voinea

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?

2,122 posts in this topic

eugend

Posted - 02/07/2003 : 11:50:35

La cat timp trebuie schimbata ureaua de distribuie?

E indicat sau chiar necesar sa schimbi si rolele?

Voi unde va schimbati curaua de distributie.

Ce marci de curele folositi?

Golf III TDI 90 HP (1Z)

eugend

Io' am patit-o ca fraieru'

Adica:

Am schimbat curaua de sistributie la 170.000 (cand am cumparat masina din Ger) si cum habar nu aveam cu ce sa mananca tipii aia dela magazin si nici mecanicii lu' peste de au schimbat-o nu mi-au zis sa schimb si rolele.

De vreo luna.. dimineatza cand pornesc, scartz, scartz,..

Ce dracu' scartaie...

Am intrebat pe unu' pe altu'.. Rolele.. Si rola mare intainzatoare are joc care se simte la mana.

acu' tre sa schimb rolele. Si cum role noi cu curea veche.. nu prea ma incanta....

Golf III TDI 90 HP (1Z)

eugend

un link interesant:

http://www.tdiclub.com/articles/A3-TimingBelt/

Golf III TDI 90 HP (1Z)

Andi TDI

Exista doua curele si respectiv intinzatoare care pot produce zgomote (sa scartaie)

Cureaua de distributie si cureaua de accesorii.

Cureaua critica din punct de vedere al "sanatatii" motorului este cea de distributie insa zgomote poate produce si cealalta.

Daca spui ca o rola intinzatoare are joc asa mare, verifica cu atentie si daca este cea de la distributie LASA MASINA UNDE ESTE SI NU MAI PORNI MOTORUL PANA NU REZOLVI PROBLEMA.

Nu vreau sa te sperii dar chiar daca iti "sare" cu cativa dinti poti distruge supapele. (motorul diesel are raportul de compresie mult mai mare decat cel pe benzina iar distanta dintre capul supapelor si pistonul in PMS sunt mult mai mici)

Dar daca rola este de la cureaua de accesorii riscul nu mai este asa mare.

2002 B5.5 Passat Highline TDI 130Cp, 310 Nm 6speed, Xenon HID.

eugend

quote:

--------------------------------------------------------------------------------

Originally posted by Andi TDI

Exista doua curele si respectiv intinzatoare care pot produce zgomote (sa scartaie)

Cureaua de distributie si cureaua de accesorii.

Cureaua critica din punct de vedere al "sanatatii" motorului este cea de distributie insa zgomote poate produce si cealalta.

Daca spui ca o rola intinzatoare are joc asa mare, verifica cu atentie si daca este cea de la distributie LASA MASINA UNDE ESTE SI NU MAI PORNI MOTORUL PANA NU REZOLVI PROBLEMA.

Nu vreau sa te sperii dar chiar daca iti "sare" cu cativa dinti poti distruge supapele. (motorul diesel are raportul de compresie mult mai mare decat cel pe benzina iar distanta dintre capul supapelor si pistonul in PMS sunt mult mai mici)

Dar daca rola este de la cureaua de accesorii riscul nu mai este asa mare.

2002 B5.5 Passat Highline TDI 130Cp, 310 Nm 6speed, Xenon HID.

-------------------------------------------------------------------------------

maine schimb cureaua si rolele...

Nu are joc ca roata de la bicicleta Pegas dar se simte putin la mana.

Andi TDI

Nu stiu daca si pe A3 este aceiasi problema ca la B4 dar vezi ca andrei a avut ceva probleme cu pinionul de distributie(cel de la arbore) care se pare ca din fabricatie are ceva probleme cu fixarea pe ax. (la uzura se descentreaza putin si arunca cureaua cate un dinte).

Apropos de www.tdiclub.com/articles/A3-TimingBelt/ in pozele 10, 11 si 15 se vede foarte clar Valva de la EGR, si tubul de recirculare a gazelor de evacuare (tubul armonica metalic).

