Jump to content

Dsg Vs. Tiptronic


GRooVe
 Share

Postare recomandată

Cam care sunt asemanarile si diferentele?

Merita mai mult Passat-ul o cutie DSG sau Tiptronic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La DSG se reduc timpii de schimbare.

tiptronic nu stiu daca se mai vinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai vinde. Stiu ca DSG-ul poate trece din viteza a 2-a direct in a 4-a spre deosebire de Tiptronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesant topicul :Driver:

Totusi, viitorul e DSG, Tiptronic, sa-i fie tarana usoara :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tiptronic are cam 10-12 ani de la aparitie si cu siguranta in cativa ani va fi inlocuita de DSG si Multitronic. DSG este cea mai rapida cutie automata din lume, disponibila pe un model de serie.

@groove Nu stiam de saltul care il poate face intre trepte. Esti sigur de asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil daca ii "crapa" ambreiajul 1. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca se poate la DSG, la mine daca dau kick-down retrogradeaza si 2 trepte.

Daca sunt pe sport, adica S si turatie mare si trec maneta in D, urca dintr-a 3-a intr-a 5-cea. O sa mai verific. In jos merge 100%, in sus numai tin minte exact dar parca da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai...nu vorbim despre astfel de manevre, caz in care, functie de turatie si alte informatii pe care le primeste, cutia face aceste "salturi". ;) Asta nu este o "caracteristica" a cutiei.

Sa nu mai spunem de faptul ca, nu prezinta nici un avantaj ca la schimbarea "in sus" sa sara peste 1 treapta de viteze; ba, dimpotriva. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

audi a anuntat ca d-abia peste 1 an va scuate cutia cu dublu ambreiaj pe noul a4..

bmw..la fel...peste 2...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...acest sistem dublu(ptr. viteze pare&impare) ofera viteza f. mare de cuplare..

de asemenea din cite stiu comanda nu se mai transmite mecanic ci electric...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu crapa nici un ambreiaj, ca d-asta are doua. Acum, ca o fi sau nu un avantaj e o alta discutie...tind sa cred totusi ca este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu stiu cat de repede schimba DSG dar la mine stiu ca schimba in cateva fractiuni de secunda sa zicem 0.5 sec poate mai repede nu-mi dau seama exact, si la DSG cat de repede poate sa schimbe? in 0.3? mare diferenta nu poate sa fie! (la viteza schimbului vitezei ma refer)

Modificat de vw golf 2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine schimba cam in 1200ms, iar dsg schimba pe D sau S in 8ms. Pe manual schimba in maxim 300ms. (dar rar)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de repede schimba DSG dar la mine stiu ca schimba in cateva fractiuni de secunda sa zicem 0.5 sec poate mai repede nu-mi dau seama exact, si la DSG cat de repede poate sa schimbe? in 0.3? mare diferenta nu poate sa fie! (la viteza schimbului vitezei ma refer)

0.5s e "wishful thinking" la tiptronic, sorry... :rolleyes: Diferenta este foarte mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine schimba cam in 1200ms, iar dsg schimba pe D sau S in 8ms. Pe manual schimba in maxim 300ms. (dar rar)

Netflow, nu stiam cum e o cutie automata dar acum am inteles si eu ca numai astea conteaza in ziua de azi-in rest sunt povesti cu schimbatul manual mai repede decat cel automat, etc.etc

Pana schimbam eu la cutia manuala treceau 100 de ani comparativ cu cutia automata de pe A8-ul asta pe care l-am luat acum..Mi-e si frica s-o dau pe Sport-pe bune, nu poti merg in oras prea mult timp cu ea setata asa...Pe autostrada e altceva, nu se simte...

E clar ca viitorul e al cutiei DSG si al motoarelor TFSI, vad ca deja exista 2.0TFSI la Audi cu 170cp si am impresia ca i-au pus si o cutie DSG.Coreceteaza-ma daca gresesc cu cutia DSG pe A6 2.0TFSI.

Cum o fi un 2.0 TFSI pe un Golf?

Modificat de sanddy1964
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum ceva ani, mai repede schimbai manual. DSG, de cand a aparut pe golf IV R32 si TT 3.2, schimba mai repede decat o face o cutie manuala.

