Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

Asa ramane cum este acum. Daca ajung in primavara ok , atunci sigur este ok incarcarea:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Bun sa imi spuns si eu oful. cand am cumparat masina acum 2 ani am cumparat o baterie rombat noua a fost in regula ... toate bune dar dupa 2 luni sa bulit altenatorul original de G2 bun ocupandu-ma cu dezmembrari aveam altenatoare dar am zis sa pun unu de benzina pentru mufa W(iesire turometru) lam pus era in regula incarcare minunata 14.4 fara consumatori vro 13.8 cu consumatori dupa ce a fost pus a existat tot timpu o intrebare pe care mio puneam eu mie ... oare altenatoru de 45 de amperi va tine bateria mea de 75? am lasat asa totul in voia sortii dar a fost gresit dupa 1 an si 8 luni a decedat bateria DE TOT ce sa fie... am zis ori bateria tampita si proasta marca ( au mai spus si altii ) ori cumsumatori mari ( muzica moderata statie si tub) cam cade varianta asta deoarece prietenul meu cu peugeot 206 are muzica de putere si nu a avut niciodata probleme cu bateria... am lasat asa am cumparat alta baterie originala de ford... FOARTE BUNA second de data asta care ma tinut 8 luni imi venea sa ii dau foc(la baterie) acuma am cumparat o bateria tot NOUA varta( tata are modelul acesta pe masina de 5 ani ) ce e drept nu are muzica geamuri electrice xenoane si leduri ... dar totusi ... surpriza la 2 saptamani de la cumparare dimineata incepe sa invarta electromotorul greoi dar il invarte oricat e cazul dar greoi... CE SA FAC cu consumatori am 13.8... consumatori muzica la volum mediu, faruri , si incalzire... fara 14.0, 14.1 ... am si un ceas in bord care indica incarcarea care daca dau drumu la consumatori nu scada sub verde dar este exact la delimitarea dintre rosu si verde asta cand am si stergatoare si dezaburire... si inca ceva... la rece dimineata e limba de la incarcare pe mijloc la verde dupa ce se incalzeste motoru scade un picut mai jos de jumate... ce sa fie? altenatorul prea mic de 45 ? si bateria de 75... ma tot gandesc masinile noi care au incalziri in scaune, oglinzi, parbriz 2 randuri de faruri ecrane... cum dumnezeu fac incarcarea aia la baterie? sa fie conforma si sa tina atatea magarii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simplu: alternator de minim 120A. ;)

Atata trebuia sa ai si tu daca ai atatia consumatori.

Normal ca in configuratia actuala iti omoara acumulatorul in scurt timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam mare ala... de 120 pe jp-ul meu ... ii mai omor cativa caluti unde mai adaugam si cativa NM:-s... nu stiu ce masa sa ii fac... sa pun 75... sau 90...dar 90-ule trebuie modificat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee, ALH-urile de 90CP de pe Golf4 au alternatoare de 90A (cel putin primele).

In concluzie, cand te apuci de modificari asa serioase, trebuie sa iei in calcul multe, nu doar un acumulator mai mare. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acumulatorul trebuie sa fie minim 75... cum e la mine... altenatorul normal ca ar trebui schimbat cu toate ca am inteles ca nu trebuie neaparat ca incarca bateria si ala de 45... dar eu zic ca nu o face. Sa il pun daca nu ala de 65... poate ma ajuta mai mult ce sa zic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mult de modificat pentru unul de 90?

Eu as fi modificat chiar si suportii daca era cazul, numai sa scap de belele.

Teoretic, acumulatorul are nevoie doar de 10% din curentul sau nominal pentru a se incarca. Dar uite ca practica in cazul tau dovedeste altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca nu ai consumatori peste noapte care-ti golesc bateria. Adica ea se incarca, dar poate alarma sau muzica in stand-by consuma bateria in timp ce motorul este oprit. Pune un ampermetru intre o borna a bateriei si papucul scos de pe baterie si vezi ce arata cu totul oprit. Daca arata ceva ampermetrul, inmultesti cu 12 si afli puterea consumata. P=U x I.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consum fara alarma 0,02 cu alarma 0.03-0.04 ... e in limite... problema vorba lui cosmin exista probabil in capacitatea mica a altenatorului ... chiar daca el incarca cu 14.4(verificat acum 2 ore) la relanti si 13.85 cu faruri si caldura si 13.39... cu caldura faruri muzica si dezaburirea dar fluctueaza... in fine eu zic ca e o incarcare conforma... dar. Exista si un dar degeaba incarca cu voltii si amperi nu apuca sa ii bage in baterie NU ? nu e corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e. El are de dus si incarcarea acumulatorului si consumatorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee, ALH-urile de 90CP de pe Golf4 au alternatoare de 90A (cel putin primele).

Curios,pe fosta masina a4 b5 1,9tdi 90cp 1Z altenatorul era de 120A;pe actuala,de la semnatura, e de 140A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era A4. :)

Si Passatul are de 120.

B6-le deja are 140.

