Jump to content


Photo

Problema electromotor


  • Please log in to reply
100 replies to this topic

#41 uglyjamal

uglyjamal
  • Ora┼č:Lehliu Gar─â
  • Maşina:ARO
  • Model:10
  • Motorizarea:1,9

Posted 25.01.2009 @ 13:47

Bucşa NU se dă jos cu dăltiţa. Carcasa aia, din aluminiu cred, a capacului demarorului poate avea de suferit din prea mult exces de zel. Sunt metode mai soft, cum ar fi o tubulară de 25 sau 27 parcă, scrie ţn postul la care am făcut trimitere. Pentru introducerea celei noi, cel mai indicat este să folosiţi un dorn (nu am găsit altă exprimare) de formă cilindrică, al cărui diametru exterior să fie mai mare decat al bucşei. Asta ca să evitaţi stresul cauzat de folosirea aceleiaşi chei tubulare, utilizate la scoaterea celei uzate. Va intra elegant de tot, garantez. Iar pentru demontare nu e neapărat nevoie de elevator, e suficient ca ţn faţa maşinii să fie o uşoară pantă. Am băgat maşina cu spatele ţn garaj (am acolo, ţntr-adevăr, un pic de rampă), am oprit-o cu roţile faţă chiar pe marginea rampei, şi am asigurat-o cu frana de mană plus ţn viteza, plus saboţi. Aşa am avut acces lejer la şuruburile alea lungi care fixează demarorul. Dacă aveţi scut metalic la motor, lucrurile se complică. Pe un forum din US, unde tratau printe altele, exact problema asta, cu cÔrÔitul la pornire, au ridicat motorul un pic cu macara, ca să ajungă la demaror. Şi asta doar ca să-l demonteze şi să ungă dar bucşa aia, fără să o schimbe. Este un pic cam mult. Legat de codul bucşei, cel mai bine este să-l comandaţi după seria demarorului, Bosch face n-şpe mii de ansambluri. Deşi, din experienţa mea, (a nu se generaliza), codul bucşei, ăla care apare ţn poza din linkul spre aria tehnică, se potriveşte la cel puţin 2 tipuri de demaroare Bosch. Şi uitaţi-vă şi la cărbuni cu ocaţia asta, să nu repetaţi operaţiunea peste 1-2 luni.

#42 paul_ral

paul_ral

    Membru Senior

  • Ora┼č:Slobozia
  • Maşina:volkswagen
  • Model:Vento
  • Motorizarea:1,8i ABS 90cp

Posted 25.01.2009 @ 14:05

Eu vorbeam de bucsa care vine in cutie, nu de cea de pe electromotor. Poate s-a inteles gresit. Cu siguranta, trebuie verificat si cea de la electromotor.

#43 b-66-six

b-66-six
  • Ora┼č:Bucure┼čti
  • Maşina:VW
  • Model:golf 3&5 variant
  • Motorizarea:1.9D / 1.9TDI

Posted 25.01.2009 @ 15:02

Bucşa NU se dă jos cu dăltiţa. Carcasa aia, din aluminiu cred, a capacului demarorului poate avea de suferit din prea mult exces de zel. Sunt metode mai soft, cum ar fi o tubulară de 25 sau 27 parcă, scrie ţn postul la care am făcut trimitere.


postul la care ai facut referire e despre un electromotor de golf4. la g3 nu este acel capac. bucsa de la bendix la g3 este pe un capac de plastic in care stau cele 3 roti dintate de la reductor.

ps. Paul am inteles despre ce bucsa e vorba.

