Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

Am un Passat din 2002, 1.9 tdi,96 kw. De cateva ori in ultimele zile mi-a aparut mesajul asta , urmat de beep-uri si aprinderea intermitenta a becului pt baterie din bord. Banuiesc ca e o problema legata de baterie, poate ma ajutati voi sa aflu exact ce.

Un alt mesaj care imi aparea acum ceva vreme era "Bremsen Fehler", probabil ceva legat de frane.Becul pt placute nu s-a aprins.Am completat lichid de frana, insa a intrat f putin, cu toate ca am deschis si capacelul ala de pe vas.Am umplut pana sus si atunci din lichid au iesit si ceva gunoaie, alea nu cred ca aveau ce sa caute acolo.Oricum, de atunci nu mi-a mai aparut mesajul ala, cu toate ca, repet, eu de-abia am pus cativa ml de lichid de frana.

Si poate imi spuneti cum pot sa-mi schimb computerul de bord in engleza, asa mi-ar fi mai simplu si nu v-as mai plictisi si pe voi :) .

Ia sa vedem cu ii ajutati voi "p-astia noi" de pe aici:)

Drum bun si bucurati-va de cele mai misto masini, astea ca ale noastre :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mesajul semnifica o defectiune pe alternator, probabil nu incarca suficient. Du-te cu ea in service, s-ar putea sa ramai fara baterie. "Bremse Fehler" este o eroare pe frane, posibil placute sau nivelul lichidului de frana scazut. Cand mergi in service sa ii pui neaparat sa iti verifice si sistemul de franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Daca semnalul (Generator) a aparut scurt si apoi a disparut, este posibil sa fie slabita cureaua sau sa fi fost uda (dupa spalarea motorului, de exemplu).

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu "generator werkstatt"a aparut de mai multe ori, cateodata aparea de vreo 3 ori la rand. Te panicheaza cam prea repede calc. asta, si asta cu bateria ,si aia cu franele au aparut cateva zile si de ceva vreme nu mai zice nimic, si am facut sute bune , poate o mie de km. Nu simt probleme la frane, bateria invarte ok zic eu. Oricum , mai am cam 3.000 si fac revizie, atunci il rog p-ala sa-mi citeasca si erorile care au mai aparut.

Poate aveti idee, cam cat ar trebui sa dau ca sa schimb un rulment (dreapta fata) si cureaua de la compresorul de a.c. (care imi cam scartaie cand il pornesc, da' la 2-3 minute dupa se opreste). Piesele le am, m-a "ajutat" cineva care lucreaza la un importator. Si o bieleta de directie, daca tot ma apuc sa termin toata treaba. SKF rulment si CONTITECH cureaua, banuiesc ca astea sunt bune.Si rola pt curea INA, facuta in Slovacia parca.

Daca cineva vrea piese originale cam la 2/3 din pretul de magazin va pun in legatura cu cineva.

Eu am dat pe 5 litri de ulei Castrol (care in magazin e cam 700.000 litru'), cureaua de mai sus, rola pt ea, rulment fata, un litru de liq de frana Castrol si 2 beculete de pozitii 4 milioane. O fi bine? :rolleyes:

Oricum, merci pt raspunsurile voastre, sper sa ma pot revansa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cureaua de la compresorul de a.c. (care imi cam scartaie cand il pornesc, da' la 2-3 minute dupa se opreste).

Bingo! De-acolo e eroarea cu Generator Werkstatt. E aceeasi curea cu cea de la alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

In primul rand imi cer scuze daca s-a mai discutat problema aici dar sunt in criza de timp.

Am lasat masina in drum deoarece refuza sa mai porneasca.

Dupa ce pun contactul si se sting martorii, cand dau sa porneasca (demarorul adica) vrea sa plece o fractiune de secunda si se aprind martorii de ESP, ABS si FRANA, se sting ESP si ABS iar cel de frana clipeste de cateva ori insotit de vreo 3-4 bipuri scurte. Dupa mai multe incercari au inceput sa se aprinda mai multi martori haotic, ba cel de airbag, ba cel cu bobina, se actioneaza chiar si incuierea/descuierea usilor singura. La ultima incercare ori a cedat bateria, ori chiar de la baterie sunt toate problemele.. , se stingea si lumina in bord.

