Diesel

Consum de motorina 1.9 TDI - 90, 101, 115, 130, 150 CP

2,244 posts in this topic

Exista o asemenea controversa:

Este motorul TDI de 90 Cp sensibil mai economic decat motoarele Pumpe duse de 101,115, 130, 150) Cp la acelasi stil de condus?

Unii posesori de Pumpe Duse(mai ales 115 Cp) care au avut inainte motor TDI de 90 Cp, mi-au spus ca cu noile lor motorase nu mai pot obtine consumuri de 4-4.5 l/100 in afara ci doar consumuri intre 5.3-6/100 km avand stilul de condus nemodificat.

De asemenea, consumul in oras ar urca de la 6,5 pana la 8-9 l /100 km.

Ce parere aveti?

De asemenea 90 Cp vs 110 Cp (TDI cu turbo blade variabil)?Care consuma mai putin ca astea-s cu acceasi tehnologie?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala de 110

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am avut initial un tdi de 90 cp. a fost vorba de cea mai economicoasa masina pe care am vazut-o. nu in ultimul rand, era kombi, si imi placea sa o "calc".

pe o distanta mare, masurand prin tehnica umplerii rezervorului gol(sic), am obtinut un consun de aprox 5.5-5.6 l/100 km.

drumul insemnand Bistrita- Tarvisio (Italia)

trei persoane, bagaje aferente, mers preponderent pe autostrada (140-160 km/h)

actualmente, consumul este cam cel prezentat de diesel. oricum, nu prea scot medii sub 6l/100km...........

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Eu cu PD-ul meu scot un consum mediu de 5.5 - 5.7 in afara....cam asta a fost de exemplu consumul meu mediu dupa un drum de 2500KM. In oras consumul este undeva intre 6.5 si 7.5.

Eu am debitmetru pierburg...si pe undeva in forum am citit ca, cu acest tip de debitmetru consumul creste umpic...de asta as fi curios ce consumuri obtin alti posesori de PD-uri AJM.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut TDI de 90CP pe Golf IV si consuma mult mai putin decat cel de 130CP pe care il am acum, oricum as fi mers...e logic si normal sa fie asa prin diferenta de cai, dar se spune ca motoarele PD consuma mai putin prin faptul ca au alte turbine si ca injectia e bine computerizata. Eu stiu, poate ca asa e, dar eu nu imi dau seama si nici nu ma sinchisesc sa fac consumul atata timp cat am un diesel. :(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un TDI 90HP ALH cu turbina similara cu cea de pe PD-uri (VNT15). Motorul este modificat la avans, +2grd BTDC, si putin crescut IQ-ul.

Consumul mediu in aceste conditii este de 6.5 % in localitate si 4.4% in afara (medii calculate plin-plin). Bordul indica mai putin cu 15% :)

La ultimul drum facut in tara pe distanta de 750Km am scos 4.3, la o medie de viteza de 76Km/h (Bucuresti - Buzau - Bacau -Zemes - Brasov -Bucuresti)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa subscriu la cele zise: intr-adevar motorul de 115CP consuma sensibil mai mult. In oras imi ia cam 7-8 depinde de aglomeratie, iar afara intre 6-7.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pot sa subscriu la cele zise: intr-adevar motorul de 115CP consuma sensibil mai mult. In oras imi ia cam 7-8 depinde de aglomeratie, iar afara intre 6-7.

