Jump to content

Bujii incandescente (glow plugs) - probleme


eugend
 Share

Postare recomandată

Mi-am schimbat azi bujiile incandescente.

Le-am verificat pe alea vechi si nu mai era nici una buna.

Credeti ca e posibil sa porneasca un TDI la -10 grade fara bujii sau verificarea bujiilor vechi nu a fost facuta corect.

Bujiile vechi le-am verificat cam asa:

la locul lor le-am dat plus (+) de la baterie printr-un bec.

Si nu s-a aprins becul pe nici una.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este greu de crezut ca un TDI porneste usor fara bujii incandescente cand temperatura este asa scazuta si motorul este rece.

Teoretic, metoda ta de test este corecta, dar se poate sa se fi strecurat o eroare in masuratori.

De exemplu daca bujiile erau alimentate in timp ce tu efectuai masuratoarea, nu aveai nici o diferenta de potential ca sa se aprinda becul.

Poti sa refaci masuratorile acum ca bujiile sunt demontate.(rezistenta in curent continuu a fiecareia trebuie sa fie intre 0.5 si 1 Ohm).

P.S. Cati km. au bujiile pe care tocmai le-ai schimbat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

azi dimineata la ora 6:45 cand am pornit eu masina erau -10grade

a pornit la cheie dar a durat cam 9-10 secunde pana s-a stins becul de la bujie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile functioneaza numai la pornirea motorului si putin timp dupa (aprox 5 minute cand turatia nu depaseste 2500 rpm) Faza de dupa pornirea motorului ajuta cresterea mai rapida a temperaturii in cilindrii.

Un condus cu drumuri lungi si porniri putine lungesc durata de viata a bujiilor incandescente. Am auzit de cazuri in care au fost schimbate si la 100.000 Km.

VW foloseste "after glow" la motoarele diesel injectie directa din 1995 (dupa august 1994).

Logica de comanda s-a schimbat odata cu evolutia motorului de la pompa distribuitoare la PD.Noile modele au bujii incandescente si pentru incalzirea lichidului de racire

La primele modele de Passat TDI (B4) se folosea sitemul declansarii bujiilor odata cu inchiderea usii soferului pentru a scurta periada de asteptare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi dimineata la ora 6:45 cand am pornit eu masina erau -10grade

a pornit la cheie dar a durat cam 9-10 secunde pana s-a stins becul de la bujie

pai cam tot asa dureaza si la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi permit sa-l completez putin pe ANDI.

Pe furtunul de racire este un senzor care masoara temperatura lichidului de racire.

ECU pune in functie bujiile incandescente doar daca temperatura lichidului de racire este mai mica de 9 grade.

Cel putin asa este la mine la 1Z

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele cu turbina cu geometrie variabila pentru declansarea bujiilor incandescente ECU tine cont si de temperatura aerului de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea inteleg cum vine asta.

cand motorul este oprit nu circula aer in galeria de adminisie.

Si dimineata temperatura lichidului de racire este aceeasi cu cea din galeria de admisie.

Poti sa tii un pic mai explicit te rog!! :?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rolul bujiilor nu este numai de a ajuta ca motorul sa inceapa sa se invarta ci si acela de a asigura o ardere cat mai buna a motorinei la inceputul perioadei de functionare a motorului.

ECU trebuie sa asigure parametrii corecti de pornire nu numai dimineata dupa o stationare lunga (unde intr-adevar temperaturile sunt egale) ci chiar in cazul in care temperatura lichidului de racire este mai mare decat pragul de 9 grade (nu stiu exact daca si la PD sunt 9 sau 5 grade trebuie sa verific) dar aerul este mult mai rece.

Caz concret masina stationeaza de 1 ora in ger la - 20 grade, lichidul s-a racit pana la 10 grade si vrei sa pornesti. Aerul de admisie chiar comprimat de turbina (desi la pornire nu prea are randament), dar trecut prin intercooler nu ajunge sa se "incalzeasca" suficient c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

A observat ca imi porneste cam greu dimineatza si hai sa vad daca bujiile mai sunt bune!

normal ca toate 4 nu mergeau si de aici curiozitatea cum de porneste ,da mai greu la rece???

Si am mai masurat si fisele sa vad daca intra curent in ele si nimic....?

ce poate sa aiba???

1.9 TDI ALH

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da chiar nimeni nu s-a mai lovit de problema asta>?

am mai batut vreo 2 service-uri si nimeni nu ii da de cap,nici macar testerul!!!

cred ca singura varianta e reprezentantza...!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curent in fise nu intra pana nu spune senzorul de temperatura ca motorul are nevoie de caldura pt a porni :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cipos are dreptate...daca computerul de bord nu da impulsul ca bujiile sa se incalzeasca ele nu primesc curent si nici in fise nu vei avea curent ...din cate stiu la tept mai mici de 4grade da impulsul...bafta...io am patit aceeasi chestie si am verificat injectoarele si erau super ok si decand am schimbat bateria o ia la sf de cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dimineatza la prima ora am masurat fisele inainte de a porni masina!

nu porneste chiar asa bine cu toate ca bujiile sunt noi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

LA Multi Ani la toti, se pare ca pentru masina mea anul nu a inceput prea bine.

