Jump to content

Turbina "fluiera"


catabeg
 Share

Postare recomandată

Salutare


De curand am auzit un sunet ciudat la masina mea , este vorba despre un VW Golf 4 motor 1.9 tdi cod AJM. Acum cateva luni mi-a picat axul cu came si culbutorii , i-am schimbat iar de atunci am simtit o imbunatatire , parca ii un pic mai sprintena, dar tot odata parca au aparut si problemele si anume fluieratul la turbo , cred ca de altundeva nu ar avea de unde sa se auda. Pana in 1800-2000 RPM nu se aude asa tare dar dupa 2000 face mai tare. Tin sa precizez ca masina nu imi consuma ulei si nici nu scoate fum . Are 310.000 km verificati. Daca o las la relanti si o accelerez nu se aude aproape deloc . De tras trage foarte foarte bine, poate chiar mai bine ca inainte sa se fi defectat, singurul lucru care mi se pare ciudat dupa reparatie ii acel fluierat . Ma poate ajuta cineva cu o idee o parere ceva ? Multumesc frumos !


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica vizual starea paletilor turbinei,poate fi o coincidenta faptul ca a aparut acest "suierat" dupa  reparatia facuta la motor.Citeste cel putin cateva pagini in urma din acest topic si poate gasesti un caz ca al tau si solutii de rezolvare sau diagnosticare/verificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Salut, cand am ajuns pe la 100 000 km, turbina a inceput sa fluiere din ce in ce mai tare pe la 2500/3000 rpm( nu ca nu mi-ar placea). Sa ma astept sa-mi pice sau e normal? Motorul trage la fel de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand sa o reconditionezi acum cat permite, daca crapa nu prea mai ai ce sa faci si cumperi noua dublu la pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutari la toti....am si eu o problema la 2.0bkd cu turbina fluiera si la relanti dar in momentu in care actioneaza egr si am facut si urmatoarele logouri ....tin sa precizez ca axu la turbina are doar un mic joc radial, axial deloc si la turati mari intra in limp mode...atasez si logourile si eroarea inregistrata este 16618 boost pressure regulation

LOG-01-003-010-0111111.csv

LOG-01-003-010-01167666.csv

LOG-01-003-010-01132332323.csv

Screenshot_2016-03-08-12-19-17.png

Modificat de Pitzy_PTY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegii , am o problema la un Golf 5 , 1.9 TDI Bkc 2005 .... Am un fluierat de la turbina zic eu .... am auzit zvonuri ca ar putea fi eventual din alte parti insa uitati acest video , exact acelasi sunet il am si eu .... mentionez ca abia ce am schimbat EGR-ul , era sparta membrana ....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am un Passat b6 din 2006 de 170cp si uneori se aude un huruit din compartimentul motor. Huruitul apare in treptele 1-2-3 in undeva la 1800-2200 ture...parca freaca ceva metale dure, nu este nici fluierat nici scartait. Nu apare tot timpul si cand apare nu este constat...deci daca tin masina la turatia indicate mai sus nu tot timpul se aude, sau uneori se aude numai cand ajnunge pe la 1800-2200 si daca urc turatia sau merg constant nu se aude.

Huruitul se aude in schimb si cand se face regenerare la DPF. Cand incepe regenerarea sta singur la 1000ture si ies pe autostrada la 2400ture in treapta 4. Pana termina regenerarea se aude aprox constant huruitul si motorul nu merge rotund chiar daca il tin la 2400.

O alta simpoma este ca uneori nu merge rotund. Trepideaza la semfor uneori...nu este ceva constant ca la volant, Nu inteleg...se leaga toate de ceva? Huruit ocazional la 1800-2000ture + huruit in timpul regenerarii in mers constant + motorul nu merge rotund...uneori?

 

Eu as exlude volant, cel putin vis a vis de problema trepidatului pentru ca nu este o simptoma care apare constant si la relani daca apas ambriajul tot nu isi schimba mersul. Merge asa cat area ea chef. injector???nush...

 

Aveti idee ce ar trebui sa fac? sa schimb turbina sau injectoare (cel cu ceva senzor), sa scot filtrul DPF (nu as vrea)?

 

Multumesc

Modificat de ArRevolution
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ea as verifica tot sistemul de evacuare.La cum se aude eu banui catalizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 14 martie 2016 at 9:31 PM, lefmarius said:

Salut colegii , am o problema la un Golf 5 , 1.9 TDI Bkc 2005 .... Am un fluierat de la turbina zic eu .... am auzit zvonuri ca ar putea fi eventual din alte parti insa uitati acest video , exact acelasi sunet il am si eu .... mentionez ca abia ce am schimbat EGR-ul , era sparta membrana ....

