mmneg

Cat incarca alternatorul?

391 posts in this topic

-acum 3-4 ani am cumparat baterie la masina. nu am stiut ce capacitate are cea de pe masina asa ca am luat dupa dimensiuni. surpriza a fost ca eu am luat de 75 Ah 680 A (EN) (asta potrivindu-se la dimensiuni) si pe masina era de 45 sau 55 Ah, cred ca era 45 totusi.

-azi am luat alta baterie pe principiul "mai mare - mai tare", aceleasi dimensiuni dar 80 Ah 720 A (EN) pe principiul ca imi va folosi la muzica din masina pana imi voi permite o baterie deep cycle.

acum intrebarile de baza:

-alternatorul incarca aceasta baterie sau este subdimensionat? in 3 ani de zile nu a dat vreun semn ca nu i-ar conveni cu baterie mai mare.

-exista riscuri?

-ce inseamna 720 A (EN)?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Principiul tau e foarte bun...nu are nimic daca e mai mare bateria...in special la diesel este bine sa fie mai mare deoarece iarna te ajuta la pornire.

In general la benzinare se pun baterii de 45A si 55A iar la diesel de la 65A in sus.

"-ce inseamna 720 A (EN)?"-cred ca este puterea masurata in amperi pe perioada scurta- adica la pornire, iar la diesel e bine sa fie cat mai mare valoarea asta. La tine nu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am aflat ca alternatorul de golf duce minim 90 Ah

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai intii 750 A e curentul maxim pe care il poate asigura bateria incarcata, un fel de curent de scurtcircuit. Pentru restul de intrebari :

Bateriile auto sunt baterii cu plumb care se incarca in tensiune constanta. Pentru incarcare corecta la o baterie de 12 V tensiunea in instalatie si implicit pe bornele bateriei trebuie sa fie de 14,4 V. Curentul necesar pentru incarcare depinde de starea de incarcare mai puternic si destul de putin de capacitatea ei. Cu motorul in stare de functionare alternatorul asigura energia electrica pentru toti consumatorii si curentul de incarcare a bateriei. Cu o baterie in bune conditiuni curentul de incarcare a bateriei reprezinta o mica parte din ce poate furniza alternatorul. Raspunsul la intrebarea ta este ca punind o baterie de 80Ah in locul a 55 Ah suprasolicitarile nu vor fi distructive la incarcare, vei avea mai mult curent de pornire dar e mai grea si ocupa loc mai mult.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifica ce stie alternatorul tau sa faca; degeaba e bateria de mare capacitate daca alternatorul e slab, pt ca nu va incarca bateria la capacitatea ei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am interesat la un coleg forumist priceput :vaidecapulmeu: si a spus ca duce pana la 90 fara probleme. chiar si 110. dar aia e de 4x4 deja. cu cat mai grea cu atat mai bine, se lasa mai mult fata :blink: (are aceeasi greutate ca precedentele)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e sa nu iti bati capul deloc deloc cu asa ceva si anume ca nu face fata sa o incarce!

Tu trebuie sa pui la loc ce CONSUMI!! Sunt baterii mai moderne care chiar daca au o capaciteate mica/medie sunt capabile sa furnizeze un amperaj foarte mare la pornire, pt scurt timp. Ia-ti din aia daca poti, cat vrei tu de mare ca amperaj!! Ideea e urmatoarea, alternatoru acopera TOT ce se consuma atunci cand merge motorul si numarul de consumatori este mediu, ca sa zic asa. Daca sa zicem ca bateria ta nu apuca sa se incarce azi complet, se incarca maine. Imagineaza ti ca ai avea un rezervor de curent mai mare sau unul mai mic. Consumul e LA FEL nu depinde de rezervor. Doar ca unul se umple mai greu altul mai repede, dar ipotetic cand merge motorul iti intra curentul incet incet inapoi in el. Ideea e urmatoarea, daca pui o baterie mare, iei si mai putin din ea cand pornesti, deci tot trebuie sa incarci mai putin. Asa ca apuci. Rezerva de amperi e mai mare. Atata tot. Dezavantaj, e ceva mai grea...

Edited by I_am_Stealth
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensiunea de incarcare trebuie sa fie intre 13,8 si 14,2 V.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternatorul trebuie sa aiba puterea sa acopere consumul maxim al masini + incarcarea bateriei.

Sa zicem ca ai un alternator de 55 Amperi si o baterie de 180 amperi.

Se va incarca oare bateria respectiva la capacitate ? Da, se va incarca.

Toti consumatorii de pe masina consuma in total 60 amperi, un alternator de 55 poate face fata ? Nu, pt ca este mai mic, si atunci se va suplini consumul de curant din baterie.

De ce am dat exemplu cu alternatorul de 55 amperi ? pt ca in general tractoarele vechi au alternatoare de Dacie, pornesc greu, si din cauza asta trebuie sa aiba baterie mare, sa aiba curant de rupere mare + curent de dat la cheie mult timp.

Ce consum poate sa tina un alternator de 90 amperi ?

