Jump to content

Consum de motorina 1.9 TDI - 90, 101, 115, 130, 150 CP


Diesel
 Share

Postare recomandată

Par cam mari consumurile externe, cu roti de 15, 2 persoane, bagaje light la viteza medie de 70km/h pe 350km imi consuma 4.7%, la vit. medie de 65km/h imi ia 4.3%, mers ieri, deci pe 0 grade afara, incalzire tot drumul pe 22 grade Auto.

 

Cred ca tine foarte mult de stilul de mers al fiecarui sofer, e important sa mergi constant, si sa nu franezi daca nu este cazul (folosesc foarte mult frana de motor, mai ales pe vremea asta). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu ştim ce maşină, n-ai trecut-o la profil. Dacă ai un Lupo sdi, cred că poţi obţine consumurile de care zici.

Pe de altă parte, majoritatea conducem cum ne cade bine, nu ne stresăm pentru 1 litru în plus :) Eu de exemplu dimineaţa, până intru cu copilul la grădiniţă, las motorul pornit, să se mai încarce bateria, să se mai încălzească în maşină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e imposibil nici cu un ALH consumul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un golf 5 1.9 TDI PD, dar am injectoarele in stare perfecta, probabil din cauza asta.  Vara cu anvelope de 17 imi ia pana in 5.5 la drum intins, de asta ziceam conteaza mult starea masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi si de la asta,dar daca intradevar masina are o problema ce sa fie de a crescut consumul?pt ca masina  nu are nimic din  punct de vedere mechanic si nu ,numai

termostatul, de exemplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

poate fi si de la asta,dar daca intradevar masina are o problema ce sa fie de a crescut consumul?pt ca masina  nu are nimic din  punct de vedere mechanic si nu ,numai

termostatul, de exemplu

 

termostatul...hm,nu cred altfel  simteam eu ceva, si daca ar fi,care sa fie buba? e dus sau ce?

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ajunge la temperatura sau ajunge greu, in acel rastimp are consum suplimentar. Sau anvelope cu alt coeficient de frecare... etc suporti schiuri

Modificat de yuk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

temperature ajunge la 90 de grade si acolo ramane.acum cand e frig ajunge in 20 minute asa la 90 de grade depinde si cum merg in astea 20 minute. ms oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta 1.9 TDI BXE 2007, 85K km

 

Ulei - "Castronul" 5w30 

Anvelope Iarna 16'' - 205/55/ R16

Motorina standard - MOL

 

 

BaiaMare-Bucuresti - 4.8% !  :mellow:  100-110 KM/h, multe sate, etc - temp ext ~  +5 grade 

Mixt in jurul Bucuresti cand afara erau -15 grade, plecat cu motor rece bocna - 6.5-7% 

Bucuresti, motor sloi, bara la bara dimineata - 12% !

Bara la bara, motor cald - Otopeni, P-taVictoriei, Stefan cel mare, Pantelimon la 6 seara in zi de lucru, -10 grade afara  -  9-10%

 

Mers pe centura Bucuresti, ninsoare in week-end, maxim 80-90 Km/h, apa la 90 de grade - 5.5% 

 

 

PS:

Masina se incalzeste mult mai repede in mers, decat pe loc chiar si cu motorul turat.

Una e sa arzi in sarcina 6-7-10 litri consum instant, alta e pe loc la 2000 de ture 2L/instant

 

Practic in mers, o masina se incalzeste de 10 ori mai repede decat una care sta pe loc.

70-75% din motorina arsa se transforma in caldura.

Modificat de M4V3RiCk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Recod pana acum,mentionez ca n am mers ca mortu`....60km\h in localitati,afara  ceva mai mult decat limita legala.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