2002 B5.5 Passat Highline TDI 130Cp, 310 Nm 6speed, Xenon HID.

eugend

la mine valva de la EGR este in spatele galeriei de admisie si are furtunul de conexiune in cap (nu pe lateral).

andreir

Ce se schimba la motoare 1Z la distributie:

La 90.000 km se schimba

* Rola intinzatoare a curelei de distributie

* Cureaua de distributie

La 2 schimbari de curea se schimba si idle roller sau rola de deviatie cum ii zic unii. este rola simpla mica (cea mai mica) aflata intre pinionul pompei de injectie si pinionul arborelui cu came.

Noua rola de intindere a curelei de distributie trebuie dupa instalare reglata intinderea cf. manualului adica excentricul tb sa fie intr-o anumita pozitie.

Optional unii schimba si semeringul de la arborele cu came ca sa nu curga ulei pe noua curea instalata. Eu nu recomand schimbarea lui decat daca pe acolo se pierde ulei. Daca il schimbi fara sa piarda ulei risti ca noul semering sa piarda ulei datorita unei proaste instalari deci il schimbi numai daca trebuie.

VERIFICA MAI ALES CEA MAI DE JOS ROATA DE CUREA si anume cea de la arborele cotit (vibrochen) ca aia la multe motoare 1Z si ala de 110CP TDI mai are prostu obicei sa capete joc in asa hal incat lasa cureaua sa sara un dinte sau, Doamne Fereste! , o chiar arunca.

Saritul curelei sau ruperea ei este un lucru groaznic care cauzeaza avarii intre 1000 si 3000$.

Deci tb folosite piese de calitate si verificata cureaua la fiecare schimb de ulei iar in rest capacul de protectie sa fie tot timpul pus.

Zgomote...

Zgomote pot fi produse iarna nu doar de intinzatorul curelei dintate (distributie) dar si cel al curelei de accesorii si de rulmentii alternatorului sau frecarea unor piese din evacuare de altele si asa mai departe.

Iti recomand ori un stetoscop (nu radetzi) sau daca n-ai o bucata mai lunga de furtun de 1.5 - 3 cm diametru si lung de 1.5 m (pe post de stetoscop) pentru a determina de unde vine zgomotul respectiv.

Am si eu zgomotul si tot ce am reusit sa determin (am schimbat cureaua + rola anul trecut adica acum 18.500 km) ca vine din zona alternatorului.... dar acolo e si intinzatorul de curea de accesorii si tot oarecum in zona e si cureaua de distrib...

Eu nu am apucat sa imi fac un stetoscop inca... deci sunt oarecum in ceata cu zgomotul care oricum a cam disparut odata cu incalzirea vremii.

eugend

eu nu am tupeul sa le las pana la 90.000

prefer sa le schimb intre 50.000 si 60.000

Am schimbat cureaua + rola si totul este ok. Zgomotul a disparut.

Rola da a cureaua de acesorii are joc dar vad ca nu scartiie.in tot cazul tre' sa o schimb si pe asta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

In urma faptului ca se auzea o fisiiala la cureaua de distributie, masina in 6000km (sase mii) au desfacut distributia la service au verificat toate rolele si totul parea sa fie OK in afara de un aspect.

Rola mica superioara care in mod normal trebuia sa fie lucioasa era neagra de tot de la depunderi de pe curea. Cureaua intr-adevar e lipicioasa si se desprinde ceva material de pe ea. Dupa curatarea rolei doar dupa doua minute de mers in relantina al motorului iarasi au aparut pete negricioase de pe curea.

Au spus ca a fost incinsa cureaua si din cauza asta si-a modificat propietatile si este recomandat sa fie schimbat.

Eu am fost de acord cu asta pentru ca am vazut si alte curele de distributie dar acelea nu erau lipicioase si nu se desprindea nimic de pe ele.

Ce parere aveti, e bine ca o schimb ?

hyper

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salut,

In urma faptului ca se auzea o fisiiala la cureaua de distributie, masina in 6000km (sase mii) au desfacut distributia la service au verificat toate rolele si totul parea sa fie OK in afara de un aspect.

Rola mica superioara care in mod normal trebuia sa fie lucioasa era neagra de tot de

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cureaua n-are voie sa fie lipicioasa, asa cum spui tu.

just asking - nu cumva s-au facut baietii cu o curea de doar 6000km in timp ce era masina ta in service? eu nu imi inchipui cum putea ajunge cureaua ta in halul asta asa de repede.

