Jump to content


Photo

Turbina "fluiera"


  • Please log in to reply
623 replies to this topic

#581 Rune

Rune
  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:...
  • Model:...
  • Motorizarea:...

Posted 15.01.2014 @ 20:12

el a parul surprins de posibilitatea de a ajunge acea pilitura metalica gasita pe frutunul de cauciuc ce leaga turbina de corpul egr inapoi in motor

 

pai daca omul nu intelege exista 2 posibilitati :

 

1 nu ai explicat corect.

2 tipul nu a vazut niciodata o masina cu capota deschisa!!!!!!!

 

 

Partea din aluminiu a turboului se mai numeste si compresor.

 

Furtunul de cauciuc ce pleaca de la compresor merge mai departe la intercooler apoi de la intercooler merge la EGR care este atasat de galeria de admisie.

 

De la turbo, partea esapament vine o conducta care  se cupleaza la ERG , la intrarea in EGR  este prevazut cu o valva actionata pneumatic/vacuum, deci EGRul este la rascrucea dintre admisie si tubul ce vine de la esapament, si valva EGR are rolul de a deschide/inchide tubul ce vine de la esapament.

 

 La anumite regime  valva EGR deschide/inchide ( comandata de EDC)  si lasa sa intre o anumita cantitate de gaze arse  in admisie, rolul fiind scaderea temperaturii la ardere respectiv scaderea oxizilor de azot.

 

E in momentul cand  axa turbinei incepe sa capete joc paletii turbinei ating in carcasa compresorului care este din aluminium, acea pilitura pleaca pe tubul ce duce inspre admisie , deoarece prin acest tub circula si vaporii de ulei din carterul motorului peretele interior are mereu o pelicula de ulei , o parte din acel span ramane lipit astfel pe peretele interior.

 

Problema pe care tu o ai spune ca axa turbo are un joc mai mare decat trebuie deoarece atinge in carcasa compresorului, daca se rupe axa urmarile sunt destul de scumpe.

 

Posibil ca pilitura sa vina si de altundeva, de exemplu la ultima reparatura  ai pornit cu  tubul scos de la debimetru si motorul a absorbit ceva........ a fost un caz cand un coleg se plangea de lipsa de putere si pana la urma a gasit o laveta  intre compresor si intercooler.

 

Cel mai bine este sa mergi la o constatare a jocului axei turbo, si dupa acesta constatare sa gandesti mai departe.



#582 alexandru_

alexandru_
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat DSG 2009
  • Motorizarea:2.0 TDI CBAB

Posted 16.01.2014 @ 00:30

Multumesc frumos Rune pentru lectia de mecanica :)

 

Acum am inteles exact cum stau lucrurile si intre timp am cautat pe net poze cu motorul meu pentru a vizualiza traseul gazelor. 

 

Jocul in ax a fost verificat acum 7-8 mii de km cat si acum cateva zile. Exista un mic joc insa rotorul nu pare sa loveasca carcasa turbinei... 

 

O sa incerc sa sterg acea pilitura din interiorul furtunului de cauciu (ce acum am inteles ca leaga intercoolerul cu corpul egr...) si sa vad ce mai gasesc acolo dupa 100-200 de km.

 

Ulterior o sa merg si la alt service pentru diagnosticarea turbinei.

 

Multumesc frumos pentru explicatii si indrumari.

 

Toate cele bune!



#583 alexandru_

alexandru_
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat DSG 2009
  • Motorizarea:2.0 TDI CBAB

Posted 18.01.2014 @ 16:15

Salutare,

 

Astazi am desfacut acel furtun si am facut niste poze. Partea buna e ca acele particule nu sunt metalice ci sunt un fel de calamina.. Presandu-le intre unghiile de la mana acele particule se sfarama si raman un fel de cenusa.

 

E normala prezenta acestor particule pe acest furtun? Este acesta un motiv de ingrijorare?

 

Mai jos cateva poze.

 

 

Attached Files



#584 Rune

Rune
  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:...
  • Model:...
  • Motorizarea:...

Posted 18.01.2014 @ 22:28

Daca acest furtun este furtunul ce pleaca de la compresorul turbo si duce la intercooler se poate spune cu o anumita retinere ca este normal.

 

O parte infiltratie de ulei vine de la axa turbinei si o alta parte  din ulei vine de la gazele din carterul motorului.

 

Ptr a reduce acesta cantitate de ulei trebuie sa ai un turbo cu joc minimal la axa, si un iepurator de ulei functional.

 

In poza se mai vede si ceva albicios aceea este  o spuma ce vine de la carterul motorului si apare in general pe timp de iarna datorita condensului din motor.

