Sign in to follow this  
Followers 0
Daniel M

Se Pot Amesteca 2 Uleiuri De Motor?

106 posts in this topic

Salut

Am o intrebare pentru cei cunoscatori in ale lubrifiantilor auto. Din motive pe care nu are rost sa le detaliez aici am completat peste uleiul meu de 5000km Mobil1 adus din Germania (nu stiu acum exct ?W??) cu ulei MOL 5W40 sintetic compatibil 50501. Am vorbit cu un mecanic si mi-a spus ca ar trebui sa schimb tot uleiul pt ca amestecarea a doua uleiuri diferite nu face bine la motor. Daca cele doua uleiuri au aceleasi specificatii SAE si sunt amandoua compatibile 50501 e vreo problema? Daca da, care ar fi aceea?

Mersi mult,

Daniel

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU se pot amesteca, chiar daca respecta aceeasi specificatie au aditivi diferiti, detergenti si alte substante in compunerea lor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

personal nu as sfatui pe nimeni sa faca aceasta operatiune....dupa cum scrie si mai sus fiecare lubrifiant are compusi chimici diferiti

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-am amestecat pt ca mi s-a aprins becul de ulei de pe bord cand eram in oras sambata seara si ca sa nu ma risc sa patesc vreo chestie nasoala am completat ulei de care am gasit la prima benzinarie.

Dupa cum inteleg ar trebui sa schimb tot uleiul, prin urmare si filtrul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am completat(pana la 1l) cu ulei diferit (ce am gasit)de mai multe ori si nu s-a intamplat nimic.(la niciuna din masini)totusi ce s-ar putea intampla?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU SE INTIMPLA NIMIC asta DACA sunt uleiuri de acelasi tip (sintetic sau mineral). Aditivi ce ii contin nu vor da precipitare, ci eventual , daca norma este f. diferita vor duce la "uzura" mai rapida a uleiului.

Daca sunt uleiuri de specii diferite (unul mineral si unul sintetic) abea atunci ar trebui schimbata mixtura si facut si un "flush" altfel stai linistit si nu te ingrijora.

Edited by Reed
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca uleiurile nu sint de EXACT acelasi tip + marca, nu se vor amesteca ba din contra, vor face un soi de spuma sau cu alte cuvinte, tu te astepti ca motorul tau sa fie uns cu ulei prin partile esentiale si cind colo, este uns cu un fel de spuma !! nu se amesteca pentru ca, asa cum s-a mai spus, fiecare are in el diverse substante / aditivi, etc ......

PS: daca torni in stomac lapte si apa, nu te vei ineca dar risti sa faci c.a.c.a pe tine -> asta ca o comparatie plastica

PSS: cind ajunge uleiul la min si se aprinde becul (nu daca este deja aprins de 1 luna), mai bine mergi incet si fara sa dai sus in ture si nu moare motorul 30 - 50 - 100 km pina cind gasesti uleiul care iti trebuie

Edited by bbm
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ma insel eu exista sectiunea TDI Forum. Nu acolo e locul acestei discutii ?

Si NU. In nici un caz nu se pot amesteca 2 uleiuri. E mult de explicat...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rzf nu se putea intampla NIMIC rau daca ai completat cu alt ulei si nici nu o sa se intample vreodata!

Este FIX cum spune REED. Aduc o completare, poti amesteca FARA PROBLEME doua uleiuri chiar daca unul e mineral si altul sintetic. EVIDENT ca performantele vor scadea, insa SE AMESTECA. NU o sa precipite si o sa se amestece perfect!

Si pentru cei sceptici, ganditi-va ca niciodata nu veti putea goli complet uleiul din motor cand faceti schimb. Daca NU puneti acelasi tip de ulei, ceea ce se intampla in mod frecvent, ar fi dezastruos sa se puna problema miscibilitatii celor doua uleiuri!!!! Deci e o aberatie problema incompatibilitatii la amestec la uleiurile de motor atata timp cat ambele uleiuri sunt ok pentru motorul respectiv folosite individual. Aditivii din ulei sunt compatibili de asemenea la amestec.

bbm, spuma aia nu vine de la amestec, pe aia o facea oricum unul din uleiuri .

Inginerul hai explica concret te rog. Ard de nerabdare sa vad care e motivul!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am amestecat si eu uleiurile-mobil special V si mobil 5w40,am facut 30 mii km si masina merge ca inainte.de specificat ca aveau acelasi cod inscris pe ele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inginerul hai explica concret te rog. Ard de nerabdare sa vad care e motivul!

Incerci sa faci misto de mine ? Motivul este unul extrem de simplu. Uleiul deja existent are proprietatile detergente mult diminuate. De asemenea si-a pierdut mult din vascozitate si nu mai poate mentine acel "film de ulei" atat de necesar in montul pornirii la rece. Chiar daca aceste proprietati sunt inca in limite, ele sunt diminuate.

