Jump to content

Bucse bara stabilizatoare


Ice_2k
 Share

Postare recomandată

De cateva zile am o problema cam neplacuta cu masina... nu e nasoala, dar e enervanta. La denivelari mai serioase (nu neaparat gropi, si la denivelari mai line) face ca un pat masina... scaaartz-scaaartz. alexrosiu mi-a zis mai intai ca 100% sunt bucsele de la bara stabilizatoare (parca asa a zis, sper sa nu zic tampenii...) si ca se schimba ieftin si usor. Dar a zis de asemenea ca masina ar trebui sa scartzaie si daca apesi pe botul ei stand pe loc, ceea ce nu se intampla. Asa ca vreau sa va intreb, inainte sa ma apuc sa schimb astea... mai poate fi si altceva? Thanks.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea sunt de vina. Poate sunt prea putin uzate pentru a face zgomot cand te apesi pe masina dar suficient pentru ca in mers sa scartaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asta ma gandeam si eu... da' in mers fac urat de tot :banghead: O sa le skimb saptamana viitoare cred, sper sa fie ele problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cateva zile am o problema cam neplacuta cu masina... nu e nasoala, dar e enervanta. La denivelari mai serioase (nu neaparat gropi, si la denivelari mai line) face ca un pat masina... scaaartz-scaaartz. alexrosiu mi-a zis mai intai ca 100% sunt bucsele de la bara stabilizatoare (parca asa a zis, sper sa nu zic tampenii...) si ca se schimba ieftin si usor. Dar a zis de asemenea ca masina ar trebui sa scartzaie si daca apesi pe botul ei stand pe loc, ceea ce nu se intampla. Asa ca vreau sa va intreb, inainte sa ma apuc sa schimb astea... mai poate fi si altceva? Thanks.

<{POST_SNAPBACK}>

Si eu am avut probleme cu bucsele de bara stabilizatoare fata. Scartaiau la denivelari gropi. Dar mai mult un troncanit decat un scartait. Daca te apesi pe masina nu se aude zgomotul (daca sunt numai cele de la bara stabilizatoare obosite).

Eu am dat vreo 30 ron / buc, doar bucsa, fara colier. Sa Te duci la un magazin sa iti masoare bucsa cu un subler ca sunt la aceeasi serie de motor mai multe tipuri de 17, 20, 23 mm. Incearca sa cumperi fara colier, ca dai bani inutil si sa ai grija ce fel de bucse cumperi (pt ce tip de colier). Sunt doua tipuri de coliere: cu sant pe mijloc, si fara. Poti sa vezi si tu singur de care iti trebuie sau le arati celor de la magazinul de piese auto; se vad daca brachezi maxim, fara sa ridici masina.

Problema cu scartaitul o am si eu acum, la mine scartaie nu de la bucesle bara stabilizatoare ci de la alte bucse (de la pivoti sau ce o mai fi prin fata). Nu am apucat sa ma duc in service dar ma voi duce sapt viitoare.

Concluzia: la mine bucsele de la bara stabilizatoare zdranganeau, troncaneau, nu scartaiau. La o examinare de catre un mecanic, acesta isi da seama cu exactitate care bucse au probleme.

Te rog sa ne tii la curent cu rezultatele. De asemenea o sa anunt si eu cand stiu de unde e scartaitul de la masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu zdrangane/troncane, e sunet clar de scartzait... deci tu zici ca nu sunt bucsele de la bara stabilizatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat bucsele bara stabilizatoare in urma cu vreo 8000 km. Cand mergeam cu masina zdranganea la gropi (parca imi batea cineva cu un bat podeaua de sub masina). Dupa ce am schimbat bucsele zgomotul a disparut instant.

De vreo 2 luni de zile a aparut un scartait, destul de puternic in spatele masinii. M-am dus in service si mi-au schimbat bucsele punte spate. Astea erau de vina. Dupa schimbare scartaitul a disparut. De mai putin de o saptamana a aparut acelasi scartait, dar in fata. Banuiesc ca sunt niste bucse importante, omoloagele celor de pe spate, nu m-am uitat pe o schema sa vad care ar putea fi. O sa ma duc in service sa verific, ca se prinde imediat mecanicul.

