Jump to content

Un Alt Alternator Mai Puternic?!


Kos_min
 Share

Postare recomandată

Am o cordoba 1,4l 75cp. Am avut baterie 65A Varta din fabrica care am facut-o praf in mai putin de 2 luni de zile. Am pus un bosch de 75A si a tinut un pic mai mult (vreo 4 luni) iar acum tot bosch. Am 4 neoane de interior de 8W/buc si am 2 statii care amandoua mananca in full load 220A!!! Am condensator mare (10F), dar tot degeaba! As dori sa imi spuneti un alternator mai puternic decat cel stock care s-ar potrivi la motorul meu si daca a mai incercat cineva acest lucru...plssss Nu stiu ce sa mai fac, nu vreau sa schimb bateriile ca pe sosete!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand se foloseste servodirectia in sarcina , noaptea , se vede o scadere a intensitatii luminilor. asta se rezolva cu o baterie mai puternica.

acum cred ca ai ceva consumatori daca trece de cat duce bateria , dar pe de alta parte cred ca masina ta nenoroceste bateriile pentru ca este un scurt undeva in instalatie. o baterie daca o descarci complet de 2-3 ori e RIP apoi...

eu o am pe a mea de 4 ani si inca nu a dat semne de oboseala. socru-mio si-a pus pe un mitsubishi o baterie uscata caranda. cica e mault mai bazata decat astea standard.

Modificat de georges
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent ce baterie ai in timp alternatorul va da semne de oboseala. Cureaua mai ales. Un electrician f priceput mi-a zis ca alternatorul de la ibiza e predispus la asa ceva. In orice caz nu mi se pare normal sa-ti moara bateria asa repede chiar cu consumatorii tai. Pe ibiza mea am avut statie si subwoofer (fara condensator) si in 3 ani de zile a mers zilnic cu f mici exceptii. Ba mai mult am mai pus si muzica la teambuilding-uri. Bateria mea (cea din fabrica) a murit luna trecuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George, si eu am observat scaderea intensitatii la servo la inceput. Dar acum nu imi scade, imi clipesc farurile pe ritmul bassului, si cu o diferenta destul de enervanta, oricat de comic ar suna!!! Iar X-cutor, poate ai avut statie, dar eu am 2: una care da 1X1000W si una de 4X70W si am 2 subwoofere de 500w si 6 boxe. Si mai am si chinezariile alea de neoane care consuma 32w. Si eu am avut bateria din fabrica 3 ani aproape pe o statie de 400W cu subwoofer, dar acum e altceva: bat=75A iar consum=100-230A

Modificat de Kos_min
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur poti sa iti pui un alternator mai mare. In cel mai rau caz iti va solicita cureaua cu ceva in plus si poate se va rupe mai repede. Vei simti diferenta insa si la consum...BMW a scazut consumul renuntand la alternator "full time"...

Ce nu inteleg eu este cat de mare iti e consumul in medie. Presupun ca nu mergi cu boxele alea la maxim in fiecare zi!!! Nu de alta dar singura metoda de comunicare cu restul lumii ar fi in scris, ca urechile ti-ar fi degeaba. :)) Condesatoare si ce mai ai tu pe acolo ar trebui sa se incarce si gata...Alea nu consuma odata incarcate...Intrebarea e inca o data: cat consumi in mod normal?? Chestia e ca acel condensator de aia se pune ca sa iti ajute descarcarea bateriei din cauza curentilor foarte mari instanatei... condensatorul se incarca incet si stocheaza sarcina...

Sfatul meu: incearca un condensator de capacitate si mai mare, daca nu te ajuta, atunci alternator este singura solutie..

Ce mai poti sa faci e sa incarci bateria din cand in cand... fara muzica :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Condensatorul stiu ce face, ca are rolul de "tampon", dar mai mare nu pot sa imi pun, 1 pentru ca nu cred ca gasesc pe la noi, iar 2 si cel mai important, NU AM BANI!!! pe acesta am dat 980 de lei. Iar cu boxele la maxim nu am mers niciodata, pt ca nu pot. Am vrut acest sistem mai mult de show sau sa il ascult in aer liber, dar mai tare de 50% nu am dat niciodata mergand cu masina. Consumul in medie ar trebui sa fie undeva intre 90-150A, si nici mie nu mi se pare atat de mare avand in vedere si de capacitatea condensatorului. Am fost cu masina la service seat si dupa vreo 2 ore de asteptat au zic ca totul e ok si nu stiu ce poate avea. M am trezit de destule ori ca nu mai porneste masina...

Modificat de Kos_min
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia e ca acel condensator de aia se pune ca sa iti ajute la nedescarcarea bateriei din cauza curentilor foarte mari instantanei... condensatorul se incarca incet si stocheaza sarcina...

Is obosit si eu si scriu pe sarite :frigbaitata: ..

In fine, masina cu toate aprinse, adunate, nu consuma mai mult de 500W! Foarte mult consumi din ce spui... Singura chestie care nu e ok e faza cu palpaitul farurilor cand ai muzica on. Acolo e dovada clara ca ai nevoie de un condensator mai mare dupa parerea mea. Bateria ar trebui sa fie ok pana cand nu mai are "curent".

