Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

Am folosit functia search (poate nu suficient) dar nu am gasit nimic, despre modul in care se schimba telescoapele la passat b 5.5

a inceput sa bata cel din stanga fata si cred ca ar trebui sa le schimb pe amandoua...daca e un pic de vant ma plimba in toate directiile, daca apas pe aripa in jos..se apasa usor si revine la fel de usor...se aude un fel de fasait

Banuiesc ca astea sunt sintomele

M-as apuca sa le schimb singur, dar nu stiu in ce consta operatiunea..inainte am avut un golf II si le schimbam singur, era simplu, 2 suruburi pe brat si unul sus, iesea telescopul odata cu arcul, dar la passat nu stiu nimic, doar placutele le-am schimbat fata+spate. Apropo de placute: am peste 3000km facuti de cand am schimbat placutele, dar parca frana nu mai e la fel de eficace, trebuia aerisit?? inainte stateam la semafor intr-o usoara panta si abia daca atingeam pedala de frana si se blocau rotile... acuma nu mai e asa. In schimb la drum cand franez nu se prea cunoaste poate ca deja m-am obisnuit..sunt in ceata

frana de mana tine ca inainte n-o trag niciodata mai mult de 2 clikuri

Ma poate cineva ajuta..nu prea m-as baga la mecanic sa schimb telescoapele + ca imi place sa mesteresc si nu m-as baga niciodata la ce nu ma pricep

stiti cumva si care sunt preturile la telescoape

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa schimbi telescopul din cate stiu, trebuie sa umbli si la bratele superioare, fuzeta etc. In cazul in care vei reusi sa umbli si sa il schimbi trebuie insa sa ajungi la un service pentru geometrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa schimbi amortizoarele trebuie sa dai jos arcurile elicoidale: ai nevoie de o presa cu 2 gheara ca sa strangi arcul, nu e tocmai facil.

dupa ce se schimba amortizoare OBLIGATORIU geometrie punte fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as putea sa fac rost de o presa, dar daca e treba de directie...mai bine o las pe mana mecanicului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa un test de amortizoatre prima data. Un amortizor nu prea bate.... dupa ce te apesi pe aripa de cate ori balanseaza masina la revenire? .... o data sau de mai multe ori. Oricum nu te sfatuiesc sa incerci sa-l schimbi tu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

balanseaza de mai multe ori si se ridica reativ repede

cert este ca ceva bate, si ma scote din sarite :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as putea sa fac rost de o presa, dar daca e treba de directie...mai bine o las pe mana mecanicului

Daca musai trebuie facuta geometria, atunci nu conteaza cine il schimba :Driver: . Il schimbi tu si te duci cu masina doar la geometrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

daca tot e vorba aici de amortizoare de passat nu cred ca e cazul sa deschid un topic nou. Iata care este problema mea: se aude un scartait metalic sau ceva gen cauciuc pe metal pe stanga spate, si se aude cad merg pe un drum cu denivelari sau cand ma apas pe masina. Este foarte enervant si face ca o caruta se uita lumea mai ceva ca la o cazatura de masina.

Acest scartait poate fi un simptom ca e dus amortizorul?

Cred ca o sa-i fac un test la service dar pana atunci poate ma mai luminati...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

ca sa nu mai deschid alt topic ...

am si eu o intrebare cam :D dar foarte importanta pt mine !

vreau sa cumpar doua telescoape pt masina mea passat insa nu stiu daca sunt bune !

tipul de la care vreau sa le cumpar mi-a spus ca au fost luate de pe o Bora !

as fi tentat sa le cumpar fiindca mi le da la pret de nimic ....

merg puse pe Passat oare ?

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunt de fata sigur nu sunt bune. Nu stiu pe spate, dar ma indoiesc...

Eu am alta parere despre geometrie la schimbarea amortizoarelor. Adica nu vad motivul pentru care aceasta s-ar modifica...

Amortizorul nu va ridica masina, si nici nu o va lasa daca are aceleasi specificatii cu cel original. Demontarea flansei superioare nu va determina modificari semnificative ale pozitiei bratelor, care oricum sunt cam departe de centrul rotii pentru a o afecta. La prinderea pe bratul inferior nu se schimba nimic din configuratia originala, asa ca nu afecteaza geometria.

Cu siguranta convergenta rotilor nu o va afecta, nu cred ca nici unghiul de cadere (oricum nereglabil).

A, cu totul alta ar fi treaba daca suspensia ar fi McPherson, dar nici in acest caz nu e chiar asa de necesara verificarea geometriei.

Acum, pentru schimbarea amortizoarelor spate nu e mare filozofie, nu este nevoie de scule speciale, dureaza putin si se poate realiza de catre oricine.

Pe fata insa se schimba problema deoarece amortizorul este montat intr-un ansamblu cu arcul. In principiu ar trebuie dat jos acest ansamblu, presat un pic arcul cu o presa cu gheare sau un alt model mai performant, demontat amortizorul schimbat cu altul nou (adica mai dai jos doar o piulita), remontat ansamblul.

http://www.audiworld.com/tech/wheel43.shtml

E vorba de audi, dar e absolut identic si la passat b5 sau b5,5. Atentie insa ca baiatul ala schimba bratele ceea ce nu este cazul discutiei noastre.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat amortizoarele in octombrie , deoarece erau cele originale (6 ani vechime) si le'am inlocuit cu unele merse pe skoda 60.000 km...pana luna asta nu aveam probleme , nu troncanea nu batea , insa de o luna de zile zici ca merg cu carutza...cand iau o groapa care are marginea asa | (verticala) se aude tranc tranc , insa pe denvilari sau pe gropi mai plane / nu bate...pot fi amortizoarele sau bratele inferioare/superioare..mentionez ca in oct am schimbat si capetele de bara...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca ai schimbat amortizoarele si acuma troncane la gropi grave (caderi verticale).