La A8-ul tau, fara suparare, dar cutia Tiptronic este veche. Mergi cu un DSG sau un Multitronic, sa vezi acolo rapiditate. In modul S sa nu mai vorbim.

Pe A6 2.0 TFSI este DSG. Si pe Golf GTI este.

@netflow Asa da tata, bine punctat. Si ca o completare, DSG, sau S-tronic cum se numeste acum pe unele modele, ESTE cea mai rapida cutie automata din lume.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum o fi un 2.0 TFSI pe un Golf?

Cam ca GTI-ul :D :D :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La A8-ul tau, fara suparare, dar cutia Tiptronic este veche. Mergi cu un DSG sau un Multitronic, sa vezi acolo rapiditate. In modul S sa nu mai vorbim.

Pai eu merg acum prima data cu cutie automata si mi se pare SUPER MARFA.SINCER LA CEI 171KW ai masinii, e chiar bine ca schimba mai incet..te mai pondereaza nitzel :D.

Pe Sport zic eu ca schimba suficient de bine.Dealtfel Audi a bagat CVT Multitronic pe masinile A8 benzina, la dieseluri vad ca nu prea au pus-sau nu a cerut lumea, nu stiu.Oricum, NU se simte cand schimba vitezele , pe SPORT MASINA SE DUCE fara pauze si cred ca cele 5.6s de la 0--80km/h date de producator SUNT REALE 100%.

:beerchug: Oricum, mai am pana invat sa merg cu masina asta.

Cred ca 2.0 TFSI cu DSG e o masina care chiar merita banu-de ce o lua lumea 2.0 TDI nu stiu.Pt 2 l de combustibil in plus?

LE: ROG UN MODERATOR SA-MI SCHIMBE SI MIE IN DATELE PERSONALE MASINA DIN DOTARE.Nu merge sa schimb eu...

Modificat de sanddy1964
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multitronic nu prea au pus pe dieseluri mari pt ca acest tip de cutie de viteza nu poate gestiona prea mult cuplu. Cu privire la DSG cred ca singurul moment cand schimba mai incet ca un om este cand retrogradeaza 2 viteze: constructia cutiei face ca vitezele sa fie separate in pare si impare tocmai pt a folosi ambreiajele rand pe rand (consecutiv) insa la retrogradarea de 2 viteze operatiunea de selectare a vitezei si de cuplare inapoi a am,breiajului e de mai lunga durata (la o astfel de operatiune preselctarea numai poate avea loc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Nu stiu daca se poate discuta de asta la versus, dar ne poate spune cineva despre intretinere/service la ambele tipuri de cutii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Si totusi, care este viitorul Tiptronic? Iata ce cutie au pus nemtii pe VW Tiguan 2.0 TDI 140 CP (precizez ca este vorba de noul propulsor diesel common rail): 6-Gang-Automatik mit Tiptronic. Daca e sa ne luam dupa datele oficiale, iata care sunt diferentele fata de cea manuala (M6 vs Tiptronic):

Acceleratie 0-80 km/h (sec.): 7.2 / 7.3

Acceleratie 0-100 Km/h (sec.): 10.5 / 10.7

Viteza maxima (km/h): 186 / 182

Consum urban (l/100 km): 9.4 / 9.7

Consum extraurban (l/100km): 5.9 / 6.3

Deci, pana la urma, care este viitorul Tiptronicului? Oare de ca nu au pus DSG pe Tiguan? Sa fie vorba de constrangeri de ordin tehnic (motor in patru cilindri, tractiune integrala)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba doar de costuri.

Oricum, sint curios cum o fi noua cutie DSG cu 7 trepte (uscata, spre deosebire de cutia actuala care sta intr-o galeata de ulei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles, DSG-ul cu 7 trepte va fi disponibil doar pentru motoare cu un cuplu de cel mult 250 Nm. De exemplu va echipa cat de curand VW Golf V 1.4 TSI 122 CP (cuplu motor de 200 Nm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Ca sa reinviu putin topic-ul, din punct de vedere al fiabilitatii,care cutie ar fi de preferat,un DSG de pe Golf V din 2004-2005 sau un tiptronic de pe un Audi A4 din 2003-2004?La care cutie este mai mare riscul sa cedeze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!