Consumul de 6 7 de care spui este calculat de tine sau este cel indicat de computerul de bord ? ...pentru ca la mine cu acelasi motor consumul este undeva pe la 5.5 5.8 in afara (indicat de computer)...si pot sa zic ca nu merg chiar babeste.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am TDI 90cp - consum oras maxim 6.5

tatal meu are TDI 115cp - consum oras in jur de 9

valori indicate de computerul de bord.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

E corect. Pe timp de ploaie/ninsoare papa motorina nu glumeste. Maxim eu am avut prin oras 8.5.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masina mea consumul extraurban este intre 4.5 si 6.5 iar cel urban intre 7.3 si 9 functie de cum merg.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-mi spui cum reusesti 4.5 extraurban....presupun ca cu a 6-a pe la 100-110?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand va aud cu datele astea mici si cu virgula exacta, mi se ridica paru' in cap...cu cat mergeti inafara ca eu nu pot sa scot atat de putin nici sa ma bati. Aerul condiitonat il folositi? :) Schimbati viteza doar la 2.750rpm? :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) LOL Acu' pe bune: am facut rost de date tehnice super beton despre TDI-uri (un prieten bun lucreaza la un dealer/service VW si mi-a "inlesnit" accesul la materiale de mecanica) si acolo explica multe, printre care si schimbatul vitezelor:

- cand e rece motorul, bujiile au un proces de incalzire si apoi post incalzire ce tine undeva intre 4-10 minute, legat de temperatura motorului si de turatii. Daca depasesti in aceasta perioada 2500 de turatii automat procesul de post incalzire e terminat

- in ideea asta e bine sa lasi motorul sa se incalzeasca pana la 90 grade celsius iar in acest interval sa schimbi "in sus" undeva pe la 2400 ture (la 5 viteze te duce apoi pe la 1500 ture, deci nu e subturat), iar in jos cand ajungi pe la 1400

- cand e cald (90 grade) schimba 2-3 la 3000 ture, 3-4 pe la 2800-3000 ture, 4-5 pe la 2600, astfel incat tot timpul o sa vii la 1900 ture unde ai cuplu maxim

- chestia asta inseamna un consum usor ridicat, dar protejezi foarte bine turbina, asa ca ai de ales :)

La motoarele cu 6 viteze, chestia e un pic diferita, deoarece reprizele sunt altfel dar din pacate acelasi tip de debitmetru. Ideal e sa corelezi turatiile (la cald ma refer acum) astfel incat dupa ce ai schimbat viteza sa fi la turatia corespunzatoare cuplului maxim, iar cand e rece sa fi la limita turare-subturare.

Trist e ca in manualul masinii te "invita" sa conduci economic :P si sa schimbi la 2100, dar economia de motorina o s-o simti puternic cand schimbi turbina dupa nici 100.000km, lucru foarte real daca te uiti la statiscile din service-uri.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inseamna consum ridicat!

Schimbatul vitezelor a.i sa "pici" pe cuplul maxim tine motorul in zona in care randamentul este maxim. Cu cit stai mai putin in afara celor 1900rpm, cu atit consumul este mai mic!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu, dar ma refeream ca pana ajungi la 3000 ia ceva in plus fata de momentu' cand schimbi la 2100, plus ca mai ai si sansa ca pe la 2900 sa franezi ca-ti intra un dobitoc cu frana apasata :) de pe o banda pe alta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo:

consum calculat de mine. nu vreau sa intru in polemica legat de cuvantul "babeste" asa ca-ti zic eu cum conduc: 6-7 afara ia cu climatronicu' pornit, cel putin 2 persoane+bagaj, plus mers 140-160, plus reprize lungi in depasiri, gen a 3-a pana pe la 3600-4000 ture.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stiu, dar ma refeream ca pana ajungi la 3000 ia ceva in plus fata de momentu' cand schimbi la 2100, plus ca mai ai si sansa ca pe la 2900 sa franezi ca-ti intra un dobitoc cu frana apasata :) de pe o banda pe alta

Pai asta-i problema! Daca schimbi la 2100 pici pe la 1200 in treapta superioara si-ti ia mai mult timp sa ajungi la 1900, raportul din cutie face ca timpul pina la 1900 sa fie mai mare decit timpul de accelerare in treapta inferioara pina la 3000rmp.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
evo:
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai m-am intors la un drum de 1500Km (Bucuresti - Resita - Timisoara - retur). Cifrele sunt orientative oferite de computerul de bord pe care de cate ori l-am "verificat" cu metoda plin/plin cu rezerva a avut abateri nesemnificative.

