Jump to content

Bujii si ordinea de aprindere


tipatescu
 Share

Postare recomandată

iar acum am brisk de vreun an, si nu am probleme.

eu de 3 ani brisk, la fel, fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • RaduI

    9

  • MishuL

    9

  • moonlord

    7

  • Osi

    6

Top Posters In This Topic

in ce sens nu mai merg?

se depune o "chestie" neagra pe electrozi? daca da, e ulei cu resturi de ardere, deci ai consummare de ulei si trebuie segmentat motorul..eu mai patesc asta la pistonul 3 la 3-4 luni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ai amestecu prea bogat. Aceeasi treaba am patit-o si eu, mergea vreo 50 km bine si apoi gata, iar le curatam iar mergeau 50 km.Am bujii brisk , merg super!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratzilor in momentul de fatza am NGK B6HS. Chiar azi le-am scos. Aia de la pistonul 4 era singura afumata(nu uleita) restul au mers super frumos. Am pus un BRISK la pistonul 4. Acum ramane de vazut despre ce e vb. Cred k una dintre bujiile NGK face fente. E foarte posibil sa fi fost dusa de la bun inceput, din cutie. Sa vedem acum daca si brisk-ul asta se afuma. Sa speram ca nu

Modificat de moonlord
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi tachetii la cilindrul ala :D

dar mai bine regleaza-i pe toti iar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte posibil sa fi fost dusa de la bun inceput, din cutie. Sa vedem acum daca si brisk-ul asta se afuma. Sa speram ca nu

Am mai povestit, am avut o experienta urata cu NKG, m-au tinut fix un an si au crapat brusc toate, pe rand, intr-o saptamana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Bosch indiene, cashtigate la parada, sunt destul de multzumit.... In ziua de azi sunt Bosch-uri si Bosch-uri :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, problema era bujia aia nenorocita, tin minte ca data trecuta mi s-a afumat pe alt cilindru, parca pe 3 era.

Cred k trec pe BRISK permanent, vad k toti sunteti multumiti de ele. Sunt printre noi oameni care le au de 3 ani si nu au avut probleme. Cu toate ca aia de la VW-resource.com zic ca NGK rulez eu is de parere cu RaduI ca pica, nu e cine stie ce de capul lor si pe deasupra costa prea mult. Mihaiachi or fi ele indiene, dar nus nemuritoare, pana la urma tot crapa. Le-or fi facut aia ceva voodoo in plus fata de alea turcesti dar nu cred k is bujiile lui Highlander totusi. Concluzionam fara alte comentarii BRISK raman pe primul loc ca fiabilitate, pret si satisfactie.

P.S. Asteptam nijte BOSCH made in JAPAN!? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu zic ca ceva este dereglat la motor. bujia nu poate conta chiar asa de mult. aici in state eu umblu cu un set de bujii in jurul a 150000km(!) si cind l-e scot sint culoarea nisipului(culoare normala, cind totul este bine reglat). bujia face scintei si nu fum negru, bujia "primeste" fumul negru din amestec gresit, tacheti nereglati corect, sau cum zice nicu pierdere de ulei prea mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i Tibi asta problema, Am segmentat motorul acum max o luna. Si am facut tot cap coada. Is bujiile nenorocite. NGK-urile astea is chiar de ciocolata. Am verificat-o pe alta broscutza. La fel i-a facut-o si lui. S asta intr-o zi jumatate la el. Am pus pe pistonul ala un BRISK, ieri zbura de-a dreptul masina. Doar de curiozitate, peste cateva zile o s-o scot sa ma uit la ea. Daca ar fi alte probleme ar trebui sa fie la fel de afumata ca si NGK-ul. Oricum e nasol ca ne raman cam putine optiuni in ceea ce priveste bujiile si nu numai, aici in Romanica. BOSCH-ul e contrafacut, NGK fie el si original nu e facut pt asa ceva desi multi il recomanda, SINTEROM-urile sunt 100% dacia dar totusi sunt mai multumit de ele decat de NGK. BERU n-am incercat si ne raman BRISK-urile. Sa speram ca nu se prostesc cehii si ne lasa si fara astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratzilor revin. I-am dat un test drive intens in seara asta...mers de parada, am alergat-o putin, merge superb, in total cam o ora jumatate. Nu stiu cum v-ati obisnuit voi cu ele, dar cand merge super unsa masina, foarte lin, zgomotul motorului la fel e armonic si nu se aude nici o tenta metalica, merge cu 20 intr-a 4-a si sare cand apesi usor pedala de acceleratie in orice treapta, atunci pot spune ca merge perfect si sunt extaziat. Se pare ca o bujie amarata ma priva de toata satisfactia asta. Acum merg cu 3 NGK si 1 BRISK. Daca mai moare un NGK trecem de tot pe BRISK. RaduI ai avut dreptate, BRISK rulezz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai moare un NGK trecem de tot pe BRISK.

