livium1966

Carlig remorcare

212 postări în acest subiect de discuţie

Vreau sa-mi cumpar o rulota, dar nu am carlig. Am un Golf IV Variant din 2002. Unde gasesc un astfel de carlig si cam la ce pret? Si o a doua intrebare, la fel de importanta: acest carlig trebuie sa fie original, trebuie sa aiba certificat TUV ceva, sunt necesare alte omologari? Cum arata unul original? Am gasit la cineva dar nu stiu daca este original?

Multumesc.

P.S. Am mai pus acest topic din greseala in sectiunea Golf V - Jetta, rog administratorii sa-l stearga de acolo.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Incearca la anunturi. Gasesti sigur. Daca nu la volksman costa vreo 500 de ron parca sau in targurile de masini. Acolo s-ar putea sa gasesti mai ieftin ca pe forum. Bafta !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Un carlig original nou la dealer este undeva la 600-700 euro .

La samsari ai sanse sa gasesti acelasi carlig sh cu doar :Driver: 150-200 euro .

Cam asa arata unul original de Golf 4 Variant si este demontabil ( cu cheie ) :

Imi pare rau ca n-am o poza mai de aproape , dar daca o maresti pe asta ai sa poti sa-l vezi destul de bine .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cum se monteaza un astfel de carlig. Trebuie date gauri ceva? M-am uitat sub masina dar nu am observat nici un fel de gauri. Cunoaste cineva detaliile de montaj? Cum se leaga priza electrica? De exemplu la o rulota cu sistem de frinare cum se face actionarea frinei. Electric prin aceasta priza? Poate stie cineva un link, de genul Do It Yourself.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Ceea ce se vede in poza la aryes e doar o parte din ansamblu. Carligul se prinde pe un jug metalic care la randul lui se prinde de sasiul masinii daca nu ma insel eu cu vreo 4 suruburi. Nu trebuie data nici o gaura, eventual trebuie gaurit spoilerul, asta daca nu e gaurit din fabrica. Rulotele au intr-adevar sistem propriu de franare dar actionarea pistonului pompei de frana a rulotei se face prin intermediul propriei greutati in momentul in care autovehiculul franeaza, forta de inertie impinge remorca spre autovehicul si astfel actioneaza pistonul pompei. Nu toate poseda sistem de franare (ma refer la remorci pentru autoturisme in general).

Priza electrica este oarecum mai complicat de legat, dar daca carligul este original poti face legarea pe culori. Firele le gasesti sub ornamentul de plastic din portbagaj care inglobeaza si incuietoarea hayonului.

E nevoie sa demontezi spoilerul pe spate pentru a monta carligul. Suruburile le gasesti in spatele bandourilor negre de pe spoiler. Bafta !

Am uitat sa-ti spun, vezi ca e insemnata pe interiorul spoilerului forma ce trebuie decupata :icon_cool:

Modificat de Inginerul
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa montezi carligul trebuie efectuate urmatoarele operatiuni in aceasta ordine :

1. date jos ambele stopuri ;

2. data jos bara spate ;

3. data jos toba mare ;

4. data jos armatura metalica de sub bara ( care ramane jos , in locul ei montandu-se carligul ) .

5. montat carligul ;

6. remontat pe masina toate cele ce au fost date jos , mai putin pct 4.

Asa arata carligul :

post-7729-1180287552_thumb.jpg

Prizele de pe carlig - ca si cele de pe remorca - sunt de doua feluri :

- cu 7 pini ;

- cu 13 pini .

Exista adaptoare pentru a putea sa le folosesti in oricare din cele doua cazuri .

Asa arata adaptorul :

post-7729-1180287664_thumb.png

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tare mult aryes13. Cind cumperi carligul si priza iti da si cablajul cu partea electrica sau trebuie sa o realizezi singur. Care sunt conexiunile electrice? Inca o data multumesc mult pentru informatii si poze.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de unde cumperi carligul .

Daca il cumperi de la dealer ar trebui sa iti dea totul inclusiv instalatia electrica cu prize de cuplare la mufele din stopurile masinii .

Daca il cumperi de la samsari , baietii cand il dau jos de pe masina taie firele , asa ca tu o sa trebuiasca sa le prelungesti pana la stopuri si sa le faci legaturile acolo .

