Sign in to follow this  
Followers 0
maximarian

1,9 Tdi Pd 101 Vs 105 Cp

37 posts in this topic

Salutare tuturor!

Sant nou pe acest forum,sant nou si in randul posesorilor de TDI,pana acum am condus Peugeot(306 1,9 D)

iar acum sant fericitul sofer al unei Skoda Octavia Combi Tour 1,9 TDI PD 101 CP.Acesta fiind primul meu topic deschis pe acest forum

m-am gandit sa pun o intrebare mai generala:de unde provine diferenta de 4 CP intre motoarele 1,9 TDI PD de pe O1 si O2,G5...,in ce consta fizic (daca exista)

aceasta diferenta(adica motoarele pot fi identice si pot sa difere doar parametrii de injectie de ex.) si ce rationament o fi existand la baza alegerii de catre producator a acestei diferentieri?Multumesc mult.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt diferente de generatie, sunt motoare diferite, coduri diferite.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa parerea mea motoarele sunt in mare lafel doar softul difera, din motive de marketing.sigur s-a mai discutat(SEARCH).

Edited by R Z F
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca-i chiar asa. Nu stiu daca cele doua motoare au acelasi tip de turbina, iar despre ambreiaj sunt aproape sigur ca difera.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cate stiu cel de 101 nu e PD in timp ce cel de 105 este PD, daca e asa atunci difera foarte mult sistemul de adminisie, ca tehnologie, ca performanta e cam tot aia

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel de 101 e PD. Dupa mine diferenta nu ar putea veni decat din soft, sau/si alte injectoare, chiar n-am citit despre treaba asta. Oricum buna intrebarea. Acum sunt si eu curios ce si cum. Oricum cred ca raspunsul sigur e Soft, cobinat cu o alte injectoare, probabil mai performante, o mai buna corelare a parametrilor admisiei, etc...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blocul motor este fizic acelasi dar difera managementul care la BKC este EDC 16 iar la ATD/AXR este EDC 15 . Diferenta dintre cele doua motoare este data de consum si poluare, valori mult mai bune la BKC .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am in familie si de 101 Cp si de 105Cp, eu sincer nu cred ca este acelasi motor, dar nu ma luati pe bune. Difera foarte mult sunetul motoarelor, eu cand ii dau talpa la 101 Cp aud turbina si putin motorul, pe cand la 105 cai, cand ii dai talpa auzi 105 Cai tropaind pe asfalt, suna mai a tractor(in sensul bun) sunetul e chiar ca la un dragster. Va prindeti voi ce am vrut sa zic.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut ocazia sa conduc si VW cu 105 CP dar era pe un Passat (noul model) si mi s-a parut ca motorul trage mai greu decat cel de pe golfuletul meu...stiu ca e vorba si de greutatea masinii,deci presupun ca acelasi motor pe un Golf V sau pe o Jetta s-ar comporta altfel...in rest e OK, pe Passat motorul (cel de 105 CP) insa consuma si mult ulei. Mentionez ca Passatul era nou-nout, deci nu-mi explic de ce a aparut problema...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul de ulei este normal la motoarele PD noi, s-a mai discutat acest lucru.

@TitvsCaivs ma indoiesc ca suna altfel cele 2 motoare, este vorba de uzura pe care o are motorul de 101Cp .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine in primii 5000 km nu a consuma deloc ulei, am tot maxim pe joja asa cum era cand am luat masina...

BN23RZV, e posibil ca acel passat sa aiba demaraj mai rapid chiar si totusi sa ti se para ca trage mai greu din cauza ca e clasa mai mare si se simte mai putin pentru a fi mai conforabila, stiu asta de cand am facut o proba cu un prieten, doua masini cu acelasi demaraj pana la 140 de la 0 si totusi in masina mea veche parea ca abia trage, in cealalta parea ca mananca pamantul, desi in realitate erau egale, pe probate, diferenta era de la clasa masinii si starea masinii si senzatii total diferite

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

in concluzie: cel de 101CP are doar alt management: edc15, si nimic fizic diferit??

Edited by msn2
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu din cat am condus 101cp am observat ca turbina se auzea mai tare si avea putin lag, aprox 1 secunda, la asta de 105 cai putere turbina nu se aude aproape deloc si nici turbolag nu are, deci e posibil sa fie si alta turbina poate

Edited by sandumbogdan
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbinele sunt diferite, BKC are KKK K39 oricum asta nu conteaza foarte tare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inafara de turbina, mai difera chiulasa, injectoarele si intercooler-ul.

Edited by DORU_14
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am auzit despre 1.9tdi 105cp cel nou cum ca ar fi identic mecanic (motor in sine) cu 1.9tdi 130/150cp asz/arl...avantajul fata de asz e ca are fmic de fabrica

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
am auzit despre 1.9tdi 105cp cel nou cum ca ar fi identic mecanic (motor in sine) cu 1.9tdi 130/150cp asz/arl...avantajul fata de asz e ca are fmic de fabrica

si eu am auzit asta... diferenta este din euro 3- si euro 4

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

se upgradeaza f frumos motorul...a venit un baiat la mine cu turbina crapata...si i-am propus turbina de asz stock 130cp ca venea fix la prinderi pe chiulasa si a iesit foarte bine masina...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
se upgradeaza f frumos motorul...a venit un baiat la mine cu turbina crapata...si i-am propus turbina de asz stock 130cp ca venea fix la prinderi pe chiulasa si a iesit foarte bine masina...

In ce sens se upgradeaza?devine de 130 de cai prin inlocuirea turbinei?scuze daca intrebarile par puerile,dar nu am multa experienta.Ce parere aveti despre motorul 1,9 TDI PD de 101 CP de pe Octavia Tour?M-ar interesa pe viitor niste cai in plus,cam 130 mi s-ar parea ideal.Nu stiu care ar fi solutia optima pt suplimentarea asta de putere,remaping de soft sau inlocuire fizica de parti componente,ce stiti despre motorul de 1,9 TDI de pe Superb de 130 CP ,cel prezentat pe site-ul Skoda ca fiind foarte performant,pompa-jiclor?este altul,adica total diferit fata de cel de pe octavia Tour?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

chestia cu auzitul turbinei este relativa. la mine se aude destul de tare turbina. si imi place asta. si nu nu are probleme nici turbina nici motorul, pt ca se aude de la 9 km si acum am 37.000 km.

vrei mai multi cai? remap. insa iti recomanda sa astepti sa iesi din garantie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu discutam de remapare aici...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

audifan, tu ai O2 cu 105 cai si se aude turbina?

si mie imi place sa se auda dar la mine nu se aude :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pe Touran motorul de 101CP,PD, AVQ, cu management EDC16, Euro4 si turbina KKK. Nu cred ca se simte diferenta de la 101 la 105CP

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sandumbogdan daca nu se aude turbina inseamna ca e masina bine isonorizata, in acest caz deschide geamul :soothe[1]:

@Radu, nu ai cum sa sesizezi aceste diferente din moment ce motoarele sunt puse pe masini diferite, insa daca te uiti pe datele tehnice poti observa ca motorul BKC este mai economic si mai rapid decit cel anterior de 101CP de pe G4 . Asta presupunand ca diferentele nu sunt din cauza platformei tehnice .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In caz ca nu stiati,motorul de 101 are 105 defapt :D ,adica daca o pui pe dinamometru rezultatul e 105 cp.Nu stiu cum e la cel 105,dar stiu pe cineva care a pus pe dinamometru(in germania) un golf cu 101 cp si dupa cum am spus rezultatul a fost 105 ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.