Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

Are comportament ciudat si bateria (probabil s-a sulfatat din cauza ca a stat mai mult descarcata). O baterie in stare buna incarcata sau noua are 12,8-13v . Spun asta din experienta.

Am incarcat bateria unui tovaras rombat calciu , si la 12 h dupa incarcare arata 13,08 V , am cumparat baterie noua pentru masina mea (cea veche invatea greu si avea 12,3 fara consumatori, dupa un drum lung cand ar fi trebuit sa fie incarcata) si avea tot peste 13v . Iarasi pe a doua masina am masurat tensiunea la baterie dupa o zi doua de stat si avea 12,7 V - tensiune normala pentru o baterie auto incarcata 100%.

Vezi aici tabelul tensiune-incarcare (si alte info utile despre baterii auto) :

http://www.otherpower.com/otherpower_battery_metering.html

Tensiunea pe baterie scade oricum cand o pui pe masina pentru ca ai consumatori. Dar daca si in gol ai doar 12,4 V (presupunand ca aparatul e bun) e clar ca bateria e sulfatata si se autodescarca grav.

Mergi la un service/electrician competent(i), ei au mai multa experienta si pot sa identifice si consumatorul parazit, iar unii pot sa verifice si capacitatea bateriei (CCA) cu testere destepte.

Eu nu as mai sta sa ma chinui singur pentru cateva zeci de lei.

Modificat de BackToGolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...il las in garaj cuplat pe masina toata noaptea din cind in cind,doar iarna.

... arzi releul de incarcare.

Alternatorul e valeo iar releul se inițializează doar daca contactul e pus si alternatorul atinge o anumita turatie,altfel,e inert.Asa fac de 9 ani si nu doar la a mea.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari!

Eu am facut-o doar intr-o iarna, si... am schimbat releul din alternator, plus un bloc de diode...

Dar tu esti meserias, si stii ca curentul electric intra pe un circuit DOAR daca este contactul pus!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. La passat b6 2.0 tdi cu start stop am schimbat acumulatorul original Varta Agm 680A cu un acumularor Bosch Agm 760A. La garantie cand mi- au facut masuratorile au dat 14.78 la relanti si 14.67 cu consumatori porniti. E in regula? Mentionez ca acumulatorul se afla de vreo 40min pe auto si am mers cam 4km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e in regula. Noua baterie trebuie inregistrata/codata.  Dar tantalaii ce vand baterii, niciodata nu stiu asta.

Masina ta are un sistem de management al incarcarii, care trebuie sa stie ce baterie incarca.

Bateriile start stop au tensiunea de incarcare mai mare (~15V). O baterie obisnuita e supravoltata la tensiunea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

albu.claudiu31

Salut ,

Am ramas recenta fara baterie . Masina este un Passat b5.5 motor 2.0 TDI . Dupa ce a stat 4 zile fara sa pornesca ( pe frig .. -10 grade seara ) a pornit la prima cheie dupa care am facut un drum scurt cu ea 20-30 km iar a2a zi dimineata nu a mai pornit masina doar dupa ce am pus redresor pe baterie . Bateria este una no-name de doar 55 AH ( stiu ca pt 2.0 TDI trebuie o baterie mai puternica dar asa am primit-o cand am cumparat masina ) . Am masurat cu un multimetru tensiunea pe baterie si este ok. Dar odata ce pornesc motorul am urmatoarele valori :

- 13.83 V fara consumatori porniti 

- 13.6 cu clima , faza scurta , clima pornite .

 

Sunt normale aceste valori sau sunt cam mici ? 

Modificat de albu.claudiu31
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sertizarea cablului de la alternator, in principiu incarca dar slab.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cam mici, dar pune si tu o baterie de capacitate mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmeaza sa schimb bateria dar ma interesa sa nu cumva sa fie si alternatorul de vina ... Valorile asta mici se datoreaza bateriei ? Sau nu functioneaza alternatorul cum trebuie ?

 

Sunt cam mici, dar pune si tu o baterie de capacitate mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba releul de incarcare din alternator. La temperatura asta trebuie sa fie mult peste 14V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca bateria este defecta ( sulfatata, element partial scurtcircuitat) , automat trage mult in jos tensiunea din instalatie. Fa proba cu alta baterie si vezi tensiunile. Pe urma iei masuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Si eu am avut o problema cu incarcarea. Acum dupa ce am schimbat regulatorul de tensiune incarca 14.3 cu motorul rece si 13.9 cu motorul cald si fara consumatori. Cu consumatori faza lunga, dezaburire si ventilatie la maxim scade 13.8 cu motorul rece si 12.8 cu motorul cal, iar daca turez motorul creste la 13.7-13.8. La rece nu creste daca o turez. Este normal sa scada asa mult la relantiu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce alternator ai?

tensiunile nu sint ok la incarcare cu motorul cald, nici macar nu iti incarca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce alternator ai?

tensiunile nu sint ok la incarcare cu motorul cald, nici macar nu iti incarca

alternatorul este bosch de 90A. ce poate sa mai fie de nu incarca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

trebuie sa fie in intervalul 13,6 - 14,5 V cu motorul pornit, indiferent de consumatori sau turatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut!Azi am schimbat bateria de pe masina din semnatura si am fost la garantie si mi a masurat cat incarca si imi arata 14.7-14.8 si nu mi a stampilat garantia pt ca a spus ca incarca prea mult.Ce ma sfatuiti sa fac?Cel de la garantie spunea ca trebue sa schimbe un releu de incarcare si sa controleze diodele de la alternator.Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,valorile trebuie sa fie intre minim 13.8v sau maxim 14.4v

Releul de incarcare ar trebui sa fie de vina.

