Thheo

Cutie viteza tiptronic Golf 4 & Bora - probleme

23 postări în acest subiect de discuţie

Salut,

Am gasit o Bora TDI motor ATD 100CP cu o cutie tiptronic si tipul care vrea sa o vanda spune ca la cutia asta nu este nevoie de intretinere... asa este? credeam ca la astea automate oricum trebuie sa schimbi ulei ceva..

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar uleiul la aceste cutii de viteza nu se schimba dacat in cazul unei interventii mecanice. Capacitatea lor este de 7l fluid de transmisie automatica ATF P/N G 052 990 A2.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu o problema cu un golf 4 variant 2002 triptronic ,bruscheaza cand se schimba din treapta 2 in treapta 3 si pe automat si in triptronic si asta am observat cand se incalzeste putin motorul cand este rece nu este foarte sesizabil acum as vrea si eu parerile voastre care sa fie cauza buba

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

te rog sa citetsi regulamentul. posturile BUMP in arii tehnice sunt interzise.

fa o scanare a cutiei si vezi daca ai vreo eroare.

sau ia legatura cu userul theo si iti va spune el un service f bun pt cutii tiptronic.

poate ar fi bine sa te delectezi pana mai primesti raspunsuri cu acest topic:

http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;hl=tiptronic

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

salutare

incerc sa explic si eu prin ce trec ... la mine e putin mai complex cred ... si anume:

1 am masina din semnatura, PD, dar cutie tiptronic

2 in primavara schimbat kit turbo, toate merg bine pana la treapta 4 si 5 atunci cand motorul nu mai trage ...

3 debitmetru nu are legatura cu aceasta situatie a mea pentru ca in treapta 1 - 2 si 3 trage turbo de rupe, fapt demonstrat cu decuplarea debitmetrului si facut proba ... masina nu trage in nici o treapta, dar totusi nu se pierde foarte multa putere in momentul in care iau mufa de pe el ...

4 am inteles ca noi nu avem ambreiaj, insa exact asa mi se comporta masinuta ca si cand ar patina discul ...

5 situatia mea este ca de la 80 am pierdut puterea dar absolut de tot ..., motorul se accelereaza in gol efectiv !

PS problema mea este cutia TIPTRONICA si nu ma pot loga la calculatorul cutiei, astfel ca nu-mi regasesc problema mea pe forum ... poate a mai patit cineva astfel de situatie ... ati avut probleme cu CALCULATORUL de cutie vreodata ? si daca da ceva preturi ?

mersi mult si astept vreun raspuns ...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

MrAmStaff cati km are masina ta? Ai "schimbat" vreodata uleiul la cutie?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

270k si o rulez eu de pe la 235k si nu am schimbat ulei ... iar femeia ce o avea inainte habar nu are sa-mi spuna chestii tehnice :lol: din pacate ...

aveti cunostiinta de cineva din TM care sa se ocupe de cutii automatice ?

ps. singura explicatie la indemana a fost calculatorul de cutie si asta pentru ca nu sa putut conecta la el cu VAGul, deci posibil de la calculator ...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Da, este un service care repara numai cutii automate in Timisoara. Posibil ca problema ta sa fie si din cauza ca nu ai reimprospatat/schimbat uleiul si filtru pana acum niciodata.

Citeste si tu topicul asta:

Probleme La Cutia De Viteze Tiptronic este in aria Passat dar cutiile sunt aprox identice;

si asta:

Schimb Ulei Tiptronic, costuri

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu transmisia se face hidrodinamic, asa zisele ambreiaje hidrodinamice. Miscarea de rotatie se transmite lichidului care mai departe transmite si el miscare de rotatie unei turbine. Practic ca sa poata trasmite miscarea lichidul trebuie sa aiba o anumita vascozitate si proprietati. Proprietati pe care uleiul tau s-ar putea sa le fi pierdut. Asa cum spune si Marius, schimba uleiul si ar trebui sa vezi schimbarea.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

ok ! merci mult de info ... o sa caut serviceul respectiv si va tin la curent ...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Sunt proaspat proprietar de VW Golf 4 1,6 Highline si are cutie automata. Merge extraordinar de bine masina, cutie functioneaza perfect, insa nu sunt un cunoscator in ale VW-ului. :blush: Voi avea timp sa invat, insa pana una alta am observat ca atunci cand vreau sa plec dupa loc si nu slabesc suficient frana ca masina sa plece cand e in Drive, efectiv se aude un scartait mai mare asa, zici ca rup masina-n doua... :unsure: E normal? Daca ii dau drumul normal franei nu se aude absolut nimic si pleaca frumos... Dar daca nici nu franez suficient incat sa stea pe loc, nici nu ii dau drumu'suficient la frana incat sa plece normal fara nicio piedica apare huruitul ala, nici nu stiu cum sa il numesc... Sper ca am reusit sa ma fac inteles! :D Si scuze daca am postat pe unde nu trebuia sau alte chestii de genul asta!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Scartaitul de care vorbesti este de la placheti de frana si e normal. Poti fi linistit, nu e nicio problema.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Scartaitul de care vorbesti este de la placheti de frana si e normal. Poti fi linistit, nu e nicio problema.