Pe masura ce dotarile au fost tot mai bogate si cercetarea din domeniul electric tot mai aprofundata, puterea alternatoarelor a tot crescut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mama frate cum sa ai altenator de 140 amperi ?:)) nu iti nenoroceste bateria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum a dedus si Cosmin,pe masina(a mea cel putin) sunt f multi consumatori:climatronic,geamuri electrice,pachet lumini,player+10boxe,etc,etc :)

De altfel si bateria este mai mare de 80Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

hai sa va spun si dilema mea...

pe scurt, mi s-a ars puntea de la alternator(cea din cutia de sigurante de pe baterie). am luat alta cutie, curatat papuci tot. si baterie am pus noua. la relantiu am 14.2.

cu climatronic,pozitii,faza scurta (xenon am),muzica,faza lunga,ceata...nu scade sub 13.4

am inteles ca daca scade mai mult de 1V e problema. daca pornesc si dezaburirea spate...la 12.8-12.9, adica cu vreo 0.5. dupa 10 secunde daca las asa, cablul de la alternator(cel negru) care intra in cutia de sigurante e cald si ajunge fierbinte daca il las asa. normal ca opresc clima sau dezaburirea si in 10 secunde se raceste.

intrebare mea este: de ce se incalzeste cablul? ok, creste consumul,deci alternatorul se tureaza mai tare...aia inseamna ca creste turatia ca sa mentina incarcarea in limitele normale, adica cat mai aproape de 14.2 nu ?

daca ar creste inapoi la 14.2 si s-ar incalzi ar fi ok...mai mult curent,efect joule,etc...

daca ramane la 12.9 nu ar trebuii sa se incalzeasca, pt ca tot atata curent trece....

rog un electrician sau cine se pricepe sa ma lamureasca :) p.s. am alternator de 90A, motor 1.8T

un coleg care are alternator de 90A si benzinar...rog sa verifice daca poate, cu cat scade incarcarea cand porneste dezaburirea spate? mi se pare cam mult 0.5V...

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin: afirmatia din postul #109 cu tensiunea in baterie 11,9V e normala, este falsa!

daca o baterie dimineata, chiar si iarna are 11,9V, inseamna ca bateria e descarcata complet!

nivelul de incarcare al unui acumulator :

daca are 12,7 V sau peste = acumulator 100% incarcat.

daca are 12,5V= acumulator 75% incarcat.

daca are 12,3V= acumulator 50% incarcat.

daca are 12,1V= acumulator 25% incarcat.

despre 11,9V....nu am gasit explicatie, dar dupa cum e mai sus, eu consider complet descarcat si abia mai misca iarna motorul.

in legatura cu incarcarea: daca e iarna, dimineata, alternatorul incarca mai mult, in jurul a 14,4V, dupa ce se merge mai mult cu masina, tensiunea scade sub 14V.

Modificat de adifox
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa va spun si dilema mea...

pe scurt, mi s-a ars puntea de la alternator(cea din cutia de sigurante de pe baterie). am luat alta cutie, curatat papuci tot. si baterie am pus noua. la relantiu am 14.2.

Aia nu e punte, e o siguranta de 110 sau 140 A, puntea de diode este in alternator. CAblul se incalzeste deoarece nu este contact ferm intre papuc si cablul in sine.

daca ramane la 12.9 nu ar trebuii sa se incalzeasca, pt ca tot atata curent trece....

Tu confunzi tensiunea cu curentul. cu cat ai mai multi consumatori, cu atat curenrtul este mai mare chiar daca tensiunea ramane constanta. Si nu tensiunea provoaca incalzirea ci curentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin: afirmatia din postul #109 cu tensiunea in baterie 11,9V e normala, este falsa!

daca o baterie dimineata, chiar si iarna are 11,9V, inseamna ca bateria e descarcata complet!

La pariu? ;)

Vreau eu sa vad ala acumulator care are intr-o dimineata de iarna peste 12-12.2V. Inainte de a porni motorul.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy, daca pun un alternator de 120A ar trebuii sa rezolv problema cu incarcarea?

de asemenea, ar trebuii sa schimb si siguranta (acu e 110 cu una de 140) ? gasesc numai acea siguranta sau trebuie schimbata toata cutia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu numai alternatorul mentine tensiunea ci si acumulatorul. Benzinarele de obicei au acumulatori mici (pana in 50Ah).

In principiu, pentru incalzirea cablului ar fi de vina sectiunea lui mica sau un contact slab la unul din capete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy, daca pun un alternator de 120A ar trebuii sa rezolv problema cu incarcarea?

de asemenea, ar trebuii sa schimb si siguranta (acu e 110 cu una de 140) ? gasesc numai acea siguranta sau trebuie schimbata toata cutia?

Nici una din acestea . Trebuie pus un alt papuc la capatul cablului sau schimbat in intregime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin: am 2 masini in curte si iti arat ca dupa 3 zile de nepornit motorul, cu masina inchisa si alarma activata am dimineata peste 12,2V

hai sa lamurim problema la modul concret si sper, pentru totdeauna:

am fost afara in curte, sa masor tensiunea in acumulatorul de la cross touran, masina care nu am mai pornit-o de duminica seara.

deci, a fost inchisa, alarma activata, au trecut mai bine de trei zile si trei nopti, si tensiunea bateriei este de 12,63 volti!

daca mai stateam putin, mai crestea tensiunea, pentru ca la deschidere, am apasat de doua ori pe telecomanda de deschis, iar prima oara cand am pus bornele aparatului imi arata 12,59v, apoi s-a auzit un releu la motor si a crescut la 12,63.

Modificat de adifox
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am intalnit inca situatia asta. La oricate masini am avut. O fi acumulatorul aproape nou si afara peste 0 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intrebare: Dupa pornire alternatorul incarca imediat bateria (relanti) sau trebuie sa ajunga in mers la o anumita turatie masina pentru a incarca corespunzator?

Modificat de irinel sko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatia de ralanti ii ajunge pentru randamentul optim. Chiar si la ralanti, cu consumatorii porniti, va asigura tensiunea si curentul necesare. Nu mai discutam de Dacia aici.

Insa am intalnit si cazuri cand era nevoie de o apasare pe acceleratie pentru a porni incarcarea. Probabil o problema in releul de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!