Sign in to follow this  
Followers 0
Gip

Sedan Sau Break ?

185 posts in this topic

Din ce am observat personal (asta poate insemna ca parerea mea este gresita) in "vest" lumea alege mai mult break-ul, iar in "est" mai mult sedan-ul.

Aveti idee de unde provin aceste diferente?

Eu personal am ales break-ul pentru ca mi se pare mai practic si nu pierd la performante (cauze - greutatea nu este sensibil mai mare, iar aerodinamica este la unele break-uri chiar mai buna).

Voi ce ati alege si de ce?

Ma gandesc ca un astfel de toping i-ar ajuta pe cei care se gandesc sa-si cumpere o masina si inca mai pun in balanta ce sa aleaga dintre un sedan si un break, avand in vedere ca de obicei modelele care au o varianta o au si pe cealalta.

Deci, care-i parerea voastra?

Edited by Gip
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am ales hatchback (cred ca-l putem baga in categoria sedan la acest versus) pentru ca nu ma impac deloc cu varianta break dpdv al look-ului... stiu ca e mai practica dar nu-mi place de nici o culoare... nu cred ca voi detine vreodata un break :o

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singurul break care imi place e cel de la Audi A4. Restul mi se par nasoale. Evident ca practic....nu exista comparatii, dar estetic sedan e fain. Afara probabil ca primeaza practicul. La noi inca conteaza imaginea mai mult, cred.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit intr-o revista de specialitate cu ceva timp in urma despre un studiu efectuat pe aceasta tema.Intradevar oamenii au constatat faptul ca la noi in tara exista o cerere de masini in trei volume mai mare fata de tarile din vest, unde marea majoritate a autoturismelor comercializate sunt in doua volume.Dar acolo diferentierea era facuta intre auto. in doua sau trei volume iar break-ul si hatchback-ul erau incluse in aceeasi categorie.

Eu personal sunt posesor de variant dar sincer sa fiu as fi preferat sa fie o masina in trei volume.(bora,passat etc) Probabil ca inca platim tributul anilor in care pe strazi circulau numai dacii 1310.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cei din afara prefera break-ul deoarece, in marea majoritate a cazurilor, masina nu reprezinta decat un mijloc de transport ce trebuie sa fie cat mai util cu putinta.

Eu unul sunt fan hatchback de pe vremea opelului meu vectra (tot GT :o) si este foarte posibil sa raman asa... doar daca imi voi schimba masina in vreo 3-5 ani pe ceva pt transportul multor micutzi :o

Cred ca HB vine cu avantajul deschiderii in timp de break-ul vine cu dezavantajul manevrabilitatii mai scazute. Nu cred ca poate veni cineva sa afirme ca, de ex., un variant e mai stabil ca un rabbit...

PS: totusi un break dragut este noul impreza wrx... (am spus doar dragut :o)

Edited by dudu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

oamenii de afara prefera break-ul pentru ca sunt familisti.

intr-un break, station vagon, caravan, variant poti pleca cu de toate pentru copii.

dat fiind ca acolo se vinde mai mult si pretul este mai mic.

la noi pentru ca se doreste sa intre toata gospodaria, inclusiv mobila proprietarului si a vecinilor evident ca este mai scump. evident pentru ca tot ce are cautare mai mare la noi este mai scump, desi ar trebui sa fie viceversa.

pana la urma pretul, nu optiunea in sine, face diferenta.

nu ne putem compara cu pietele mature in aceasta privinta si nu numai.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un hatchback (G V)si sincer sunt nemultumit de portbagaj. Break nu mi-am permis din motive financiare. Acum, ca am vazut Golful V Variant, ma gandesc foarte serios sa-l schimb, desi nu am decat vreo 4000 km la bord cu actualul Golf, luat de nou. Sper ca pretul sa fie ceva mai apropiat de 20.000 Euro si atunci nu mai stau pe ganduri. Cat priveste stabilitatea, nu cred ca un Golf Variant poate fi acuzat de instabilitate. Refuz sa cred asa ceva.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

vekau,

piata noastra poti sa o numesti oricum... numai normala (sau matura, daca vrei) nu...

iar despre consumatori, nici nu mai zic...

atat timp cat la noi poti face bani dand anunt la ziar ca esti marea vrajitoare Serenela sau altfel si lumea te mai si crede...