#44 HarapAlb

HarapAlb
  • Ora┼č:Bucure┼čti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf II
  • Motorizarea:1.6

Posted 07.02.2009 @ 15:39

Buna ziua!
Pentru ca se discuta aici depre demontarea/repararea electomotorului, profit de ocazie sa va solicit ajutorul pentru o problema cu un electromotor Bosch la un VW Golf II:
Trebuie sa schimb bucsele (rotorul freaca de stator in capatul dinspre bendix - stiti foarte bine ce se intampla in cazul asta), asa ca am luat un set de bucse noi, am desfacut electromotorul, l-am curatat, am schimbat bucsa din capacul periilor.
Prima intrebare: de ce sunt 3 bucse in set si unde se monteaza cea mai mica dintre ele (diametrul interior aprox. 8mm).
A doua intrebare, si, de fapt, cea principala: [size="3"]cum scot bucsa cealalta, care este fixata in corpul ansamblului de ambreiaj???
Eu vad ca singura posibilitate foosirea unui dispozitiv extractor, dar nu am asa ceva. Exista si o alta posibilitate?
Va multumesc si astept sugestiile voastre

#45 b-66-six

b-66-six
  • Ora┼č:Bucure┼čti
  • Maşina:VW
  • Model:golf 3&5 variant
  • Motorizarea:1.9D / 1.9TDI

Posted 08.02.2009 @ 09:18

referitor la bucsa de la cutie vezi postul #39 al lui paul.
a 3-a bucsa nu stiu de unde e.
Eu am cerut setul de bucse la magazin si mi-au dat 2. una in capacul dinspre carbuni iar cealalta la cutie.

#46 f@ne_tm

f@ne_tm
  • Ora┼č:Timi┼čoara
  • Maşina:VW Golf III
  • Model:Bon Jovi variant
  • Motorizarea:AFT 1.6 101CP

Posted 08.02.2009 @ 21:56

si la mine a aparut o problema la electromotor, din cand in cand se invarte in gol cand vreau sa pornesc, prima data mi-a facut acum 2 zile, dar azi m-a disperat, de fiecare data cand am pornit-o a trebuit sa-i dau 2-3 chei pana sa prinda electromotorul. Am inteles ca problema ar fi bendix-ul, si week-end-ul urmator vreau sa o remediez si eu, m-ar interesa daca trebuie neaparat bendix nou si un pret la el......motorul e cel din semnatura.

Mersi!

#47 ByZ

ByZ
  • Ora┼č:Roman
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan 4motion
  • Motorizarea:1.9 TDI 116 cai

Posted 28.10.2009 @ 13:15

Salut.Am o problema cu electromotorul,s-a dus o piesa de plastic din el si am incercat sa o comand dar imi trebuie codul electromotorului.Problema e ca pe el nu este scris absolut nimic.Ma poate ajuta cineva cu un cod electromotor de 1.8 ABS.Va multumesc.

#48 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Ora┼č:Altul (nu ├«n list─â)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 28.10.2009 @ 14:02

Trebuie sa fie stantat in el pe undeva. Nu se poate altfel. E irelevant ce cod motor ai. Pe acelasi tip de motor e posibil sa fi montat 10 tipuri de electromotoare.
Nu se vede nimic nici daca il cureti la perfectiune de mizerie?

#49 ByZ

ByZ
  • Ora┼č:Roman
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan 4motion
  • Motorizarea:1.9 TDI 116 cai

Posted 28.10.2009 @ 14:10

L-au curatat baietii de la service si s-au uitat bine si nimic .Are vopsea sarita si e posibil sa nu se mai vada din cauza asta.

#50 ByZ

ByZ
  • Ora┼č:Roman
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan 4motion
  • Motorizarea:1.9 TDI 116 cai

Posted 30.10.2009 @ 16:59

Am rezolvat pana la urma.Problema era capacul la reductor.Pret 14 ron piesa,30 ron manopera.

#51 Norbi GT

Norbi GT
  • Ora┼č:Baia Mare
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 3GT
  • Motorizarea:1.8 90 CP

Posted 09.11.2009 @ 16:05

Cine ma poate ajuta cu un desen sau ceva figura sa dau jos electromotorul??
sau o explicatie buna??

Edited by Norbi GT, 09.11.2009 @ 16:05.