Chiar daca specificatiile sunt aceleasi, si anume ambele uleiuri sunt multigrad si isi pastreaza vascozitatea intre aceleasi limite de temperaturi (foarte putini stiu ca de ex. 5W40 este de fapt un ulei de iarna care isi pastreaza vascozitatea intre 5 si 40 de grade Fahrenheit).

Chiar daca clasele de vascozitate sunt conforme cu hotararea SAE/1992, substantele de aditivare difera de la un producator la altul. Este foarte posibil ca un aditiv care se gaseste intr-un ulei sa dea o reactie chimica neasteptata in urma careia sa se formeze o substanta coroziva.

Am fost atentionati (in facultate) in mod special sa nu amestecam uleiuri tocmai din acest considerent. In caz de necesitate maxima este normal ca alegi solutia mai putin daunatoare motorului.

Sfatul meu e sa-l schimbi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) "Aditiv: Compusi de sinteza obtinuti chimic. Aditivii permit imbunatatirea comportamentului bazelor (comportament la rece, proprietati anticoroziune, etc.) si/sau aportul de noi proprietati (detergenta, dispersivitate, anti-uzura, etc.)

Baza: Elementul majoritar intr-un lubrifiant. Producatorii asociaza in general mai multe baze pentru a obtine diferite caracteristici dorite (viscozitate, volatilitate, punct de curegere, punct de rezistenta la oxidare, etc.)

Esterii: Baze sintetice obtinute prin reactii chimice intre un alcool si un acid. Anumiti esteri poseda putere mare de lubrefiere, de aici si utilizarea lor la lubrifiantii “varf de gama” (competitie, pentru 2T si 4 T)

Volatilitatea: Tendinta uleiului de a se evapora in anumite conditii

Gradul: Vascozitatea unui ulei este definita de clasificatia SAE J300. Fiecare categorie este denumita “gradul SAE” Un anumit grad implica anumite exigente de comportament ale uleiului la rece si la cald. Spre exemplu, uleiul multigrad “10W40” - “W” semnifica Winter (iarna), - 10W corespunde exigentelor gradului SAE la rece (masura unei vascozitati la -25? si testul de pompabilitate la -30 grade Celsius) iar “40” corespunde exigentelor gradului SAE la +100 grade Celsius.

Punctul de inflamabilitate: Temperatura la care vaporii de ulei se aprind in prezenta unei flame.

Punctul de curgere: Cea mai joasa temperatura la care uleiul curge inca, atunci cand este supus unor temperaturi scazute, inainte de a se solidifica. "

Sursa :www.AutoNews.ro , apropo de " multi nu stiu ...... "

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt de acord cu amestecul de uleiuri chiar daca sunt cu specificatii identice. Fiecare producator de lubrefianti are ingredientele (aditivi) lui. Nu e neaparat sa intre in reactie si sa formeze spuma sau depuneri, dar nici imposibil. Eu prefer sa nu le amestec. Oricum folosesc un singur tip de ulei de la un schimb la altul. Daca as fi nevoit sa cumpar alta marca voi spala motorul inainte.

:salut: Apropo de norma uleiului: prima cifra = vascozitate la rece (mai mica = vascozitate mai mica la rece), w = winter, a doua cifra vascozitate la temperatura de regim (de fapt 100 grade celsius).

Stiu ca nu e o explicatie academica :)) , dar sa nu interpretam cifrele ca ar fi fahrenheit sau grade celsius.

Explicatia stiintifica e mult prea greoaie. De exemplu: vascozitatea in CentiStokes la 100 grade celsius precum si calcularea unui timp mediu de scurgere al uleiului printr-un orificiu de o dimensiune standard (aparatul folosit de SAE pentru testare) ... de aici rezulta niste valori dupa care se stabileste a doua cifra. Sa mai spun ca aceasta cifra se stabileste de proprietatile uleiului de a se scurge prin orificiul respectiv intr-un interval de secunde? Intre 34s si 45s, intre 13cst si 16cst la 100 de grade celsius dau norma SAE 40. Ca altfel consumatorul ar fi zapacit de cifre. Inchipuiti-va ulei 0w37! Deja se complica lucrurile si nu cred ca e important sa stim exact cum se ajunge la aceste cifre, ci ce reprezinta ele in general.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DANIEL M eu am patit asa http://vwforum.ro/index.php?showtopic=23018, din nestiinta de cauza defapt o prostie mai rar intalnita :salut:

Totusi nu cred ca e bine sa amesteci 2 tipuri de ulei chiar daca au aceleasi specificatii.

Edited by KLAU
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un ulei multigrad xWy se va comporta la rece la fel cum se comporta la rece un ulei monograd de vascozitate x iar la cald se va comporta la fel cum se comporta la cald un ulei de vascozitate y.