 

MIzeria /particulele pot fi impuritati ce intra printr-un filtru de aer vechi/ deteriorat  ori conducta ce vine de la filtru de aer pana la compresorul turbo poate avea  probleme de etansare ori o fisura ceva,  schimba filtru de aer, verifica atent  tubulatura dintre filtru de aer si turbo, si eventual garnitura dintre tub si compresor( daca modelul tau are garnitura).

 

O curatare interioara a tubulaturii turbo respectiv a intercoolerului e de recomandat.



#585 alexandru_

alexandru_
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat DSG 2009
  • Motorizarea:2.0 TDI CBAB

Posted 18.01.2014 @ 23:19

Acesta este ultima bucata din furtunul ce leaga intercooler-ul de clapeta shutoff/egr.

 

O poza cu titlul de exemplu puncteaza mai bine furtunul respectiv.

 

Filtrul de aer e "la zi", are aprox 5-6 mii km, la fel si celelalte consumabile... Insa o posibila "breșă" pe unde poate intra mizerie in sistem poate fi carcasa filtrului de aer care datorita unui mecanic sarguincios a reusit sa o crape strangand prea tare suruburile. Crapatura e de max 1-2 mm insa totul e posibil. :(

 

Urmatorul pas va fi schimbarea carcasei filtrului de aer si apoi curatarea intercoolerului.

 

Multumesc frumos pentru ajutor!

 

 

 

 

 

 

 

 

Attached Files



#586 Rune

Rune
  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:...
  • Model:...
  • Motorizarea:...

Posted 18.01.2014 @ 23:59

Furtunul pare a fi tubul dintre intercooler si EGR , deci acele particule pot fi foarte bine calamina  de la recircularea facuta de EGR  asa ca nimic anormal.

 

Daca te intereseaza am o technica mai putin ortodoxa, dar eficienta si rapida,  de a curata tubulatura turbo/intercooler... da-mi un PM



#587 calin.g

calin.g
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:VW Jetta2008
  • Model:Confortline
  • Motorizarea:1,9TDI 105cpBXE

Posted 19.01.2014 @ 00:32

Pai nu vrei sa ne spui si noua tehnica de curatare neortodoxa ?



#588 Lawrentzyu_86

Lawrentzyu_86

    Membru Level 2

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Bora 2003 ASZ
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 19.01.2014 @ 05:34

Probabil scoti furtunu de la intrarea in EGR si ii dai cateva reprize pana pe la 3500rpm...
Am mai vazut undeva:-D

#589 tonytony

tonytony
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:vw
  • Model:sharan
  • Motorizarea:1,9tdi,116hp

Posted 20.01.2014 @ 17:46

salutare tuturor, intreb si eu cam cat este jocul axial stanga dreapta sa zic asa la turbina, eu am desfacut ieri tubulatura de pe admisie spre filtru si are joc se simte la mina poate 1 mm ca un rulment care joaca tare, palele erau putin afumate, nu se vedea ca palele sa agate in pereti. A fost blocata tija actuatorului, am demontat/montat actuatorul e functional, tija care misca vanele am miscat-o cu mina incet pina nu a mai ramas blocata, era blocata,  si pe urma forja 4000 rpm, problema e ca am facut la ochi reglajul inapoi, cand e foarte cald motorul parca nu mai are turbo, nu are nici o eroare, trebuie sa fac si un log sa vedeti si voi ce si cum, zilele trecute in mers cand am schimbat viteza se aude un suierat  nu fluierat, ca la camione, odata cu scaderea turatiei.

Inainte a cayut in nas, nu avea putere, acum nu am mai avut problema asta, consum in oras 10 mers normal si cu unele varfuri de vit, inafara 6,5 -7,5, 5 pers, consumabile la zi, ulei consumat cam 100-200 ml in 5000 km

In prezent masina de tras trage, dupa ce fac cativa km numai accelereaza asa ca la inceput.

dati-mi un sfat ce sa fac? multumesc.


Edited by tonytony, 20.01.2014 @ 17:53.


#590 marius.stanescu

marius.stanescu
  • Oraş:Găeşti
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 CP

Posted 22.01.2014 @ 13:55

Salut.m.am pricopsit si eu de 2-3 saptamani cu un fluierat ciudat ce se aude din zona turbo.am verificat daca are joc si nu are deloc..am inteles ca trebuie sa aiba putin joc dar a mea e fixa.nu fumega trage normal dar e prezent fluieratul acela dupa 1800 ture.o sa fac si un log.multumesc

#591 extraxp

extraxp
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.9 TDI 101CP

Posted 10.05.2014 @ 00:25

Salutare, am si eu o problema cu un suierat/fluierat la turbina.

Masina: Golf 4, 1.9 TDI, 101CP.

 

Am reconditionat turbina recent, si dupa montaj, a aparut o problema. De fiecare data cand accelerez si incepe turbina sa functioneze, face un zgomot foarte ciudat.