#52 vali_devill

vali_devill
  • Ora┼č:Bucure┼čti
  • Maşina:B 63 AOS / VWGOLF
  • Model:MK3GT & MK5GT
  • Motorizarea:9OHP&17OHP

Posted 09.11.2009 @ 16:19

pai bagi un cric sub masina si ridici un pic motorul.electromotorul are rol de suport.desfaci,dar vezi ca suruburile sunt foarte lungi.te descurci sa il repari singur?daca nu,da-mi un pm si te trimit eu undeva.inca se mai gaseste ieftin si bun.brgds.

sorry,acum am vazut de unde esti!

#53 Norbi GT

Norbi GT
  • Ora┼č:Baia Mare
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 3GT
  • Motorizarea:1.8 90 CP

Posted 09.11.2009 @ 16:20

nu trebuie reparat...mi sa rupt doar urechea de la electromotor care vine prins de acel suport de motor si vreau doar sa il dau jos, sa il sudez inapoi.
am nevoie doar de niste instructiuni clare ce suruburi trebuie desfacuti si de unde....

Edited by v@sy, 09.11.2009 @ 17:55.


#54 road runner

road runner
  • Ora┼č:Bucure┼čti
  • Maşina:vw
  • Model:golf III gti
  • Motorizarea:2.0 116 CP

Posted 07.01.2010 @ 01:31

Salut.Acum 2 zile s-a rupt suportul de la motor,cel din fata de care este prins si electomotorul,acesta slabindu-se si cand plecam de pe loc se auzea un carait puternic in zona motorului.Fiind n trafic , nu am avut ce sa ii fac ,am constatat si am mai mers cu el asa pana acasa( 30 km).Am schimbat suportul,si acum cand pornesc motorul se audeun vajait pentru 1-2 secunde ca si cum ar ramane blocat bendixul,mi-e frica sa o mai si pornesc.Ce poate sa se fii intamplat si cum pot sa remediez asta? Va multumesc!

#55 b-66-six

b-66-six
  • Ora┼č:Bucure┼čti
  • Maşina:VW
  • Model:golf 3&5 variant
  • Motorizarea:1.9D / 1.9TDI

Posted 07.01.2010 @ 09:34

poate sa fie bendixul - pana la urma nu o sa mai invarta motorul.
Daca dai electromotorul jos sa te uiti si la bucsa din cutie in care intra axul.

#56 f@ne_tm

f@ne_tm
  • Ora┼č:Timi┼čoara
  • Maşina:VW Golf III
  • Model:Bon Jovi variant
  • Motorizarea:AFT 1.6 101CP

Posted 07.01.2010 @ 12:01

road runner, din cate am inteles eu din discutiile de aici, acel vajait de dupa pornirea motorului s-ar datora bucsei din capacul cutiei de vieze. Din cate stiu eu, bendixul caraie, si doar in timpul in care dai la automat.

In ultima zi a lui 2009 am remediat si eu (din nou) temporar problema mea cu electromotorul. Cand dadeam la automat se auzea cum se invarte electromotorul dar nu actiona motorul... Am demontat electomotorul, crezand ca e bobina de vina, ca nu impinge bendix-ul... surpriza, pe direct bobina cupleaza, am pus totul la loc si am mai incercat odata, tot in gol mergea, am dat jos din nou... de vreo 5 ori am montat-demontat totul pana sa descopar problema. Bendix-ul arata impecabil, doar ca, clichetii aia ce actioneaza pinionul acela dintat de la bendix nu lucrau, cand era in sarcina se invartea in gol. Am bagat spray de curatat in el pana m-am plictisit, si tot mai ieseau ceva particule parca ar fi avut rugina in interior, l-am asamblat, l-am pus sus si... spre surprinderea mea a luat-o la sfert => saptamana viitoare imi iau bendix nou, sa-l am data viitoare cand mai face figuri.

Scuze pentru "roman" dar mai pe scurt nu am stiut sa explic.
BAFTA ALL!!!

#57 Roby85

Roby85
  • Ora┼č:Craiova
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Vento
  • Motorizarea:1.8 90 CP

Posted 10.01.2010 @ 07:59

Aceeasi problema o am si eu, ieri cand sa plec de la servici cand sa pornesc si eu masina surpriza mare, se auzea un clantanit-tacanit de genu "tac, tac". Am facut niste verificari rapide si am ajuns la concluzia ca e electromotorul mai precis carbunii. Precizez ca de cand am masina de aproape 2 ani nu mi-a facut electromotorul nici o figura, pornea masina la sfert de cheie.