Pana la Timisoara am avut o medie de 6.8l/100Km

La intoarcere pana in Simeria am avut 6.0l ca apoi media sa creasca pana la 6.3l (cat mi-a afisat in Bucuresti).

Conteaza foarte mult drumul pe care il alegi, felul in care faci depasirile si cat de puternic apesi pedala si mai ales cum folosesti regimul sarcinilor partiale.

Spre exemplu pe autostrada cu cruise-ul fixat la 160 (climatronic) consumul instantaneu oscila intre 6.3l si 7.5l /100km

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ender: Deci daca merg constant in 2500rpm, consum mai putin decat daca merg constant in 1900rpm ? :lol:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tin cu Andi TDI! :lol:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faza cu consumul minim la turatia de cuplul maxim este adevarata NUMAI in conditiile in care folosesti intradevar tot cuplul motorului ( daca urci o panta de exemplu !!! ) . Pot sa arat oricui ca daca merg singur ( adica fara multa greutate in masina ) in masina, la turatia de 1600 consumul indicat de computerul de bord este mai mic decat daca merg la turatia de 1900 ( turatia mea de cuplu maxim ). Consumul indicat de computerul de bord este cel real ( asa cum zice si Andi ).

Mi se pare si logic sa fie asa atata timp cat masina nu are nevoie de tot cuplul pe care il poate da la turatia respectiva si cat turatia este mai redusa. Aici trebuie atras atentia asupra faptului ca nici sa exagerezi cu turatiile reduse nu este bine intrucat poti afecta turbina sau chiar motorul.

Dar daca merg constant si nu sunt dealuri, pot sa merg cu 1600 ture avand un consum mai mic decat daca as merge la 1900 ture :D .

Cel mai mic consum a fost 4.0 cu masina mea si 4.4 cu un BMW diesel motor de 3L !!! . Intradevar "la vale " , adica Brasov-Bucuresti :lol:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ceea ce priveste consumul de combustibil exista o regula pe care oricat as incerca sa o contrazic nu gasesc nici o solutie :

Consumul de combustibil este direct proportional cu durata si cu apasarea pedalei de acceleratie. C-am la asa ceva, parerea mea, s-a referit si alinica in ceea ce a postat.

In ceea ce recomanda manualul, interpretarea mea la acel pasaj de conducere economica se refera exclusiv la circulatia urbana, desi acest lucru nu este spus explicit. Daca as practica, in ciclu urban, schimbarile de treapta asa cum au fost descrise pe la inceputul topicului, probabil ca as fi platit bani in plus pentru treptele III,IV si V.(In treapta a III-a masina mea, la 3000 rot/min are cam 120 km/h.)

In ceea ce priveste consumul, experienta mea anterioara a fost cu o Octavia de 110 cai, la care consumul mediu de carburant pe o distanta de 1000 km a fost in jur de 5,7l. Actualmente, cu motorul chipat la 130 de cai pe Passat, pot spune ca in conditii similare ca la Octavia consumul mediu a fost de 5.6l. Recordul personal il reprezinta un consum mediu de 4,2l realizat fara climatronic si tot la vale respectiv Bv-Bucuresti.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare!

submit si eu la topiculdespre consumul la 115CP:

-in oras nu am reusit sa scad sub 6.5 in conditiile in care tai Bucurestiul in doua de doua ori pe zi la ora 8.15 si la 18.30...in ritmul impus de trafic..(total ~50km/zi)

-afara pot spune 5.5(drum de 6000km Ro-I-D-Ch-A) 70 la suta din drumul pe autoband peste 160km/h....(constant 160)

Am observat insa ca in cazul cand alimentam de la alta benzinari decat LukOil consumul crestea cu approx 0.5l/100km

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.