Jump to content

Rulmenti


DosarPenal
 Share

Postare recomandată

Am 200.000 si ceva cu passatul si mi se pare ca are un vajait,nu prea deranjant mai sus 90km/h. Ideea e ca nu au jocul acela specific rotile, nu vreau sa bajbai, vreau sa-i inlocuiesc pe toti, ideea e sa n-o fac degeaba. Din exp voastra, in jurul carei sume de km ati scimbat rulmentii? sa nu iau tzeapa si sa platesc degeaba. Mercic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    15

  • Eto

    10

  • valioglu

    7

  • johnny erasure

    5

Nu este o regula cu rulmentii, depinde f. mult de exploatare, cel mai elocvent exemplu: am un prieten cu Golf 4, are aprox. 500.000 km si nu a schimbat nici un rulment. Am si cunostinte cu Passat nou sau Audi care au schimbat deja si au sub 100.000 km. Fa o verificare la un service, poate nu e din rulmenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o aveam si eu.. Si exact simptome de rulmenti ''terminati'' aveam.. Zgomotul crestea odata cu viteza masinii.. Pina sa ajung sa schimb rulmentii, am dat de un amic care lucreaza in domeniul cauciucuri.. Si am mers pe ce mi-a zis el, am schimbat gumele si s-a rezolvat problema, adica totul mi se tragea de la cauciucuri. Nu stiu daca e si cazul tau, eu iti spun ce am patit eu si cum am rezolvat.

PS. Masina are ~~130k de km, si nu are probleme cu rulmentii, conform mecanicului si rampei de teste ptr. ITP.

Modificat de za_sly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru dicanostiocare rulmentului defect trage de volan stanga drepta atunci cand huruie si in una din directii ar trebui sa se opreasca sau sa scada huruitu !alfel :cand tragi de roata are joc (suspendata) si de obicei cad intre 300-500 mii dreapta fata (datorita drumurilor) si dupa 500 de mii restul si nare rost sai schimbi pe toti il schimbi pa ala de huruie !sau vreo gropa luato cu piciorul puternic pe frana!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut exact aceeasi problema ca tine si am rezolvat-o schimband cauciucurile de pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentii se uzeaza in primul rand atunci cand geometria rotilor este dereglata (si se termina relativ repede). Mai se poate intampla sa ramana fara vaselina sau sa intre apa/noroi/praf la ei. In general se schimba doar cu rulmenti originali si mai ales doar cu cei speciali pentru autoturisme - pentru ca functioneaza in vaselina si nu in ulei ca cei industriali. In general rulmentul uzat huruie sau face un vuiet din ce in ce mai sesizabil pe masura ce creste viteza de deplasare. Se poate depista prin suspendarea rotii si invartirea ei cu mana (mai ales la rotile care nu au transmisie). Nu intotdeauna apare jocul in rulment cand acesta se uzeaza, sau poate avea un mic joc chiar daca nu este foarte uzat si nu ar necesita inlocuiea. Atentie, nu sunt niste piese neglijabile pentru ca se pot sparge sau gripa, cu efecte destul de serioase.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am si eu o problema, am obsevat ca intre 40 si 70 km/h aproximativ se aude asa un huruit iregulat, se aude foarte putin, nu daca am radioul oprit. Ca si cum s-ar fi dus un rulment in fatza undeva. Daca merg cu 100-120 nu se mai aude. Daca as merge la un service ar stii sigur sa imi zica daca trebuie schimbat? Si cam cat costa un rulment. Masina are 93.000 km.

Si inca ceva, am cauciucuri noi noute Dunlop SP 01, sunt echilibrate, as putea incerca sa elimin mai intai aceasta varianta?

Le-am pus de vreo 2 saptamani pe masina. Inainte nu auzeam acest sunet dar nici nu am fost atent ca sa il caut.

Modificat de eto_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu cand trec la cauciucuri de iarna (de exemplu), parca mi-s "dusi" rulmentii pe toate 4 rotile. :icon_thumright:

Clar ca zgomotul poate proveni de la cauciucuri.

Eu zic sa incerci alte cauciucuri daca le ai alea vechi, decat sa mergi in service unde, daca ajungi, "obligatoriu" tre sa ai ceva stricat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sunt alea de iarna. Am sa incerc si cu cele si daca suna tot asa inseamna ca e un rulment undeva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai oricum tre sa treci la cauciucuri de vara deja. O sa vezi ce diferenta de zgomot e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu am pus cauciucurile de vara de 2 saptamani, si numa dupa am auzit zgomotul. Am vb cu o cunostinta si a zis ca rulmentul cand incepe sa fie pe duca suna numa intre anumite viteze. Si cand e deja stricat suna non stop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa-l sa se duca si il schimbi cand esti sigur, nu se distrug imediat cum incep sa se auda. Cred ca in cazul tau este vorba de cauciucuri.

