Jump to content

Tzacanit tacheti...?


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Poate s-a mai discutat, dar nu gasesc nimic concret despre problema mea. Nu stiu daca am pus bine topicul, sau trebuia la TDI forum, dar cred ca problema poate fi si la motoarele benzinare.

Deci, ... de cand am luat masina se aude un tzacanit ciudat la motor. Uneori mai intens, alteori mai putin. De atunci tot caut o rezolvare, dar n-am gasit. Un mecanic mi-a zis ca ar fi dereglate/uzate suruburile din capul injectoarelor (cel ce le apasa). Buun. A desfacut capacul la culbutori (am schimbat si garnitura daca tot am umblat pe-acolo), dar primul gand, cand a vazut culbutorii, mi-a zis mecanicul, aici nu-i problema din reglaje, ci n-am presiune de ulei destul de mare, si nu se regleaza tachetii. Cica ar trebui schimbata pompa de ulei. Cand e motorul rece, se aude mai tare, mai apoi, dupa vreo 3-4 secunde scade tzacanitul, dar nu scade de tot. Am pornit Passatul lui. Acelasi motor ATJ, care are 800.000 de km!!. La prima cheie se auzea tzacanitul exact ca la mine. Dupa vreo 5 secunde, a disparut total. Parca era motor nou. Nu mi-a venit sa cred.

Deci explicatia ar fi ca nefiind presiune de ulei destul de mare, nu se regleaza tachetii destul de bine, si tzacane in contiuare. Nu prea inteleg de ce uneori se aude chiar deranjant de tare, dar nah, asta e.

Ce ziceti, sa fie pompa de ulei de vina, sau altceva? El mi-a zis ca de infundat, nu se infunda nimic prin canelurile din motor, astfel incat sa nu fie presiune, si ar trebui sa schimb pompa de ulei. Merita oare? E scumpa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cu problema asta ma cofrunt si eu doar ca este audi a4 (131 cp). Mam sturat de mecanci si de parerile lor ca daca e sa te ei dupa fiecare o sa ajungi la un modor nou Si eu am crezut ca e de la tacheti si miam comandat un set de tacheti si intro zi cu soare mam apucat si iam schimbat dar degeaba suna la fel de zgomotos ca si cu tacheti vechi. Unul dintre mecanicii la care am fost mia zis ca sar putea sa fie uzate pistoanele si sa aiba joc in cilindru si deai suna mai zgomotos (ca si bataia de tacheti) dar cum ai zis tu ca motor de 800 000 km merge ca nou nu prea imi vine sa cred ca al meu este asa de uzat. Ramane sa ma duc la reprezentanta sa vad ce diagnostic imi mai dau "mecanici" de acolo. Daca nici asa nu ii dau de cap am sa o duc la piata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acuma am fost sa vad cat ar fi o pompa de ulei. Ciaca vreo 350 de roni. Nu e o suma mare. Dar mi-a zis vanzatorul, ca ultima data ar trebui sa ajung la pompa, ca la cati senzori are masina asta, sigur vedea daca nu am presiune, si imi arata undeva. Mi-o mai zis ca si el a patit la Audi la fel, dupa 3 "cure" cu ulei nepotrivit, a inceput sa tzacane. Au fost tachetii, sau cum le zice, aia ce au si supapele alea in ele, ce regleaza jocul pe baza de ulei. Dupa schimbarea tuturor celor 8 bucati, totul a fost perfect. Ca cica alea nu le poti testa in nici un fel, si trebuie schimbate toate. Si e 70 de roni bucata. X 8= 560 roni. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de off topic: Dar din ce an era acel Passat foarte mult alergat? (sper sa nu deranjez pe cineva cu aceasta intrebare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din 2000 sau '99, nu stiu exact. E modelul meu. Doar ca e variant si e rosu la culoare, evident revopsit. Turbina a fost schimbata o data. A venit in Romania prin 2002 cu 136.000 de km, si apoi a facut Roma saptamanal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am si eu aceeasi problema

La mine am o bataie atat la ralanti cat si la o anumita turatie

Insa la ralanti este un alt tip de bataie, o bataie infundata, iar la o turatie de 1600-1800 se aude o bataie mai ascutita, ca un tacanit, care dispare daca o accelerez peste 2000.

