livium1966

Carlig remorcare

202 posts in this topic

Vreau sa-mi cumpar o rulota, dar nu am carlig. Am un Golf IV Variant din 2002. Unde gasesc un astfel de carlig si cam la ce pret? Si o a doua intrebare, la fel de importanta: acest carlig trebuie sa fie original, trebuie sa aiba certificat TUV ceva, sunt necesare alte omologari? Cum arata unul original? Am gasit la cineva dar nu stiu daca este original?

Multumesc.

P.S. Am mai pus acest topic din greseala in sectiunea Golf V - Jetta, rog administratorii sa-l stearga de acolo.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca la anunturi. Gasesti sigur. Daca nu la volksman costa vreo 500 de ron parca sau in targurile de masini. Acolo s-ar putea sa gasesti mai ieftin ca pe forum. Bafta !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un carlig original nou la dealer este undeva la 600-700 euro .

La samsari ai sanse sa gasesti acelasi carlig sh cu doar :Driver: 150-200 euro .

Cam asa arata unul original de Golf 4 Variant si este demontabil ( cu cheie ) :

Imi pare rau ca n-am o poza mai de aproape , dar daca o maresti pe asta ai sa poti sa-l vezi destul de bine .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se monteaza un astfel de carlig. Trebuie date gauri ceva? M-am uitat sub masina dar nu am observat nici un fel de gauri. Cunoaste cineva detaliile de montaj? Cum se leaga priza electrica? De exemplu la o rulota cu sistem de frinare cum se face actionarea frinei. Electric prin aceasta priza? Poate stie cineva un link, de genul Do It Yourself.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce se vede in poza la aryes e doar o parte din ansamblu. Carligul se prinde pe un jug metalic care la randul lui se prinde de sasiul masinii daca nu ma insel eu cu vreo 4 suruburi. Nu trebuie data nici o gaura, eventual trebuie gaurit spoilerul, asta daca nu e gaurit din fabrica. Rulotele au intr-adevar sistem propriu de franare dar actionarea pistonului pompei de frana a rulotei se face prin intermediul propriei greutati in momentul in care autovehiculul franeaza, forta de inertie impinge remorca spre autovehicul si astfel actioneaza pistonul pompei. Nu toate poseda sistem de franare (ma refer la remorci pentru autoturisme in general).

Priza electrica este oarecum mai complicat de legat, dar daca carligul este original poti face legarea pe culori. Firele le gasesti sub ornamentul de plastic din portbagaj care inglobeaza si incuietoarea hayonului.

E nevoie sa demontezi spoilerul pe spate pentru a monta carligul. Suruburile le gasesti in spatele bandourilor negre de pe spoiler. Bafta !

Am uitat sa-ti spun, vezi ca e insemnata pe interiorul spoilerului forma ce trebuie decupata :icon_cool:

Edited by Inginerul
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa montezi carligul trebuie efectuate urmatoarele operatiuni in aceasta ordine :

1. date jos ambele stopuri ;

2. data jos bara spate ;

3. data jos toba mare ;

4. data jos armatura metalica de sub bara ( care ramane jos , in locul ei montandu-se carligul ) .

5. montat carligul ;

6. remontat pe masina toate cele ce au fost date jos , mai putin pct 4.

Asa arata carligul :

post-7729-1180287552_thumb.jpg

Prizele de pe carlig - ca si cele de pe remorca - sunt de doua feluri :

- cu 7 pini ;

- cu 13 pini .

Exista adaptoare pentru a putea sa le folosesti in oricare din cele doua cazuri .

Asa arata adaptorul :

post-7729-1180287664_thumb.png

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tare mult aryes13. Cind cumperi carligul si priza iti da si cablajul cu partea electrica sau trebuie sa o realizezi singur. Care sunt conexiunile electrice? Inca o data multumesc mult pentru informatii si poze.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de unde cumperi carligul .

Daca il cumperi de la dealer ar trebui sa iti dea totul inclusiv instalatia electrica cu prize de cuplare la mufele din stopurile masinii .

Daca il cumperi de la samsari , baietii cand il dau jos de pe masina taie firele , asa ca tu o sa trebuiasca sa le prelungesti pana la stopuri si sa le faci legaturile acolo .