Acum incepe adevarata problema care consta in demontarea electromotorului si de aceea am nevie de niste sfaturi.

1. La demontarea electromotorului trebuie neaparat sa bag cricul sub baie sau numai la montarea lui pe masina trebuie folosit ?

2. Cum sta mai exact treaba cu bucsele, am inteles tot de la voi ca sunt 2, una la cutie si alta la electromotor. Mai pot fi salvate aceste bucse la demontarea electromotorului daca sunt in stare buna. Se gasesc aceste bucse sa se cumpere separat ?

3. Carbunii din electromotor se schimba greu ? trebuie desfacut tot electromotorul ca cel de dacie sau se schimba mai usor (eventual sfaturi mai precise, chiar si poze), carbunii se gasesc separat pentru a fi cumparati, se potrivesc si alte modele de carbuni ?


Solicit ajutor cat mai repede posibil deoarece nu am cu ce ajunge la servici :wub:

Edited by Roby85, 10.01.2010 @ 08:05.


#58 paul_ral

paul_ral

    Membru Senior

  • Ora┼č:Slobozia
  • Maşina:volkswagen
  • Model:Vento
  • Motorizarea:1,8i ABS 90cp

Posted 10.01.2010 @ 11:44

1. La demontarea electromotorului trebuie neaparat sa bag cricul sub baie sau numai la montarea lui pe masina trebuie folosit ? A demontare trebuie bagat un cric sub cutie/motor, intr-o pozitie cat mai buna. In momentul cand dai jos electromotorul se desface practic legatura dintre motor si suportul sau din fata. Acesta ramane prins de cadrul aflat sub radiator, in timp ce prinderile de la motor vor ramane in aer. Daca nu pui cricul si nu-l fixezi bine, va fi mai greu sa prinzi electromotorul

2. Cum sta mai exact treaba cu bucsele, am inteles tot de la voi ca sunt 2, una la cutie si alta la electromotor. Mai pot fi salvate aceste bucse la demontarea electromotorului daca sunt in stare buna. Se gasesc aceste bucse sa se cumpere separat ?
Daca nu ai probleme la pornire (exceptand carbunii) nu e cazul sa schimbi bucsele. Cea din cutie e cam greu de scos pe pozitie, insa daca se poate schimb-o. Bucsele se gasesc separat

3. Carbunii din electromotor se schimba greu ? trebuie desfacut tot electromotorul ca cel de dacie sau se schimba mai usor (eventual sfaturi mai precise, chiar si poze), carbunii se gasesc separat pentru a fi cumparati, se potrivesc si alte modele de carbuni ?
Nu este mare filozofie, desfaci partea din spate (dinspre carbuni). Ti-am pus si o poza. Carbunii se gasesc si ei, nu costa mult. Am desfacut demult la un golf 1, nu mai stiu exact daca se lipesc sau nu.

Attached Files


Edited by paul_ral, 10.01.2010 @ 11:46.


#59 b-66-six

b-66-six
  • Ora┼č:Bucure┼čti
  • Maşina:VW
  • Model:golf 3&5 variant
  • Motorizarea:1.9D / 1.9TDI

Posted 10.01.2010 @ 16:13

Carbunii se lipesc, dar sa ai grija sa nu urce cositorul prea mult pe tresa de cupru. E bine ca sa tii tresa de cupru atunci cand o lipesti cu un cleste cat mai aproape de lipitura.

#60 Roby85

Roby85
  • Ora┼č:Craiova
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Vento
  • Motorizarea:1.8 90 CP

Posted 15.01.2010 @ 18:39

gata baieti am rezolvat-o, mii de multumiri, electromotorul are 4 carbuni, am gasit la magazin exact carbuni bosch pentru electromotor si acum merge impecabil. Mai greu a fost cu prinderea electromotorului desi am bagat crick sub baie :ceuameni:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users