Nu stiu ce sa mai cred, tachetii la reprezentanta sunt 105 buc (x8). Daca as stii sigur ca e de la ei i-as schimba, dar nici sa arunc asa aiurea 8 milioane :icon_cool:

Ma dispera masina asta, poate ca sunt si eu putin prea perfectionist, tot zic ca nu ii mai fac nimic dar .........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma Florine, eu sant 90% sigur ca-i de la tacheti. Si chiar am de gand sa-i schimb pe toti, dar am zis sa mai stau pana umblu la cureaua de distributie.

La mine are unele momente cand e silentios de tot, nu tzacane nimic. Cam in 10% din porniri e silentios cum ar trebui sa fie. Deci e clar ca numai tachetii pot fi, ca daca ar fi vreun piston sau cuzinet, cum zice unu' si altu' ar avea tot timpul aceeasi bataie, aceeasi intensitate.

Si sa stii ca si la mine se aude mai ascutit la turatii mari, se aude chiar si inauntru cu o ureche fina, un tzacanit foarte usor si foarte subtire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate verifica, ce tachet este uzat si necesita altul. Cu o lera de 0,25 sau 0,30 , se testeaza fiecare tacfet. Se urmareste ca tachetul testat, sa nu fie actionat de cama (sa se afle cama in pozitie opusa tachetului). Daca intra lera intre cama si tachet el trebuie schimbat. Eu asa am procedat la G3 si G2, care aveau tacheti hidraulici. Niciodata nu am schimbat toti 8 , ci doar cei care necesitau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un sfat: daca va bagati sa va schimbati tachetii luati-va toate suruburile care le demontati noi

Eu sunt fericitul om care plange acum langa masina ca mi s-a rupt un surub de la capacele axului cu came in chiulasa. Si nu am idei cum sa il scot afara. In conditiile in care surubul a fost strans la cuplul dat de VW :)

Aveam 2 tacheti morti

Modificat de FLORO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa dai o gaura in prezonul ramas in chiulasa, cu un burghiu de calitate. Cu un tarod rupt, apoi ascutit ca un virf de piramida, il bagi pe gaura facuta, bati putin pe el, pui o cheie pe capatul tarodului (franceza) si rotesti in sensul destringerii. Se poate folosi si spray degripant. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Sau mai sant scule speciale de scos suruburi rupte. E ceva ascutit si are ceva filet cu sens invers pe capatul ala conic, astfel incat cu cat il infiletezi pe el, se va infunda mai tare in surubul ala si ti-l va desfileta.

Tatal meu a adus odata de pe undeva o trusa dinasta. Eventual daca crezi ca nu te descurci, da-mi un telefon si incerc sa fac rost si ti le trimit maine.

Deci... tot tachetii, bata-i vina... :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok Cosmin

Cred ca maine incerc sa fac ceva

Daca nu ma descurc apelez la tine

Multumesc

Modificat de FLORO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut!Pentru colegul cu surubul rupt la capacul de la ax!!!!Vezi ca exista burghie "pe stanga"care in marea majoritate a cazurilor desfac suruburile rupte!!Este mult mai simplu si mai usor asa decat sa-i dai gaure si dupa aia sa incerci sa-l desurubezi.Lucrez ca mecanic auto si am patit-o si eu!!Multa bafta!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pt pont cosminwon

Asta era prin oct, s-a rezolvat problema cu surubul

Insa nu s-a rezolvat problema cu tacanitul, tot il am

Am vb cu un mecnic renumit in CJ si cica el recomanda ca in momentul cand schimbi tachetii sa schimbi si axul cu came. Pt ca el zice ca a mai schimbat asa doar tachetii insa problema nu s-a rezolvat si la alti clienti.