In urma cu 2 saptamani am avut o problema cu motorul : ulei pe tubulatura de la turbo + 4K rpm => ulei ajuns in capul pistoanelor => pistoane sparte, bielete indoite, etc. In fine, am refacut motorul (+turbina) si am ramas cu un consum cu 3 l/100 km mai mare. Am observat ca m-a lasat si pompa vacuum (pedala frana tare, trepidatii, turbo lesinat, etc.), am schimbat-o si pe aia . Motorul merge bine acum, dar inca am un consum cu 2 l/100 km mai mare : 7 pe extern la mers cuminte si constant, respectiv 9 - 9.5 pe traseu semi-aglomerat (unde inainte consuma 7-7.5) . Acum, ma gandesc si eu ca ar fi trebuit sa am un consum mai bun ca inainte, deoarece masina trage mult mai bine...oare mai dureaza pana se rodeaza segmentii noi? sau exista posibilitatea sa se fi decalibrat BC-ul in asa hal ?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au treaba segmentii, verifica distributia , avansul aici e de vazut.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am avut un Passat AVF din 2001 pe care l-am vandut recent pt ca un prieten isi vindea masina si am zis sa fac o schimbare si sa cumpar masina de la el pt ca macar stiu ca a schimbat multe pe la ea (ambreiaj, distributie, discuri, telescoape, etc). Este vorba de un Audi A6 AWX din 2002 - prima inmatriculare, fabricat in 2001. Mi-am vandut masina mea, pe care o regret acum, si am luat Audi-ul.

Acum incep problemele. Dupa ce l-am luat am observat destule defecte pe care a uitat sa mi le mentioneze (reglaj lombar stricat, switch-uri usi stricate, aeroterma care scartaie, etc.). Toate aceste mici defecte nu ma deranjeaza f tare pt ca am remediat deja o mare parte din ele, iar restul se vor repara si ele. Lucrul cel mai important pe care a uitat sa il mentioneze e ca EGR-ul e anulat. Am observat asta dupa ce m-am uitat mai atent pe la motor si la imbinarea dintre galerie si teava care vine de la EGR am observat o tiganie: o tabla care este pusa acolo. Nici macar nu este un kit apecial de anulare, sau macar sa fie decupata tabla frumos. Nici faptul ca e anulat EGR-ul nu ma deranjeaza daca ar fi facut cum trebuie. Dupa tabla care e acolo, chiar nu cred ca o firma specializata a facut asta. Fostul proprietar sustine ca asa a luat masina.

De fapt problema la care voiam sa ajung e consumul. in oras imi consuma in jur de 11-12, iar in afara 8-9 ceea ce mi se pare muuult prea mare. M-am uitat cu vag com-ul si am facut cateva log-uri. Nu ma prea pricep sa le interpretez, dar unele valori nu sunt in limite, ceea ce ma face sa cred ca este de la acea anulare de EGR. Am schimbat si debitmetrul de aer (aveam unul ramas de la passat) si am cam aceleasi valori. Consumul la relanti pe vag com e de 0,6 l/h.

Un alt lucru de mentionat e ca chiar inainte de a o lua de la el, s-a umblat la injectoare, in sensul ca era uzata garnitura de la unul din ele si scotea fum f tare. Problema a fost remediata, acum nu mai scoate fum deloc nici cand e turata la maxim. Valorile pe injectoare (dupa cum se vede si in log) sunt in limite, sunt chiar f bune. Deci nu cred sa fie de la injectoare.  Filtrele de asemenea sunt toate noi. Temperatura lichidului de racire pe vag com e tot timpul 82-83 de grade. de asemenea am observat pe vag com ca si temperatura de la motorina e indicata, cred eu, corect.

Masina trage foarte bine. Mai bine decat Passat-ul. La Passat cand am mai avut pierderi de presiuni, sau probleme pe la debitmetru se simtea imediat: nu mai tragea.

Fostul proprietar sustine ca lui in oras ii consuma in jur de 8.

De mentionat ca rotile din spate sunt putin infranate. Am ridicat-o pe cric si daca invart de roata tare, face maxim o tura, dupa care se opreste. Simt asta si cand ma opresc la semafor, la viteza f mica se opreste fara ca eu sa pun frana. Ma gandesc ca asta ar putea fi cauza. Dar sa influenteze chiar asa de mult? O sa caut sa schimb etrierii de pe spate si sa vad apoi.