Nu stiu daca te ajuta asta e de 20 F, insa daca da, spune-mi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rind trebuie sa afli ce alternator ai pe masina si puterea medie pe care o dezvolta. Daca puterea medie este mai mica decit puterea consumata de instalatia sonora plus ceilalti consumatori e clar ca ai nevoie de un alternator mai puternic.

Si bateria trebuie sa fie mai mare decit cea originala pt ca ai consum mult mai mare. Data viitoare cind schimbi bateria cumpara-ti ceva de putere cit mai mare, cel putin 100 A, poti sa mergi si la 150-200 A, chiar si cu 2 baterii in paralel.

Stiu citiva maniaci care aveau o baterie in plus in portbagaj si le mergea mai bine. Eu inca nu am avut ocazia sa schimb bateria la masina, dar la primul schimb am de gind sa-mi iau cea mai mare baterie care incape in locul destinat, cu cit ai baterie mai mare cu atit mai mult te va tine mai ales la consumurile care le ai tu.

Fa rost de un ampermetru cu cleste si vezi daca ai consum mai mare decit produsce alternatorul, daca da ori dai muzica mai incet ori schimbi alternatorul.

Ar fi bine sa-ti instalezi si un voltmetru pt monitorizarea tensiunii bateriei, daca tensiunea e prea mica mai reduci muzica pt a se incarca bateria. Bateriile de masina nu sunt facute pt descarcare sub 50% sau descarcare completa. De aceesa se distruge asa repede la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca imi iau o baterie de 100Ah, nu se intampla nimik cu instalatia masinii? Nu se strica nimik? I_am_Stealth, daca poti sa imi aduci un condensator de acest fel ar fi ok. Dar spunemi si mie un pret si as vrea sa fie nou nout, pentru ca nu risc sa fie vechi si uscat inauntru. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti iei baterie mai mare nu se intimpla nimic negativ, alternatorul nu poate da mai mult curent decit este prevazut si nu va fi suprasolicitat, el oricum merge cam tot timpul la maxim cu instalatia care o ai tu.

Ti-am spus ca am prieteni care au si cite 2 baterii si nu au probleme cu alternatorul.

Ca sa iti mai dau un exemplu - eu am acasa un UPS care avea original 2 baterii de 12V 7Ah si eu i-am pus 2 baterii de masina de 12V 45Ah si merge de 2 ani si ceva fara nici o problema, are in schimb o durata mult mai mare de folosire fara alimentare de la priza.

Diferenta este ca vei avea un timp mai mare de incarcare, dar odata incarcata bateria ai o rezerva de putere mult mai mare si ai mai putine sanse de a se descarca bateria si implicit o durata mult mai mare de folosire. Ar fi bine cind ai posibilitatea sa mai incarci bateria cu un incarcator - astfel ii vei asigura o viata mai lunga.

Daca mai ai nelamuriri te ajut cu cea mai mare placere.

Iar despre condensatori nu te ajuta daca nu ai destula putere din baterie si alternator, mai bine mentii condensatorul care il ai si de banii care ii dai pe alt condensator iti iei o baterie de capacitate cit mai mare.

Modificat de JamesTm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc james de ajutor...cred ca am sa imi iau alta baterie cand iau salariul, sapt asta.

Modificat de Kos_min
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Condensatorul de 10F !!! daca s-ar incarca brusc (fara rezistenta de limitare a curentului) cred ca ar scurtcircuita o baterie cam de 100Ah !!! deci mare atentie ca acest condensator sa nu aiba cumva scurgeri. @ daca statia consuma 100A ( tu zici de 220A!!!) si alternatorul e doar de 75 A vei suprasolicita puntea de diode si infasurarile alternatorului care o sa crape destul de repede (impreuna cu bateria). Sa pui un alternator mai mare?? Se poate dar... vei drena o cantitate apreciabila ( a se citi "foarte sesizabila) din puterea motorului si vei uza repede cureaua. Asa ca daca il schimbi va trebui sa pui si alt tip de curea si probabil si de fulii.. Nu vrei sa iti iei totusi alta masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cea mai importanta ar fi indiferent ca ai una sau doua baterii sa incerci sa monitorizezi gradul de incarcare al lor. Asculta si ce spune Reed ca stie ce vorbeste si poate condensatorul respectiv e cu probleme. Mai poti studia putin felul in care incarca alternatorul, eficienta, etc. Poate daca il schimbi cu unul mai performant reusesti sa imbunatatesti ceva. Daca ai doua baterii trebuie sa fie cam la fel, altfel se vor incarca diferit, curenti de incarcare diferiti poate, etc..Cel mai bine ar fi daca ai avea o baterie de capacitate foarte mare si gata. Insa TOT trebuie sa o incarci. Poate trebuie doar sa lasi motorul la ralanti putin dupa ce ajungi la destinatie.. Sau sa asculti mai incet inainte de a ajunge la destinatie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statii care sa consume 220 amperi? Este mult... Daca ai doua sigurante de 50 A pe o statie sa sti ca nu consuma 100A. Oricum chiar daca ar consuma asa ar fi doar varfuri ca nu cred ca sunt in clasa T sau ceva de genu sa consume in mod continuu. Cablurile de la alternator la caroseria masinii si la baterie sunt cele de fabrica? Condensatorul te ajuta in anumite situatii insa daca curentul consumat depaseste in mod frecvent capacitatea bateriei nici condensatorul nu mai apuca sa se incarce. Condensatorul asta de 10F cam cat de mare e ca volum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cite stiu eu, condensatori de capacitati uriase gen10-70F se fabrica pe post de inlocuitoare de baterii de acumulatori (pt surse solare sau jucari) dar.... tensiunea nominala (de lucru) NU depaseste 2,7V !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statii care sa consume 220 amperi? Este mult... Daca ai doua sigurante de 50 A pe o statie sa sti ca nu consuma 100A. Oricum chiar daca ar consuma asa ar fi doar varfuri ca nu cred ca sunt in clasa T sau ceva de genu sa consume in mod continuu. Cablurile de la alternator la caroseria masinii si la baterie sunt cele de fabrica? Condensatorul te ajuta in anumite situatii insa daca curentul consumat depaseste in mod frecvent capacitatea bateriei nici condensatorul nu mai apuca sa se incarce. Condensatorul asta de 10F cam cat de mare e ca volum?