aleodor,

nu am zis ca variantul nu e stabil... eu cred ca, datorita distributiei maselor, datorita lungimii si ampatamentului similar, variantul este mai putin stabil decat hatchbackul

Edited by dudu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

teoretic, da, este mai instabil.

practic, nu mergem la curse, ci mergem la destinatie!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
teoretic, da, este mai instabil.

practic, nu mergem la curse, ci mergem la destinatie!

true, true...

cateodata (si doar cateodata) mai conteaza si drumul in sine ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu RS4 avant mergem si la curse si la destinatie in acel;asi timp ;)

E logic ca cei cu familii sa puna in prim plan utilitatea, ideal ar fi sa existe doua masini-una break, diesel numa buna de vacante si carat rude si una de fun care sa serveasca doar placerii personale.

Eu pt ca sunt inca tinerel si n-am copchii si nici nu am de carat cine stie ce, hatcback-ul mi se potriveste manusa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

n-am avut ocazia cand era vremea, dar ma bucur ca acum se poate!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca este si in functie de ceea ce vrei sa faci cu masina si de fondurile la dispozitie.

Daca ai de gand sa transporti materiale (ai o firma, etc) sau ai o familie numeroasa (deh, bagaj mai mult) e normal sa vrei Variant. In schimb daca vrei sa folosesti masina exclusiv pentru familie, care nu e numeroasa, ai prefera Sedan.

In al doilea rand, Variantul este mai ieftin cu ceva decat un Sedan (cel putin in vest).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este cu siguranta o chestiune ce tine de nevoile fiecaruia dar la fel de importanta este si latura subiectiva,adica in ce masina te simti confortabil cand conduci.

Personal am ales Cordoba fiindca mi-a placut linia caroseriei si faptul ca masina s-a incadrat in bugetul pe care il aveam la dispozitie,avand nevoie de o masina cu portbagaj mare-de familie (mi-ar fi placut sa mai existe versiunea break Vario dar asta e).

Daca in viitorul apropiat voi mai adauga inca un membru familiei cu siguranta voi opta pentru un break sau cel mai sigur pentru Altea XL.

P.S. Pentru cei care inca nu sunteti familisti:bucurati-va cat puteti de mult de masinile sport,hatch-back si cu cat mai putine usi! :Driver:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Votez VARIANT...nu-mi pare nicio clipa rau de alegerea facuta, mai ales ca am si destui "caluti", care ma ajuta cat de cat.

Nu spun ca voi fi adeptul acestui tip de masina toata viata mea...dar cel putin in acesta etapa, cand am copiii inca mici, este foarte necesar. Stiti cum intra in portbagaj un carut de copii (pliat, bineinteles) impreuna cu bicicleta si rolele+ceva bagaje ?

Perfect ! Si asta numai pt iesirile in parc...caci altfel avem drumuri destul de dese in afara Buc iar volumul portbagajului ma ajuta mult.

Deci, componenta practica la mine a contat destul de mult.

:Driver: Pt @GIP: Mi-a placut chestia asta: "Ma gandesc ca un astfel de toping i-ar ajuta pe cei care se gandesc sa-si cumpere o masina". :P

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand am trecut la passat,am stat bine si m-am gandit la care varianta sa ma opresc-variant sau sedan?am ales sedan pentru ca ink sunt tanar,nu am familia mea si prioritatile mele acum sunt cu totul altele decat daca as fi avut familie.sunt mai mult decat sigur ca daca as fi fost casatorit si cu un copil(poate 2)as fi ales variant din motive lesne de inteles.spatiul pentru o familie cu copil este vital mai ales pentru calatorii.dar la ora actuala votez sedan.as fi votat variant dintr-un singur motiv si anume ca sunt pescar inrait si as fi avut spatiu garla pentru scule :D dar stau si ma intreb...nu cunosc acest aspect,dar daca transporti ceva mirositor intr-un variant,mirosul nu se imprastie in toata masina?nu dati cu parul...doar intreb.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
daca transporti ceva mirositor intr-un variant,mirosul nu se imprastie in toata masina?nu dati cu parul...doar intreb.