Ce veste buna mi-ai dat! :) Ma speriasem putin...

Modificat de Bobo1987
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

confirm si eu "normalitatea" scartaitului respectiv, desii nu sunt vreun expert ... :)

absolut nu ai nici o treaba de la cutie !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

fratilor tiptronici sau multitronici ... luati aminte de la mine !!!!

mergetisi schimbati uleiul si filtrul in cutie ca daca nu o sa patiti ca mine :icon_thumright: ...

costul uleiului in cutia noastra nu costa o avere ... plus ca protejati cel mai bine cutiile !

Eu din pacate nu am schimbat uleiul in cutie pentru cain primul rand nu am stiut personal asta (nescuzabil oricum) dar nici in service nu am primit un avertisment in sensul asta !

Acum o sa tin probabil masina in garaj pentru ca bani de reparatii ... aprox 1200 euro ...

Am inteles de la profesionist ca intretinerea acestor cutii se face prin schimbul de ulei, si nimic mai mult, fara ulei discurile incep uzura si frecare metal de metal ... pana incep sa patineze si ulterior sa se blocheze. Eu nu sunt specialist, insa destul de destept sa trag o concluzie CLARA !!!

Iubesc in continuare cutiile tiptronice !

Dar de acum inainte voi stii unde sa merg cu masina mea sa fac schimbul de ulei la timp !

Sa va intre bine in cap, uleiul din cutiile noastre se schimba SI NU ESTE PENTRU LIFE TIME !!!

semneaza,

un prost informat sau, Stan Patitul !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Schimbul de ulei la cutiile tiptronic nu este chiar la indemana oricui.

Pentru a avea idee despre cum se face aceasta operatie, vedeti aici: Schimb Ulei Tiptronic

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Si cat costa un schimb de ulei la o cutie tiptronic? Unde se gaseste uleiul ala si cam cat costa un litru? De asemenea cati litri intra intr-o cutie?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

eu azi am schimbat uleiul, 320 lei manopera si uleiul cca 4.5 l ...

dar l-am schimat fff tarziu...

eu am facut asta in TM la Sameer [sper sa-i fii scris bine numele] un specialist in cutiile noastre ...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

buna

am si eu o problema cu un golf 4 1.9 tdi din 2002 cutie tiptronic.

pana in ianuarie anul acesta ma plangeam de mici smucituri cand schimba din treapta 1a intr-a 2-a pe D iar in + si - dintr-a 2-a intr-a 3a

asta nu e nimic pe langa ceea prin ce trec de cateva luni .

masina a stat in curte din august anul trecut pana in ianuarie...cand am schimbat bateria si am repornit-o am obsercat ca nu imi mai schimba vitezele.

sa fiu mai explicit..in treptele 3 4 D schimba 1a a 2a dupa care se tureaza extraordinar de tare fara a continua sa schimbe urmatoarele trepte.

pe + si - dupa treapta a 2-a nu mai schimba ,nici daca ajunge turometrul pana la 6000 de turatii...

am dus-o la mecanic si mi-a schimbat uleiul din cutie, a zis ca a gasit niste erori legate de senzorul de la temperatura uleiului din cutie si termostatul defect ,piese pe care le-a schimbat.

a resetat impreuna cu cei de la vw computerul masinii sa recunoasca noul ulei.

in afara faptului ca s-a eliminat in mare parte acel sut pe care il dadea din treapta 1 intr-a 2a si de felul in care schimba vitezele acum(mult mai lin), problema nu s-a rezolvat.

trebuie sa o las cel putin 10 15 minute cu motorul pornit inainte de a pleca de pe loc,daca nu,dupa treapta a 2-a nu schimba vitezele.

va rog ajutati-ma

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce poti avea, eu la cutie am ceva smucituri insa foarte rar si le am doar cand fortez putin pedala de acceleratie si nu o slavesc cand schimba viteza ...

Nici acum nu am reparat cutia masinii, merg cu ea in continuare la fel, cu multa grija, la mine fenomenul este cam la fel ca si la tine daca e corect ce am inteles eu.

Mi se tureaza atat cat apas pedala insa nici o reactie din partea transmisiei, acelereaza in GOL ! Acum urc in turometru foarte lent de zici ca sunt Lastun, dar ... NU ma grabesc niciunde ... ! Sper sa nu ai aceasi problema ca si mine ... !

Multa bafta !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am o Bora tiptronic, 1,9 TDI 131 CP, 2002.Am avut probleme cu cutia de viteze respectiv smuncituri la schimbarea treptelor şi nu cupla

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Romanandrei problema ta e la blocul de valve, aceasi problema am avut si eu..la rece, se tura foarte mult si intrun final schimba..asta pana se incalzea putin dupa care schimba normal. Ma costat 1500 cu tot cu ulei.

Eu ma confrunt cu o alta problema acum pe care nu am reusit sa o rezolv.

Inainte sa se opreasca masina cu 5 10 m mi se zdruncina motorul. Tomponu de balans si de la cutie e schimbat, la relantiu nu trepideaza nici in turatii mici ca sa dau vina pe volant. Daca sa lovit cineva de problema asta si poate ssmi dea o ingormatie.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.