Sign in to follow this  
Followers 0
SilentAssasin

Cum se schimba uleiul de la servodirectie ?

28 posts in this topic

Salut, are cineva idee cum schimb lichidul la servodirectie?

In manualul de repartii nu am gasit procedura. Ar trebui sa desfac pe la pompa vr-o conducta si sa las sa il arunce afara?O sa stropesc tot in jur..Si parca nici sa las pompa sa functioneze fara lichid nu as vrea.. Prin extractie din vasul de servo?

As dori un raspuns pana sambata!

Va multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda si eu astept raspuns la ac problema ...chiar vreau sa il schimb insa un mecanic mi-a raspuns cum fac toti mecanicii mai "smecheri" la misto"poi ce ba crezi ca la servo se schimba lichidul..ce are buson ca la altele sa ii dai drumu la lichid...acolo doar adaugi...." chiar nu se schimba????

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
mda si eu astept raspuns la ac problema ...chiar vreau sa il schimb insa un mecanic mi-a raspuns cum fac toti mecanicii mai "smecheri" la misto"poi ce ba crezi ca la servo se schimba lichidul..ce are buson ca la altele sa ii dai drumu la lichid...acolo doar adaugi...." chiar nu se schimba????

Mda, mecanicul acela "smeker" e un imbecil "smeker".

Intradevar si eu sunt familiarizat cu raspunsurile lor peste picior sau vorbele care le scoti cu clestele de la ei.

Lichidul se servo cu timpul se imbacseste si corodeaza garniturile. La un mag de piese auto mi-a recomandat sa "spal" circuitul cu un ulei inainte si apoi sa il pun pe cel final. Dar cum..inca nu stiu exact.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici am cules de pe alte forumuri explicatii legate de motivul si modul schimbarii lichidului de servo :

" Uleiu de servo cam trebuie schimbat cand incepe sa se ingroase cca 100-200 mii km cat despre faptu ca mere greu vezi dac ai lichid iar daca e la nivel sau rupt paleti din pompa de servo (se duce cat de curand)asta probabil din cauza uleiului prea gros (cam singurul motiv pentru care se duce pompa de servo )ai mai fi ala cu departatu masini de langa bordura cau viraj!(dar banuesc ca nai incercat asta)deci daca mai merge cat de cat pompa iti sugerez sa fugi repejore la un mecanic sa scoti lichidu ta afar si sa faci schimbul de minim 3-4 ori adic dai lichidu afara bagi altu mergi 5 min faci aerisire si il scoti asata de cel putin 3-5 ori asa mai lungesti viata pompei alfel paletele rupte in final o sa la rupa pe toate si trebuie schimbata pompa!!si nu echiar ieftina!in general uleiu de cutie trebuie completat asta daca stii ce fel de ulei ai in cautie daca nu il schimbi cu totu si tii minte ce ulei ai pus ca alta data cand vrei sa completezi sa stii cu ce! "

"Inainte de a se ingrosa, uleiul de servodirectie devine negru din cauza particulelor metalice si nemetalice desprinse prin frecarile din pompa sau din caseta. E recomandabil sa fie inlocuit periodic, insa nu cred ca rezolva problema ta,. Totusi, merita incercat. "

"cea mai buna solutie pt a curata pompa este sa folosesti un lichid de directie mai slab mergi aprox 10 kil dupa care pui unul bun.mult bafta"

"se schimba sigur din 2 in 2 ani si la nr de km.nu stiu exact cati km..parca 50.000."

"majoritatea e in rezervor....dai furtunu ala jos de sub rezervor si lasi tot sa iese, daca vrei sunt 2 tzevi sub le desfaci si bagi aer pe una sau dai o roata de la stanga la dreapta cu mana (daca e masina ridicata) apoi pui la loc furtunu ala cu clipuri noi si bagi cat trebuie in rezervor"

"n-as zice ca majoritatea e in borcan, cred ca e 50/50 cu caseta. daca tot il schimbi, trebuie sa-l schimbi pe tot, altfel ce rezolvi ? il diluezi pe ala vechi doar.

eu as desface conductele de pe caseta, as scurge tot si as lua de volan maxim stinga maxim dreapta (cu rotile sus, ca sa nu fortezi aiurea) pina curge tot.

banuiesc ca exista si o pompa speciala care-l extrage pe tot."

