Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

Vad ca EGR-ul vietii imi face si mie bucurii (cred ca este trendy).

Povestea este asa: acum vreo luna jumatate a inceput masina sa se manifeste cam asa:

- nu se accelera decat foarte greu pana pe la 2200 ture;

- cand se hotara o facea cu niste suturi urate, un nor de fum si zgomot pe la motor;

- consum crescut cu vreo 2% in localitate;

- peste 2200 ture mergea bine;

- pedala frana cam tare si deci ineficienta (asta am realizat dupa ce i-am invinetit ochii).

Am schimbat valva EGR si furtunurile (mai putin cel de la electrovalva de la clapeta pt ca nu a vrut sa iasa, insa am verificat si am vazut ca tine vacuum-ul), a mers o zi incantator si a doua zi a inceput sa-si dea iar in petec, nu asa de rau (mai putin faza cu frana), dar oricum deranjant.

Pentru intelegere la SDI-ul meu sistemul EGR arata ca in desenul de mai jos

functionareralantiegr.jpg

Practic asta este si pozitia elementelor de la pornire pana la vreo 2800 ture cand ECU taie tensiunea de la valva N239 (clapeta se deschide la maximum) si de la valva N18 (EGR se inchide si nu mai circula gaze de evacuare spre admisie)

Ca sa pot merge cu masina am anulat EGR ca in figura de mai jos, adica am scos mufa de la valva N239 ca sa ramana clapeta deschisa si am pus o rezistenta de 40ohmi/6W sa pacalesc ECU si sa nu stocheze eroare si am pus un surub pe furtunul de la valva N18 ca sa nu mai actioneze EGR.

egranulat.jpg

Deci am inlocuit valva degeaba pt ca de vina era furtunul (am verificat valva tragand aer din furtun si daca am vazut ca nu tine am crezut ca are membrana sparta) si furtunurile

dsc07712h.jpg

Si acum observatii:

- la ralanti merge cum scrie la carte adica: clapeta sta inchisa, EGR este deschis, daca scot furtunul de vacuum si-l pun la loc se poate vedea cum lucreaza;

- in mers pana pe la 2000 ture merge in suturi cu ceva fum si amplificarea zgomotului de motor;

- daca scot mufa si pun rezistenta (fara sa anulez si furtunul de vacuum) merge cum trebuie (mai are mici tresariri dar aproape imperceptibile)

- daca anulez si furtunul cu surub merge de rupe asfaltul dar aici are doua dezavantaje care m-au determinat sa pastrez forma originala: zgomot cam mare al motorului si la oprire valva N18 scoate un sunet ca un ragait.

Oare sa fie de vina N18? Sa mai piarda vacuum pe undeva? Sa fie catalizatorul infundat si sa traga prea multe gaze de evacuare prin EGR?

Daca are cineva vreo idee i-as fi recunoscator pt ca mi-a scos peri albi :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv: ai descris exact chestiile pe care avea si SDI-ul meu, si m-a albit pana i-am dat de cap. (ca sa pot merge cu ea, scoteam mufa de la N239 -da' io nu am mai pus rezistenta ca sa fentez ECU). Am ajuns sa decapsez Valve for Intake Manifold Flap, presupuneam ca se rupsese cumva vreun dinte pe acolo pe la rotitele alea dintate de plastic, nu avea nimic bineinteles, am sters bine contactele alea circulare si am montat-o la loc.... Era ultimul loc in care am cautat, N18 ai intuit bine. Se acumulase ceva mizerie, chiar in partea de supapa propriuzisa, am desfacut, curatat, si acum, de doi ani apropape, nu mai face fitze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult pentru indicatii si scuze ca nu am citit cu atentie tot topicul.

Mi-a promis cineva ca imi imprumuta o valva noua sa vad daca este de acolo si o sa incerc sa il curat daca se dovedeste vinovat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

salutare dragi colegi...ce parere aveti?membrana sparta?in czul asta nu se mai poate face nimic din pacate nu?post-14266-0-45632600-1324390234_thumb.j

post-14266-0-84098100-1324390259_thumb.j

inainte curgea doar pe la tija care actioneaza clapeta...adica pe aici

post-14266-0-92611900-1324390325_thumb.j

dar vad ca acum s-a cam ingrosat gluma...si vad ca re niste gaurele...pe acolo curge?

are rost sa o dau jos sa m uit la ea?

sarbatori fericite

inca nu am schimbat-o dar lucrez la asta...mai am de primit niste oferte de pret si luna asta o schimb...

intrebarea ce ma framanta...poate fi vinovat EGR-ul si de fumul excesiv ?

daca o calc mai agresiv...vad asa un ditamai noru in spate...aproape ca nici nu mai vezi farurile celor din spate

dispare o data cu schimbarea lui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum se poate vedea in poza si asta poate fi o cauza pt fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

merci frumos de info...din ce program este?

o sa le iau pe toate pe rand:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...din ce program este?

Autodata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

am incercat sa iti dau PM dar nu merge...

este un soft on-line sau trebuie cumparat de undeva?

merci si scuzati OT:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAuta dupa autodata 3.38

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

am rezolvat...merci...mi l-a trimis colegul @lupo_bv caruia ii multumesc...merge:D

si mi-am luat si EGR :D doar ca nu am avut timp sa il montez

post-14266-0-85479400-1333477410_thumb.j post-14266-0-73991800-1333477433_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna ziua, domnilor! Am si eu nevoie de putin ajutor. M-am apucat astazi sa curat EGR-ul, dar nu am putut sa dau jos clapeta de Shut-off. Am desfacut cele doua suruburi de sus( le-am marcat in poza ) dar nu se desprinde. Mai este vreun surub de desfacut?

post-16597-0-88275700-1335798079_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAi e unul identic pe partea din spate-jos a tubulaturii, ele sunt asezate cam la 120 grade intre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca e cam in dreptul mufei care vine pe clapeta, ca am incercat sa o scot dar e intepenita acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Gata am rezolvat-o icon_e_biggrin.gif

Am curatat valva N18 si galeria de admisie.