Asta e o idee aiurea de la dacia break. Aerul in orice break este fortat sa iasa prin spate unde este priza e evacuare. asa ca toate mirosurile din portbagaj ies afara si cit timp masina merge nu vor ajunge in cabina. Cei din afara stiu ca orice break este mai practic. La noi se evita break-ul pentru ca da o imagine de utilitara ori romanul trebuie sa epateze cu masina pe care o are si imaginea unui break "utilitar" se contrazice cu imaginea de om instarit cu "limuzina"

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
La noi se evita break-ul pentru ca da o imagine de utilitara ori romanul trebuie sa epateze cu masina pe care o are si imaginea unui break "utilitar" se contrazice cu imaginea de om instarit cu "limuzina"

Not nice... :) Ii cam jignesti pe cei care-au facut prostia sa nu aleaga break :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu jignesc pe nimeni. Fiecare isi ia ce vrea. Treaba e ca mai mult ca la alte popoare masina este un simbol al statutului social. Asa este considerata. Acesta este motivul pentru care la noi se vind foarte multe SUV-uri care nu isi prea au justificarea la modul in care sunt folosite. Vezi de multe ori femei timorate la volanul unui SUV cu care merg 95% in oras si e un chin pentru ele sa-l strecoare in aglomeratie dar au fost convinse ca le asigura o mai mare protectie. Discutam aceeasi problema cu un dealer auto si mi-a zis ca : Masina romanului trebuie sa fie mare, limuzina si pe motorina. Si mi-a zis ca ei au un mare avantaj in .ro . Majoritatea romanilor isi cumpara masini mai scumpe decit le trebuie. Tot el imi povestea de un tip care a vrut neaparat un touareg pe benzina si apoi se plingea ca nu merge cu el ca-l costa prea mult benzina. De ce l-a luat atunci? Nu ca sa epateze ? Sa vada vecinul de la bloc ce are el in parcare.

Edited by Paul_L
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

aia care isi iau masina doar pt imagine sunt alta categorie de oameni care pe forumul vw.. exista dar mai putin... daca eram pe bmw seria 7 forum sau aston martin sau altceva super de lux, da...

momentan suntem pusi in situatia de a argumenta alegerea unei berline sau a unui break de max 3X.000 euro. in suma asta nu stiu daca te poti sparge prea mult in figuri ca sa moara "toti vecinii de pe scara"

da.. romanul vrea masina mare, diesel si chiar daca are 400.000km lui sa-i scrie in bord ca are 100.000 mii ca asa se oftica mai tare "dusmanii". o dau aiurea pe versuri orientale :)

back ontopic: am ales break. de ce? simplu: in break incape si mult si putin. daca la 2 noaptea am chef de iesit la un gratar sau la munte, nu ma doare capul de cazare pt ca in masina am un spatiu pe care il pot folosi chiar si ca loc de dormit.

in alta ordine de idei... nu mi-a fost niciodata rusine sau nu m-am simtit inferior unuia cu golf hatch sau bora. nu am de ce.

unora nu le plac breakurile.. sunt pt pensionari, sunt demodate, arata aiurea... ma rog fiecare cu gusturile lui. eu ma consolez cand deschid portbagajul si observ ca oricand mai am loc pt ceva.

se vorbea mai sus despre faptul ca breakurile sunt mai instabile. o afirmatie pur subiectiva. eu de ex, ca si multi altii (pt ca am mai citit in diferite posturi) am auzit ca break-urile ar fi mai stabile.

desi sunt tanar, daca ar fi sa aleg o masina pe gustul meu, ea ar fi tot un break. in masina mea eu trebuie sa ma simt bine si nu cei care ma privesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Votez Hatchback si cred ca si acesta e un fel de breack ;) ;) ;) dar mai estetic.Cu bancheta rabatata am carat cu el frigider , masina de spalat , corpuri de mobila!!! si asta cu haionul inchis, Pot sa dorm in spate linistit ( am 1.75), plus ca daca scot placa aia de pe portbagaj si pun o perna mai pun un prieten sa sada in portbagaj si mergem 6 persoane ca am folie pe geamuri si un politist nu vede inauntru ;) Pe Mobile.DE mi se par mai ieftine Breakurile cel putin la Pasaturile alea crem de Taxi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Treaba e ca mai mult ca la alte popoare masina este un simbol al statutului social. Asa este considerata.