"eu am alta metoda de a schimba lichidul de servo-directie:

in bazinul de lichid intra 2 furtune; unul se duce la pompa iar celalalt la caseta de directie, il scoti pe cel care se duce spre caseta( o sa curga tot lichidul din bazin) si il ti indreptat undeva sub masina(sa nu sara ulei pe lonjeroane, punte si in compartimentul motor)bineinteles intr-un recipient sa nu ne certam cu ecologistii, dupa care pornesti motorul aproximativ 5 sec, timp in care iei de volan max stanga-max dreapta( cu furtunul scos) pana pompa impinge si restul de lichid care se afla in furtune si caseta de directie, apoi montezi frumusel furtunul de unde l-ai scos, umplii borcanul cu ulei de servo(transmisie automata) si pornesti motorul urmarind daca mai trebuie completat si facand aceeiasi miscare ca la golire(max stg-max dr, dar de data asta de mai multe ori). sa nu te sperii daca pompa va scoate un zgomot ciudat, e din cauza aerului care a ramas in instalatie, in 10 min va iesi singur si nu se va mai auzi nimic suspect

bafta!"

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult :Driver: in seara asta ma duc sa vad ce raspuns mi se da , ma duc sa mai cumpar ink un bidon si sper sa nu aibe acelasi aer de mare mecanic cu mine .,cum nu stiu dc chiar trebuie schimbat de 3-4 x...il schimb odata pentru curatare si pe urma il pun pe cel bun.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai scris asta desi nu stiu daca pe forumul asta: uleiul de la servodirectie este de tip hidraulic si nu ar necesita schimbare ci doar completare. Daca se murdareste inseamna ca sunt probleme de etanseitate a traseelor si ar trebui cautate intii astea. Pompa de servodirectie este de tip "valve variabile" asemanatoare pompelor de vid. Golirea ar trebui sa se faca pe la nivelul supapei de suprapresiune (circuitul de reintoarcere) prin golire si reumplere.Deoarece e vorba totusi de un ansamblu de siguranta recomand ca operatia sa se faca intr-un atelier autorizat si nu dupa ureche pt. ca a ramine fara servo la o masina ce a avut face manevrarea masinii extrem de greoaie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt gata sa imi completez lichidul la servodirectie. Mi-am luat SLICK 50 din asta

Pot sa pun din asta peste uleiul care exista in instalatie deja la audi a4? (Masina din semnatura)

Reed, o parere :angry: ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat uleiul hidraulic la servodirectie acum vreo doua luni . Era la bidon de 1L., original cu sigla vw - audi si l-am luat de la Dealer VW aprox. 100 Ron. A intrat cam 750-800ml. Bineinteles masina pe elevator , se slabeste o conducta de la caseta de directie cu o tava mai mare dedesubt pentru a nu face mizerie . Strangi conducta la loc cu atentie dupa care completezi in rezervor pana la semn ( cu grija !) . Stanga dreapta de volan pentru aerisire cu verificarea ulterioara a nivelului si asta este toata ,, jmecheria" . Succes !

P.S. - Bineinteles cu ,, meseriasu " langa mine !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slick50 este o firma ce fabrica aditivi pe baza de teflon pt uleiuri. Si uleiul de servo fabricat de Slick50 contine PTFE de aceea NU recomand NICI macar folosirea lui daramite amestecul cu cel existent. Uleiul hidraulic recomandat trebuie sa respecte norma G 002 000 (CHF 11S) gen Pentosin samd.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu uleiul de servo SLICK 50 nu contine PTFE (teflon) m-am uitat la compozitie cand l-am luat in special pentru asta.Uita-te la ei pe website si o sa vezi ca nu foloseste acea "PTFE Chemitstry" . E penultimul de jos cel pentru servodirectie: Slick 50 pentru servodirectie

Crezi ca pun teflon in el fara sa spuna? Nici eu nu sunt de acord cu teflonul, insa m-as mira sa puna fara sa spuna.

NU stiu ce sa fac acuma. :Driver: O sa ma duc iar la Audi sa imi iau de la ei.... sa fiu linistit...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci,pana la urma se schimba sau nu si la cati km?

nu-mi amintesc sa scrie prin carte ceva in acest sens....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acolo scrie ca formula previne scurgerile ceea ce e e deja un semn de intrebare. Oricum acolo NU scrie nicaieri ca ar respecta standardul G 002 000 asa ca eu zic sa nu pui Slick.

