Jump to content


Photo

Importanta avansului injectiei.


  • Please log in to reply
1705 replies to this topic

#341 Beyond Invisible

Beyond Invisible
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Touran
  • Motorizarea:1.9 TDI-105 CP

Posted 10.03.2012 @ 23:26

Ce valoare ai acum??? Si cat aveai cand era masina mai "sprintena"?

#342 kye04

kye04
  • Oraş:Mangalia
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:2.0 tdi 140cp

Posted 10.03.2012 @ 23:49

Experienta mea :
Am luat masina, avea consum 0,4l/h stind pe loc si ~5% in afara la mers normal (pina in 120)
Schimbat distributie la nea gigi de la colt....
Consum 0,6l/h-0,8l/h stind pe loc, masina ceva ma puturoasa si mai ales consumul in afara a crescut cu 1-1,5% iar in oras cu 2,5-3%
Mers la reprezentata, specificat problema, s-au bagat baietii la reglat avans iar acum am din nou 0,4l/h stind pe loc.... Mai mult, scot consumuri sub 5% la mers normal in afara orasului....
Asadar, la o masina careia consumul stind pe loc este mai mare decit inainte, cu siguranta are avansul dereglat si consumul general mai mare.,
PUNCT

#343 pop cristian

pop cristian
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.9 TDI; AHF

Posted 11.03.2012 @ 12:14

Sunt si eu curios ce a zis AkaManah legat de avansul dat in fata cum se zice, pana la urma unde e consumul mai mic? cu avansul intarziat sau avansat?

#344 Fiestax

Fiestax
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2004 ASV
  • Motorizarea:1.9TDI 110CP

Posted 11.03.2012 @ 12:23

Buna. Mi-a fost reglat si mie avansul de cateva zile.Nu ma pricep la termeni asa ca vorbesc profan. A fost dat "in fata". Rezultatul:
- consumul a crescut cam mult. In oras scot acum 8-11% iar la drum intins undeva pe la 6,3-6,5% fata de 6-7% in oras, inainte si 4,7-5,5% (maxim 6% cand ma grabeam.) in afara orasului.
din ce a zis el a crescut consumul la avansat

Edited by fiestax, 11.03.2012 @ 12:23.


#345 kye04

kye04
  • Oraş:Mangalia
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:2.0 tdi 140cp

Posted 11.03.2012 @ 13:09

Nu sunt specialist dar teoretic situatia se prezinta asa:
- daca avansul e pe 0 , adica reglat perfect, arderea e cea mai buna si combustibilul este ars la maxim, dezvoltind mai multa energie. Rezulta si un consum mai mic
- orice alta variatia fata de 0 inseamna ca arderea nu este completa si prin urmare putere mai mica la masina si consum mai mare
Asadar nu va mai jucati cu avansul. Daca e reglat cum trebuie ai si cea mai mare putere si cel mai mic consum in acelasi timp.

#346 DanuAL

DanuAL
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 11.03.2012 @ 13:35

Nici eu nu sunt specialist, dar am observat ... : la mine avansul este la -0.5, consumul la relantiu este de 0,7 L/h, condusul este unul destul de sportiv (nu spun numai eu asta), iar la suta de km. exterior, eu nu scot consum sub 5,5 - 6 litri. In oras sub 8, niciodata! Masina trage bine, chiar foarte bine in comparatie cu un Golf 5, Passat B6 , aceasi motorizare 1.9 TDI 105cp, care au avansul 0.0 ! Initial am crezut ca am cumparat masina cu ceva modificari la cai, dar am facut un log si se pare ca sunt caii stock. La masiniile date ca ex. consumul la relantiu este 0,5 l/h si consumul in oras este de 6-7, iar cel exterior este de 5!!! Deci, concluzia mea este ca avasul pe minus, masina mai ''speedy'' si consum marit, cu arderile nu stiu care e povestea, cert este ca pe evacuare(am taiat toba finala si am pus iesire din inox), la mine se innegreste (lipsa filtru de particule!?!). :icon_thumleft:

Edited by DanuAL, 11.03.2012 @ 13:36.


#347 kye04

kye04
  • Oraş:Mangalia
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:2.0 tdi 140cp

Posted 11.03.2012 @ 14:35

@DanuAl
Ia regleaza-ti avansul pe 0 si precis o sa ramii uimit ca masina ta o sa fie si mai fisneatza...si iti scade si consumul in acelasi timp....