Am constatat ca sub -5 grade masina (Audi A6 2.5TDi) porneste cam greu uneori la

a 2-a sau 3-a cheie. Mi-am zis sa verific bujiile, de cand am masina nu le-am verificat.

Ok, inarmat cu aparat de masura le-am testat, surpiza :icon_thumright: toate 6 erau arse !!!

Problema e ca am incercat sa desurubez una cu cheia tubulara de 10, dar "poc",

partea de exterior s-a desprins de mijloc si se invarte in gol. Cred ca norocul meu e ca

partea din mijloc e sudata in chiulasa si nu s-a miscat, deci nu pierd compresie pe acolo,

pentru ca nu se vede nici o urma de ulei/gaze.

Ce ma sfatuiti sa fac pentru bujia rupta (sper sa nu ajung sa dau chiulasa jos)

dar si pt celelalte ma refer la ceva spray de degripat ca WD-40 pt suruburi/piulite ruginite ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,

imi spui te rog cum ai verificat bujiile si cu ce ???

accesi pb o am si eu la temp sub -4 grade invarte mult gata sa moara si nu ia intotdeauna la prima ci la a doua cheie !

in schimb la temp de 0 , 1 grad o ia la sfert !

multumesc anticipat ! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mr_x4you

Incerca sa mergi cu ea turata la 4000 de ture, poate ai norocul sa o arunce afara daca nu, e cam nasol sa nu trebuiasca sa dai chiulasa jos :icon_thumright:

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament !

Foloseste "add reply" sau "fast reply" .

Multumesc !

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

THE ROCK

Cu un aparat de masura, dai jos fisa de pe bujii, si masori fata de minusul bateriei pe mijlocul bujiei, pe scala de 0-200 ohm, trebuie sa aiba <1ohm.

Ale mele sunt toate intrerupte. Daca nu ai aparat de masura poti folosi un bec de 12 v cu fire. Un fir pe + la baterie, un fir pe mijlocul bujiei, daca se aprinde, teoretic sunt bune, adica rezistenta nu e intrerupta.

zabin: Nu prea asa incerca asa, nu vreau sa ma trezesc cu o bucata cazuta inauntru, ca apoi e naspa rau...

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament !

Foloseste "add reply" sau "fast reply" .

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresia o arunca afara nu o trage inauntru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu asta, dar prefer sa nu risc, mai bine dau chiulasa jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ma sfatuiti sa fac pentru bujia rupta (sper sa nu ajung sa dau chiulasa jos) dar si pt celelalte ma refer la ceva spray de degripat ca WD-40 pt suruburi/piulite ruginite ?

parerea mea e ca sprayul este prima varianta pe care trebuie sa o incerci. daca nu depinde daca poti sa pui tubulara pe ea sau nu. in cazul in care nu poti pune cheia incearca sa dai o gaura mica (finut) in bujie si bate incet in gaura un patrat si incearca asa ultima varianta chiulasa...

salut , imi spui te rog cum ai verificat bujiile si cu ce ???

eu am desfacut ficare bujie si am alimentat la varful ei un fir conectat la plusul bateriei iar carcasa ei la minus. daca dupa cateva secunde varful bujiei incepe sa se inroseasca este ok daca se incalzeste doar putin sau deloc sau daca nu se inroseste la varf ci pe la mijloc atunci trebuie schimbate. indicat ar fi sa schimbi toate chiar daca functioneaza doar 1-2. se mai poate verifica cu un ohmetru dar nu cred ca este relevant. daca cumperi noi atentie la tipul de bujii pe care il cumperi: pe cele originale exista o serie si voltajul la care functioneaza. eu am luat la 11V dar seria nu o mai am din pacate. succes !

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur WD40 voi incerca pe cele 5 care au ramas, am gasit pe alt forum ca au avut succes dupa ce au lasat o ora sa actioneze, iar de ajuns ajung la toate cu tubulara dupe ce dau jos ceva furtune si tevile de la pompa de injectie. Problema e cu asta de s-a rupt, cred ca nu am alta sansa decat prin demontarea chiuloasei, voi reveni cu detalii.

Pentru ales bujii gasiti la producatori pe pagina (Beru, NGK, Bosch) configurator si alegeti corect bujiile pt masina din dotare.

@Aryes13: cred ca totusi am facut quote la un post care e cu 2 pozitii mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

mr_x4you

E ok .

Doar ti-am atras atentia si nimic mai mult ! :Driver:

Renunta te rog si la @ .

Daca tii neaparat poti sa boldezi nick-ul colegului respectiv si e mult mai ok decat acel @ .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca am incercat sa desurubez una cu cheia tubulara de 10, dar "poc",

partea de exterior s-a desprins de mijloc si se invarte in gol. C

Pai tocmai parte de exterior e infiletata in chiulasa si are filetul destul de lung, poate doar ai impresia ca se invarte in gol, daca se rupea iesea partea superioara cu totul. Inainte de a le desface incearca se le stringi un pic, fara sa fortezi prea mult, strangi si desfaci iar strangi si desfaci chiar daca ai impresia ca nu se misca deloc, dar nu cu multa forta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • GabiB77 changed the title to Golf 6/Jetta - Probleme bujii incandescente

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!