O ipoteza la care m-am gandit eu ar fi cazul in care firul de masa de la statia de amplificare din portbagaj s-a desprins si a facut scurt la firul de +12v si ar fi consumat bateria, dar siguranta de pe firul de la baterie spre statie nu e arsa, statia inca functioneaza (ma gandesc la asta deoarece cine s-a uitat prima data in portbagaj a zis ca l-a gasit slabit sau desfacut, era intuneric.. nu stie nici el).

Am masurat tensiunea la baterie, era 11v, iar dupa inca o incercare de pornire era 10v.

Ce sa fie? bateria ? ce sa ii fac sa pot sa vin cu masina acasa ?

Va multumesc!

LE: Am uitat sa spun ca este vorba despre Passat B5.5

Modificat de bassfreak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E greu de gasit o rezolvare la problema ta. Daca disecam problema si corelam cu vremea de afara, e posibil sa fie o problema electrica generata de patrunderea apei la "sistemul electric", dar asemenea manifestari ciudate pot fi cauzate si de lipsa "masa". Oricum acum zici ca s-a descarcat si bateria ... asa ca mai ai o cauza posibila generatoare de erori.

Modificat de FantomA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o baterie incarcata are cel putin 12,5 v,nu 11...incarc-o si mai vorbim....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa risc sa o pornesc impinsa.

va multumesc pt raspunsuri.

deci nu a mai patit nimeni exact asa..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia curent de la o alta masina si incearca sa pornesti

in ce zona e masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care ai spus ca ai 11v in baterie este clar ca nu ai curent suficient de pornire. In cazul in care iti facea probleme in stilul asta si aveai totusi curent in baterie ar fi fost o borna de la baterie oxidata sau slaba, caz in care oxidul se curata cel mai bine cu apa normala si o carpa(deci fara banda abraziva) dupa care uns putin cu ulei(de pe joja) si strans la loc , porneste.

Daca totusi nu ai de unde lua curent (sau o alta baterie), adica o varioanta extrema, poti incerca sa o pornesti impinsa in a II-a (dat drumul la ambreiaj finutz si apasat imediat la loc sa simulezi astfel ceea ce ar fi facut electromotorul, adica nu ceva de genul dau drumul la ambreiaj si o las sa ma zbenguie juma de minut!!) . Asa iti spun ca nu pateste nimic!

In cazul in care ai spus ca ai 11v in baterie este clar ca nu ai curent suficient de pornire. In cazul in care iti facea probleme in stilul asta si aveai totusi curent in baterie ar fi fost o borna de la baterie oxidata sau slaba, caz in care oxidul se curata cel mai bine cu apa normala si o carpa(deci fara banda abraziva) dupa care uns putin cu ulei(de pe joja) si strans la loc , porneste.

Daca totusi nu ai de unde lua curent (sau o alta baterie), adica o varioanta extrema, poti incerca sa o pornesti impinsa in a II-a (dat drumul la ambreiaj finutz si apasat imediat la loc sa simulezi astfel ceea ce ar fi facut electromotorul, adica nu ceva de genul dau drumul la ambreiaj si o las sa ma zbenguie juma de minut!!) . Asa iti spun ca nu pateste nimic!

Ps Bineanteles totul cu contactul proaspat pus!!(pentru bujii incandescente)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles cum e cu pornirea.

masina este acum in zona sos. oltenitei, pta. sudului.

o sa incerc sa o pornesc luand curent de la alta masina, cel mai probabil maine, deoarece astazi nu pot decat dupa ora 18 si va fi intuneric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ce, pe intuneric nu poti sa-i pui cablurile?

Iti place s-o stii abandonata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina este acum in zona sos. oltenitei, pta. sudului.