Rulmentii se pot verifica invartind de roti, dar e mai greu in fata pentru ca diferentialul te va impiedica sa invarti roata prea repede, dar poti pune cheia de roti pe un prezon si sa invarti asa (adica fara sa defiletezi prezonul, sa se invarta doar roata suspendata). Daca a inceput sa faca zgomot nu mai ai ce sa-i faci (nu ca in mod normal ai avea in afara de reglat paralelismul).

Ar trebui sa tina destul de mult in mod normal, dar nu cred ca cineva poate spune cat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un rulment defect, adica cu tratamentul distrus, face zgomot mai mare cu cat creste turatia.

Tu zici ca, de la x viteza nu mai se aude zgomotul. Mai bine apeleaza la un mecanic, cineva care stie cum se aude

un rulment terminat. E mai "economic". :icon_thumright:

Cauciucurile sau tipul de asfalt te pot pacali, daca nu ai mai avut asemenea problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti merge la un service si iti ridice masina si stand sus in gol accelerezi si schimbi vitezele. Astfel iti dai seama exact daca e de la cauciucuri sau rulment !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu aceleasi cauciucuri Dunlop Sp 01 noi noute si echilibrate si pot sa-ti spun ca nu fac absolut niciun zgomot. Parerea mea coincide cu a colegului eto_ro si anume ca inainte cauciucurile de iarna faceau un zgomot de rulare mai mare si nu auzeai rulmentul; Tine-ne la curent cu ce ai schimbat, dar eu as putea sa bag mana in foc ca nu sunt cauciucurile (asta daca sunt corect montate si echilibrate).

Modificat de Ionutd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marti sunt programat la skoda tg-mures. Va anunt dupa care era buba. Chiar daca e un rulment se aude foarte putin adica, abia acuma incepe sa se strice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e rulmentul dus ( de obicei se duce prima data pe dreapta fata) atunci cand mergi in linie dreapta si face zgomot, daca virezi putin stanga nu ar trebui sa se mai auda nimic. Cand se indreapta volanul, huruitul revine. Cum zicea si cineva mai sus, la Golf IV in jurul a 300k Km cade primul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit-o la Passat pe la 110.000 km (reali) cu rulmentul de la roata din spate pe partea dreapta si avea aceleasi simptome descrise de colegul a r i e s (am mai scris pe aici pe forum pe undeva).

Eu cred ca la mine a fost vorba doar de o exploatare mai putin corespunzatoare a fostului proprietar (o fi luat mai tare ceva gropi, santuri ...) care au dus la uzura prematura a rulmentului sau cine stie poate a fost numai un defect de fabricatie a butucului de pe masina (la Passat-urile B5/B5.5 rulmentul se schimba cu tot cu butuc, nu exista ca piesa separata).

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema, vreau sa va cer parerea voua si apoi sa ajung la un service. Am schimbat un rulment pe fata stanga, care avea un huruit grozav. Dupa ce am schimbat rulmentul huruitul a disparut dar in schimb, dupa ce reduc din viteza si ajung undeva la 30-40km\h la ora se aude un huruit mai ascutit nu continuu ci numai intr-un anumit punct, ca sa fiu mai explicit numai intr-un singur punct al unei rotatii complete a rotii. Cineva mi-a sugerat ca ar fi o problema cu abs, ca nu a montat bine la loc si senzorul de abs. Ce credeti ca poate fii? si inca o intrebare ce fel de sistem abs este pe passat 2002 mecanic sau magnetic? daca am inteles eu bine. Astept parerile voastre. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost la service, am dat o tura cu mecanicu si mi-a zis ca sunetu e ca si de rulment. Am pus masina pe elevator s-a uitat peste tot, a invartit rotile si nu suna nimica. Atunci si-a schimbat parerea si a zis ca e din cauciucuri, asa suna ele. M-am dus la vulcanizare am schimbat rotile de pe fata pe spate si tot la fel suna. Am intrebat la vulcanizare daca au cauciucurile vreun defect si au zis ca sunt foarte bune, le-am cumparat acuma 2000-3000 km. Sunetul tot persista. Mecanicul mi-a mai zis ca daca e un rulement sunetul se v-a amplifica, dar eu am facut deja vreo 2000km si sunetul tot la fel e.

Un fel de huruit intre 40km/h si 70km/h. Mai am prieteni care au anvelope ca si mine adica dunlop Sp sport 01 si nu au acest sunet. Ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlade, o sa ne intalnim intr-un weekend si vreau sa vad si eu cum se aude. Sa-mi dau cu parerea. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar te rog, ca sunt nedumerit. Te sun vineri poate esti in cluj, bem o cafea si facem un test drive.

Modificat de eto_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) la mine de curand a incetup sa faca volanul putin stanga putin dreapta cand merg, sa fie oare de la rulmeti sau sa descentrat rotile, dar asa deodata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca sunt descentrate rotile. Dute si fa unghiul de fuga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!