Eu zic ca daca e doar scartait, nu cred sa fie bara stabilizatoare. Dar un consult la specialist de va lamuri garantat. Cand ma duc in service te anunt. O sa imi sun mecanicul sa vad daca pot sa ma duc chiar azi la el sa imi spuna exact ce este, nu de alta, dar in weekend plec la munte si sa stiu ce boala are copilul :banghead:

Zgomotul e fix cum ai spus tu: de pat vechi de la bunica de la tara, care scartaie cand te intorci pe el sau vrei sa ti-o pui cu vreo gagica :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:banghead: sunteti fericiti..daca pot spune asa. Eu, avand celebra articulatie multilink, m-am captusit de 3-4 ori cu scartaiala gen "patul bunicii" numai ca la mine costurile sunt infinit mai mari -> schimbat pana acum 3 brate x 300-400 RON bucata si tocmai a revenit scartaiala, adicatelea mai schimb unul. Am 4 brate/roata, toate au fost si sunt (cele ramase) originale, "noroc" ca am doar tractiune fata

Scuze pt. offtopic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sub scriu la parerea ca scartzitul nu vine de la bucsele de bara, pentru bucse stricate/uzate simptomul este de lovituri infundate cu o bita in tabla, gen bataie de pivot la dacie. scartzitul poate insa sa fie la bucsele de brat

Modificat de aadmedias
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut aceste scartzieli(nu batai) pe Golf care,la inceput,nu se auzeau in mom.cand apasai pe masina ci numai in mers....dupa o perioada se auzeau si cand se apasa pe capota...Parerea mea este ca tr. schimbate,mai ales ca nu-i f. costisitor (aprox. 40 Ron si cam o ora de stat in service).

PS S-a mai discutat ........Folositi Search. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ice: unde vrei sa le schimbi? Si eu vreau sa le schimb de mult, dar am tot amanat. Poate merg si eu cu tine, asa macar am motiv serios :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut aceeasi problema (scartait pe fata) am dat cu ulei pe la bucse dar degeaba, le-am schimbat si nu se mai aude nimic . Cand frinam se simtea un tremurat in volan care acum a disparut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost in service si am rezolvat problema. Cauza: bucse bara stabilizatoare. Am cerut lamuriri suplimentare. Cica in primele faze in care se strica scartaie, cand se uzeaza de tot se aud ca niste lovituri. Bucsele vechi m-au tinut fix 8000 km. Nasol. Pretul la magazin era de 53 ron / perechea. Eu le-am luat de la un mecani "care le avea pe stoc" cu 30 ron. Montajul se face in jumatate de ora si am cotizat la mecanic cu 15 ron. Acum nu se mai aude nici un "pat al bunicii". Sunt happy! :unsure:

Mecanicii au spus ca schimba o gramada de bucse din astea (si la Skode si la VW) deoarece au niste insertii pe interior (cred ca de metal) care cum se uzeaza putin incep sa se frece pe bara stabilizatoare si de aici acel scartait.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, bucsele astea au pe interior un fel de plasa cu ochiuri largi din plastic, daca se ung un pic la montare nu mai scartie, apropo bucsele astea sunt la importatori 24 RON/ pereche - marca Febi si 15 ron - no name

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=988261

Modificat de Mahon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat data trecuta bucse de pe vapor, de fapt cica erau nemtesti numai ca nu originale. M-au tinut fix 8000km. Jalnic. De data asta am preferat sa iau bucse originale. Sper sa ma tina macar 8500 km :unsure:

Aceste bucse aveau un talc pe ele ca sa nu scartaie. Nu au mai pus vaselina.

@Mahon Super fain linkul. Pentru cei interesati pot monta singuri aceste bucse. Nu dureaza mai mult de o ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@driver_tdi & al bundy: n-ati zis nici unul... erau cele de la bara stabilizatoare sau de la altceva? :beerchug:

@toni cred ca saptamana viitoare :)

@istef am citit pe undeva ceva scris de ender (parca) ca acel praf trebuie curatat inainte de montaj; de unde ai luat bucsele astea la 53ron?

