Sign in to follow this  
Followers 0
darimisu

T4 - Distributie

161 posts in this topic

Salut,

sunt mai nou pe aici si as vrea sa va cer si eu ajutorul.

Saptamana trecuta am cumparat un VW T4 Caravelle din 1994. Este diesel. Mi-a fost recomandat sa-i schimb distributia, uleiul si filtrele. Va rog daca puteti sa-mi recomandati si mie un mecanic bun care sa mai fi facut asa ceva. Ma refer aici in special la distributie.

Sunt incepator in van-uri si mi-e teama sa nu intru pe mana unui "macelar", mai ales dupa ce am citit cateva topic-uri si m-am cam ingrozit.

Va multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai incercat sa te uiti pe aria "dealeri si service-uri"?

http://vwforum.ro/index.php?showforum=83

De ce nu mergi intr-un service, care sa-ti dea garantie atat pt. piesa cat si pt. lucrare? Nu vorbim aici de schimbat placute de frana, etc. ci de distributie si asa cum am mai spus si in alte discutii, nu este o operatiune dificila dar, daca o faci in "particular" iti asumi si riscurile. Parerea mea. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

xxleeus ai perfecta dreptate si probabil asa o sa fac insa am observat ca si in asemenea cazuri sunt mari probleme.

Fiind o masina veche mi-e teama ca nu schimba tot daca ei considera ca "mai merge' ( chiar daca pe factura e trecuta piesa respectiva )si nu vreau sa risc sa raman in mijlocul drumului...mai ales ca vine perioada concediului si mi-am propus mai multe drumuri. Asta in cazul celor care nu te lasa sa stai langa masina. Si chiar daca m-ar lasa, cum eu nu ma pricep.... .

In plus din ce am citit chiar pe linkul dat de tine am vazut ca sunt si service-uri unde se fac multe magarii. Chiar cu mecanici care bajbaie si se pierd daca nu au mai desfacut un asemenea motor.

Ce sa-i fac, asa e la inceput pana ii gasesc un "doctor" al ei.

Oricum, multumesc mult pentru sfat si astept si eventuale recomandari ( mecanic, service ) daca cineva s-a intalnit cu problema mea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca ideie dac nu se descurca sa fac semne si e totul k e destul de simpola distributia ! cat despre piese schiombate stai langa el sa vezi ce schimba si ce nu !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un Caravelle din "99 2.5 TDI si mi-am schimbat singur distributia, bineinteles toate interventiile mecanice sau electrice mi le-am facut singur, daca aveti vreo nelamurire puteti sa ma intrebati.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce parere aveti de curelele de distributie pentru t4 marca continental? mie cand mi sa facut distributia curele de genu mi s-au montat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt cele mai bune

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

erau !!! acu bosch ia cam luat pe toti la capitolul curele !!

oricum si cea mai slaba calitativ e proectata sa tina nr minim de km pana la schimbare asa ca nu prea aveti de ce sa va ingrijorati !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unu prefer si recomand CONTITECH.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut am intrebat pe dl Costel Diaconu de distributia de la 2.5 AJT pe PM, unde trebuie sa ma uit de raspuns ? sau te rog sa postezi aici la topic pt ca sigur mai este cineva interesat de acest motor. Multumesc!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am trimes PM.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

iti atasez si cateva poze cu distributia, sper sa te ajute.

post-33131-1231092579_thumb.jpg

post-33131-1231092728_thumb.jpg

post-33131-1231092733_thumb.jpg

Edited by Costel Diaconu
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc foarte mult!!! O sa ma descurc sigur .Daca o sa reusesc sa fac unealta de desfacut surubul o s-o fac in doua exemplare. Pana atunci raman dator pt timpul acordat si imaginile atasate.Salut!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un site despre T4 scule si alte metode 213.239.212.66/wiki/Spezialwerkzeug - 59k

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Un site despre T4 scule si alte metode 213.239.212.66/wiki/Spezialwerkzeug - 59k

Interesant si foarte util, macar mai inteleg cate ceva din poze ca cu Germana sunt varza.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de motorina la cati km se schimba? 20k,30k sau 60k?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai masina noua si te duci la ei iti schimba toate filtrele odata cu uleiul, eu schimb filtru de motorina, aer si polen la doua schimburi de ulei adica 20K. vara le mai si suflu cu aer, filtrul de ulei la fiecare schimb.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. Problema era cel de motorina ca nu se vede cat de inbacsit este.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut darimisu,

Dupa sute de pagini citite pe forumuri, etc, pana sa ma apuc de distributia mea, acum pot spune ca e partea intr-adervar complicat de simpla ! Din start exclud varianta manoperei in orice reprezentanta de la noi ... cel putin pentru ani buni de aici inainte, in afara de o stampila restul duc la incaruntire curata (preturi mari, necomunicare, amatorism, netransparenta, cobai-dornici sa invete din plin pe masina ta, etc)

Un top al pasilor decisivi ar fi:

1-alege un mecanic cu multa experienta si mana sigura

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@costel diaconu, vad ca te sti la "microabe".

