Jump to content

Scoate fum cand turez motorul mai tare


florinstate
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor,

Tocmai mi-am facut ITP-ul :Driver: si inainte de a face testul la gaze mecanicii au turat masina ceva mai tare ( ridicau brusc de la relanti pana la 3200 rpm). Atunci am observat ca scotea fum negru destul de dens ( doar cat motorul era turat "sus"). Masina are reviziile facute la timp , filtrul de motorina fiind schimbat acum o luna.

Daca ati mai patit asa ceva rog reply cu ce e de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ITP se face testul de opacitate turand motorul pana la 5400 rpm . E firesc sa apara fum negru , filtrul de motorina nu are nici o treaba cu fumul , mai curand injectoarele , s-a mai discutat aici .Sa inteleg ca e prima oara cand ai vazut ca masina scoate fum negru si dens ? :Driver:

L.E. Cu ce procent au iestit franele si amortizoarele la test ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca l-au turat mai mult de 3200 rpm , probabil i-au dat "pedal to the metal". Si intr-adevar mi-au "rasfatat" motorul :Driver: cu vreo 6-7 reprize. Din cate am inteles la opacitate a iesit 2,9% mecanicul spunandu-mi ca a iesit destul de bine pentru un VW Passat diesel. Totusi norul ala de fum negru m-a cam speriat un pic ,eu unul nu i-am dat niciodata pana la blana -sau cel putin nu am turat motorul la maxim stand pe loc.

La testul de frane am iesit bine , dar nu stiu exact sa spun valorile scoase ( nu prea am avut acces cand faceau testele).

In fine , probabil trebuie sa fac o verificare la injectoare. Am citit pe forum ca ar exista o solutie care ar curata injectoarele dar m-as bucura daca as avea mai multe sfaturi. Nu stiu cat de safe ar fi sa folosesti o astfel de solutie- probabil trebuie sa folosesti solutia adecvata tipului tau de motor. La mine este AVF TDI-PD 131 Bhp.

Oricum multam de sfaturi..si daca mai e ceva ce ar trebui sa stiu va rog postati reply-uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cauza turatie mari si bruste o cantitate mare de motorina nu apuca sa arda complet si de aceea iese norul de fum.poate sa fie masina noua ca tot va scoate fum(mai putin) in conditiile mentionate.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum e diesel! Cea normal sa scoata fum la turatii asa de mari si dintr-o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am facut schimbul de filtre si ulei, am pus Aral 431 tronic, zgomotul parca s-a mai micsorat f putin, insa la talpa 180-190km incepe sa scoata un fum dens albastrui, am verificat uleiul, nu a scazut. Ideea este ca cu vechiul ulei castrol txt, la viteza maxima nu scotea fum deloc. CAre o fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti scote fum albastru trebuie sa pape undeva ulei. Nu tine de viteza ci tine de turatie. Ori iti scapa la lagarele de la axul turbo ori ti se infiltreaza in vre-un injector sau mai poate fi de la segmenti rupti sau super uzati. Oricare ar fi motivul implica consum de ulei. Scoate tubulatura din partea superioara a IC-ului si vezi daca iti curge ulei din el, asa poti verifica daca vine de la turbina. Cati km ai facut de cand scoate fum si nu papa ulei?

:Driver: Sunt foarte curios cum dai tu talpe la un avb de 101 CP pana la 190km/h.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine opacitatea a iesit 2,2 :) desi imi face fum mult daca accelerez aiurea...

offtopic: daca vrei sa accelerezi mai bine nu trebuie sa ii torni motorina pe gatul motorului mai mult de cat poate inghiti,ca se ineaca,saracu si mai incepe sa si tuseasca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea scoate fum negru in cantitate industriala cand plec de pe loc sau schimb vitezele ,si credema nu este normal,am 1.9 tdi 131 cp avz motorul in sase trepte,inainte s-a trec pe la service poti te rog s-a imi dai o idee sau un indiciu ce poate fi?multam mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 tdi 131 cp avz motorul in sase trepte

Adica AVF. :P

La fel se intampla si cand sant 10 grade afara sau doar pe temperaturi peste 30?