90 x12 v = 1080 watti

Daca punem o statie de 500 W + faruri, faza scurta ( in care intra poziti - 30 W, becuri fata - 110 W ), stergatoare + dezaburire + CD-ul dat si el drumul la 4 x 20 W, si la ce om mai da drumul pe timp de ploaie, s-ar putea ca alternatorul sa nu faca fata consumului.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de acord cu ce ti-a spus Reed. Din ce ai scris mai sus indica o cadere de tensiune, ceea ce duce direct catre alternator. Verifica-l si la rece si la cald.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, carbunii din alternatoru sau releul de tensiune, am patit si eu asa ceva. Verifica te rog bateria sa nu fie Bosch Silver. Daca e arunc-o la gunoi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am mers prin oras cu masina ( vw golf 4 , 1.6 benzina , an fabricatie 1999 .) si dintr`o data mi-a aparut in bord bateria cu rosu si mi s-a blocat usor volanu... am oprit subwooferu si apoi s-a stins bateria din bord.. si m-am intors acasa.... E de la baterie sau altceva? O fi de la alternator... Am numai probleme ....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este SIGUR de la alternator. Vezi IN primul rind cureaua de accesorii pt ca acea intepenire a volanului se datoreaza unei scaderi/opriri din functionare a pompei de servo, dar mai ales vezi ce e cu alternatorul (electric si mecanic).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum nu mi s-a intamplat... ieri ploua fulgera... eram in oras si asa dintr`o data ... nu s-a intepenit volanu detot si nu mi sa oprit motoru.. acum cand m-am dus jos sa o pornesc .. porneste la cheie.. am mers cu ea si merge normal... deci alternatoru este...?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil o fi patinat cureaua de accesorii, mai da si tu cu ceva spray de curatat cureaua.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm, carbunii din alternatoru sau releul de tensiune, am patit si eu asa ceva. Verifica te rog bateria sa nu fie Bosch Silver. Daca e arunc-o la gunoi.

Metere, zi si mie unde nu esti de acord cu inginerii de la bosch, ca si eu am schimbat de un an bateria cu una din asta si inca nu vad nici un fel de problema.Trebuie sa ma astept la ceva rau?Ceva de genul ca dupa 5 ani sa nu mai fie buna? :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare de baraj am si eu nu de alta dar nu vreau pentru o chestie minora sa deschid un alt topic si este legat tot de baterie : Daca schimb bateria trebuie sa stiu vreun cod ceva chestii de astea? sau o schimb pur si simplu si gata fara alte chestii? Multam :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa-ti ceara casetofonul codul. Ai casetofon original pe masina?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
O intrebare de baraj am si eu nu de alta dar nu vreau pentru o chestie minora sa deschid un alt topic si este legat tot de baterie : Daca schimb bateria trebuie sa stiu vreun cod ceva chestii de astea? sau o schimb pur si simplu si gata fara alte chestii? Multam :Driver:

Dupa ce schimbi bateria, daca ai casetofonul original, acesta o sa-ti ceara codul de securitate. E trecut pe o coperta din cartea de service.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu intotdeauna, tin sa te contrazic. In cazul in care ai casetofon original, si nu ai codul in carte, te poti duce la orice dealer, si pe baza seriei de sasiu si a unui cod din spatele casetofonului, iti pot da codul SAFE.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze baiati, am uitata sa mentionez ca nu am cas original pe masina. Deci pot sa schimb linistit bateria fara alte complicatii sau surprize.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda :Driver: nu ar trebui sa ai surprize.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reactualizez un topic, poate ma ajutati.

Iarna trecuta am ramas fara baterie, Varta, fiind in garantie baietii mi-au schimbat-o insa iarna aceasta am ramas din nou fara baterie. Greu de crezut ca am nimerit 2 baterii defecte, asa ca am fost la service. Mi-au masurat incarcarea si au ajuns la concluzia ca e prea mare, 14.4 in ralanti si 14.6 turat, motiv pentru care acumulatorul "fierbe" si in decurs de 1 an se duce. Va intreb daca e posibil asa ceva?

Din ce am citit pe forum urmeaza sa verific dca am ceva consumatori permanenti care sa termine bateria peste noapte cand e foarte frig.

Mentionez ca inainte motorul pornea mai greu din cauza unui senzor acum schimbat (tinut pe electromotor cam 2-3 secunde), e posibil ca lucrul asta sa termine bateria in decursul unui an? mecanicul a spus ca nu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se poate intimpla daca tensiunea de incarcare e mai mare decit maxima admisa. Din ce spui se pare ca tensiunea este usor peste aceasta valoare maximala(eu stiu ca trebuie sa fie de 14,2 si 14,5).

De fapt bateria nu fierbe din motive de tensiune ci de curent de lucru.

Exclus ca actionarea 2-3 secunde a electromotorului sa distruga bateria.

Ce n-ai spus:

- baietii n-au verificat circuitul de incarcare inainte de a da garantia ?

- daca s-a aprins sau nu warning lamp alternator din bord.

Ca sa elimini ipoteza supratensiunii ar trebui sa schimbi regulatorul de tensiune si sa verifici si circuitul de semnalizare aferent din bord (daca acel warning lamp nu s-a aprins - si atunci vezi daca lucreaza sau e mort complet si el).

Edited by Viorel C
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.