Jump to content

Schimb Ulei


crassh
 Share

Postare recomandată

am cautat pe forum si nu am gasit in sectia audi nimic despre intervalul la care se efectueaza schimbul de ulei. mie mecanicul mi-a spus sa il fac la 10 000 de km, folosind ulei castrol txt 505 01 . acum vreau sa ii pun castrol long life, si mi-a zis ca si cu asta tot la 10 000 de km va trebui sa-l fac. problema care e.... am cam facut 10 500-11 000 de km de la ultimul schimb iar maine as vrea sa plec la bucuresti (sunt din tulcea) deci inca 5-600 de km si nu stiu daca pot sa plec fara sa risc ceva deoarece nu am cum sa schimb uleiul in timp util. masina e un a4 1.9 tdi 2002 130 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Consider ca poti pleca linistit la Tulcea.

Cit despre LL2 sau LL3 sunt citeva topic-uri pe forum .

Practic sunt 2 "recomandari" pentru LL2.

15,000 km sau 1 an

30,000 km sau 2 ani

In nici un caz doar 10,000 km .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Consider ca poti pleca linistit la Tulcea.

Cit despre LL2 sau LL3 sunt citeva topic-uri pe forum .

Practic sunt 2 "recomandari" pentru LL2.

15,000 km sau 1 an

30,000 km sau 2 ani

In nici un caz doar 10,000 km .

ai inteles gresit... e invers :D bucuresti nu tulcea :P oricum ms... multa lume s-a mirat cand a auzit ca doar la 10 000 km fac schimbul. am verificat nivelul, e ok (l-am completat acum vreo 1500 km) asa ca maine... cu Dumnezeun inainte. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai inteles gresit... e invers :beerchug: bucuresti nu tulcea :Driver: oricum ms... multa lume s-a mirat cand a auzit ca doar la 10 000 km fac schimbul. am verificat nivelul, e ok (l-am completat acum vreo 1500 km) asa ca maine... cu Dumnezeun inainte. :lol:

Salut,

Eu mi-am bagat ulei Mobil si mi s-a spus ca trebuie schimbat la 10 000.

Cred ca e mai indicat sa il schimbi mai devreme dar daca el duce pana la 20 000 atunci poti merge cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu mi-am bagat ulei Mobil si mi s-a spus ca trebuie schimbat la 10 000.

Cred ca e mai indicat sa il schimbi mai devreme dar daca el duce pana la 20 000 atunci poti merge cu el.

faptul ca ai pus mobil nu spune mare lucru.recomandarile facute difera de la reprez la reprez(7500-15000 max) pt uleiuri normale si peste 15000 pt cele longlife.gasiti aici mai multe:http://vwforum.ro/index.php?showtopic=10861&st=20

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca folosesti ulei LongLife 2 e recomandat sa il schimbi la 15.000 km iar daca fol ulei cu interval fix cum e acel TXT de care ai pus ..il schimbi la 10.000

Dar nu-i nici o problema daca faci acel drum Tulcea-Buc ..nivelul trebuie sa fie corect !(dar ai zis ca e corect , deci e bine )

Faci schimbul cand te intorci :D

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor, voi ati CITIT MACAR O DATA cartea aia a masinii?Va tot luati dupa "nea Gica" mecanicul... Nu spun ca nu are dreptate, dar probabil s-a saturat si el sa repete la toata lumea, asa ca va serveste varianta scurta..."Schimbati la 10.000". S-a pus intrebarea asta de cateva ori deja pe forum si a fost dezbatuta de nenumarate ori. In toate manualele de la aproape toate marcile de masini (si nu numai VAG), se spune ca schimbul de ulei, filtre, etc, se face la aproximativ 15.000 KM. DAR...exista bineanteles un dar, acest interval SE RECOMANDA sa fie mai mic in situatia in care autovehicolul este folosit in medii foarte uscate, cu praf mult, in aglomeratia masiva din orase, in zone cu nisip (desert, etc) si chiar este OBLIGATORIU daca de ex. masina este folosita ca taxi. Acum fiecare face ce doreste dar mecanicul, tinand cont de experienta pe care o are, de traficul care numai lejer nu se poate spune ca este si de nivelul ridicat de praf din minunata noastra tara (sau capitala), recomanda ca schimbul sa se faca mai devreme, respectiv pe la 10.000 Km. Daca ati face o comparatie cu tarile din Europa (cele asa zis civilizate), ati vedea ca acolo praful este o notiune aproape inexistenta... Dupa ploaie masina e curata, daca mergi pe jos nu iti faci pantofii gri in prima 100 de m...si exemple sunt multe. Acolo da, iti poti permite sa faci un schimb la 15.000 Km sau 30.000 Km. TEORETIC si la noi este posibil, numai ca practic nu este recomandat. Exista si oameni care respecta acest interval de service "teoretic" si nu au patit nimic la masina...probabil efectul se vede pe termen lung, exista si altii, care fac schimbul la 7.500 sau 8.000 km, exista o teorie potrivit careia uleiul isi pierde din proprietati dupa 7 sau 8 mii de km (nu mai stiu exact).