Supraincalzita?????? :bounce: ...nu vad cum...

Bog

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salve,

Am schimbat cureaua de distributie, ce e sigur e sigur...

Cit despre "produsul" curelei e putin probabil, e un service serios, reprezentanta VW, il cunosc bine pe director si mecanicul stia asta.

Deci nu-mi fac probleme din punctul asta de vedere.

Dar in Romania intr-adevar daca te duci la service poti fi sigur asupra ce iti face la masina doar daca stai non-stop linga mecanic si ai cunostintele necesare. Tocmai aici vad utilitatea acestui forum... e bine sa fim in tema si daca tot sintem de aia care mai si butonam pe calculator nu strica sa fim dotati si cu un ETKA si un ELSA :)

hyper

hyper

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

bine ai facut ca ai schimbat-o.

Iti recomand sa o mai verifici dupa 2000km - daca devine iar lipicioasa inseamna ca nu circula corect pe role/fulii si de aia se incalzeste.

acum a disparut zgomotul?

Bog

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

rola intinzatoare ai verificat-o?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate ca in procesul de montare-demontare al motorului cureaua sa fii fost "infestata" cu antigel sau si mai rau antigel amestecat cu ulei si motorina.

Daca suplimentar, la montaj au tensionat foarte tare cureaua, se poate ajunge la situatia descrisa de tine.

Inca odata ai facut foarte bine ca ai schimbat-o si nu uita de sfatul lui Bogdan: verific-o peste 2 - 3 mii Km

Bine cel putin ca esti din nou "pe roti".

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

Zgomotul din pacate n-a disparut. Rola intinzatoare am verificat-o destul de temeinic, chiar am comparat-o cu una noua si se comportau la fel.

Si celalalte role pareau sa fie absolut ok.

O sa verific dupa 2-3 mii iarasi cureaua si daca iara e lipicoasa schimb si rolele. S-ar putea ca zgomotul totusi sa nu vina de la role si curea pentru ca distributia a fost desfacuta si verificata de 3 ori. Probabil ca mai ramine metoda stetoscopului... desi la service nu prea pareau sa fie familiari cu metoda asta.

Poate cineva sa-mi explice exact cu ce stetoscop si cam care ar fi efectiv metoda practica de gasire al zgomotului ?

In rest motorul merge bine, asa a reiesit dupa un un driive forjat cu testerul pe OBD. Astept o mufa de OBD din Germania si o sa fac si eu masuratori cu VAG-COM.

hyper

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
salut,

Poate cineva sa-mi explice exact cu ce stetoscop si cam care ar fi efectiv metoda practica de gasire al zgomotului ?

hyper

nu iti trebuie neaparat un stetoscop. Iei un furtun cu diametrul cat un creion (5 mm) si sa fie lng de 1m, 1m si ceva.

un capat il bagi in urechea lu' matale (nu pea tare sa nu te lovesti :clown: ) si cu celalalt capat te plimbi prin zona unde auzi zgomotul.

avantajul este ca ai o mult mai buna precizie in localizarea lui.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cam cat costa cu role cu tot(si manopera)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salve!

Io mi-s cam nou in TDI-uri dar totusi ma bag: azi am verificat cu "un mecanic" cureaua de distributie. Nu stiu cum ar trebui sa fie dar nu parea f uzata. Era cam lipiciosa iar rotile acelea dintate aveau intre dinti o conpozitie ce parea a fi din curea "arsa". Am cumparat de curand masina si nu stiu cand a fost schimbata cureaua.

Imi puteti da un sfat??? ... o idee ???

VW Passat 1.9 TDI -96

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimb-o cit mai repede ca altfel cu putin "noroc" schimbi motorul!

Pe bune, daca se rupe cureaua de distributie, pistoanele lovesc supapele.

Foloseste-te de un service care a mai facut acest lucru, pentru ca nu este simplu. Daca nu este instalata corect noua curea, risti acelasi lucru ca si cind s-ar rupe cureaua actuala.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact. O masina luata SH cu multi KM oricat mai ai pana la revizie e bine sa faci tu schimbarea de curea distributie si sa ti tu cont sa o mai schimbi la 60.000. Nu te risca sa patesti mai rau.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu colegilor care ti-au recomandat schimbarea curelei si iti mai recomand verificarea cu atentie a fixarii fuliilor pe axul motor si cel de distributie. La motoarele 1Z au existat ceva probleme in acest sens (fuliile se slabeau, incepeau sa vibreze si distributia se decala).