Din proprie experienta sunt aproape sigur ca e unul din brate (la bieleta/capat de bara se aude un sunet gol- clonc / clonc). CARE brat, asta e complicat.

Iarasi din experienta proprie :lol: iti pot spune ca este greu de diagnosticat care brat e responsabil. In cazul meu masina tragea dreapta, troncanea la gropi si vibra usor volanul, crescand direct proportional cu viteza. Ei bine schimband un brat pe CASCO (in urma unui accident, am un unghi de cadere aiurea) s-a rezolvat brusc totul FARA sa fie afectat unghiul de cadere care este tot gresit (ideea e ca nu era responsabil bratul ala).

3 mecanici mi-au zis ca e de la janta/anvelopa, unghiurile nu ajutau cu nimic, asa ca trebuie sa dau crezare celor care zic ca o data ce incepe sa troncane DACA vrei sa fie masina impecabila trebuie schimbat TOT pe partea respectiva pentru a fi sigur ca elimini problema (poti sa schimbi 1 brat dar daca nu e ala... alta manopera alti bani).

Mai ales observ c-ai schimbat o componenta pe rand asa ca cele vechi au fost puse sub alt "stres" si posibil sa fi cedat.

Cam asta iti pot recomanda personal. Daca nu un brat clar care e responsabil (sa miste mecanicul de toate, poate e jocul mare si scapi repede) atunci e problematic si intra la costuri mari daca vrei sa rezolvi. De asemenea ti-as recomanda sa iei numai piese originale/lemforder. Am avut experiente neplacute cu restul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate cu zgomotul...si precizez faptul ca trage dreapta un pic..si ca si vibreaza..se pare ca nu am scapare si o sa fac toata directia brate tot ce trebuie:(( ! tnx colegu !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu ce telescoape sunt echipate passat-urile b5.5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va rog frumos daca poate sa ma ajute cineva cu cateva informatii. urmeaza sa-mi schimb telescoapele pe

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, chiar n-a schimbat nimeni telescoape la passat B5.5 pe forum , sau e prea mult sa impartaseasca si cu mine aceasta experienta? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Cam cat costa cele 4 telescoape pe b5.5 variant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat eu la sedan, ca vreau sa le schimb. Pe BILSTEIN, e 220/bucata spatele si 270/bucata fata, iar pe SACHS e 260/bucata pe spate si 240/bucata fata. Deci ajungi pe la 1000 de roni fata-spate. Banuiesc ca diferente semnificative de pret nu sant intre sedan si variant.

LE: stie cineva cum imi dau seama daca sant obosite amortizoarele? Cand ies din garaj, am o mica adancitura de trecut cu masina. Cum trec de ea cu fata, masina se balangane puternic de vreo 2-3 ori. Suspectez telescopaele ca ar fi cam terminate. Plus de asta, la mici denivelari, sau in gropi, parca se imprastie toata masina, asa tremura. O fi din vina lor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur sunt telescoapele asa facea si a mea inainte sa le schimb,apasa-te pe partea din fata a masinii,dupa revenire trebuie sa ramina sus.am cumparat de la Hunedoara cu 220RON bucata pe fata marcaALKO dar sa sti ca se inalta putin masina de fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cam asta e comportamentul unui amortizor uzat. Ce parere aveti, este vreo diferenta intre BILSTEIN si SACHS?

Din ce stiu si mi s-a spus, BILSTEIN echipeaza Mercedes si BMW din fabrica, iar SACHS e pe VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmine unde ai gasit dom'le telescoape Bilstein la asa pret? Eu am cautat si am intrebat si la Bilstein si mi-au dat preturi cam dublu decat zici tu peste tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Ia suna la ATT motors pe strada Crasnei. Telefon 618252. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la volksman are preturi bune la telescoape. Am inlocuit eu pe producator la 140 lei parca.Pe spate procedura de inlocuire e usoara intrucat nu ai treaba cu arcul . mai mult de 20 de minute/roata nu dureaza.Calitatea este una medie. Sachs-ul pe spate era in jur de 250 /buc

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

:icon_thumright: Unde ati gasit telescoape cu asemenea preturi?!Cel mai ieftin l-am gasit cu 375 RONI,si ala cu reducere de 15%!!Si apropo,stie cineva sigur cu ce marca de telescop sunt echipate B5 si B5.5 din fabrica?

Modificat de claut07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeti, pe www.motoso.de se gasesc si piese noi si second. Eu am vazut zilele trecute si telescoape sport pt. b5/b5.5. E mai complicat cu plata (paypal) si mai trebuie asteptat ceva zile pana ajung. Eu am mai luat piese de pe acolo si am fost multumit intotdeauna, deh nemti. De exemplu, cei de la Ketzin sunt foarte seriosi, de fapt ei cu asa ceva se ocupa. Legat de telescoape, recomand numai noi (cand eram tanar si fraier am mai luat teapa cu telescoape second) si schimbarea tututor celor 4 telescoape, altfel, cele vechi le omoara indirect si pe cele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!