Ca sa sumarizez pentru crassh, ce a zis andrein este corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol SLX Long Life II sau III presupun service la 30.000km . Nu inteleg de ce trebuie schimbat la 15.000km un ulei care rezista chiar si la 40-50.000km. Este de asemnea un topic pe forum legat de calitatile uleiului LL si de ce nu este indicat schimbul unui astfel de ulei la 10-15.000km . Mai bine schimbi filtrul de aer mai des, nu un astfel de ulei.

Modificat de zaxas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu zaxas si rapier.

Nu sunt de acord cu extremele. Adica neamtu face "service normal" de 15k si "long life" de 30k si noi reducem ("la ureche" desigur) la 10k si respectiv la 15k. Nu zic ca nu e bine ca in loc de 15k sa reducem la 10k, dar de ce sa nu pastram proportionalitatea si in loc de 30k sa fie 20k in cazul long life?

Trebuie tinut cont ca in fiecare tip de ulei sintetic modern exista o serie de "detergenti" in compozitie, care spala depunerile din motor. Un schimb exagerat de des poate duce chiar la uzura prematura (s-au facut experimente pe tema asta). Ma refer la un schimb la 5k cu un ulei sintetic sau semisintetic aditivat, si nu la uleiul organic neaditivat. Dar ala nu prea se mai foloseste decat la motoare vechi.

Mie personal imi convine uleiul (norma ptr. motor non-PD) Castrol Diesel Magnatec 5W40 pe care il schimb aprox. la 10k cu tot cu filtru ulei si aer.

Dar pot folosii si serviciul long life (schimbul l-as face la 20k+). Oricum masina a folosit acest tip de service prelungit cat a fost in Germania.

Il prefer pe cel normal pentru ca: uleiul e mai ieftin decat cel 0W30 LL (adica nu ma gaureste la buzunare dintr-o lovitura), plus ca schimb si filtrele odata cu uleiul.

Oricum cred ca intervalul pentru schimbul de ulei trebuie facut si in functie de cum am exploatat masina. Adica intervalul de schimb poate varia pe o plaja de la aprox 8-9k la 15k (la service normal).

Daca de exemplu facem o excursie in Spania cu masina, nu ar fi necesar sa reconsideram intervalul de schimb. Sau daca am facut 8k preponderent intr-un oras aglomerat, si pe distante scurte, sau in regim de taxi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un schimb exagerat de des poate duce chiar la uzura prematura (s-au facut experimente pe tema asta). Ma refer la un schimb la 5k cu un ulei sintetic sau semisintetic aditivat, si nu la uleiul organic neaditivat.

:) M-ai facut curios. Poti sa dai ceva detalii despre experimentele astea? Un link, ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neamtu face la 30 de mii la Long Life service.

Insa la A6 2.0TDI pe care-l am , vrand ne-vrand il fac la 15 mii ca asa zic aia de la Porsche.

Plus ca papa ulei in draci, asa ca, il reimprospatez din 3 in 3 mii de km cu vreo 3-400ml.

Am in permanenta un kil de ulei in portbagaj, sa fie acolo. :rolleyes:

Modificat de sanddy1964
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de ce ziceam cu schimbul foarte des al uleiului. Am gasit pe net (imi pare rau ca nu-mi amintesc unde, dar caut) un experiment pe doua masini noi.

La una s-a schimbat uleiul conform manualului pe la 15k parca, iar la cealalta la 5k. Masinile au rulat aprox 60k km, dupa care s-au desfacut motoarele.

La cea la care s-a facut schimbul mai des s-a observat uzura prematura a motorului. Explicatia pe care au avut-o ei era ca uleiul aditivat contine asa numiti "detergenti" care sunt activi pe o perioada scurta la inceputul utilizarii uleiului dupa care se neutralizeaza. Reziduurile spalate vor intra in compozitia uleiului si vor fi eliminate la urmatorul schimb (o parte se duc in filtru). Acest "spalat" dauneaza daca se exagereaza cu schimbul uleiului.

S-au mai pe romaneste aditivii astia care "spala", previn formarea "marmeladei" din baia de ulei sau a altor depuneri, dar numai in primii km dupa schimbul de ulei. Si spalatul in exces dauneaza. Inchipuiti-va spalatul pe maini in fiecare ora toata ziua 7/7! :Driver:

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
cristianionut

Adevarat ca spalatul des dauneaza, se subtiaza pielea, dar ce faci la masina cind cica computerul de bord te trimite la schimb dupa 22 de mii de km, iar tu om prevazator il schimbi la 15ooo.

Eu am trei exemple de masini de calitate slaba ca marca la care s-a schimbat la timp uleiul, repet la timp, nici una din masini nu au avut probleme de functionare la motor.Nu au folosit marci de renume la uleiuri, aditivi sau alte prostii ci pur si simplu uleiul schimbat la timp si filtru de ulei.Atit.

In bloc la mine sunt citiva soferi de taxi care utilizeaza masini marca Logan un an doi maxim trei apoi le vind si la ei aceeasi lozinca: consumabile la timp.Pai ce scrie aici pe forum cu probleme la motor, turbina, etc nu se regasesc la Logan (benzinare).

Mai fac si misto de mine ca verific uleiul la masina!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Eu schimb uleiul la 15.000 km .Asa e scris in carte,asa fac..Eu oricum intr-un an fac cam 16 0000 de km deci odata pe an fac si schimbarea uleiului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!