de consum in oras ( mai ales prin varianta plin pe plin ) cred ca este o aberatie. Pai daca ai o saptamana ca cea care se termina acum , plina de ploi, cu trafic infernal cred ca nu trebuie sa ne mire nici un fel de consum oricat ar fi de ridicat.

Modificat de cirsteaadi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Golf IV ALH 90 cai - in Bucuresti dimineata (Militari - Pantelimon) imi ia 7 - 7,5 iar seara 6,5 - 7 (acelasi drum). In weekend 5,5 - 6,5.

In afara, am fost in august in Croatia, si mi-a luat 5,5 (cam jumate din drum cu AC - total 4000 km, 140-170 km/h pe autostrada).

Tot in afara, Bucuresti - Targoviste - Campulung, viteza 90 - 120 km/h mi-a papat dupa calculator 4,9.

Exista si exceptii, de ex. pe ploaia de saptamana asta intr-o dimineata mi-a sarit de 8,5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Golf IV ALH 90 cai - in Bucuresti dimineata (Militari - Pantelimon) imi ia 7 - 7,5 iar seara 6,5 - 7 (acelasi drum). In weekend 5,5 - 6,5.

In afara, am fost in august in Croatia, si mi-a luat 5,5 (cam jumate din drum cu AC - total 4000 km, 140-170 km/h pe autostrada).

Tot in afara, Bucuresti - Targoviste - Campulung, viteza 90 - 120 km/h mi-a papat dupa calculator 4,9.

Exista si exceptii, de ex. pe ploaia de saptamana asta intr-o dimineata mi-a sarit de 8,5.

<{POST_SNAPBACK}>

Salut,

Consumul de 7-7.5 in oras e cu AC-ul pornit?

Eu la acelasi motor un drum de dimineata din Crangasi pana la Vitan (trafic usor) abia scot 7.5 cu AC-ul pornit acuma cand nu mai mananca asa mult....dar vara la 35 grade....in jur de 8.5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ader si eu la grupul celor care spun ca TDI-ul simplu de 90 CP consuma mai putin. In aceleasi conditii de incarcare, trafic, combinat oras-afara, stil de condus, cu aceeasi motorina, am realizat: (vorbesc de media mediilor, adica nu farmacie, ci un indiciu global):

cu Passat 1995 1.9 TDI 90 CP, motor rulat 120.000 Km, consum mediu 5%

cu Passat 2002 1.9 TDI PD 101 CP, motor rulat 90.000 KM, consum mediu 6%. DAR:

Motorul TDI PD este prezentat de VW ca fiind mai bine pus la punct la o combinatie de factori: emisii/consum/zgomot, pe linga faptul ca se preteaza bine la tuning si deci ofera un randament mai bun de exploatare a capacitatii cilindrice, care este practic aceeasi. In schimb, motorul TDI simplu ia nota mare la alte capitole: consum, costuri mai mici de intretinere, fiabilitate. O combinatie a consumurilor ramine doar un indiciu singular atunci cind vrei sa compari doua modele de motor (chiar daca implicatia este financiara si cel mai aproape de piele, ea este doar fateta a tabloului de comparatie, spre exemplu pe criteriul "costuri").

Eu zic sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului, chiar daca-i potolim setea cu un litru in plus.

(asta daca in urma acestui topic cineva vrea sa faca o statistica si apoi sa traga niste concluzii, pe care as fi curios sa le impartasesc si eu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretatul asta mai bine la tuning e relativ. Daca vrei sa discutam pe tema asta facem un topic pe aria "Tuning si alte modificari".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand ca nu e vorba doar de un litru in plus, mai sunt si alte lucruri mai scumpe la PD-uri (ex. ulei). Iar motorul TDI 90CP se preteaza chiar f bine la tuning. Cat despre Eu zic sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului, chiar daca-i potolim setea cu un litru in plus. cred ca motorul PD de 101CP nu este chiar reprezentativ, fiind cel mai slab dintre motoarele TDI PD dupa cunostintele mele si mult mai putin fiabil decat cel de 90CP. Iar daca vorbim despre alte PD-uri (115, 130CP) deja litrul ala se transforma in cel putin 2. Dar overall, este un alt motor care ofera cu totul alta putere/cuplu deci chiar nu vad sensul comparatiei de consum

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca diferentele dintre cele 2 tipuri de motor strict din pdv al consumului sunt destul de mici. in cazul motoarelor mai puternice (130, 150 CP) probabil mai creste. la fel la utilizarea in oras, unde probabil diferenta ajunge si la 2l/100 km.

aici e alegerea fiecaruia daca diferenta, fiabilitatea si diferenta de putere inclina balanta intr-o parte sau alta.