 

Youtube: 

 

Mentionez, ca zgomotul nu e legat de turatii, nu e legat de viteza cu care circuli, tine fix de modul in care apesi acceleratia si incepe turbina sa se roteasca(mai exact in sarcina). Apas acceleratia la blana, turbina probabil intra in rotatia ei maxima, si scoate zgomotul acela din video. Cand zgomotul se aude cu intreruperi, este pentru ca pedalam acceleratia sa pot face filmuletul de pe youtube, si sa explic mai bine problema.

Am reconditionat turbina pentru ca pierdea ulei pe la ea, nu se auzea acest zgomot inainte.

 

Nu imi dau seama daca problema e de la cei care mi-au reconditionat turbina, sau poate sa fie un alt motiv pentru care face zgomotul. 

In rest, masina merge fara probleme, trage bine, nu scoate fum deloc, dar nu mi se pare ok acest zgomot.

 

Orice parere/idee e binevenita.

 

(Imi cer scuze ca am postat cele de mai sus intr-un alt topic gresit  :()



#592 zipp

zipp
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:PASSAT B5 VARIANT / AJM
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 CP

Posted 10.05.2014 @ 18:20

Parca axul turbinei nu a fost pozitionat corect si ar agata, nu pare a fi un fluierat.



#593 tzacanel

tzacanel
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 b7 2007
  • Motorizarea:2.0tdi, 140cp

Posted 10.05.2014 @ 20:12

Cam asa facea si a mea turbina inainte sa o inlocuiesc; mult mai putin. Eu aveam joc axial destul de mare. mai mult ca sigur nu e reconditionata bine. Nu sunt sigur ce provoca acest zgomot in cazul meu pt ca nu frecau rotoare in carcase, dar inclin sa cred ca era provocat sunetul de o bucsa.
La mine aparea zgomotul pt cca o secunda, practic cat timp se incarca...pana ajungea la presiunea ceruta. Eu aveam si ceva overboost. E bine de verificat.

Edited by tzacanel, 10.05.2014 @ 20:15.


#594 leveleve

leveleve
  • Oraş:Jibou
  • Maşina:volkswagen
  • Model:passat b6
  • Motorizarea:2.0 TDI 140cp

Posted 15.05.2014 @ 21:54

Salut. Scuze ca ma bag si eu asa dar am intalnit si eu problema lui extraxp la un ford 1,6 tdci. Cred ca de vina este materialul prost folosit la fabricarea chitului de reparatie!?



#595 ovydyu

ovydyu
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 2006
  • Motorizarea:2,0 tdi,BMM

Posted 03.06.2014 @ 15:44

Exact acelasi zgomot ca in filmuletul postat de extraxp a aparut si la mine de cca 1 luna,dar eu nu am umblat la turbina,masina merge bine,am facut o verificare la service si n-am gasit nimic anormal,rog pe @extraxp sa posteze daca a gasit o rezolvare.



#596 corbustf

corbustf
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V 2007
  • Motorizarea:1.9 TDI 105CP

Posted 09.06.2014 @ 16:39

Salutare,

 

De curand am schimbat turbina cu una noua si am scapat de "salvarile" ce ma insoteau. Am un Golf V 1.9 TDI BXE - 98.000 km si de la 65.000 km turbina a fluierat si pe accelerare si pe revenire. In ultimii 3000 de km insa masina manca ulei foarte mult, nu mai tragea cum trebuie, etc. La demontarea turbinei existente s-a observat un joc in ax destul de mare. Masina trage acum destul de bine si se simte o diferenta evidenta.

Problema mea este urmatoarea: dupa un drum mai lung aud un fluierat pe revenire mai ales cand masina este in sarcina. Acelasi sunet poate fi reprodus si cand masina sta la relanti, dar doar dupa ce am mers ceva timp cu ea( nu fluiera deloc la relanti cand motorul este rece, dar fluiera in sarcina si doar pe revenire).

 

Intreb daca acest fluierat pe revenire este normal. Sunt destul de stresat de aceste zgomote tinand cont ca m-a costat o gramada de bani schimbarea turbinei( am schimbat si partea de furtun intercooler care intra in turbina, garnituri)

 

Multumesc !



#597 calin.g

calin.g
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:VW Jetta2008
  • Model:Confortline
  • Motorizarea:1,9TDI 105cpBXE

Posted 09.06.2014 @ 21:40

Pentru o turbina noua nu ar trebui sa fluiere,asa ca mergi unde ai montat-o sa verifice bine tubulatura sa nu ai pierdere pe undeva de presiune,daca nu alta.Este noua sau reconditionata ?