Paul_L, este clar ca nu ai stat prea mult in alte tari ca sa vezi cum e acolo. Nu spun ca nu ai fost, spun ca nu ai locuit perioade indelungate in strainatate si este normal atunci sa vorbesti asa. Masina indica statutul social peste tot, in special sa mergi tu in US sa vezi ce e acolo... Sedanul este rege...

La noi foarte multe din masinile pe care le vezi tu pe strada sunt second hand si de aia multi straini se mira ce de masini "noi" sunt in RO. Chestia e ca un SH la noi e o afacere buna, servisarea fiind mult mai ieftina decat in vest. Acolo e mai riscant sa iei masina SH pt ca sunt niste preturi extraordinare la service si lumea merge pe garantii.

Acesta este motivul pentru care la noi se vind foarte multe SUV-uri care nu isi prea au justificarea la modul in care sunt folosite.

La noi se vand foarte multe SUV-uri? Glumesti, nu sunt mai multe decat nicaieri in UE, de US nici nu povestim. 500 Q7uri pe an e foarte mult? E aproape nimica, vine o medie de 10 Q7-uri pe judet, asta e nivel de sat cu 5 mii locuitori in germania. Tot asa, multe din aceste suvuri sunt SH.

Edit: Eu am preferat sedan pentru ca decat sa imi iau break prefer sa platesc un taxi de marfa cand am de carat frigidere si alte lucruri voluminoase si tot ma costa mai putin de 1000 euro cat era diferenta pana la variant. In plus, consider ca variantul nu ofera suficient confort, am avut hatch timp de 3 ani, iarna daca ai copil mic in masina intra frigul direct peste el, daca trebuie sa tii deschis portbagajul mai mult timp e chiar nasol, e clar mai zgomotos iar luneta se murdareste foarte repede fiind deosebit de enervant de condus pe drumurile noastre care sunt pline de noroi fata de cele din vestul europei. In consecinta, nu o sa imi mai cumpar niciodata hatch sau break.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Din ce am observat personal (asta poate insemna ca parerea mea este gresita) in "vest" lumea alege mai mult break-ul, iar in "est" mai mult sedan-ul.

Aveti idee de unde provin aceste diferente?

Eu personal am ales break-ul pentru ca mi se pare mai practic si nu pierd la performante (cauze - greutatea nu este sensibil mai mare, iar aerodinamica este la unele break-uri chiar mai buna).

Voi ce ati alege si de ce?

Ma gandesc ca un astfel de toping i-ar ajuta pe cei care se gandesc sa-si cumpere o masina si inca mai pun in balanta ce sa aleaga dintre un sedan si un break, avand in vedere ca de obicei modelele care au o varianta o au si pe cealalta.

Deci, care-i parerea voastra?

Eu am break dupa alte masini pe care le-am avut sedan, si cred ca am facut cea mai buna alegere in ceea ce ma priveste. Eu zic ca tot romanul vrea sa mai puna ceva in portbagaj, iar pe langa asta sa mai aiba si performantele si confortul unui sedan. Cred ca pana la urma tine de utilitate si nu in ultimul rand de placul fiecaruia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu zic ca tot romanul vrea sa mai puna ceva in portbagaj, iar pe langa asta sa mai aiba si performantele si confortul unui sedan.

Si eu vreau sa mai pun "cate ceva" in portbagaj, nu considera totusi ca la hatchback nu ai portbagaj deloc (ca sa nu mai zic de un sedan). Singura data cand am simtit nevoia unui portbagaj mai mare a fost cand am fost la munte pentru 4 zile, 4 persoane + snowboard + boots. Atunci, intr-adevar, a fost ingramadeala. Asta in 2 ani de zile.... si avand in vedere ca (dupa parerea mea, gustul meu, nu sariti in sus) hatch-ul arata mult mai bine decat break-ul, era total ilogic sa iau break.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

desi nu-mi plac breakurile am ajuns la faza la care-mi doresc unul :lol:

dpmdv ca si sofer imi era egal daca si cit de tare se inghesuie pasagerii, impreuna cu bagajele, in masinile pe care le-am avut. :lol:

acuma parca as vrea sa ies la iarba verde deodata si cu fiicamea si cu ciinele. daca trebuie sa iau si saniuta sau masinuta sau mai stiu eu ce, catelul ramine acasa. :lol:

clar, urmatoarea va fi break. :lol:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.