#348 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 11.03.2012 @ 15:28

Nu e mare diferenta intre 0 si 0.5
DAnuAl, tu ai rezolvat cu debitmetrul ?

LE la motoarele de 2.0 cu 2 axe cu came, nu doar avansul influenteaza consumul ci mai ales cantitatea de motorina injectata.

Edited by Al Bundy, 11.03.2012 @ 15:29.


#349 Beyond Invisible

Beyond Invisible
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Touran
  • Motorizarea:1.9 TDI-105 CP

Posted 11.03.2012 @ 15:36

Nu exista nici o documentatie oficiala de la vre-un producator referitoare la acest "Torsion Value" si faptul ca TREBUIE sa fie pe 0. Fiecare motor e diferit si exista diferente intre TDI, TDI-PD si TDI-PD + DPF.
Cel putin la mine (1.9 TDI DPF BLS) consumul scade daca avansul e pe minus, iar f.multe masini cu acest tip de motor vin din fabrica cu avansul setat pe -2.9. Am incercat sa-l "reglez" pe 0 dupa cum recomanda foarte multa lume, iar rezultatul a fost dezastruos. TDI-ul meu s-a transformat in TT (Turbo Tractor) motorul devenind FOARTE zgomotos iar de consumat , consuma cat un TIR. La +1.5 nici nu mai zic, aveam consumul la relanti 1.1l/h si in cateva zile de condus prin oras am reusit performanta de a scoate un consum, de 15l/100km..........mda.
Momentan l-am dus la -2.9 (cat au majoritatea BLS-urilor) si am la relanti consum de 0.5l/h, o medie in oras de 8-8,5l/100km (pe autobahn nu am iesit inca......sa-mi dau seama cat consuma la drum intins), iar in VCDS IQ a scazut la 5mg spre deosebire de ~9mg cat era la un avans de +1.5. Si masina trage la fel de bine, cel putin eu nu am observat vreo diferenta de performanta intre T.V pe minus si T.V pe plus.

#350 cuiuda

cuiuda
  • Oraş:Botoşani
  • Maşina:Passat
  • Model:B4
  • Motorizarea:1,9TDI ~120cp

Posted 11.03.2012 @ 16:22

Din ce stiam eu, exista diferenta intre EDC15 si EDC 16. La EDC15 intervalul "Torsion Value" este de -3......+3 iar la EDC16 este -6......+6
In concluzie reglajul facut la valoarea de -2.9 la EDC16 nu este la fel cu -2.9 la EDC15. :icon_cheesygrin:

#351 Beyond Invisible

Beyond Invisible
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Touran
  • Motorizarea:1.9 TDI-105 CP

Posted 11.03.2012 @ 18:10

Bineinteles ca nu este la fel. Exista diferente si intre aceleasi tipuri de motoare . Ex: 1.9 BCK si BLS (+DPF) fiindca au axa cu came diferita.
"PD engined diesels fitted with a DPF having a modified camshaft for the unit injectors. This allows post fuel injection. This is ECU controlled by the solenoid valves remaining closed for longer therefore putting more fuel in later. Normally they open to dump the remaining fuel in normal operation.This explains the noisier drone of exhaust note. Its a form of active regeneration. This is in addition to the normal regen that occurs when the car is driven normally on longer runs etc. It apparently only kicks in when needed and operates above 1800 rpm. This would also explain short journeys clogging the filter as you never properly reach or maintain regen temp/rpm."

Prin urmare nu se poate recomanda valoarea "0" ca fiind IDEALA pentru toate masinile. Unele se comporta mai bine la 0-0.5, altele la -1 sau +1 . Sau chiar -3.4 :) :)
Iar ca ex. este printscreen-ul de mai jos de pe o masina de la Reprezentanta cu 22k km la bord cu motor 1.9 BLS

Attached File  0b54f89ff174.jpg   57.09KB   194 downloads

#352 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 11.03.2012 @ 19:58

Si la a mea aveam -2,5 si uite asa am asteptat vreo 18kkm sa scada consumul si ciuciu, aveam 0.9 la ralanti. pana nu am modificat reglajele din fabrica nu si-a revenit.

#353 Beyond Invisible

Beyond Invisible
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Touran
  • Motorizarea:1.9 TDI-105 CP

Posted 11.03.2012 @ 21:21

Prin urmare se rezuma totul la Trial & Error si trebuie gasita valoarea optima pentru fiecare motor, care nu este neaparat "0". ;)

#354 DanuAL

DanuAL
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 12.03.2012 @ 00:07

@kye04 incerc maine sa rezolv... Merci de sfat!!!