Ai ceva scheme, de la un microbuz T4 din 94`, cu motor de 1,9 d ? Eu inca nu am auzit de motorul asta, pus pe T4. L-a adus un prieten din Germania si trebuie sa ii sch distributia si alte consumabile.

Am avut si eu G3 cu motor de 1.9 d, dar nu imi inchipui cum "duce " acesta un T4, e cam slabut, numai 44 kw.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe t4 este 1.9 TD. Am condus multivan din 94 cu 1.9td.. avea la bord peste 300k km.. pornea si functiona foarte bine dar este foarte foarte lenes. Daca conduci unul trebuie sa ai nervi de otzel.. te depasesc toate rablele..toate camioanele... Mai este un model mai rar parca 1.9 tdk care e si mai slab decat 1.9td.. trebuie sa vezi ce motor exct ai acolo.

Daca bine stiu eu 1.9 td asta respecta si norma de poluare EURO 2

Edited by noobsound
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe T4 nemtii au pus doua tipuri de motoare 1.9 :

1) 1.9 D (diesel simplu fara turbo):

- cod motor 1X

- data fabricatiei: de prin 1991 pana in 1993 (aproximativ)

- puterea: 47 kw (60 cp.) la 3.700 rpm

- norma poluare: ies Euro1 sau Euro2; aici depinde de anul de fabricatie al masinii

2) 1.9 TD (turbo diesel, fara injectie directa)

- cod motor ABL

- data fabricatiei: de prin 1993 pana la terminarea productiei de T4

- puterea: 50 kw (68 cp.) la 3.700 rpm

- norma poluare: Euro2; din cate stiu eu ies toate

Distributia se face la fel si la motorul de 1.9 simplu si la cel de 1.9 turbo diesel (singura diferenta dintre ele este lipsa turbinei) si e la fel ca la Golf si Passat (modelele mai vechi).

In orice caz motoarele de 1.9 sunt puturoase, dar merg pentru transport de persone.

Edited by liviu_petrasc
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de Caravellul actual am avut un Transporter cu locuri din "94 motorizare 1.9 TD, ce pot sa zic, l-am tinut 2 ani pe acela, am facut Europa, concedi, l-am mai pus si la jug :vaidecapulmeu: , adica am mai si tras cu el ca-mi cumparasem din Germania platforma pentru transport auto, si am tras de el pina lam rupt, dar sincer nu prea mi sa parut chiar asa puturos, bine am mai si umblat un pic la el, ceva debit, putin avans, si tragea de rupea , mergeam pe autostrada cu platforma si masina pe platforma lejer cu 120, ii mai dadeam si 130 cate o data, pina cand mi-a sarit fulia de la vilbrochen, se rupsese surubul din centru, cu toate ca la schimbul de distributie cu vreo 40k km in urma am pus pinion si surub nou, bineinteles si pasta de blocare pe filet, noroc ca eram in oras si nu aveam viteza prea mare, am scapat cu vreo 4 supape indoite si cativa tacheti sparti. Am reparato am mai mers cu ea vreo 10 mii km si am schimbato cu Caravellu, asta era de Constantin si Elena 2006.

Deci in concluzie motorul de 1.9 TD putin umblat la el trage de rupe, in schimb nu-mi place cum este proiectat pinionul de la distributie, felul cum se aseaza in capul vibrochenului. Motorul de 2.5 TDI (ACV) cel de 75 kw e indestructibil.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu am un Caravelle din "99 2.5 TDI si mi-am schimbat singur distributia, bineinteles toate interventiile mecanice sau electrice mi le-am facut singur, daca aveti vreo nelamurire puteti sa ma intrebati.

spune-mi daca ai clima si daca ai umblat la rezistoarele de sub bara fata ,care sunt in circuitul ventilatoarelor ( sunt cilindrice si sunt bobinate cu nichelina cam de 0.9 si se cupleaza printr-o mufa cu trei pini),daca stii pe cineva care are asa ceva , pt ca imi lipsesc si nu imi functioneaza clima pt ca nu pornesc ventilatoarele.

post-42838-1244746673_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt de vanzare prin magazine (vin doar originale ) am pierdut si eu unu si lam cumparat !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.