inca on-topic, wk-end-ul trecut, mers lejer bucuresti-targoviste si retur am consumat 4.2-4.3 l/100km. lejer inseamna 100-120 in afara localitatilor si 60-80 in localitati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vrut sa jignesc pe nimeni cum ca PD-urile se preteaza mai bine la tuning (asta pot sa confirme sau sa infirme colegii de forum care le au cu tuningul), dupa cum nici eu nu ma simt jignit ca 101 CP este cel mai slab PD. Asta e, e primul din gama si e normal sa fie mai slab decit cele care urmeaza, nu? Cu toate ca la capitolul fiabilitate am auzit despre probleme la motoarele de 130 CP...ma rog, oricum nu putem sa avem toti motoare la fel, ca n-ar mai avea nici un farmec.

Eu cred ca, in general, o generatie mai noua de motor vine cu anumite imbunatatiri fata de generatia precedenta, de aici asimilarea cu Cezarul. Si imbunatatirile trebuie privite per ansamblu, nu doar dpdv consum, de exemplu. A se vedea topicul cu prezentarea motorului TDI PD.

Rostul comparatiei nu il contest, deoarece despre asta e vorba in topic!

Modificat de adig
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ca ar fi interesant de vazut in ce fel se preteaza la tuning diverse tipuri de motoare din gama VAG. Ma gindesc la urmatoarele criterii: raport performante inainte/dupa, fiabilitate, etc.

Am observat ca exista multe tipuri de motoare dintre care un acelasi motor echipeaza modele diferite de VAG (spre exemplu ALH pe Golf IV si pe Octavia). Fiecare are plusurile si minusurile lui.

Cred ca ar fi interesant sa cream o baza de date care ar putea ajuta pe cei care vor sa-si cumpere masini VAG sa patrunda mai adinc in secretele motorului pe care il cumpara.

Daca topicul vi se pare interesant, las in seama unor membri mai vechi si mai cu experienta in domeniul tuningului si al fiabilitatii deschiderea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ca ar fi interesant de vazut in ce fel se preteaza la tuning diverse tipuri de motoare din gama VAG. Ma gindesc la urmatoarele criterii: raport performante inainte/dupa, fiabilitate, etc.

Am observat ca exista multe tipuri de motoare dintre care un acelasi motor echipeaza modele diferite de VAG (spre exemplu ALH pe Golf IV si pe Octavia). Fiecare are plusurile si minusurile lui.

Cred ca ar fi interesant sa cream o baza de date care ar putea ajuta pe cei care vor sa-si cumpere masini VAG sa patrunda mai adinc in secretele motorului pe care il cumpara.

Daca topicul vi se pare interesant, las in seama unor membri mai vechi si mai cu experienta in domeniul tuningului si al fiabilitatii deschiderea lui.

<{POST_SNAPBACK}>

Am avut anterior multe masini in general pe benzina si toate de 2000 cmc cu puteri intre 100 si 150 CP , acum am trecut din ratiuni de varsta , consum si necesar de cuplu ( care face odihnitor orice traseu) la un PASSAT TDI PD de 101 CP , parerea mea ca daca stii sa "duci"cum trebuie motorul asta rusinezi multe masini pe benzina de puteri de pana la 150 CP , curba de cuplu a motorului datorita turbinei cu geometrie variabila este foarte buna pentru tractiune (absolventii de AR stiu de ce) . Deci pe ansamblu motorul mi se pare OK , totusi un spor de cuplu in gama de turatii 1500-1800 parca nu ar strica - pentru motivul asta o sa-l solicit pe Voinea pentru o remapare usoara . Consumurile dupa 1000 de km parcursi cu masina asta s-au inscris intre 6-6,5 afara si 8-8,5 in oras in conditiile in care afara am mers in general cu 130-160 iar in oras am tranzitat de n ori Magheru si Ana Ipatescu la ore de varf. Media a fost de 7 ceea ce pentru o masina de 1420 kg ( am cantarit-o la ICME pe balanta electronica - avea rezervorul plin 3/4) mi se pare onorabil cu atat mai mult cu cat datorita rezervei de cuplu si stabilitatii vitezele medii pe trasee lungi sar de 90 km/h . Ref la tuning ar trebui sa se inceapa un topic special defalcat pe tuning de motor , tuning de suspensii , tuning exterior si interior etc.

Respecte,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Audi A4 TDI 116 AJM Tiptronic si consumul este 5.7-6.5 extraurban ( depinde de viteza ) iar in oras 9.5-10.5 , mai jos de 9 nu a luat niciodata. Cred ca imi iau un golf4 sau audi a3 TDI 90CP ca sa fac economie :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masina de prea putin timp dar am zis sa pun si eu cam ce am vazut pe computerul de bord.

