Jump to content

Cum se poate diagnostica Climatronicul?


aas
 Share

Postare recomandată

Ma intrebam zilele trecute(cand am chemat service-ul pentru aerul conditionat de acasa pentru a repune freon in instalatie-se evaporase intr-un an de folosinta!?! :) ) daca instalatia mea de aer conditionat (de pe masina) are suficient freon sau nu? De racit raceste, nu am practic nici o problema, dar cum se poate diagnostica acest lucru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Cel mai simplu: intr-o zi calda, dupa ce motorul a stat cateva ore, rogi pe cineva sa porneasca motorul (+a/c) in timp ce tii mana pe conductele de a/c care intra dinspre compartimentul motor spre habitaclu (presupunand ca sunt usor accesibile, asa cum sunt la mine). Trebuie sa se raceasca "gheata" practic instantaneu

- Varianta "stiintifica": te duci la un service care se ocupa (si) de a/c si ii rogi sa-ti masoare presiunea a/c - se poate, dar costa

- Varianta 3: s-ar putea citi in principiu cu un tester

Vezi si aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca, cantitatea de "gaz de racire" se masora doar prin scoatere din instalatie cu un sistem special care masoara.. si pus la loc ( nu am auzit de presiune pana acum )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca, cantitatea de "gaz de racire" se masora doar prin scoatere din instalatie cu un sistem special care masoara.. si pus la loc ( nu am auzit de presiune pana acum )

Procedura standard de verificare se face masurand presiunile LOW si HIGH de pe instalatia de frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu mod este sa pui un termometru in grila de aer si sa pornesti aerul cond. Daca lucreaza o sa vezi cum scade temperatura.

Sau poate gasesti aparat de masura pentru electronica care are si masurarea temperaturii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind vorba de AUDI (ca si in cazul meu) temperatura masurata pe grila de aer ar trebui sa fie in situatia in care instalatie e ok , e originala si e plina cu freon de 3,5 - 4 grade Celsius.Asta e temperatura pentru AUDI, alte marci de masini au alte temperaturi minime la instalatia de aer conditionat (sunt ceva mai mari...5-6-7 grade Celsius pe grila de aerisire).

Normal ca este presiune in instalatia de aer conditionat.Se poate masura.

aas, Presiunea o stie serviceul care a completat freonul...nu l-au bagat aia la nimereala,ci pana la o anumita presiune.De asemenea, compresorul functioneaza pana la un nivel minim al presiunii din instalatie, dupa care adio aer rece in habitaclu.Vezi si http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=2232

Compresorul va decupla automat.

Daca ai pierdut freonul intr-un an (si nu prea cred ca ai exagerat cu aerul conditionat (?) anul asta) nu e semn bun.E cam scurta perioada de timp...oricum, esti norocos.Eu l-am pierdut intr-o luna...Am vorbit la service si mi-au zis ca este undeva o fisura fffff mica pe unde se pierde.Depistarea fisurii ar fi insa o problema, mai ales pana este asa mica.Presupune desfacerea intregii instalatii de aer conditionat de pe masina + o presiune de pana la 14 atm. pe instalatie...si poate-poate asa sa se vada fisura.Dar ziceau ca nu e sigur ;)

Nu stiu insa daca e normal sa pierzi freon pe durata unui an.Poate mai sunt si altii care au avut asemenea probleme si poate ne ajuta cu ceva idei de diagnosticare!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observatie: specificatia de N grade minim la grila se verifica cu ventilatorul pornit la viteza minima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca, cantitatea de "gaz de racire" se masora doar prin scoatere din instalatie cu un sistem special care masoara.. si pus la loc ( nu am auzit de presiune pana acum )

Procedura standard de verificare se face masurand presiunile LOW si HIGH de pe instalatia de frig.

Eu vorbesc de "cantitate" .. sigur asa se masoara este in manualul de reparatie.. e un tool VAG special.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fisurile din instalatiile de A/C se depisteaza introducand in instalatie un gaz fosforescent "de contrast" si apoi se urmaresc conductele cu lampa de UV. Oricat de mica ar fi fisura se localizeaza imediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fisurile din instalatiile de A/C se depisteaza introducand in instalatie un gaz fosforescent "de contrast" si apoi se urmaresc conductele cu lampa de UV. Oricat de mica ar fi fisura se localizeaza imediat.

Mersi mult andi.Probabil persoana care m-a informat nu stia nimic despre existenta unui astfel de gaz.

Cum se numeste gazul fosforescent?Unde se gaseste?

Stie cineva unde se poate face aceasta operatiune???????

Exclus Bucuresti+imprejurimi, e mult prea departe pt mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se numeste substanta de contrast sau substanta fluorescenta sau cum vrei tu (oricum toata lumea din bransa va sti despre ce vorbesti). Ma mir ca atunci cand ti-a reincarcat instalatia persoana care s-a ocupat de masina ta nu a pus si din acesta. Din pacate acum nu mai poti pune decat daca schimbi tot freonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandarea mea este sa te duci la un service care are aparatura pentru reparat instalatiile de A/C. Acolo au si gazul fosforescent ( oricum nu poti sa-l folosesti tu daca l-ai gasi si oricum nu poti sa lipesti tu fisura ).

Procedura cu masurarea temperaturii cu un termometru este empirica . ( imaginativa ca merge A/C-ul de 30 min , temp exterioara este 18 grade , nu este soare si setezi temp interioara la 22 grade ;) ). Fac pariu ca nu o sa gasesc nici macar 15 grade la grila de aer. ( nu vorbim de evaporator :P )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandarea mea este sa te duci la un service care are aparatura pentru reparat instalatiile de A/C. Acolo au si gazul fosforescent ( oricum nu poti sa-l folosesti tu daca l-ai gasi si oricum nu poti sa lipesti tu fisura ).
De acord
Procedura cu masurarea temperaturii cu un termometru este empirica . ( imaginativa ca merge A/C-ul de 30 min , temp exterioara este 18 grade , nu este soare si setezi temp interioara la 22 grade ;) ). Fac pariu ca nu o sa gasesc nici macar 15 grade la grila de aer. ( nu vorbim de evaporator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-ar masura cum spui tu, asa ar fi - dar nu se masoara asa. Se pune climatizarea pe LOW (temperatura minima), se da ventilatorul pe viteza minima si se masoara temperatura aerului la grila - aceasta este o constanta bine definita in specificatiile instalatiei de A/C si trebuie sa fie, f. de implementare, in jur de 3-6C

In conditiile astea ( conditii nespecificate mai sus ) sunt de acord ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga Kador, eu am scris ca am avut probleme cu AC domestic de acasa si nu cel auto, iar acest lucru m- a facut sa-mi pun problema. Totusi cred ca cel mai eficient e o deplasare la un service care se ocupa de asa ceva si masurata presiunea atat initial cat si dupa vreo 10min(de la completare inclusiv cu gaz de contrast).(se pot observa eventualele fisuri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne-ai indus in eroare pe toti.Primul a fost s_c care a pomenit din prima fraza ceva de motor pornit.Si dupa el...noi toti...am plecat pe ideea lui :)

Se mai intampla...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kador: aas a spus ca, pus pe ganduri fiind de problemele a/c de acasa, vrea sa-si verifice si instalatia de pe masina (cu care nu are nici o problema, dar ar vrea sa verifice / sa se asigure). Nu a indus pe nimeni (care a citit atent post-ul lui) in eroare. Raspunsul meu (si urmatoarele) au venit concret la problema lui - verificarea instalatiei de a/c de pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!