La ce turatie schimbi viteza atunci cand constati fumul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal,nu conteaza temperatura de afara,la fel scoate,dar numai cand pornesc de pe loc sau o turez,in cazul in care o turez pe liber,nu scoate fum de loc,la semafor sau cand plec la intersectii la fel imi scoate,nu conteaza daca plec mai tare sau mai incet,cam 10-15 sec dureaza apoi dispare,totul este ok, la drum intins nu am probleme duar cand plec de pe loc,am190000 km facutii,revizia iam facut-o acum 4 luni,filtrele de aer,disel,ulei,uleiul,cureaua de transmisie,frane discuri,iam bagat si lichid de curatare a injectuarelor,si tot nimic,iam facut un test simplu pe calculator nu imi arata ni-ci o problema,si nici in bord nu arata sa fie ceva,ai vreo idee cam ce ar putea fi?o s-a ma duc la service dar mai intai vreau s-a aflu c-am ce ar putea fi,multam mult sbv..... seria mot ai dreptate am scriso gresit,scuze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune-o si pe un tester inainte de a merge la service .

Simti ceva pierdere de putere la plecarea de pe loc ? Adica simti efectul de "inecata"?

vezi un coleg de pe forum din zona ta care te poate ajuta cu un test VagCom !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema cu fumul negru am vazut-o si eu la accelerari bruste. Am sesizat in acelasi timp si o pierdere de putere de cand a inceput sa scoata fum.

Primul gand a fost sa verific EGR-ul si tubulatura de vacum. tubulatura de vacum este ok dar am intalnit o problema zic eu bizara, cand scot furtunul la EGR nu mai scoate fum deloc la talpa, cand il pun la loc iar scoate fum. Din cate stiu eu la anularea EGR ar trebui sa scoata mai mult fum. Ce spuneti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema cu fumul masina de 3 4 saptmani a inceput sa-mi scoata foarte mult fum negru..de tras parca trage la fel da mi se pare ca se ineaca putin si dupaia merge da to scoate fum negru in cantitate mare si cand accelerez mai tare si mai incet scoate fum.daca puteti sa'mi spuneti pe unde sa ma uit pe la vacumuri furtunase....ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cumnparati un aditiv de curatat injectoarele.nu ai treaba cu vacumuurile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine scoate mult fum negru, tot cam de acelasi timp, dar masina trage la fel de bine. Eu pun pe seama temperaturii prea ridicate de afara.

Stateam pe o terasa in careva din zile si observam cum se comporta masinnile la semafor. Majoritatea dieselurilor scoteau la fel de mult fum, si masini respectabile cat de cat. Deci ca si motiv principal cred ca ramane tot temperatura de afara.

Odata cu venirea toamnei, cred ca lucrurile se vor indrepta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aditiv am bagat si nici o schimbare...nu stiu ce sa'ti zic cu caldura eu am masina de 2 ani si vara trecuta nu facea asa adica nu scotea fumul asta negru...deci scotea fum ca la orice diesel da nu mult si scotea numai in demaraj adica 1 2.....dupa numai scotea acum scoate in cantitate mare si parca imi pierde si putin din putere deasta ma gandesc ca am vre'un furtun fisurat sau scos de pe acolo sau vre'un vacum cu probleme sa nu dea aer...tu ai fost la vre'un service ceva sa intrebi carei treaba cu fumu problema mea este mai mare pt ca eu sunt in spania si as vrea sa vin acasa si am fost la un service si mi'a facut o programare tocmai peste o saptaman si as vrea sa stiu asa in mare despre ce este vb ca sa nu ma arda ala ca pe fraieri ca asa fac astea pe aici daca nu esti spaniol.........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. Deci tu ai fum si dupa ce ai demarat. La mine doar cand o calc, la demaraj pana in treapta a 3-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vreti fratilor pe caldura asta saracele dieseluri. Ori la nivelul marii si la 36 grade, ori la 1500-2000m altitudine si 15 grade, tot aia. Putin aer, multa motorina si...mult fum. De la caldura asta e aerul mult mai rarefiat chiar si la nivelul marii, de fapt nu rarefiat cat expandat. Astfel ca turbina trebuie sa bage mai mult aer in timp mai scurt. La mine nu vad fum asa tare in spate...oare pentru ca sunt ...la nivelul marii :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