Cit despre schimb... uleiul hidraulic nu se schimba ci doar se completeaza . Daca aveti probleme cu servodirectia ce necesita inlocuire de componente atunci se pune ulei nou in cantitate de ~ 1 l. Daca uleiul devine murdar inseamna ca s-a dus etanseitatea sistemului si din pacate nu prea am auzit sa fie garnituri separate iar ansamblul costa.... ~6.000 RON.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cititi aici si-o sa va lamuriti , cu in parte cu anumite probleme legate de servo directie :

http://www.westernpowersteering.co.uk/html/faq.htm

http://auto.howstuffworks.com/steering4.htm

http://www.carcare.org/Fluids_Filters/steering_fluid.shtml

http://www.ehow.com/how_108_check-power-steering.html

Ai aici si-o schema cu sistemul de servo directie .

Steering_fluid_1.doc

Si Explicatii cu ce-a facut tipul asta ca sa swchimbe lichidul din servo.

FLUSHING THE HYDRAULIC SYSTEM

I have used the synthetic Pentosin 11S in 1986-88 5000S/T/Q vehicles with no problems. On high mileage vehicles, I like to flush out the system to get the older fluid type out. I use Pentosin 11S as the flushing fluid, I remove the fluid reservoir and drain out the existing fluid, and strain it through a paint paper filter to look for excessive black rubber crud, and metal fragments in the reservoir.

Most Power Steering rack rebuilding companies usual won't warranty a rebuilt rack or pump failure unless all of the rubber hoses are replaced, as well as ensuring there are no metal fragments coming from the pump when only the rack is changed.

You should use some brake cleaner spray to completely clean out the reservoir. The filter/screen can be pulled up and out of the reservoir with some needle nose pliers. If this screen gets plugged up with rubber junk bits, the power steering system can be noisy. These filter/screens are available if you want to replace it.

When I flush out the fluid from the steering and brake system, I start out by re-installing the clean hydraulic reservoir with the return line fittings capped off, (so fluid won't leak out of the reservoir). Then I take all the return hoses coming from the brake accumulator, the brake power servo, and from the power steering rack that were connected to the fluid reservoir, and put them into a waste bucket (old coffee can) to collect the old fluid coming out of these systems.

Now I run the engine briefly as I quickly pour in clean Pentosin CHF 11S into the reservoir and watch the old fluid go into the waste bucket. You can briefly turn the steering wheel back and forth with the front wheels off the ground to get clean fluid going through the rack, you can also pump the brake pedal many times, with and without the engine running to flush out the power booster and accumulator and hopefully get clean fluid through these two areas. Make sure the reservoir is kept full during this procedure. Having a helper in the car to turn the steering wheel and who can turn off the engine quickly is a good idea while you pour clean fluid into the reservoir and watch the old fluid pour out of the return hoses into the coffee can. This can be a messy procedure......

My personal 89 200TQ had a rebuilt rack installed by a local shop before I purchased the car used, the shop used CHF 7.1 as indicated on the repair order. After purchasing the car, I flushed out the system using CHF 11S, and after 50,000 additional miles have not had any leakage from the rack. I did have to reseal the P/S pump at ~100k miles, but this is not unusual. The car came with a new brake accumulator (bomb) before I bought it. About 6 months ago, I changed the pressure hose from the pump to the bomb due to seepage.

The 1984-87 5000S/T/Q vehicles had many updates/changes that occurred to the hydraulic system in the form of improved steering racks, improved hoses, different new and rebuilt pumps, each with different suction/pressure hose fitting bolts with different orifices, so check the hose fitting bolts when replacing the pumps on these vehicles. The Bentley and the service bulletins should have this information. Of course all of the improvements didn't totally eliminate leakage/failure of these components......

The ZF catalog lists one rebuilt "short" rack for all the 1978-90 5000/100/200 vehicles which is interesting, it was my understanding that the early 1978-83 5000 vehicles used ATF in the power steering system. Possibly the rebuilt rack seals will work with either type of fluid.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am cumparat eu 1 L de lichid de servo cu 290 mii, este compatibil norma G02000 VWAG . Ma uit maine pe bidon si va spun producatorul.

La un magazin de piese auto in catalogul de filtre exista si " Filtru Hidraulic" pe masinile VW , iar in explicatia de mai sus cu flushingul instalatiei de servo a englezului se mentioneaza de asemenea existenta acestui filtru,dar la el aflandu-se in vasul de completare cu lichid.

Eu inca nu am reusit sa localizez filtrul hidraulic pe vw meu.

Edited by Calaretu4x4
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

reed, ce inseamn "ansamblu"?

pompa de servo e 6000 de ron, sau mai intra si altele?o pompa cat sa fie?

la mine e alb lichidul!