Mentionez ca e un tip care lucreaza numai cu VAG

O sa duc masina la el sa vad ce zice.

Si inca o data va sfatuiesc, mergeti in service pt schimbul tachetilor, eu am imbatranit 5 ani cu problema asta. Timp pierdut si mai ales bani dati aiurea ........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

si eu azi am dus-o la service,aveam batai serioase la relanti si cand mi-a desfacut capacul vreo 2 tacheti erau uzati rau de tot.am comandat si axul cu came si tachetii AF.revin cu pareri maine sper.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am remediat problema insa pornirea la rece este un pic mai grea fata de cum era inainte.in rest bataile nu se mai aud si motorul toarce mai silentios.problema ramane daca ar trebui schimbata si pompa de ulei.cum se poate verifica oare daca merge in parametrii? si in plus,de unde mi s-au uzat tachetii si camele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tacheti nu exista decat patru cauze: piese proaste (poate au mai fost schimbate anterior), reglaj incorect, motor cu foarte multi km si cel mai probabil ulei de proasta calitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multi km as avea..in jur de 400 000 iar uleiul castrol edge 5w40 timp de 6 ani.deci pompa de ulei pica pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ete cauzele: http://vwforum.ro/topic/82542-ax-cu-came-uzat-la-pd-model-bxe/

 

Pompa de ulei pica foarte rar. Nu e cauza problemelor tale.

Aveai probleme mult mai mari din cauza ei.

 

PS: Eu intiasem topicul. Problema mea nu era nici de la tacheti, nici de la pompa de ulei. Si nici nu s-a rezolvat prin inlocuirea tachetilor si a cuzinetilor la axa cu came.

N-am reusit sa aflu nici pana azi cauza exacta pentru ca am vandut blocul cu pistoanele, dar aria cautarilor s-a redus la unul din pistoane, mai exact la vreun bolt uzat.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate si vreun cuzinet de maneton. Cred ca ii poti schimba daca dai baia jos. Si cred ca și pe cei de palier - semicuzinetii inferiori, cei care conteaza de fapt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum spuneam, nu mai e cazul ca am vandut motorul ala.

Iar la cuzineti m-am uitat inainte sa-l vand. Nu aveau nimic.

In plus... daca era vreun cuzinet, in 100.000 de km se accentua problema. Dar a persistat la acelasi nivel 5 ani... :)

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si la mine a inceput sa se auda un tacanit care dispare dupa 1400-1500 rot/minut !se aude doar la cald si pana in plaja asta de turatii...cand e rece motorul nu se aude deloc si doar la prima pornire dimineata tacane doua secunde pana se amorseaza tachetii,dar asta pare a fi normal.Ce ar putea sa fie?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat intregul motor pentru ceea ce ai tu acolo.

Am inlocuit tachetii si cuzinetii de la axa cu came... degeaba.

 

Pana la urma am vandut si blocul cu pistoanele si habar n-am ce putea sa bata. Banuiala e ca un bolt de piston.

Uzura nu se accentueaza pentru ca sunt materiale foarte dure. Se aude doar la cald pentru ca la caldura scade vascozitatea uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu "caldura scade vascozitatea",dar oprind motorul... dupa 1h pornesc din nou ,temp. apei a scazut una sau doua gradatii pe ceas si nu se aude nimic!in 5 minute cand apa se apropie de 90 grade C iar se aude.Ma gandesc ca uleiul nu scade asa mult in temperatura intr_o ora!si la mine aud tachetii mult mai rotund cand pisc un pic acceleratia....O fii doar unul care e cu probleme si de aceea iasa in evidenta!?

Merci pt raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la passat b6 care indica temperatura uleiului in bord,am observat ca aceasta variaza chiar in timpul mersului cu cateva grade in sus sau in jos.asta era pe traseul pitesti-craiova,la mers constant(ma rog,depasiri,incetiniri) dar fara a opri motorul sau masina!

 

deci fii convins ca temperatura uleiului scade cu siguranta in timp de o ora!!

eu as afirma chiar ca scade in cateva minute!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!