Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

F l o r i n

este ok voltajul.

 

conteaza amperajul - sunt aparate dedicate care masoara puterea bateriei si capacitatea ei - in traducere, cata viata mai are in ea.... mergi la cei care vand baterii/fac garantii - ei o sa te ajute cu masurarile acestea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu scade sub 10v pe timpul pornirii, nu învârte greu din cauza bateriei. Cauze posibile pot fi: probleme la electromotor (contacte imperfecte, cărbuni, etc), alte cauze care țin de motor sau managementul acestuia și îi provoacă o pornire defectuoasă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Aseara am facut un test cu VCDS-ul si am observat ca incarcarea sta la 13,9-14,0 fara consumatori, iar cu AC pornit, faza lunga si CD player-ul scade undeva la 13,5. Azi am masurat cu multimetrul pe baterie si are 14.1 fara consumatori si cu aceeasi consumatori ca aseara nu scade sub 13,9. Ce se intampla oare ? Nu am probleme cu pornirea deloc, doar oscilatii la relanti si ieri cand am oprit la trecere de pietoni a inceput sa o ia razna turometrul. Se tura la relanti intre 700 si 1500 rot/min si cand sa plec s-a oprit. Dupa pornire a mers normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata cablurile de masa de la baterie si electromotor. E bine sa cureti si bornele de pe baterie si sigurantele de acolo de amperaj mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tensiunea citita cu Vcds pe diverse module nu este precisa, metoda sigura e un multimetru de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Dezlipește autocolantele din partea de sus a bateriei si vei gasi capacele.

Verifica nivelul electrolitului si daca e nevoie completeaza cu apa distilata si apoi pe redresor si vezi apoi cat te mai tine.

Eu am făcut operatiunea pe bateria tatalui meu si de o luna merge bine.

 

 

Tot ce poţi să faci este să completezi cu apă distilată dacă se poate (faptul că nu se vede verde ochiul magic poate însemna şi că nivelul electrolitului este scăzut) şi apoi încărcată timp îndelungat la un curent cât mai mic. Pentru a limita curentul şi a evita creşterea tensiunii peste limită, înseriază cu bateria un bec de far. Măsoară şi densitatea electrolitului şi dacă după încărcare nu ajunge măcar la 1,24 nu prea mai ai ce să-i faci.

Dacă nici aşa nu merge nu te mai chinui, eu am încercat la vechea baterie să o resuscitez prin schimbarea electrolitului şi încărcare lentă şi nu a mers (am încercat aşa de amorul artei :D ), m-am lăsat păgubaş.

Oricum un acumulator care se încarcă repede şi absoarbe un curent mic este pe ducă (plăci sulfatate, etc)

asta e valabil si la bateriie "fara intretinere/etanse/capsulate" ?

stiu ca tata desfacea capacele in timpul incarcarii (bateria daciei 1310) dar astea noi nu au capacele alea. bag surubelnita in capac sau risc sa stric ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu găseşti nici un capac sub autocolante nu prea ai ce să-i faci în privinţa asta. În principiu capacele se scot dacă o încarci la curent mai mare şi apar emisii de gaze (pe vremuri erau încărcătoare mai rudimentare şi cred că le încărcau la curenţi mai mari), dar dacă o încarci cu un încărcător digital care asigură controlul tensiunii şi curentului (dacă nu mă înşel ai unul de la Lidl) nu este necesar să scoţi capacele pt. că le încarcă cam în aceleaşi condiţii ca pe maşină.

Mai rămâne problema cu nivelul electrolitului. Dacă nu are orificii nu văd cum să verifici decât să faci tu unele şi apoi să găseşti o metodă să etanşezi la loc :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate încărcătorul de la Lidl l-am amânat. Am găsit capacele și le-am scos. Lichidul acoperă plăcile.

Pana da zăpadă cred ca iau baterie noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrolitul trebuie să fie cam 1-1,5 cm peste plăci nu mai ştiu exact (fă o "jojă" din carton ca să măsori), mai poţi completa cu apă distilată.