N18 l-am curatat dupa tutorialul de aici

http://www.ridejudge...swagen-golf-gls

Acum nu stiu care a fost cauza exacta pt ca le-am facut pe amandoua deodata. Am parcurs vreo 1000 km si vad ca merge in contiunare asa cum trebuie.

Inclin sa cred ca si din cauza admisiei destul de obturate (cam un sfert din suprafata orificiilor era astupata cu funingine) mergea cum mergea.

dsc08334d.jpg

dsc08336o.jpg

Ma rog nu am desfacut toata admisia pt ca nu eram pregatit pt asa ceva, dar am curatat trompetele alea cu diluant, iar orificiile din admisie le-am curatat cu o spatula metalica

dsc08343m.jpg

dupa care am aspirat mizeria care cazuse pe la supape.

Rezultatul

dsc08340x.jpg

dsc08341g.jpg

ca sa iasa mai bine trebuia data jos admisia si arsa sau sablata, dar....alta data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un passat 1.9 tdi avb. Azi am observat o chestie ciudata. Stateam cu motorul pornit si aerul ON si auzeam un pocnit de sub capota. Ridic repede capota si cand colo....supapa egr cupla si decupla de vreo zece ori intr-o serie cu o frecventa de 2 ori pe secunda. Am zis serie pentru ca se oprea dupa vreo 10 ori si pe urma iar incepea. Ce poate sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai vazut tu ca era cea de la EGR ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am ascultat cu urechea . Exact in zona lui se aude cum trage vacuum si se aude clapeta cum se inchide si se deschide succesiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beyond Invisible

Am si eu o problema cu EGR-ul "minune" si nu pot sa-i dau de capat :(......poate ati mai intalnit probleme de genul si imi puteti da un sfat.

Dimineata cat motorul este rece masina merge foarte bine, dupa ce s-a incalzit motorul la 90g din cand in cand EGR-ul o ia razna si ramane blocat pe inchis. Ei, in acest moment masina trage f.prost, scoate si ceva fum negru la turatii < 2200-2300, dupa 2300 rpm te baga in scaun. Initial am crezut ca-si face regenerarea DPF-ul, dar intr-o zi avand laptopul la mine am tras pe dreapta si am aruncat un ochi in VCDS. Iar valorile erau destul de ciudate in unele grupuri:

Grup 1 - IQ era la ~ 8mg/str, in mod normal sta la 5,8-6,2 mg/str

Grup 3 - EGR Spec ~ 300mg si EGR Actual ~ 450mg, in conditii normale de functionare (relanti) ambele valori sunt undeva la 250mg

EGR Duty Cicle - 100 (deci inchis), si valoarea nu se modifica chiar daca calcam acceleratia

Grup 11 - Boost Spec ~ 1100 mbar si Boost Actual ~ 1300 mbar, in conditii normale de functionare (relanti) ambele valori sunt ~ 1100 mbar

In ECU nu era inregistrata nici o eroare.

Buuuuuun, initial am verificat mufa si cablurile de la EGR, care pareau a fi intregi, apoi am dat jos EGR-ul si l-am curatat chiar daca nu era mare mizerie in el (fusese curatat acu vreo 3 luni). Vreo 2 saptamani a mers masina perfect fara macar un "sughit" dupa care s-a repetat aceeasi faza vreo 2 zile la rand :(. Ca sa nu dau bani aiurea pe un EGR nou, am luat unul de la dezmembrari (functional), l-am mai curatat un pic si l-am montat pe masina. Cam o saptamana a mers f.bine si azi mi-a facut iar figura :( . Am pus VCDS-ul pe masina si iar am acele valori crescute in grupurile respective. Dupa ce a stat vreo 2 ore in parcare si s-a mai racit un pic, i-am dat o cheie si .........surpriza, toate valorile au revenit la normal. M-am uitat si la valorile DPF: charge coef - 11% si ultima regenerare a fost acu 340km , deci nu cred ca are vreo legatura cu regenerarea.

Aveti vreo idee de ce ramane blocat pe inchis??? Sau care ar putea fi cauza simptomelor de mai sus??

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu a mai patit nimeni sa i-o ia razna egr-ul ? Cand e motorul cald se aude cupland si decupland ca nebunul. O sa fac un filmulet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa il surprind cu capota ridicata si i-am scos repede furtunasul de vacuum si nu a mai facut. Deci ?! Sa fie electrovalva ce comanda egr? Sa fie problema de la softul motorului? Eu am motor AVB si VAG-COM-ul il recunoaste ca AJM. Asa am cumparat masina, nu eu i-am facut modificarile. Pe tester apare o singura eroare:relay for cooling fuel pump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la soft nu e. Nu ai o valva de schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc cu una de AXR, dar chestia e ca nu face mereu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las-o pe masina o vreme.

Grohaitul e un simptom clasic al EGR-ului obosit. Dar poate la tine e doar electrovalva.

In orice caz, defectul se reduce doar la sistemul EGR / N18.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu grohaie, sau cel putin nu aud eu. Eu am auzit acel sunt al cuplarii si decuplarii egr doar cand era foarte cald afara.Daca era N18 nu dadea eroare la tester?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e necesar.

Doar daca e intrerupta bobina iti da eroare.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!