Edited by doctorul
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, am completat la mine cu lichid. Am luat original de la reprezentanta... Uitandu-ma la cel care era in rezervor, pare foarte inchis la culoare si tulbure. ma intreb oare de ce...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si al meu arata tulbure cand te uiti in rezervor, dar pe "joja" e alb si curat ca lacrima!

in conditiile astea poate fi dusa pompa de servo oare?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

"ansamblul" este caseta de directie +pompa. Nu va uitati in rezervor ci puneti o picatura de lichid pe o hirtie si vedeti cum arata. Oricum atita timp cit lichidul nu e murdar sau cu depozite iar directia nu scirtiie la viraje la maxim ( nu cu viteza mare :) ) atunci mai bine lasati servo in pace. Parerea mea.

Englezul ala a schimbat lichidul la o masina din 86.... de atunci si pina acum s-au schimbat citeva norme de lichid. Actuala (recomandata pt. schimb chiar de VW ) este G 004 000 M12

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va legati la cap fara sa va doara ! La o masina cu minim 150k km si 3-4 ani de exploatare , obligatoriu se schimba uleiul de servo.

Pe cat posibil cu unul identic si asemanator cu cel original(aprox. 150 RON cu manopera):wub: Asa auzeam ca nici cel din cutia de viteze ,, nu se schimba ci se completeaza ! " Povesti ! Cand l-am dat jos pe cel din cutie am crezut ca am desfacut alt buson , asa de infect era . Maroniu la culoare si fluid ca apa ! Parca am schimbat si cutia cu uleiul nou , asa de bine functioneaza acum .

Bineinteles ca Producatorul nu o sa mentioneze expres sa schimbi ci doar sa completezi ! Se fabrica zilnic atitea masini , cine le mai cumpara si pe alea daca cea pe care o ai mai merge inca 4-5 ani ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC.La ce zice omul legat de cutia de viteze subscriu si eu! Si am spus-o intr un post anterior. NU E RAU DELOC sa schimbi uleiul la cutie la o masina cu multi km. Adica nu vad un singur motiv sa fie rau. Si la mine parca e alta cutie.

Edited by I_am_Stealth
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cutia de viteze e bine sa schimbi uleiul DUPA ce ai iesit din rodaj (2-3000km) apoi dupa...6-8 ani. La cel de la servo nus' de unde ai citi ca se schimba lichidul??? Ai nevoie de adrenalina in plus ca se te tot intrebi dupa aia daca al de la inlocuit a strins bine colierele sau daca nu te va lasa pompa??? Eu zic sa il lasati in pace. NU va face mucegai sigur si nu isi schimba proprietatile.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am reusit sa imi schimb lichidul de servo si sa curat instalatia singur, fara a desprinde conducte de pe caseta de directie sau de pe pompa.

Direct din vas.

AM descris procedura aici : http://vwforum.ro/index.php?showto...t=0#entry353629

Multumesc colegilor ce s-au alaturat cu raspunsuri utile acestui topic.

Edited by forceturbo
De ce bolduit?
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Stiti ce fel de ulei pentru servodirectie pot pune la un POLO 6N (1995) motor 1.3, ADX? Am cautat pe site-uri dar mentioneaza ca trebuie sa respect specificatiile producatorului.

Merci

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca sa nu mai fac inca un topic am zis sa postez aici, imi cer scuze daca am gresit.

I-mi merge volanul greu ca si cand nu ar avea servo, am verificat uleiul si era sub minim, am fost sa cumpar si mi s-a oferit febi VW TL 52146 de culoare verde

vreau si eu o parere, ii bun? nu am gasit pe sticla sa scrie ceva G002 000 cum zice toata lumea ca trebuie, dar am gasit pe un site specificatii despre el:

Ulei Servo Verde

Febi Germany

VW TL 52146 , G 002 500 , G 002 000 ,G 004 000 M2

Opel B04000070 , GM 1193160548 , Opel 1940 766 , GM 1193160548

Ford M2C204-A , PSA S712710 , Citroen Fluide LDS

Masina este un golf 4 1.6 2003, 120000 km nu a fost schimbat niciodata uleiul servo, sa il schimb cu totul sau doar sa complectez?

multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine tot febi am pus si parca tot verde era (si ambalajul era verde), dar cum am mai descris anterior pe la aria golf 4, se curata instalatia cu o solutie speciala.Practic se face ceva probe (gargara) cu solutia de curatat si apoi se goleste solutia si se toarna uleiul de servo.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.