Acum legat de problema cu EGR-ul, daca ar fi dupa mine, l-as reactiva (bineinteles as pune unul nou pt ca cel de pe masina e stricat sigur). Insa nu cred ca pot sa il reactivez doar scotand acea tabla. Cred ca este si ceva software sau un chip pus. Aveti idee cum as putea vedea asta? Sau e posibil sa fie anulat doar cu tabla? Ma gandesc ca ar da eroare la bord, sau macar in vag-com. Nu am nicio eroare in vag-com la Engine.

Am atasat si niste log-uri. Daca ati putea va rog sa va dati cu parerea. (log-ul e facut in treapta a 3-a la 3000 rpm, asa cum indica vag-comul. Am folosit tempomatul pt log, nu pedala de acceleratie). Si daca aveti alte idei, de la ce ar putea fi consumul marit, let me know.

Mersi mult si o zi faina!

fuel consumption.PNG

LOG-01-010-011-013.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba garnituri pistoane etrieri, astea in primul rând, apoi vezi cat castigi la consum.

un prieten bun, Passat b5. Doar o roata spate cu mici probleme, schimbat garnituri scăzut consum aprox 1%.

deci afectează f mult sa mergi infranat, de verificat si culisele, tot.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu se incing rotile din spate atunci nu de acolo e problema.In caz contrar trebuie desfacute etrierele,curatate pistonasele,si dat cu mult wd-40 pe la axul  pt. frana de mana(posibil sa aiba mazga)si culisele..In caz ca garniturile sunt crapate sau rupte trebuie cumparat si kit de reparatie.

Egr anulat nu influenteaza atat de mult consumul....ajunge la 90 de grade apa ceva mai tarziu.Daca e anulat macar nu se mai imbacseste galeria deadmisie :).

Log ul nu e facut corect......

Luat de pe alt forum:

"Vag Com / VCDS:

Main screen >>> select control module >>> 01 - Engine >>> Measuring blocks (meas.blocks) >>>
Pe prima linie selectezi: group 003.
Pe a doua linie selectezi: group 010.
Pe a treia linie selectezi: group 011.
Apoi >>> Log.

Alegi calea unde vrei sa-ti salveze log-ul.

Reguli:
1. Intreaga procedura se efectueaza DOAR cu motorul cald (temp. lichid racire 90*).
2. Logul in mers se face doar in viteza a 3-a si a 4-a.
3. Pentru a putea efectua CORECT logul in mers iti trebuie un drum liber si unde sa poti accelera fara stresul traficului si al celorlalti participanti la trafic.
La fel de bine iti mai trebuie un coleg pentru a putea efectua log-ul. De unul singur e dificil sa te concentrezi si asupra drumului si asupra laptopului.
4. Pleci de pe loc > viteza 1 > viteza 2 > viteza 3. Acum cu masina in viteza a 3-a si turatia motorului undeva in jurul a 1700-1800 rpm, apesi pedala de acceleratie la maxim (in podea) si o tii apasata (fara a ridica piciorul de pe pedala) pana ajunge turatia la 3800-4000 rpm.
5. Inainte de a apasa pedala la podea dai start la log. Poti da start la log inca de cand pleci de pe loc cu masina dar va fi oarecum dificil pentru un incepator sa “descifreze” log-ul avand toate vitezele afisate acolo.
6. Cand ajunge la 3800-4000 rpm da-i save (done, close) si … gata.
7. Aceeasi procedura se va efectua si pentru viteza a 4-a (1700-1800 rpm > pedala la podea pana la (1700-1800 rpm > pedala la podea pana la 4000 rpm) insa nu e obligatoriu sa se efectueze LOG-ul si in treapta 4.
8. Log-ul se va salva in format .csv"

 

Daca am fost prea mult off topic se poate sterge...

Modificat de Akos09
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns. O sa refac log-ul urmand pasii de mai sus. Rotile nu se incing f tare. Nici reci nu sunt. Sunt calde dar poti sa tii mana pe ele.

Intre timp am dat de pagina asta: http://restrictionat/showthread.php/25556-Reglarea-avansului-axei-cu-came-la-motoarele-Pompe-Dusse

Am verificat pe vag com grupul 004 si intr-adevar la "synchro angle" aveam o valoare care oscila intre 5 si 6. Am reglat-o la 0 urmand pasii de la acel link, insa surpriza: consumul a crescut si mai mult, asa ca am pus-o la loc la 5-6. Cu synchro la 0, la relanti aveam consum de 0.6 fara clima, si 0.8, chiar 1.0 cu clima pornita. Cu synchro la 5-6 am consum in idle de 0.4 fara clima si 0.6 cu clima. Nu mai inteleg nimic!