Cu conexiunile nu te pot ajuta pentru ca nu le stiu nici eu . :icon_cool:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de carlig am o intrebare. In cazul in care am montat un carlig original Aris si n-am nici un fel de acte pe el e nevoie de omologare sau are omologare de tip ? Am nevoie de ceva acte pentru el ?

Auzisem de un caz in care cineva avea montat pe dacie un carlig neomologat si cineva l-a lovit in spate, cel cu carligul fiind scos vinovat.

Modificat de Inginerul
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Se potriveste carligul de remorcare de pe un Golf 3 pe un Golf 4? Imi trebuie carlig original pentru Golf 4sau cum e?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu se potriveste carligul de G3 pe G4 .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit carligul la dezmembrari pe un golf 3. Au spus ca merge pe un golf 4 dar am avut retzineri. Mai astept 2-3 pareri!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Carligul de G3 nu e bolt on pe G4 .

Probabil ca intr-un final va merge pe G4 daca il modifici . Asta au uitat sa-ti spuna ... :scratch:

G3 si G4 nu au aceeasi caroserie si distanta intre lonjeroane nu este aceeasi .

Carligul de G4 hatchback/variant nu se potriveste pe nimic altceva fie mai sus ( platforma A5 ) fie mai jos ( platforma A 3 ) .

Cauta cu search vezi ca mai este un topic legat de carlig pe aici ...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Deci merita sa-l cumpar iar mai apoi sa-i fac modificarea?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul n-as face-o ! Nu stii ce si cum va iesi la final si in plus nu stii daca va iesi ceva care sa mearga pe G4 .

In final e alegerea ta !

Sfatul meu : cauta unul de G4 si uita-l p-asta de G3 . :lol:

PS :Nu mai da quote la mesajul anterior ca-ti iei warn de la moderatori . :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

k man!

Tks!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

In codul rutier zice ca nu se permite a se face modificari la mecanismele de tractare.Altfel cel care face modificare va fi responsabil de eventualele consecinte ale modificarii acestuia

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

sti cumva daca carligul de remorcare de la golf4 se potriveste la Bora?

am sa revin cat mai repede cu poze....sa le primesc de la eventualul vanzator....

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

ai idee daca carligul de la vw golf se potriveste la bora?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Daca este OEM se potriveste pentru ca ambele sunt pe aceeasi platforma : A4 . :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Adica la ce te referi....OEM...k nu stiu ce inseamna...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

OEM , adica de fabrica , nu facut de ... un chinez , pe genunchi in cabina la vapor ... :)

Vw AG in materie de carlig de remorcare lucreaza doar cu Oris ( carligul ) si Bosal ( priza ) .

PS : OEM = Original equipment manufacturer .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

cirligul de remorcare este identic la golf varian (caroserie1j5) si bora variant (caroseriea 1j6) si diferit la golf scurt (caroserie 1j1) si iarasi diferit la bora berlina (cu prtbagaj caroserie 1j2) . Pt lagatura de pe masina daca nu ai instalatie originala sau OEM cum se mai zice care se interpune intre mufele de la fiecare lampa spate sunt urmatoarele:

semnal spate stg fir culoare alb cu negru la pinul 2de mufa de pe lampa spate stg ->L

pozitie stg fir gri negru pinul 3 mufa lampa spate stg ->58L

frina fir rosu negru pinul 4 mufa lampa spate stg ->54

ceata fir gri galben pinul 6 mufa lampa spate stg ->54G

masa fir maro pinul 5 mufa lampa spate stg ->31

semnal dr fir negru verde pinul 2 mufa lampa dr spate ->R

pozitie dr fir verde rosu pinul 3 mufa lampa dr spate->58R

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cirligul de remorcare este identic la golf varian (caroserie1j5) si bora variant (caroseriea 1j6) si diferit la golf scurt (caroserie 1j1) si iarasi diferit la bora berlina (cu prtbagaj caroserie 1j2) .

Carligul este IDENTIC la toate cele 4 modele prezentate de tine pentru ca toate 4 sunt fabricate pe aceeasi platforma : A4 .

Singura diferenta este la gaurile de prindere in sasiu .

Dar cum nemtii de la Oris ... nu-s rromani ( sa faca 4 carlige diferite pentru 4 masini fabricate pe aceeasi platforma ) , au facut un singur carlig iar pe el exista deja gaurile de prindere pentru oricare din cele 4 modele .

Tu trebuie doar sa schimbi locul piulitelor de pe niste gauri pe altele ... Atat si nimic mai mult ... :(

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.