Seara cand plec de la munca (ora 18:30).

Romana > Universitate > Budapesta > Vacaresti > Brancoveanu

Consum destul de mare, cam 10-10.5 cu clima

Dimineata cand plec spre munca ora 09:00

Brancoveanu > Vacaresti > Splai > Udriste > Rosetti > Romana

Consum in jur de 8.5-9.5, cu clima

Dimineata cand plec spre munca ora 07:00 (depinde cum am treaba)

Brancoveanu > Vacaresti > Splai > Udriste > Rosetti > Romana

Consum in jur de 7.5, fara clima

In acest moment (cu reset inainte) am consum mediu de aprx 9 %. Posibil ca inca sa nu ma fi obisnuit cu turatiile. Este primul diesel pe care i-l am. Ma rog.....asta nu inseamnca ca turez masina. Mai mereu schimb in maxim 2500 ture. Rar dau peste 3500, si atunci sa vad ce poate masina.....si ..POATE. ;)

Afara inca nu am ajuns cu ea. Dar cum ajung va zic.

Modificat de FlorinD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
premiumfaraplumb

Da si eu la fel. Ce pot sa zic, la 116 cai am facut 1000km de cand am cumarat masina si consumul per total este 8.3l indicat de calculator si nu am iesit cu ea din bucuresti.

Acum... am observat ca, atunci cand plec cu ea si e rece motorul... consumul mediu e de 12 si dupa aia scade spre 8.9 si acolo ramane. Dar cu toate acestea condumul mediu ... ala unde scrie 2 in patratelu rosu din dreapta sus ramane intre 8.3 si 8.5 sper sa fie corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal sa consume mai mult cand e rece. Cred ca e OK 8.3-8.5 la 116CP PD pe vremea asta... eu aveam asta vara cam 6-6.5 si acum iarna cam 7.5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

mie unu imi consuma foarte mult mashinutza mea.imi ia in orash 10 si afara cam 8 acum iarna iar vara imi consuma 6 afara si 8 in orash

cred ca e normal la mine pentru ca e si 4-motion si astea 4x4 consuma cu 1 litru mai mult decat cele cu tractiune 2x

cand mi-am luat mashina am crezut ca fac o treaba buna ca e diesel si consuma putzin dar m-am cam inselat avand in vedere ca benzina acum este la fel la pretz cu motorina alpin diesel de la OMV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand mi-am luat mashina am crezut ca fac o treaba buna ca e diesel si consuma putzin dar m-am cam inselat avand in vedere ca benzina acum este la fel la pretz cu motorina alpin diesel de la OMV

Stai linistit ca daca era un motor pe benzina si aveai tot aceeasi caroserie si 4Motion consuma mai mult nici o grija. Cred ca sub 16 in oras nu scadeai deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu sharanul meu de 1,9tdi si 90 cp am scos in germania un consum de 6.3 - 6.5 l/100 km. in Romania, mai putin de 7 l/100km nu am putut sa scot.(precizez faptul ca in Ro,in afara Bucurestiului nu am mers cu mai putin de 3-4 oameni in masina)...in oras nu prea am idee cam cat imi consuma,dar nu cred ca sare de 8-8.5l /100km.

RESPECT !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu Golful (ALH) nu am reusit sa scot mai putin de 8% in oras nici mort si afara cam 6,5 (140-160km/h) nu reusesc sa-mi dau seama cum reusesc altii ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e normal ca la un motor mai puternic, chiar daca stilul de condus ramane neschimbat, sa existe consum de combustibil mai mare.

Eu am avut VW Passat 1999 cu motorul de 110 CP - consumul mediu in afara era 4,9 litri/100 km

La Passat 2001 PD - 130 CP - Consumul mediu in afara era de aprox 5,5 - 5,7 litri/100 km

La Passat 2005 2.0 - 140 CP cu DSG, consumul afara este de 6,4 litri/100 km

Adevarul este ca, atunci cand ai putere mai mare la dispozitie, nu se poate sa nu "o calci" un pic, sa folosesti puterea aia in plus.

Acum, in plus fata de puterea un pic mai mare, mai este si cutia DSG, care ma trage sa o calc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina mea motor 1,9 TDI PD AXR, drumul din .de, aprox. 2600 km, viteza medie 90 km, consum mediu conform BC 6,8 l/100 km. Ulterior , 550 km , preponderent drumuri scurte prin oras, consum mediu 7,4 l/100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa obtin consum sub 7% in Bucuresti ,adica mai precis 6,74% adica am mers 830Km cu 56 L .

Acum am si eu o intrebare ,care sa fie cauzele scaderii consumului? :

1. faptul ca am chipuit masina ?

2. faptul ca am schimbat filtrul de motorina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!