Nu e mai simplu sa le schimbi pe toate ? imi amintesc ca un set de Brisk era cu 1 RON mai scump decat un set Sinterom. Nu mai zic ca sunt diferente de val. termica intre Brisk si NGK (Brisk-ul de pe piata are val termica 225, ptr. daciile vechi, NGK presupun ca 175-195, ptr. broasca), asa ca mi se pare firesc ca toate bujiile de pe masina sa aiba aceeasi val. termica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

. Acum merg cu 3 NGK si 1 BRISK. Daca mai moare un NGK trecem de tot pe BRISK. RaduI ai avut dreptate, BRISK rulezz

io de ex am incercat si brisk cu care am mers mai bine de 2 ani?!si am fost foarte multumit

schimband motorul cu unul adis de afara am trecut pe bosch(ca motoru ala a venit cu bujii cu tot)cu care mei merg si acum(foarte bune cele nemtesti-nu tucesti ,indiene sau mai stiu io ce)...

iar la 302 am ngk cu care am deja 20000km si-s foarte multumit9sunt singurele cu echivalente w8ac-urilor si nu-s facut ba prin turcia sau stiu io pe unde,ci doar in japan

deci brisk ,bosch(originale din jermanea)sau ngk rulzzz :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' de beru ce ziceti? :icon_redface: sau de champion? ca si alea sunt recomandate in cartea tehnica... :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silviu NGK sunt ele japoneze dar una mi s-a dus, deci e clar ce bune is. Si cred k o sa constat ca si RaduI ca o sa pice si alalalte in curand. Deocamdata mai vedem. Am avut Champion la inceput, mi se par mari pocnitori, m-au lasat pe rand, pe langa ca rateurile erau la ordinea zilei. In manualul ei original, vb de alea pana in 74 am vazut la un prieten scrie clar BOSCH 145T1. Dar alea nu se mai gasesc si cum am mai zis W8AC e echivalentul a nspe mii de bujii diferite, plus ca se gaseste foarte greu una made in germany sau usa. Vad de BERU ca nu s-au plans baietii aici pe forum, i-a dus cam 1-1,5 ani. Deci e ceva. In mod normal masina ar trebui sa mearga cu orice bujie dar putine care se potrivesc ca sa mearga perfect. E nasol in Romanica, la noi numai rebuturi si facaturi ajung, si nu poti face magie din nimic, asta e clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg aici ceva, cum este ca in masinile moderne bujiile nu se strica asa de repede si nici nu prea conteaza marca si la motoarele aircooled sint asa de problematice?

la ditamai jaguar am champion copper, nici macar nu este platnum si cu un set pot merge ~150000km

eu zic ca trebuie sa fie ceva in neregula cu motorul ca sa se strice o bujie asa de repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E neshte chestii (care sigur le stii, da' te faci mereu ca nu):

- broastele au motoare racite cu aer (deci mai fierbinti);

- marfa proasta/contrafacuta

PS: cititi (cu atentie) materialul despre bujii de la http://www.vwkafer.lx.ro , un fragment este atasat..

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tibi frate, ceea ce nu intelegi tu e ca broscutza nu e masina moderna ca si jaguarul tau. Tu esti tocmai la mama naibii in state, unde bujiile is facute ca sa mearga ca si multe alte chestii, dc nu, te duci la magazin si ii sari aluia in cap k ti-a vandut porcarii, nu esti aici in romanica unde gasesti toate rebuturile si dc te duci la magazin peste ala cu ele te ia si la bataie. Deja ne asteptam sa nu mearga unele chestii, pt k la noi nu mai ajunge nimic bun, asta e clar. Explica-ti tu cum de nu mi-a facut probleme cu sinteromurile dupa ce am segmentat-o, mi-au mers perfect, dar erau totusi destul de vechi. M-am gandit ca nah, hai sa-i pun si nijte bujii noi dc tot am segmentat-o proaspat, si cum aveam NGK-urile astea la indemana am pus tot set-ul. Si uite ca una dintre ele ori a fost dusa ori s-a dus intre timp. Cum iti explici acum ca am schimbat amarata aia de bujie imi merge masina de parca ar fi noua si nu i-am facut nimic altceva. Eu zic clar k bujia aia din cutie a fost terminata, altfel ce naiba, a fost singura care s-a afumat de fiecare data si pe pistoane diferite. Nu e vb de amestec bogat, si nici de cifra termica. Dc era amestec bogat toate 4 erau negre. Si atata timp cat imi merg perfect cu 3 NGK B6HS si 1 BRISK NY15C nici de cifra termica nu e vb. Ti-am zis ce primim noi aici sunt jafuri si din 4 bujii pe care am dat 40lei una a fost terminata. Daca stiam luam 5 sau 10 ca sa stiu o chestie. Stiu eu ca la tine din 4 bujii cumparate 5 merg excelent dar totusi uiti k noi suntem tot aici, in romanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

bai, de o ora caut pe forum articolul sau postul ala in care se spunea despre reglaj in functie de culoarea bujiei. era si cu poze cu diferite culori la bujii la functionare incorecta. poate mai stie cineva despre asta ceva?

Later edit: am cautat pe google si am gasit ce voiam.

sa mai pun odata link ca e interesant. http://www.verrill.com/moto/sellingguide/s...gcolorchart.htm

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a observat cineva in articolul citat mai sus ca poza "splash fouled" si cea de "worn" sunt identice? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista cam in orice haynes plansa color cu bujiile, corecta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cititi mah in limba romana, daca aveti nelamuriri... va repet adresa: http://www.vwkafer.lx.ro/ la partea tehnica-parte teoretica, e un link spre "despre bujii"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

pai golfu e urmasul broastei, motorul e cam la fel (tot cu pistoane) deci 0/7 !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' dacă am Golf de 1/6 Diesel, ce distanţă fac la bujiile incandescente? Tot 0/7?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!