Dupa ce schimbi cureaua NU UITA SA ITI REGLEZI AVANSUL INJECTIEI. Chiar daca ditributia si pompa a fost "pusa la semne" un decalaj de cateva grade al pompei fata de optim nu aduce nimic bun (pornire grea, uneori erori, consum usor marit, etc)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam fain.

Am schimbat deja cureaua de distributie si pot spune ca sunt muuuuuult mai linistit. Am "rezolvat-o" intr-un service recomandat.

Despre complicatiile ulterioare, sper sa nu am parte de ele. Ce nu am inteles, este faptul ca cei de la service au spus cam asa: pompa dumitale de injectie este electronica si nu se poate regla nici un avans. Cica se regleaza singur ??!! Am tacut, am dat banu' si am plecat. Aveam o banuiala referitoare la avans. Uneori cam agata la turatie peste 2500.

Motorul merge ca inainte, adica cu aceeasi problema: pe la 2500 rot/min cam "agatza" . Parca ia un nod si apoi isi da drumu'.

MULTUMESC pentru sfat !

... le astept si pe urmatoarele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avansul pompei in timpul functionarii ESTE REGLAT DE ECU intr-o plaja limitata de posibilitatile mecanice ale valvei de comanda a avansului si de presiunea combustibilului in pompa de injectie. Reglajul se realizeaza in jurul valorii de avans static (pozitia fuliei pompei relativ la axul motorului)

Daca avansul static este mult dereglat, sistemul de reglaj comandat de ECU isi atinge limitele inainte de a ajusta avansul la valoarea ceruta.

Pentru a preintampina acest lucru se regleaza avansul "static" prin rotirea +/- cu cateva grade a pompei de injectie pana la atingerea valorii prescrise. Procedeul implica cuplarea VAGCOM-ului, citirea avansului in functie de temperatura combustibilului.

Fara o diagnoza nu prea poti identifica cauza "agatarii". La motorul tau (1Z) MAF-ul este Pierburg iar sansele de "cadere" sunt deosebit de mici, asa ca in proportie de 98% poti sa-l elimini ca si cauza a problemei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand va salut pe toti membrii acestui Forum.

Am un VW Passat 2001 TDI,130CP cumparat la mana a doua, in decembrie 2003, cu 47000 km la bord.

Astazi am 58000 km la bord, deci de cand l-am cumparat am mai adaugat 11000 km.

Problema este ca la cumparare nu mi s-a inmanat si cartea de Service in care sa specifice si nr. de Km, asa ca eu nu pot sa iau ca fiind reali nr. de km afisati la bord.

Din acest motiv doresc sa-i schimb distributia cu toate ca aceasta se schimba la 90000 km. Mentionez ca uneori, in partea din fata se mai aude un scartiit atunci cand motorul este la relanti.

Cei care ati trecut peste aceasta problema de schimbare a distributiei va rog sa-mi dati un sfat, daca cel mai bine este sa efectuez aceasta operatiune la Porsche.

Din cate stiu, la Porsche nu ai acces in atelierul mecanic, nu exista comunicare intre proprietar si mecanicul care efectueaza reparatia respectiva, (poate din motive de securitate a muncii, secrete, etc dar nu intram in aceasta problema).

Consider ca mai bine ar fi sa ai acces la masina, macar sa vezi etapele reparatiei, sa ti se explice eventual si alte probleme care sunt constatate, gravitatea problemelor aparute si daca este oportun sa se efectueze si alte reparatii.

Apropo, a doua problema care am sesizat-o este aceia ca masina mea "fluiera" mai tare decat altele, in special la treapta I, si acest "fluierat" se diminueaza pe masura ce schimb vitezele la trepte superioare. Ma gandesc ca aceasta problema poate se va remedia atunci cand schimb distributia, dar nu stiu de unde "vine" acest "fluierat".