Oricum când o să dea frigul o să vezi exact cum stă situaţia. Încărcătorul de la Lidl este bun dacă faci drumuri scurte şi să mai încarci din când în când bateria, altfel dacă este obosită bateria mai bine cumperi alta şi scapi de o grijă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut , am si eu o problema cu descarcarea bateriei , datele sunt 

 

 -passat b5 AHL 1,6 benzina 1998

 

- tensiune baterie 12,5 v 

- tensiune incarcare relanti fara consumatori 13,8-14,1 v

- faza lunga proiectoare ac avarii audio tensiune incarcare 13,5 v relanti 

- curent consumat stand by la 5 minute dupa inchiderea masinii 3,8 pe scala de 200 mA - asta inseamna 38 mA?????

-baterie ENERGIZER de 72 AH cu o vechime de 6 luni 

 

recent mi-am schimbat serviciul si beneficiez de transport gratuit asa ca nu mai merg cu masina decat in weekend , dupa aprox 4-5 zile bateria se descarca , pornesc cu alta baterie , merg 10 km sa zicem si iarasi nu mai am probleme decat daca sta iarasi 4-5 zile .........prima poza este cu consumul de curent cu multimetrul setat pe consum DC , conectat intre cablajul masinii si borna minus baterie , iar a doua cu tensiunea in baterie .........

 

2igekg2.jpg

 

2z7pst1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAi bine masoara pe scala de 10A, asa o sa vezi rezultatul corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi incerca si asa , caci sunt si eu nelamurit, pe scala 20 mA imi arata 0,38 si pe 200 mA  imi arata 03.8?.........asta inseamna 38 mA?

Modificat de etain
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceste aparate nu prea sunt calibrate. Pe scale de 10A vezi cat de cat realitatea de aceea ti-a fost recomandata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3.8 pe scala de 200mA inseamna 3.8mA. Cei 200mA reprezinta limita pana la care se poate masura pe scala respectiva.

Cu alte cuvinte, nu ai consum. Cel putin in momentul masurarii. Ca poate ai un consumator care se trezeste cand il taie capul.

Sau poate e cu probleme bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Etain, nu ai masurat corect amperajul.

Cand ai bornele conectate pe configuratia 10A, masori cu comutatorul in pozitia 10A , acea a 3-a gaurica este numai pentru acea pozitie.

 

In alta ordine de idei, maine schimb si eu bateria mea ca am masina de 3 ani si nu stiu cati alti ani in urma o avea saraca.

Porneste la prima cheie insa "scutura" si se stinge tot prin bord. (rns310, ledurile de la clima, BC). Sunt atat de obisnuit sa se intample asta incat credeam ca e normal, dar din ce citesc pe aici tens nu trebuie sa scada sub 10-11 V la pornire, deci e anormal sa se stinga tot ?

Tensiunea masurata la rece 12,3 V

Motor pornit, diversi consumatori (faruri, dezaburire, audio, etc), fara clima 14-14,1 V

Cu clima on (intra incalzirea auxiliara daca nu e bifat "econ", se vede si la consum sare din 0,5-0,6 l/h in 1 l/h) 13,5-13,6 V. Este ok zic eu intrucat acea rezistenta de mare putere merge o perioada, pana se incalzeste motorul (am masurat cu totul rece, prima pornire)

 

M-am hotarat la un Banner Running Bull AGM 70ah (as fi pus 80 dar nu incape, lungime 315 mm) , intr-ucat, spre deosebire de marcile consacrate, am citit numai de bine despre acest producator austriac si bateriile lor.Specificatii :

Producator: Banner
Capacitate:70Ah
Dimensiune:(278x175x190)mm
Curent pornire la rece: 720A(EN)
Acumulator Banner Running Bull AGM 70 Ah

(Am citit pe forumul amatorilor de offroad despre baterii banner care si-au revenit din tot felul de abuzuri, trolieri, descarcari complete, etc, si nu erau AGM)

Si cum masina are perioade in care sta si o saptamana,dupa care de multe ori urmeaza un drum tot prin oras, si cat o mai am nu mai vreau stresul bateriei, am zis ca fac odata un efort si stau linistit.