Dupa ce am pus synchro la 0 am facut  test si in mers si consumul era intr-adevar crescut si mai mult (nu doar la relanti).

Poate ca nu e pusa distributia bine.

Modificat de raduletz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune iar pe 0. La 5-6 esti iesit din plaja de reglaj. Criteriul consumului nu este de luat in considerare cand reglezi avansul. Poti sa il duci la 7-8 si ai consum si mai mic...dar masina merge ca naiba si poate nici sa nu iti mai porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
On 27.09.2004 at 9:08, ender a scris:

Eu am un TDI 90HP ALH cu turbina similara cu cea de pe PD-uri (VNT15). Motorul este modificat la avans, +2grd BTDC, si putin crescut IQ-ul.

Consumul mediu in aceste conditii este de 6.5 % in localitate si 4.4% in afara (medii calculate plin-plin). Bordul indica mai putin cu 15% :)

La ultimul drum facut in tara pe distanta de 750Km am scos 4.3, la o medie de viteza de 76Km/h (Bucuresti - Buzau - Bacau -Zemes - Brasov -Bucuresti)

Motorul asta care spui ,este din anul 1997..se poate modifica.BTDC..si iQ-ul..daca se poate trimite si mie.cat trebuie sa fie iQ-ul..la motor 1.9..---90cp  anul 97multumesc mult..

.

Modificat de luchian ioan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

va salut,scuze daca este off topic intrebarea mea si eventual moderatorii pot sterge dar pana atunci ...

am citit tot pe aici pe forum pe undeva ca la motoarele cu ambreiaj masa dubla ar creste consumul cand exista probleme la aceasta ,uzura,blocata ,aveti cunostinte despre asa ceva ,ar avea vreo logica ?  

si totodata spuneau colegii pe topicul din aria tdi ,ca in situatia montarii unui kit masa simpla pe o masina venita ccu masa dubla la fel ar creste consumul

multumesc anticipat pt raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare,

Mare dilema. Dupa schimbarea IC si incercarea de a  adapta consumul dupa VCDS (0.6l/h), plin la plin, dupa un drum de 480 km, Piatra Neamt - Jupiter Mangalia, pe BC consumul afisat este de 5.1 l/100km, iar dupa plin la plin este de 4.13l/100km (verificat si cu VCDS la cati litri au mai ramas in rezervor). Mers cu masina plina de bagaje si 4 persoane, 90-120 km/h si cu AC-ul pornit pe jumatate din drum. 4.1l/100 km nu poate fi adevarat... ca nu e Matiz si chiar 5.1l/100km mi se pare putin. Puteti sa va dati cu parerea la dilema mea ? Motorina OMV Petrom normala. Urmeaza Valea Prahovei si inapoi acasa. Poate mai creste consumul... Omul e nemultumit si cand e mic si cand e mare... consumul. 

Sa aveti zile bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

matizul e benzinar, pe cand al tau e diesel.

Cum calculezi consumul? Viteza indicata(implicit si distanta) pe bord e reala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! În bord consumul la relanti e de 0.8 l/h cu roata oprita , în funcție de viteza de deplasare și momentul când o scot pe liber la relanti consumul variază intre  2 l/h și 7l/h .Cum va explicați comportamentul ăsta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

comportament perfect normal,iar in frana de motor consumul trebuie sa fie 0

 totusi 0,8 l la relanti e bine daca consumatorii sunt porniti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre 2l/h și 7l/h ar consuma daca ai merge cu viteza aceea pe liber la relanti timp de o ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11 nu mai stiu care e reala. Cea cu calculul la pompa trebuie sa fie reala. Acum am ajuns la 888 km - 5.3 pe BC. Cu trafic foarte aglomerat pe Valea Prahovei. Mai am 233 pana acasa, atunci trag linie si vad ce mai trebuie ajustat - BC sau pedala :) . 

 

Modificat de babanu74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!