"Fluieratul" poate fi de la turbina, se poate defecta ceva la aceasta, nu ma pricep cum este mecanismul pe acolo, dar nu as dori sa ma trezesc ca i-mi spun ca trebuie schimbate nu stiu ce piese de sute de euro. Din acesta cauza cu cat esti mai informat cu atat este mai bine.

Va rog sa-mi dati sfaruri, de unde poate proveni acest "fluierat" si daca este cel mai oportun sa merg la Porsche, sau in alta parte pentru cele doua probleme.

Va multumesc pentru timpul acordat citirii acestui topic.

Cu stima.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

as vrea si eu un sfat la inlocuirea curelei de ditributie. Eu am 75000 km. si am inteles ca aceasta curea se schimba la 90kkm dar cel mai sigur e sa fie schimbata pe la 60kkm asa ca ar fi bine sa o schimb acum sau mai pot astepta? (motor pe benzina) Am intels ca la diesel daca seduce cureaua de distributie ia cu ea tot/mare parte din motor (am vazut efectele asupra masinii tatalui meu - bmw 324, si-a luat alt motor. ) pe cand la benzina se rupe si atat. E adevarat?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
as vrea si eu un sfat la inlocuirea curelei de ditributie. Eu am 75000 km. si am inteles ca aceasta curea se schimba la 90kkm dar cel mai sigur e sa fie schimbata pe la 60kkm asa ca ar fi bine sa o schimb acum sau mai pot astepta? (motor pe benzina) Am intels ca la diesel daca seduce cureaua de distributie ia cu ea tot/mare parte din motor (am vazut efectele asupra masinii tatalui meu - bmw 324, si-a luat alt motor. ) pe cand la benzina se rupe si atat. E adevarat?

La motoarele moderne, la care raportul de compresie este mare, indiferent daca este benzina sau diesel "daca seduce cureaua de distributie ia cu ea tot/mare parte din motor". Doar la motoarele pe benzina cu doua supape pe cilindru si care au raportul de compresie sub 9:1 (la care nu sunt impinse la maxim performantele, in general este vorba generatii mai vechi pana in anii 1990-1995) mai sunt sanse sa scape motorul cand se rupe cureaua de distributie.

:pirat:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
In primul rand va salut pe toti membrii acestui Forum.

Am un VW Passat 2001 TDI,130CP cumparat la mana a doua, in decembrie 2003, cu 47000 km la bord.

...

Exista doua variante una mai ieftina, dar trebuie sa ai un mecanic in care sa ai incredere, si una mai "certificata", poate mai sigura.

1. Utilizand un kit distrubutie de producator (aftermarket, ex.: ContiTech am luat eu) de la un importator de piese auto(ex.: SUPERTRAFIC, ELIT, AUTONET, METEOR, etc) montat la mecanicul tau,

2. Efectuarea schimbului la un service autorizat de producator care sa acorde si garantie.

La mine "flueratul" se datora rolei de la intinzatorul curelei de la acesorii (alternator, pompa apa, pompa servodirectie) pe care am schimbat-o, inclusiv cureaua, odata cu kit-ul de distributie (in reteaua oficiala VW vine tot intinzatorul cu tot cu rola, si nu rola separat), trebuie verificat inainte, ca nu cumva, sa fie blocat intinzatorul inainte de a lua decizia.

:pirat:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Eu am schimbat distributia la 87k si m-a costat in jur de 15mil (piese+manopera) la un mecanic in care am incredere.

In asta au intrat rola ghidaj,rola intinzatoare,cele 2 curele,pompa de apa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mai incercati sa trageti de timp cu " oare sa o schimb sau sa mai astept " pentru ca nu mai dormiti noaptea !!! :(

la un 1.9 tdi pd COSTA CAM 20 mil cu tot cu manopera...

la 1.6 16v sa fi sigur ca loveste in supape ! tocmai tu sa nu o schimbi????

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am o intrebare.

Am auzit de la un mecanic ca la masian mea , octavia 1.8T se schimba cureaua de distributie pe la 150.000 :(

mi se pare cam absurd, dar asa este? Am 80.000 acum.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In nici un caz. Se schimba la 90k, la unele modele e dat 120k, dar chiar si asa nu m-am risca mai mult de 90k.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

    • dragospa