Salut vecine ! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Klar baterie descarcata, ori ai avut un consumator mare timp indelungat fara motor pornit ori iti trebuie alta baterie

Pt inceput pune cabluri de la alta masina pe bateria ta (nu ii desface bornele) dar ai MARE grija cand pui plus-ul si minus-ul sa nu le inversezi ca face Plici si lasa-le legate intre ele vreo 10-15 minute cu motorul pornit si pe la 1500 ture (la cea care da curent) apoi incearca sa o pornesti si pe a ta fara sa desfaci firele de curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit si eu treaba asta si era bateria....am pornit-o impinsa si nu are nimic masina...incearca si tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca totusi sa nu iti faci obicei din asta pt ca ulciorul nu tine de prea multe ori la apa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca totusi sa nu iti faci obicei din asta pt ca ulciorul nu tine de prea multe ori la apa

a fost prima si sper ultima data cand am pornit-o asa.oricum,pt cei care nu stiu ,de e cineva care sa explice ce se intampal cand masina e pornita prin impingere,ii multumesc .nu numai pt mine ci si pt. restul forumistilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea pleznii cureaua de distributie. Am citit aceasta explicatie tot pe forum, dar nu mai stiu exact unde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a fost prima si sper ultima data cand am pornit-o asa.oricum,pt cei care nu stiu ,de e cineva care sa explice ce se intampal cand masina e pornita prin impingere,ii multumesc .nu numai pt mine ci si pt. restul forumistilor.

Cea mai probabila si nasoala problema este sa se rupa cureaua de distributie sau sa sara de la punct si atungi o sa plingi linga motor . Dar poti avea si noroc sa nu se intimple . Vezi treaba cu ulciorul !

Claudiu a fost putin mai iute de mina .

Modificat de cornelus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc tuturor pentru sfaturi. am reusit sa pornesc masina luand curent de la o alta masina (jump-start).

daca pornesti impinsa o masina care are distributia pe curea (la dacia berlina de ex. este pe lant), se poate rupe cureaua de distributie, iar ca efect secundar garantat, pistoanele vor distruge cateva supape, pe langa alte distrugeri ce pot aparea - costurile reparatiei fiind evident destul de mari.

daca esti intr-o situatie critica, se poate face totusi cum a sugerat laus, dar riscul tot exista, doar ca este mai redus.

inca o data va multumesc, deci cauza a fost descarcarea bateriei, ori datorita unui scurt (cablul de masa de la statie care era desprins sa fi atins de cablul de +12v, sanse de 40%) sau datorita descarcarii aparute in urma stationarii cca.20min cu muzica pornita si motorul oprit, vreme rece, circulat doar in weekend cu masina, deci mai mult a stat. (sanse 60%).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar treaba cu impinsul nu este recomandabila, insa functioneaza cand te arde! Conteaza foarte mult si cum se face pornirea prin impingere. Dupa cum am mai spus debraierea trebuie facuta pentru foarte putin timp si destul de lent (fara a brusca ambreiajul). Viteza ideala in care ar trebui sa se faca este a doua la o viteza pe care o pot asigura 2-3 oameni/putere :) . Nu trebuie lasat cuplat decat o 1-2 secunde (ca si cum ati da la automat)!!

Va spun toate astea din proprie experienta cu o masina, daca o pot numi asa(Lancia Prisma 1.9tdi). Am tot avut probleme cu electromotorul si......da-i si rupe neicusorule. De treaba cu saritul de la punct am patit-o dar in timp ce dadeam la automat( :) iarna -15 grade , ulei foarte gros in motor, bujie incandescenta dusa, asa ca de la trepidatii si insistente a sarit un dinte si nu a mai pornit ). Asa ca daca ramaneti pe undeva in pustietate fara suficient curent de pornire, dati-i drumul la vale!! :D Atentie!!! Putin curent tot este necesar pentru bujii incandescente si restul!!!

:)

Modificat de laus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu uitati cand dati curent altora sa deconectati bornele de pe bateria care da curent. Pt ca puteti arde ECU sau deregla. NU SE SA CURENT CU BORNELE PUSE SAU MOTORU PORNIT. se da curent doar de la baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uitati cand dati curent altora sa deconectati bornele de pe bateria care da curent. Pt ca puteti arde ECU sau deregla. NU SE SA CURENT CU BORNELE PUSE SAU MOTORU PORNIT. se da curent doar de la baterie.

Incorect: 2 baterii legate in paralel au tot 12V, doar amperajul se dubleaza. Poti sa-l pornesti si de la o baterie de TIR sau tractor. Eu am pornit pasatul cu ajutorul unui generator de curent industrial, fara sa-l deconectez si nu s-a stricat nimic.

O problema grava apare totusi, nu rezista alternatorul, se ard diodele, dar asta doar in cazul bateriilor in paralel. Daca pornesti cu un generator, calibrat, e ok

Modificat de Rudy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!