#598 Fanyo

Fanyo
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:seat
  • Model:leon
  • Motorizarea:1.9 tdi 105 cp

Posted 10.06.2014 @ 12:09

Salutare!
Va povestesc pe scurt ce am patit si apoi daca cineva imi poate da ceva sfaturi... as fi recunoscator.
Acum o saptamana mi-a crapat turbina cand am facut o depasire.
Am fost la un service care face inlocuiri cu turbine reconditionate si da si garantie la lucrare.
Bineinteles s-a facut curatararea admisiei, evacuarii, schimbat filtre aer/ulei, schimbat ulei, tot!
Dupa inlocuirea turbinei, la o zi diferenta, a inceput sa se auda un fluierat intre 1600-2000 de turatii la accelerare usoara, exact ca si sunetul unei salvari.
Despre problema asta am citit pe zeci de forumuri dar nimeni nu are o explicatie clara de la ce apare, si sunt o gramada de idei si pareri.
Oricum, a doua zi m-am dus la service si cei de acolo zic repede ei asa... ca da dom'le e un furtun.. o imbinare etc... la care eu le-am spus ca modul cum acel fluierat pare a fi de la turbina.
Bineinteles dupa ce au verificat ei toate furtunele tot fluiera si atunci am insistat sa verifice si turbina, cand surpriza, paletii pe admisie erau rosi/mancati de ceve care a fost absorbit acolo. Atasat am pus o poza ca sa vedeti si voi.
S-au convins si ei ca era de la turbina, mi-au pus alta noua(reconditionata) si iar surpriza, la doua zile a inceput si asta sa fluiere exact la fel. Lucrul asta ma face sa cred ca poate n-ar fi de la paletii mancati fluieratul si ca fost o coincidenta si ca s-ar putea sa fie de la axul turbinei.
O sa ma duc din nou la service sa verifice din nou, cu toate ca teoretic nu are ce impuritati sa mai traga, insa va rog daca stiti sigur si nu din banuieli sau din auzite, ce naiba da acel sunet ca un fluierat??
Am garantie si daca descopar exact problema asta ii pot forta sa mi-o rezolve pe garantie.

Acum as vrea sa stiu, si sigur e de ajutor pentru foarte multi cu aceeasi problema:
De ce la inceput, imediat dupa montarea turbinei, nu se aude absolut deloc??
Se intampla vreo ceva la echilibrul turbinei??
Se poate dezechilibra asa repede o turbina??
Care e cauza de ma dispera sunetul ala si pe langa asta mi-e frica sa nu ma lase iar in drum pe undeva...??
Repet am citit zeci de pareri si opinii pe forumuri si pare ca nimeni nu stie clar cauza acestui fenomen, si toti doar banuiesc ce-ar fi, si aud inclusiv varianta ca asa tre sa fluiere, lucru care mi se pare absud pentru ca daca era asa atunci de ce nu a facut de noua masina asa?? De ce a aparut dupa 180.000 de kilometri??
De ce a aparut doar dupa ce am schimbat turbina??

Va multumesc anticipat daca ma puteti ajuta sa dezleg misterul asta!

Promit sa revin cu informatii daca rezolv acest mister si sa dau explicatii si detalii clare ca sa ajut si pe ceilalti cu acesta problema tampita.
 

Attached Files



#599 forceturbo

forceturbo

    Moderator

  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B5.5 2002
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP+

Posted 10.06.2014 @ 12:16

Problema ta nu este noua. Ea survine unei schimbari a turbinei, fara o curatare corespunzatoare a tuturor traseelor.

Am un coleg de forum din TG. Mures, care a schimbat trei turbine pana s-a dus la service-ul unde l-am trimis de la inceput.

 

Bucati de metal incinse se fixeaza in peretii traseelor tubulaturii de plastic. La pornirea motorului, dupa schimbarea turbinei, aceste bucati stau fixate, insa dupa un timp se desprind si ajung in turbina. Din cauza necuratarii corespunzatoare turbina cedeaza din nou.



#600 Fanyo

Fanyo
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:seat
  • Model:leon
  • Motorizarea:1.9 tdi 105 cp

Posted 10.06.2014 @ 12:23

Asa am gandit si eu ca daca apare un zgomot in plus inseamna ca ceva s-a schimbat acolo, clar!

Dar nepricepandu-ma am cerut ajutor aici.  

Multumesc mult de informatii!

In concluzie, daca asta ar fi problema, ca tot zici ca a mai patit si altcineva la fel, eu ar trebui sa insist la acest service unde am garantie pe turbina si pe lucrare sa-mi faca treaba calumea pentru am platit 2100 de ron pana acum ?

Sunt din Galati si din ce m-am interesat pana acum astia sunt singurii care fac operatiunea completa de inlocuire/curatare tresee admisie/evacuare si nu prea am alternativa...






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users