Amestecarea a doua uleiuri de acelasi tip (aceiasi vascozitate) in mod normal se poate practica mai putin in cazul in care se specifica pe ambalaj ca nu este miscibil cu calte uleiuri.

Amestecul de ulei de vascozitiati diferite e bine sa fie evitat pentru ca cele doua tipuri diferite de ulei se pot separa. Si atunci la sorbul pompei de ulei, dupa stationare, o sa ai tot timpul uleiul mai greu (cel care se va aseza in partea de jos a baii), si la fiecare pornire va fi folosit mult mai des uleiul "greu". Daca ai 1 litru de ulei de un tip si 3 litri de alt tip, si acel litru va fi folosit de 5-6 ori mai intens si uzura lui va fi mult mai mare dupa un numar relativ mic de km.

Acuma nu ma intrebati care ulei este mai greu si care mai usor :salut: . Amestecati intr-un recipient transparent doua tipuri de ulei nou (un 0W30 cu 20W50 de ex.) si lasati-l sa se linisteasca. Foarte probabil ca o sa se separe destul de clar.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@inginerul nu fac misto de tine deloc. Nu ma refeream la ideea de a completa ulei ars cu ulei proaspat. Evident ca nu e recomandabil. Insa daca amesteci doua uleiuri de motor, atata timp cat ambele sunt pentru acel tip de motor in viata mea nu am auzit de vreo problema de miscibilitate sau reactii chimice intre aditivii din ei!! Si mentin ca NU SE INTAMPLA NIMIC RAU. Da, performanta va fi scazuta. Sa existe un ulei foarte neobisnuit (naiba stie cu ce compozitie total aiurea) nu exclud, insa uleiurile obisnuite de motor nu o sa iti dea veci o reactie intre ele sau aditivii lor. Am spus de ce.

r&d Parerea mea e ca chiar daca au vascozitate diferita, odata ce le-ai amestecat, raman amestecate! La fel e cu antigelul si apa sau detergentul si apa. NU se mai separa odata amestecate. Da, o sa obtii o vascozitate intermediara! Sunt prea vascoase la orice temperatura ca sa faca ceva de genul asta. Din experienta mea ar trebui sa fie o diferenta FOARTE FOARTE mare intre cele doua vascozitati ca sa fie cum spui tu in cazul asta. Evident ca daca ai amestecat cu un ulei care nu e recomandat pentru motorul tau rezultatul poate iesi rau. Am spus, ambele sa fie tehnic recomandate pt motorul tau si nu se intampla nimic.

Cand imi schimb uleiul data viitoare (curand) daca am timp o sa iau un ulei diferit fata de cel pe care il am acum si o sa fac un experiment. Il bag la -75 grade C (desi cred ca va fi BETON la temperatura aia), la -15 su -20 grade C si la +100 grade C. Sa vedem ce se intampla. Fac niste poze la flacoane, le dau peste cap, le agit sa vedem daca se separa cumva. Daca as avea niste ulei cu vascozitati diferite as lua din ala. Ziceti-mi voi cum vreti sa il testez. I-as putea masura si vascozitatea, insa nu vad scopul ca doar fabricantul a masurat-o. As putea incerca vascozitate A comparat cu vascozitate B si comparat cu vascozitate A+B, insa preferabil la temperatura camerei pentru ca e mai complicat sa controlezi temperatura. Ca idee, eu amestec motorina cu ulei vegetal de la ALIMENTARA ;) si bag in rezervor. Odata ce s-au amestecat nu se mai separa veci. O sa bag asa ceva in congelator sa vedem acolo ce se intampla.

Edited by I_am_Stealth
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a intrat adinc in chimia uleiurilor si nu era necesar. pt inginerul : uleiurile multigrad NU sunt definite cum spui tu ( viscozitate asemenea in plaja de grade Farenheit??? data de cifrele afisate) ci au viscozitate diferita la temperaturile de masurare.

Deoarece uleiurile de motor sunt in principal amestecuri de poliolefine hidrofobe ele se AMESTECA total FARA a forma emulsii (emulsiile au capacitatea de a se separa gravitational). D'aia sunt o gramada de aditivi suplimentari pt uleiuri (gen DuraLube, etc.) ce se pot pune in ulei fara a avea probleme de miscibilitate.... ca au sau nu vreun folos asta e o alta poveste.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
.....foarte putini stiu ca de ex. 5W40 este de fapt un ulei de iarna care isi pastreaza vascozitatea intre 5 si 40 de grade Fahrenheit.....

Scuze ca nu am fost atent la tot ce ai scris. Dupa cum spui, foarte putini stiu pentru ca e gresit! Acuma am vazut ca ai si explicat ca 5 si 40 sunt valori de temperatura la tine!!!! :D :D :D .