1. NU ma iau dupa sigurante sa vad cat consuma o statie...k nu sunt prost...statiile sunt acestea:

http://www.dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_103 si

http://www.dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_109

2. NU am zis ca consuma 220 continuu, acesta este full load! Cablurile nu sunt cele din fabrica, sunt unele mai mari din cupru

3. Condensatorul este acesta: http://www.booster.ro/car-sound/condensato...-f--21010-.html

Iar Reed, ai dreptate, nu numai ca scurtcircuiteaza, dar face o flama de am orbit pentru cateva zeci de secunde si mi am revenit complet dupa cateva ore (si mi s au dus si cateva sigurante)...stiam de asta, dar uitasem, asa ca...acum il incarc cu 4 becuri pe cablu si cand il conectez tot face scantei.

Mi am luat azi o baterie caranda maxima de 100Ah. Sa vad cat tine, daca nu caut pe toate forumurile un alternator...tre sa ii fac ceva, iar bani de alta masina nu am...:angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kos_min DACA ce ai tu e intr-adevar un condensator de 10F atunci lamureste-ma la ce iti trebuie??? La filtrajul tensiunii??? nu cred, ar fi suficient ceva de ordinul a 10-20000microF (la ce putere ai nevoie. Ca "tampon" de curent in caz de pana temporara??? ar fi ok darcurentul necesar pt. reincarcare + consumul propriu al statiei ar seca ORICE baterie.

Folosirea unui condensator de valoarea aceea in conditiile functionarii motorului (tensiunea livrata de alternator este insuficient "netezita" duce (din cauza formei sinusoidale a curentului din circuit) la niste pierderi mari de curent cu suprasolicitarea alternatorului ( si implicit livrarea unui curent de incarcare insuficient catre baterie) . Incarcarea (si mentinerea incarcata) a unui astfel de condensator se face cu un circuit electonic cu limitare de curent sau, mai ieftin, cu un rezistor de 2 Ohmi la 60W.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reed, din cate stiu eu rolul unui astfel de condensator e doar sa protejeze bateria de "peakuri" cerute de "bassul super super tare" al unui sistem care nu poate fi dat la maxim decat cu usile deschise :icon_thumright: ... Nu cred ca are nicio legatura cu netezirea curentului dat de alternator. Intradevar ideea ar fi sa se incarce lent si sa stocheze sarcina, dupa care sa o elibereze instantaneu cand e nevoie. Deci un fel de "tampon". Am vazut si capacitati de 60F, aberant de mari la astfel de condensatori. Habar nu am care sunt specificatiile circuitului care ii incarca :rolleyes: ... de asemenea habar nu am care sunt valorile "tehnice" de impedante pentru astfel de condensatori, evident ca nu totdeauna bigger is better :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reed, din cate stiu eu rolul unui astfel de condensator e doar sa protejeze bateria de "peakuri" cerute de "bassul super super tare" al unui sistem care nu poate fi dat la maxim decat cu usile deschise :) ...

De asta mi l am luat...si eu stiu ca face acelasi lucru...Si am stat si l am observat...are timp sa se incarce...chiar daca des, dar se incarca...daca nu l as avea cred ca ar ramane fara curent masina la un peak...eu inteleg foarte bine ce zici Reed, dar fara el nu se poate, cel putin asa cred eu...

Modificat de Kos_min
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca ar trebui sa incepi prin a monitoriza putin gradul de incarcare al bateriei, sa vezi putin ce si cum, mai ales modul in care e afectata de puterea mare ceruta de statia ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!