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@driver_tdi&....: n-ati zis nici unul... erau cele de la bara stabilizatoare sau de la altceva? :)

<{POST_SNAPBACK}>

A crezut ca se subintelege...ca doar despre bucsele acelea se discuta....iar in topic-ul celalalt,pe care chiar tu l-ai gasit,am specificat clar..bucsele de la bara de "torsiune".. :P :) ...vrusesem sa spun "stabilizatoare"....dar le-am incurcat.. :beerchug: ....

La bucsele de la bara stabilizatoare ma refer-- pe care le-am schimbat la Augsburg si m-a costat undeva in jurul a 40 Ron....bineinteles cu bucse "noname".....

Din pacate...sau din fericire....am vandut Golf-ul intre timp si n-am apucat sa merg cu bucsele acelea decat vreo 5 mii de km.....deci nu pot spune dc. tin mai mult de .... 8000km :D

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceste bucse aveau un talc pe ele ca sa nu scartaie. Nu au mai pus vaselina.

Nu este deloc recomandat sa se dea cu vaselina (obisnuita) pe bucsa nici macar pe bara unde se aplica. Ataca guma.

Este posibil sa te fi tinut 8000 si pentru ca au dat cu vaselina (desi sansele sunt mici - asta e un defect comun la G4 ..bucsele tin cateva mii de km, nu f multe)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, deci saptamana viitoare fac o plimbare pe la augsburg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@varuNae Bucsele nu au fost date cu vaselina. Deci fara vaselina au tinut 8000km.

@Ice_2k Bucsele costau 53 ron la dealerul Skoda din Iasi (Open Service). Eu le-am luat de la un mecanic de acolo si mi le-au dat aceleasi bucse la 30 ron. Facuse si el o combinatie.

Acum nu stiu daca e bine sau nu de dat praful ala jos. Nici nu stiu cum s-ar putea da jos, doar printr-o spalare ca era un praf foarte fin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar credeti ca praful ala are efecte atat de miraculoase (benigne sau maligne)? la primul km pe o portiune denivelata de alege praful de pe bucse...

la mine scartaie in zone denivelate si trancane prin gropi. undeva in spate. parca dreapta. e variant. o mai las 2-3 mii km sa nu merg numai pt asta in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@varuNae Bucsele nu au fost date cu vaselina. Deci fara vaselina au tinut 8000km.

Scuze. :rolleyes: Am inteles eu gresit atunci.

M-am lasat pacalit de "mai"-ul pentru cel de-al doilea set de bucse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ice_2k: aceeasi problema o am si eu :D Cand mergi in serv (btw: unde? la cwr?) da si tu un semn... daca am timp vreau sa merg si eu. Mergem cu totii, ne face discount :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ca ar fi bine de schimbat nu doar bucsele, ci si nush ce cot de metal de p-acolo, nu prea stiu bine... cica la modelele noi e altfel facut si daca iei modelul nou nu mai ai treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate ice. La modelele noi s-a schimbat putin tipul colierului. Dar acel colier trebuie schimbat numai daca nu se potriveste, altfel nu are sens sa il schimbi.

Poti sa te uiti pe linkul de pe vwvortex, acolo vezi cele doua tipuri de coliere (modelul vechi fara sant pe mijloc, modelul nou cu sant). Sa aveti grija cand cumparati bucsele ca sunt mai multe tipuri pe aceeasi serie de motor. Recomandat este sa se masoare cu un subler dimensiunea barei stablilizatoare. Colierul il puteti vedea chiar si inainte de a schimba bucsele, fara sa ridicati masina.

Aceasta schimbare se poate realiza foarte usor. Daca se pricepe cat de cat cineva sa tina o cheie in mana incercati singuri. N-are rost sa dati vreo 50-70 ron pe schimbat bucse. Sunt fix 4 suruburi de desfacut (2 la bucse si 2 la capatul barei stabilizatoare).

Aaa... era sa uit si 10 prezoane (cate 5 de la fiecare roata). Nu trebuie nici o interventie suplimentara dupa procedeu ca sa necesite un mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!