Nenea Cristi, am rezolvat-o pana la urma, am cumparat un MAF nou, altul :icon_bounce: , si se pare ca asta e BUN!!! Mi-a mai scazut consumul de atunci, dar nesemnificativ! Chestia e ca nu-mi mai apare eroarea la scanare si nu in ultimul rand, nu mi se mai aprinde becu in bord :D asta era ''durerea'' mea. Am 2 luni aproape cu noul maf. N-am vrut sa ma laud ca mi-era frica sa nu apara din nou :). Mi-a mai spus un mecanic ca a schimbat 5 MAF pana a rezolvat o problema asemanatoare :icon_thumleft:

#355 emilvef

emilvef
  • Oraş:Petroşani
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia
  • Motorizarea:1,9ALH+TCM

Posted 12.03.2012 @ 11:07

La ALH ul meu cu soft TCM tuning normal cum ar fi mai bine reglat avansul pentru un consum +putere optima ,ca tot trebuie sa fac distributia. MS!

Edited by emilvef, 12.03.2012 @ 11:08.


#356 F l o r i n

F l o r i n

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2010, CBAB
  • Motorizarea:2.0TDI 140CP

Posted 12.03.2012 @ 11:14

1. La tine, se regleaza cf graficului.
2. Il poti intreba pe Voinea, daca il reglezi stock sau faci vreo modificare in acest sens.

#357 DanuAL

DanuAL
  • Oraş:Alba Iulia
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 12.03.2012 @ 14:05

L-am reglat si eu pe 0.0. Nu se simte mai ''fasneata'', dar a scazut consumul foarte mult!!! De dimineata am facut 29km, am facut reglajul pe 0.0 si am bagat din nou kilometri, de data asta doar 15km. Consumul cu avansul pe -0.5 (-1.0 cand o turam pe loc) la cei 29km(parcursi si in oras si afara) era 8.7 l/km, iar dupa reglaj consumul in astia 15-16km este in scadere!!! Am un consum de 7.6l/km!!! Si este in scadere!
Raman cu reglajul asta o perioada, pana mai prind niste drumuri mai lungi, si in caz ca nu o sa-mi placa, revin la -0.5!!! Se simte ca nu mai ''trage'' in primele doua viteze ca inainte, plus de asta, greu ajunge si la 16X km.... Inainte de reglaj, la 16xkm/h ajungea mult mai rapid si imi ramanea pedala, acum... nu! Sunt la 16Xkm/h si pedala in podea si ma rog de ea sa ajunga mai sus..... :icon_thumleft:

Attached Files



#358 kye04

kye04
  • Oraş:Mangalia
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:2.0 tdi 140cp

Posted 12.03.2012 @ 14:18

Sfatul meu este sa il reglezi sa fie cit mai mic consumul, dupa care sa iti faci un chip tuning. O sa vezi k o sa ai si putere si consum ok.

#359 emilvef

emilvef
  • Oraş:Petroşani
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia
  • Motorizarea:1,9ALH+TCM

Posted 12.03.2012 @ 18:04

In cazul meu recomandat ar fi putin peste linia de mijloc adica mai avansat,e recomandarea d lui Voinea

#360 aivtruck

aivtruck
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkwagen Passat
  • Model:35i 1995
  • Motorizarea:1.9 TDI 90CP

Posted 12.03.2012 @ 20:13

Salut pe toti memebri acestui forum, foarte util si bine documentat ,unde toti posesorii de VW gasesc informatia pe care o cauta sau pot sa ceara ajutorul celorlalti.
Acum am si eu nevoie de ajutor si multumesc tuturor celor care vor avea bunavointa sa ma ajute. Am 2 VW Passat , un diesel 1.9 TDI/1995 si unul pe benzina 2.0/1996/8v/115 cp. La cel pe benzina trebuie sa pun distributia la punct,dupa ce am schimbat garnitura de chiulasa. Am niste nelamuriri legate de reperele de pe fulia arborelui cotit , arborele intermediar si distribuitor(delco).Ma poate ajuta cineva ? Eventual niste imagini. Multumesc.
SCUZE ,poate nu sunt pe subiect,dar sunt disperat, nu sunt in tara si nu stiu unde sa gasesc , sa caut aici aceste informatii.
Drumuri bune si multi km fara reparatii.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users