Sfatul meu e sa mergi la un service unde se repara alternatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca incarca prea mult, doar releul are vina. Insa daca masina ta are start-stop sau baterie EFB sau AGM, e normala tensiunea de 14.7 - 14.8.

La astea incarca si 15-15.5

Fa o poza la bateria ce o aveai pe masina.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 08.12.2016 at 7:21 PM, Ultra2 said:

Salut!Azi am schimbat bateria de pe masina din semnatura si am fost la garantie si mi a masurat cat incarca si imi arata 14.7-14.8 si nu mi a stampilat garantia pt ca a spus ca incarca prea mult.Ce ma sfatuiti sa fac?Cel de la garantie spunea ca trebue sa schimbe un releu de incarcare si sa controleze diodele de la alternator.Va multumesc

Nu are nimic masina si nici alternatorul. Dar idiotul ala de la garantii n-are nici cunostinte minimale despre tehnologia de azi. Sa se controleze el la cap si sa-ti lase masina in pace.

La temperatura asta e absolut normala o incarcare de 14.7-14.8V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ce sa zic, mie mi-a dat garanția, e drept ca era vara cand am luat bateria acum 3 ani...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Folosesc de ceva ani un voltmetru la bricheta si am observat urmatoarele:

La masinile fara start-stop, cele cu baterii normale tensiunea e intre 13.8V-14.4V (logan, fluence, jetta fara start-stop):

  • Cand bateria e incarcata 100% si e mai cald afara U scade la 13.8V, la relanti fara consumatori (far, pozitie, etc)
  • Cand baterie e descarcata (mai mult sau mai putin) si e cald afara U este intre 14.0V-14.4V
  • Cand e frig afara (cu minus ceva mai mult) si o pornesti pentru cateva secunde/minute U este intre 14.4-14.8V. Apoi revine in plaja normala, dar de obicei nu prea scade sub 14.0V.
  • In regim de mers exterior sau de consumatori gen faruri, etc U variaza in plaja normala

Valorile date sunt la relanti, in sarcina la 100km/h valorile sunt in plaja 14.0-14.4V.

 

La masinile cu start-stop, cele cu baterii AGM/EFB U e intre 12.7V-15.0V (jetta tsi bluemotion cu recuperare energie):

  • Cand bateria e incarcata 100% si e mai cald afara U scade la 12.7V (cat are bateria), la relanti fara consumatori (far, pozitie, etc). Cu faruri aprinse sta la 13.2V-13.4V.
  • Cand baterie e descarcata (mai mult sau mai putin) si e cald afara U este intre 14.0V-15.0V.
    • Daca accelerez cu pedala la fund uneori scade U de la 14.xV la 13.xV
  • Cand e frig afara (cu minus ceva ma mult) U e intre 14.8-15.0V si aici ramane. Nu scade neam nici dupa 3h, observat la ~ -10C

Valorile date sunt la relanti, in sarcina la 100km/h variaza de pe la ~13.0V la 15.0V.

Modificat de SorinXp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara

ce credeti pot afecta intr un fel senzorii masinii sau sistemul de incarcare a masinii daca din cand in cand ,incarc bateria masinii la un redresor speciat pentru agm. care este creat pt intretinerea bateriilor . evident fara a scoate bornele. cei care vand aparatul acesta zic ca nu este o problema . insa cineva de la servis nu mi a indicat,dat fiind faptul ca passatul are zice el foarte multi senzori. bateria este oem. sistem start/stop dar fiindca fac destul de mult drumuri oras si o data pa luna o iesire mai lunga as vrea sa o intretin in acest mod . ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am verificat si eu incarcarea la masina din profil, cu motorul aproape rece (40 grade temperatura in meniul secret de la climatronic), repornit dupa un drum scurt de  3 km. Afara erau cam -6 grade. Valorile se prezinta cam asa la relanti:

14.14V fara lumini, doar cu ventilatorul (climatronic pus pe ECON)

14V cu faza lunga pornita in plus

13.62V cu faza lunga, clima pe AUTO, deci probabil a pornit si rezistenta pt incalzirea auxiliara(PTC). La o alta masuratoare, la prima pornire din zi, cand cred ca era mai frig afara, in aceleasi conditii (faza lunga + clima pe AUTO) am masurat si mai putin, 13.33V

Masuratoarea am facut-o de fiecare data la bornele bateriei.

Ce parere aveti despre aceste valori ? E normal sa scada asa de mult voltajul daca merge incalzirea auxiliara ? Totusi si valoarea fara consumatori e mult mai mica decat ce se spunea mai sus ca ar trebui sa fie pe vremea asta friguroara (14.4 - 14.8)

Multumesc.

 

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare normal sa fie incarcarea mai scazuta cu asemenea consumatori, depinde si cat de veche e bateria, una noua suporta mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!