 

Vreo părere ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-i pace . Daca nu iei limp las-o asa . 50% se rezolva dupa curatarea geometriei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

ai anulat EGR-ul cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, EEXCALADE said:

Da-i pace . Daca nu iei limp las-o asa . 50% se rezolva dupa curatarea geometriei

Nu iau limp, crezi ca o curățare a geometriei variabile ar diminua fluieratul ?

21 hours ago, marius1982.11 said:

ai anulat EGR-ul cumva?

Nu, nu l-am anulat , doar l-am schimbat cu unul nou (era spart),  dar oricum fluieratul era dinainte să-l schimb !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/16/2016 at 7:57 PM, lefmarius said:

Vreo părere ceva ?

exact asa am patit si eu , acelasi sunet , o pala a turbinei s-a ciobit , de aicea si sunetul .Eu am schimbat turbo cu una noua 

poti sa mai mergi asa , dar in timp dezechilibrul din turbina poate provoca mari neplaceri , optiunea ta , banii tai

Image809.jpg

Image810.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, FLOREX said:

exact asa am patit si eu , acelasi sunet , o pala a turbinei s-a ciobit , de aicea si sunetul .Eu am schimbat turbo cu una noua 

poti sa mai mergi asa , dar in timp dezechilibrul din turbina poate provoca mari neplaceri , optiunea ta , banii tai

Image809.jpg

Image810.jpg

Pai palele alea nu se pot schimba separat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbo e KKK , deci nu se poate fiind capsulat , pentru Garret se gaseste kit de reparatie ,dar trebuie echilibrat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu una acasa la fel ca in poza de mai sus,cu o pala rupta pe partea de evacuare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum au mai spus si alti colegi mai sus, sunetul provenit de la turbo - asemanator cu cel din video - poate fi cauzat de diverse cauze/factori, mai mult sau mai putin daunatori ori de ingrijorat.

1. La rece, orice vnt de generatie mai veche va produce acel "mieunat". 

2. La cald, daca se mentine poate fi ori de la o geometrie murdara, ori de la pale afectate, ori de la usor joc in ax. Preferabil este sa nu ignroati si sa mergeti la o verificare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare , am mai revenit cu o problema , astazi am sesizat un sunet ciudat cand accelerez usor , dupa ce ridic piciorul de pe acceleratie se aude un sunet ciudat (ca o bocaneala asa) ... destul de tare , nu-mi pot da seama de unde vine exact poate vedea cineva ? Dupa mine pare a veni din zona Debitmetrului de aer , sau partea dreapta a motorului din pozitia cum e filmat..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3 aprilie 2016 at 8:02 PM, lefmarius said:

Salutare , am mai revenit cu o problema , astazi am sesizat un sunet ciudat cand accelerez usor , dupa ce ridic piciorul de pe acceleratie se aude un sunet ciudat (ca o bocaneala asa) ... destul de tare , nu-mi pot da seama de unde vine exact poate vedea cineva ? Dupa mine pare a veni din zona Debitmetrului de aer , sau partea dreapta a motorului din pozitia cum e filmat..

 

 

On 3 aprilie 2016 at 9:24 PM, rayn said:

Pare zgomot de volant.

Mulțumesc ...

Alte păreri ?!?!? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate filtrul de aer si  filmeaza din el, poate este axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt stan patitul cu sunetele astea(Touran 1.9TDI), la mine a fost de la culbutori(tacheti hidraulici - INA) - nu incarcau. Povestea e mai lunga cu axa cu came schimbata din cauza uzurii si tachetii sparti. Inainte de montaj un dorel mi-a rupt un surub in chiulasa, a reusit sa il scoata si am dus masina in alt service. Dupa ce am montat axa si tacheti noi a trebuit sa schimb garnitura chiulasa(din cauza presiune in instalatia de apa), deci din nou umblat la axa cu came. Aici alt mecanic a reusit sa rupa 2 suruburi in chiulasa la montaj axa a doua oara(strans suruburi cu 30Nm in loc de 8Nm). Schimbat chiulasa si dupa ce am montat totul sunet il aveam. Am cumparat din nou tachetii si acum dupa montaj corect nu se mai aude sunetul acela metalic.

Recomandare - verificat vizual tachetii si axa cu came dand jos capacul de plastic de deasupra motorului si verificat daca au joc tachetii. Chiar daca nu au semene vizibile trebuie verificat daca au joc mai mare de -0.2mm(asa cica zice la carte) - se verifica prin apasare cu ceva metalic/plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!