In primul rand va salut pe toti. Sunt nou pe forum si sper ca veti fi mai blanzi cu mine daca pun intrebari prostesti. am un passat B5.5 din 2005, motor 1.9 tdi, 101 CP, cod motor AVB.

Am masina de 2 ani si pana acum nu am avut nici un fel de problema cu ea, am facut tot timpul reviziile la timp, pun motorina ok, am un stil de mers destul de cuminte, rar cand sar de viteza 140 km\h. Schimb vitezele in jur de 2500 rpm.

De curand am observat ca masinuta mea la pornire a dat cu fum, am lasat vreo 2-3 minute sa mearga motorul la relanti, dupa care am accelerat brusc pana la 3500-3700 rpm cu masina pe loc si mi-a lasat un nor de culoare alba foarte dens....

Am incercat aceasi operatiune dupa 2 zile si am incercat din nou doar ca surpriza: a dat la pornire un norisor negru, dupa cateva minute de mers la relanti am accelerat iar brusc, tot cu masina pe loc si mi-a dat cu fum tot negru. M-am speriat destul de tare si m-am gandit sa cer opinia profesionistilor de pe acest forum poate ma ajuta si pe mine cineva. Mentionez ca nu imi papa ulei absolut de loc, de la ultima revizie care am facut-o acum 1000 km nu mi-a scazut uleiul nici macar cu 1 gram, antigelul e la locul lui, nu a scazut absolut de loc....

Oare am motive de ingrijorare??? sau e ceva normal??? Dupa ce se incalzeste motorul nu am mai observat sa dea cu fum decat daca accelerez brusc (depasiri in forta)

Va multumesc anticipat si astept pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai facut treaba asta cu motorul rece, SA N-O MAI FACI !

Rece fiind, evident ca amestecul e mult mai bogat decat la temperatura de regim. Cu alte cuvinte, e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

"Primul gand a fost sa verific EGR-ul si tubulatura de vacum. tubulatura de vacum este ok dar am intalnit o problema zic eu bizara, cand scot furtunul la EGR nu mai scoate fum deloc la talpa, cand il pun la loc iar scoate fum"

pana la urma asta poate fi o solutie? stiu ca se discuta mult pe tema asta dar daca tot suntem aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.Si eu sunt nou aici si nu prea stiu dar poate ma ajutati cumva.Masina e passat tdi 1,9 cu 116cp.Asta vara s-a dus turbo intercooler 2 biele ce mai ...varza.Am pus totul la loc iar in 3 luni segmentii au facut uzura pe blocul motor....Acum am pus un motor second dar scoate fum albastrui(se pare ca de la motorina nearsa)Daca stiti pe unde poa sa fie problema va rog sa ma ajutati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul albastru poate fi din cauza cauza senzorului G81 (senzor temperatura motorina). Curata contactul si/sau schimba senzorul.

P.S. Nu mai posta aceeasi problema pe mai multe topic-uri (mai ales alea care nu au nici o legatura cu masina ta) :D

Modificat de P o p i c a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fum albastrui - nu-i motorina nearsa........ e ulei ars.....

Despre "fumuri" si culoarea acestora :lol:

- ALB - la pornire - cand motorul e rece - ok in linii mari, vapori de apa.

- ALB - cu motorul cald - posibil garnitura de chiulasa, chiulasa cu probleme, etc.

-NEGRU - amestec prea bogat sau carburant contaminat

-ALBASTRU - consum mare de ulei

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!