..............Am fost atentionati (in facultate)in mod special sa nu amestecam uleiuri tocmai din acest considerent........

Vezi ca ai uitat cum se defineste vascozitatea la uleiuri daca ai invatat-o in facultate. Da-mi te rog un exemplu de "aditivi" din uleiuri care dau reactie chimica cu produs coroziv sau nemiscibili. Presupun ca in facultate v-au dat exemple.

@Reed Sa nu mai precizam ca termenul de aditivi e foarte "relativ" definit oricum. Adica poti considera ca uleiurile au oricum "aditivi" (zinc, fosfor si mai stiu eu ce, ca nu sunt deloc specialist in uleiuri). Duralube si Slik sunt aditivi la aditivii din ulei deja.

Insa tot in ideea asta, pe acestia scrie " a se agita inainte de folosire" pe cand pe uleiuri nu scrie! Tocmai pentru ca nu au teflon, ceramica, sau alte tampenii care sa se sedimenteze sau separe.

Edited by I_am_Stealth
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sursa :www.AutoNews.ro , apropo de " multi nu stiu ...... "

Bai nene, io nu citez din nici o sursa, io-ti spun din ceea ce stiu eu. Se vede treaba ca tu nu stii din moment ce citezi de pe site-uri de profil.

Ai putea sa te abtii de la "intepaturi" si de la atitudinea de "las' ca io stiam".

Intr-adevar 5 si 40 sunt clase de vascozitate. My bad :D

Edited by Inginerul
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ideea de baza in clasificarea uleiurilor a fost interschimbabilitatea lor, in sensul ca daca ai Castrol 5w40 sa poti completa cu BP, Mobil sau ori ce marca de ulei dar tot 5w40. Eu unul nu cred ca s-ar intampla o nenorocire daca se amesteca doua marci de ulei, cu toate ca in folclor circula zvonul ca s-ar forma spuma (doar in amestec cu apa), precipitati sau alta minune. Cu toate acestea am pastrat aceeasi marca de ulei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma fara suparare inginerul dar cand incepi un mesaj cu "multi nu stiu..." informatia pe care o vei da se presupune ca e corecta. La urma urmei nu e de condamnat cineva care da un link/copy/paste cu unde e informatia. Te scuteste de o cautare dificila in google cateodata:)) Mie nu mi s-a parut ca a facut pe desteptul deloc.

SAlex, bine spus "circula zvonul" .E zvon de zvon. :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cate stiu eu de la mecanicii batrani, nu e bine sa amesteci doua tipuri de ulei, pt ca face spume, precum dero surf.

Edited by SHARANEL
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este posibil ca mecanicii batrani sa-si aduca aminte ce i-a invatat maistrul in ucenicie si pe atunci se respectau mai mult sau mai putin cate un STAS. Acum pentru introducerea pe piata a unui produs trebuie respectate anumite cerinte minime din CE.

Se tot vorbeste de spuma. Cine a vazut in motorul lui acea spuma si ce crede ca a produs-o? Eu in masinile pe care le-am avut este posibil sa mai fi amestecat uleiuri si nu am vazut nici o spuma. In schimb eram intr-un service si am vazut un fel de noroi (precipitat) intr-o baie de ulei demontata. Cauza era folosirea unui ulei cu pretentii (Axxx) dar care este posibil sa fi fost contrafacut.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca s-ar produce spuma respectiva cum crezi ca ai putea s-o vezi ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bai nene, io nu citez din nici o sursa, io-ti spun din ceea ce stiu eu. Se vede treaba ca tu nu stii din moment ce citezi de pe site-uri de profil.

Ai putea sa te abtii de la "intepaturi" si de la atitudinea de "las' ca io stiam".

Intr-adevar 5 si 40 sunt clase de vascozitate. My bad :D

:rolleyes: Bai pustiule ! (ca raspuns la apelativul tau !) Faptul ca citez de undeva , mai mult sau mai putin credibil , nu inseamna ca spun povesti . O alta sursa (nu din ceea ce stiu!) este si "Exploatarea rationala a automobilului" de Dr.Ing. Mihail Stratulat aparuta in 1985 (erai mic.... !) la Edit.Militara . Este adevarat ca industria auto nu era asa evoluata ca acum , dar pentru a intelege mai bine principiul nu strica sa rasfoiesti o asemenea carte pe langa altele de profil ! Am o intreaga colectie , din pasiune pentru motoare , pasiune care exista cu mult inainte sa descopar "masinile nemtesti" .

P.S. Scuze fata de ceilalti colegi de forum !

On topic : odata ce se amesteca aceeasi norma (reteta), logic nu ar trebui sa apara probleme . Pentru siguranta , de evitat !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.