Cu conexiunile nu te pot ajuta pentru ca nu le stiu nici eu . :icon_cool:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de carlig am o intrebare. In cazul in care am montat un carlig original Aris si n-am nici un fel de acte pe el e nevoie de omologare sau are omologare de tip ? Am nevoie de ceva acte pentru el ?

Auzisem de un caz in care cineva avea montat pe dacie un carlig neomologat si cineva l-a lovit in spate, cel cu carligul fiind scos vinovat.

Edited by Inginerul
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se potriveste carligul de remorcare de pe un Golf 3 pe un Golf 4? Imi trebuie carlig original pentru Golf 4sau cum e?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se potriveste carligul de G3 pe G4 .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit carligul la dezmembrari pe un golf 3. Au spus ca merge pe un golf 4 dar am avut retzineri. Mai astept 2-3 pareri!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carligul de G3 nu e bolt on pe G4 .

Probabil ca intr-un final va merge pe G4 daca il modifici . Asta au uitat sa-ti spuna ... :scratch:

G3 si G4 nu au aceeasi caroserie si distanta intre lonjeroane nu este aceeasi .

Carligul de G4 hatchback/variant nu se potriveste pe nimic altceva fie mai sus ( platforma A5 ) fie mai jos ( platforma A 3 ) .

Cauta cu search vezi ca mai este un topic legat de carlig pe aici ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci merita sa-l cumpar iar mai apoi sa-i fac modificarea?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul n-as face-o ! Nu stii ce si cum va iesi la final si in plus nu stii daca va iesi ceva care sa mearga pe G4 .

In final e alegerea ta !

Sfatul meu : cauta unul de G4 si uita-l p-asta de G3 . :lol:

PS :Nu mai da quote la mesajul anterior ca-ti iei warn de la moderatori . :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

k man!

Tks!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In codul rutier zice ca nu se permite a se face modificari la mecanismele de tractare.Altfel cel care face modificare va fi responsabil de eventualele consecinte ale modificarii acestuia

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sti cumva daca carligul de remorcare de la golf4 se potriveste la Bora?

am sa revin cat mai repede cu poze....sa le primesc de la eventualul vanzator....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai idee daca carligul de la vw golf se potriveste la bora?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este OEM se potriveste pentru ca ambele sunt pe aceeasi platforma : A4 . :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica la ce te referi....OEM...k nu stiu ce inseamna...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

OEM , adica de fabrica , nu facut de ... un chinez , pe genunchi in cabina la vapor ... :)

Vw AG in materie de carlig de remorcare lucreaza doar cu Oris ( carligul ) si Bosal ( priza ) .

PS : OEM = Original equipment manufacturer .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cirligul de remorcare este identic la golf varian (caroserie1j5) si bora variant (caroseriea 1j6) si diferit la golf scurt (caroserie 1j1) si iarasi diferit la bora berlina (cu prtbagaj caroserie 1j2) . Pt lagatura de pe masina daca nu ai instalatie originala sau OEM cum se mai zice care se interpune intre mufele de la fiecare lampa spate sunt urmatoarele:

semnal spate stg fir culoare alb cu negru la pinul 2de mufa de pe lampa spate stg ->L

pozitie stg fir gri negru pinul 3 mufa lampa spate stg ->58L

frina fir rosu negru pinul 4 mufa lampa spate stg ->54

ceata fir gri galben pinul 6 mufa lampa spate stg ->54G

masa fir maro pinul 5 mufa lampa spate stg ->31

semnal dr fir negru verde pinul 2 mufa lampa dr spate ->R

pozitie dr fir verde rosu pinul 3 mufa lampa dr spate->58R

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
cirligul de remorcare este identic la golf varian (caroserie1j5) si bora variant (caroseriea 1j6) si diferit la golf scurt (caroserie 1j1) si iarasi diferit la bora berlina (cu prtbagaj caroserie 1j2) .

Carligul este IDENTIC la toate cele 4 modele prezentate de tine pentru ca toate 4 sunt fabricate pe aceeasi platforma : A4 .

Singura diferenta este la gaurile de prindere in sasiu .

Dar cum nemtii de la Oris ... nu-s rromani ( sa faca 4 carlige diferite pentru 4 masini fabricate pe aceeasi platforma ) , au facut un singur carlig iar pe el exista deja gaurile de prindere pentru oricare din cele 4 modele .

Tu trebuie doar sa schimbi locul piulitelor de pe niste gauri pe altele ... Atat si nimic mai mult ... :(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.