Jump to content

Telescoape / Arcuri


calin13
 Share

Postare recomandată

Pentru a vedea gradul de uzura a amortizoarelor/telescoapelor trebuie sa te duci la un service.

Sfatul meu este sa te duci la un service care face ITP. Eu asa am facut si m-a costat 20 RON (la negru),un test complet (amortizoare, frane, bucse).

Rog sa ma completeze cei care stiu mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

La cat la suta se considera ca un telescop este terminat? (la mine media intre cele 4 telescoape este de 73%)

sambata am fost in service si mi-a spus mecanicul ca trebuie sa le schimb oblicatoriu pt ca flansele de prindere ale telescoapelor sunt terminate, ca se vede pe langa ele cum joaca si tocesc in toate partile si telescoapele ca atunci cand trage de roata se simte cum la punctul in care intra bratul de otel in teava telescopului se curbeaza si fac un unghi mai mic de 180 grade.

Modificat de DragonBallz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Se pot schimba flansele fara sa schimbi si telescoapele. Un telescop uzat este sub 40%. Parca la aceasta valoare te respinde ITP-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am o porbelem cu un telescop fata, nu pot sa desfac piulita din capatul lui, sal dau jos sa schim rulmentul si flansa, finca e dus hexagonul din capat si nu pot sal tin sa nu se invarta . Stie careva vreo metoda sal desfac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu il mai folosesti.. poti sa vii cu o cheie franceza si o carpa sa tii de jos de ax si cineva de sus sa il desfaca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor sunt nou pe aici

De curand m-am uitat la roata dreapta spate si intamplator am observat ca la partea superioara a telescopului lipseste protectia (nu stiu cum sa o denumesc, cert este ca se vede axul acela).

As fi recunoscator daca ma puteti lamuri cum treb sa procedez, se poate inlocui protectia respectiva ? pot circula asa ? treb inlocuit telescopul ?

Daca treb inlocuit telescopul rog ceva preturi si ce model ar fi recomandat pt golf IV limusina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

protectia se poate inlocui dar trebuie verificat si amortizorul pt ca daca nu ai avut protectia s-ar putea sa se fi stricat si el. ca amortizor eu iti recomand sachs pe gaz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate inlocui doar protectia dar cum spunea si antevorbitorul meu sa verifica ca nu cumva sa fie afectat amortizorul pierderi de lichid vizibile de obicei !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o prorbelema cu un telescop fata, nu pot sa desfac piulita din capatul lui, sa-l dau jos sa schimb rulmentul si flansa, fiindca e dus hexagonul din capat si nu pot sa-l tin sa nu se invarta . Stie careva vreo metoda sa-l desfac?

Nu cred ca e dus hexagonul, cred ca flansa iti da cheia afara si de asta nu il poti prinde corect.Daca nu ai cheia potrivita, chinuie-te sa scoti flansa de cauciuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu un flex mic polizezi 2 laterale pe suportul flansei ca sa poti prinde o franceza sau un mops acolo sa o tii sa nu se mai invarta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare tuturor.

eu am schimbat recent toate cele 4 amortizoare ;cele de pe spate aveau procente de 44, respectiv 48%, iar cele de pe fata, un pic mai mari (52-58).

stiam si eu de Sachs pe gas doar ca am fost sfatuit, cu exemple si pe baza bunei reputatii, sa aleg amortizoare BOGE, despre care am inteles ca au destul de multa treaba cu Sachs ( nu am inteles exact dar se pare ca au o oarecare legatura de "rudenie" :( ), si am ales BOGE.

Doar amortizoarele au costat 840 RON, flansele cu rulmenti pentru amortizoarele fata 80Ron amandoua, si cele 2 bufere ale kitului de protectie pentru amortizoarele spate(am refolosit clopoteii de plastic de la cel vechi pentru ca erau intacti)alti 60 de ron perechea.

Montajul a durat cam 2 ore jumate in conditii profesionale, cu scule si dispozitive adecvate fiecarei operatii( fara ciocane, dalti si mai stiu io ce alte prostii) si a costat 120 Ron, garantia aferenta, 2 ani de la producator.

Pot sa spun celor care vor sa stie despre amortizoare cand is pe duca, ca cele de pe spate iti dau o impresie veritabila de ......Dacie :blink: ,si nici pe fata treaba nu sta mai frumos; volanul nu mai e atat de "fix " daca pot sa spun asa, si ti se pare ca toate alea de prin directie fac orice altceva decat sa stea la locul lor si sa isi faca treaba ( pe drumuri mai "romanesti" bineinteles); la frinare nu mai creeaza impresia aceea de "se lasa cu totul " ci mai mult in bot se duce, la viteze superioare "sutei" :Driver: stabilitatea sufera fantastic! :lol: (eu asa mi-am dat seama ca ceva nu-i in regula: pe un drum cunoscut si facut de mai multe ori, la 160km/h era cat pe ce sa nu ma mai inscriu in curba!?!?!!!! :blink: noroc ca contrasensul era liber... :lol:

apoi pozitia masinii se modifica cand sta in parcare, dar asta nu va fi evident decat atunci cand cele de pe spate intr-adevar nu mai au nici un Dumnezeu, cum erau ale mele....adica se va ridica vizibil de spate , basca faptul ca inaltarea va parea mai mare datorita faptului ca buferele nu mai tin clopoteii de plastic si se vede o tija nichelata in toata splendoarea ei de parca ar fi brat de excavator. :icon_thumright:

le banner, daca nu ai urme de lichid pe corpul amortizorului se poate sa nu trebuiasca schimbat; cu un pic de rabdare si cateva chei fixe poti sa schimbi si singur buferul, ala e cu buba.

una peste alta, IS-STF, ai presa cu care sa tii arcul? daca nu.....mai bine mergi la service .

Modificat de voolkh@n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Deci un amorrtizor 240 de lei? pe gaz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

boge au fost fata 240/spate200

daca luam sachs acelasi set ar fi costat cu 60 ron mai ieftin......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci de ajutor

o sa apelez la un service pt ca nu ma pricep

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot desfaci pt a inlocuii acele protectii, ar fi bine sa inlocuiesti si flansele din capul telescoapelor.

Nu sunt scumpe, (pana in 100ron, din cate imi aduc aminte) dar cand se duc, fac un zgomot foarte urat. :D

post-9546-1213016282_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se numeste puffer.Flansele sunt pe fata.

85 RON, kit (puffer & aparatoare) Sachs.

Modificat de is-stf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep asa de bine, eu retinusem aceasta denumire "romaneasca" de la service, cand le-am comandat.

Scuze pt dezinformare si multumesc pt completare.

PS: am vazut ca in etka sunt denumite: "schock absorber mounting".

post-9546-1213025398_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da is-stf, asa am luat eu numai ca is 60 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS: am vazut ca in etka sunt denumite: "schock absorber mounting".

Am facut amandoi o confuzie :)

Tu ziceai "flansa" la schock absorber mounting, item 10, piesa metalica

Eu ma refeream la "flansa" de la telescoapele fata, care este din cauciuc :)

post-3595-1213191446_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Am schimbat amortizoarele fata ,vreu si eu o lamurire ce nu am montat bine de imi sta asa sus capacul de deasupra si cum trebuie el sa stea normal ??

Modificat de liviuplaton
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am revenit cu poze

Mai concludent cu poze .

Dor in partea dreapta sta asa sus .

post-22900-1240505159_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca asa trebuie sa stea...cel putin la mine tot asa stau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine doar intr-o parte sta asa sus, la amortizorul vechi capacul respectiv era mult mai jos din cauza asta is nedumerit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!