 

Bateria veche arata asa , daca cineva poate sa isi dea seama de data fabricatiei, as fi foarte curios :)

 

 

post-114559-0-16802500-1447112895_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut .....cu faza de intalnire ori faza lunga pornita cu motorul la relanti luminozitatea scade , iar daca o turez un pic puterea farurilor creste ...nu am xenoane nu atermarket totul oem, bateria este de aproximativ doi ani ,varta black

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si intrebi ceva? sau doar ne povestesti? 

este un comportament normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb daca este normal?....deoarece am avut cateva masini si acum este prima data cand observ...ma gandeam sa nu fie sfarsitul alternatorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este normal sa faca asa. La nici o alta masina inafara de dacie nu creste intensitatea farurilor cand accelerezi si crede-ma ca am fumat multe masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de masina.... de consumatori, etc - de cat de bine incarca alternatorul, cat de ok este bateria....s.a.m.d.

 

ioane, verifica incarcarea alternatorului, pe bornele lui si pe baterie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 14.4 la alternator 14.3 la baterie cu motor pornit si 12 cu motor oprit...asta dimineara inainte de pornire iar dupa ce am tinut o cateva minute pornite a urcat la 12.6

Modificat de ioanidis84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,scuzati ma dar am cautat sa aflu cat curent mananca din baterie electromotorul care are 2 Kw ,pentru ca in 20 Km fac cam 4 porniri si bateriea cam scartie.Vreau sa stiu daca in cei 20 de km bateriea revine la amperii de la prima pornire.Multumesc.

Buna seara,la masina din semnatura am urmatoarele dotari; alarma pe senalizare plus oglinzi si senzor,car CD cu ecran de 7" tip vw (dar nu original),camera retro marsa.Am masurat consumatorii cu cu alarma pusa si mia iesit intre 0,57 si 0,54 A iar fara alarma inchisa numai la cheie 0,54 si 0,47 A,cand armez alarma timp de o secunda am 13 A dupa care intre 0,57 si 0,54A ,cand iau alarma si cand semnalizeaza sau deschid usa timp de 10 secunde este intre 4,00 si 1,00 A dupa care revine la 0,57 si 0,54 A iar cand functioneaza CD la un sonor normal am un consum de 1,63A.Bateria inainte de pornire 12,55V iar cu motorul pornit la relanti fara consumatori accesi 14,10V.Vreau sa va cer o parere despre consumul de A si nu sunt sigur daca am folosit multimetru bine pentru masurarea amperilor,pentru volti sunt sigur ca am pus aparatul cum trebuie.Multumesc si vas fii recunoscator pentru niste comentarii.PS am o baterie Bosch S3 70Ah de circa 8 luni nu fac multi km acum ci in jur de 20 km cu circa 4 - 5 porniri,iar daca masina stationeaza 3 zile nu mai porneste.

Incerc sa pun o poza cu multimetru insa nu stiu cum sa atasez o poza din desktop pe acest test.

post-128107-0-57703400-1448812045_thumb.

post-128107-0-57703400-1448812045_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vacanta pentru toti ! Oricum dupa oprire ai consumul mare de aceea ti se descarca bateria, ai un consumator permanent, vezi alarma.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul ca am consum pe ea, la fiecare oprire cu deschidere de usa sunt 4 becuri de semnalizare plus ledurile de pe oglinda care semnalizeaza cateva secunde si apoi cu circa 4 porniri in doar 20 de km , cred ca si bateriea nu reuseste sa se incarce, plus mersul cu faza scurta aprinsa , casetofonul , clima, deci daca sta ne pornita 2 zile ma pot astepta sigur la surprize.

Adevarul ca am consum pe ea, la fiecare oprire cu deschidere de usa sunt 4 becuri de semnalizare plus ledurile de pe oglinda care semnalizeaza cateva secunde si apoi cu circa 4 porniri in doar 20 de km , cred ca si bateriea nu reuseste sa se incarce, plus mersul cu faza scurta aprinsa , casetofonul , clima, deci daca sta ne pornita 2 zile ma pot astepta sigur la surprize.

Si am gasit tot pe net, ca la vaguri ar fi normal pana in 0,40 A pierderile cu motorul oprit si masina incuoata. Iar cica la logan ar fi pana in 0,70 A ?????? Eu oricum mam acomodat am luat un incarcator pentru baterie automat cu ecran unde vad si cati volti are bateriea si cat imi incarca si alternatoril, Important este sa am o priza electrica prin apropiere,iar partea grava am sa o consider atunci cand dupa 3-4 ore nu o sa mai vrea sa porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!