Fanatic

Polo 6N/6N2 - Probleme Ambreiaj

115 posts in this topic

Masina mea are vreo 98.000 km si din ce am citit pe net cam la "varsta" asta incepe sa cedeze ambreiajul. Ca urmare acum vreo 5.000 km am schimbat disc, rulment. Acum 3 sapt am schimbat si cablu.

NU ("N" si "U") am schimbat placa de presiune. Economie la bani.

Acum o sapt si ceva au aparut problemele (asa incet incetisor ~ mai intai nu intra 1 dupa care restul problemelor). Intra foarte greu intr-a 1-a (si unoeri a 2-a si a 3-a) si caraie cand schimb din 1 in 2 sau din 2 in 3. De asemenea ies din discutie franele de motor (ma refer la una mai moderata) ca intra greu din sa zicem 4 in 3 sau 3 in 2.

Am inceput sa ma documentez si problemele ar putea sa fie

1. Debraiere incompleta

2. Sa aiba ceva cutia (desi eu incerc sa exclud posibilitatea asta ca doar nu se strica peste noapte)

3. Sa fie un reglaj aiurea la timonerie

4. Placa de presiune (eu inclin sa cred ca ea este vinovata).

1. Am incercat sa-mi dau seama daca este vorba de problema aceasta strangand cablul un pic mai mult. Nici dupa ce l-am strans nu s-a rezolvat. Am ridicat masina pe cric sa vad daca din intamplare masina nu debraiaza k lumea. Roata nu se invartea nici cu ambreiajul apasat, nici neapasat (asta cu ea scoasa din viteza). Roata se invartea cu ea bagata intr-a 1-a si se oprea cand apasam ambreiajul. Deci am cam eliminat problema cablului.

2. Chiar nu cred sa aiba ceva cutia.

3. Cineva si-a exprimat opinia ca ar putea sa fie ceva de la timonerie. Si anume sa nu fie reglata k lumea si ca urmare batu nu intra cum trebuie pe catari. Din ce am auzit asta poa sa fie valabil doar pt primele 2 viteze ca acolo exista opritor.

4. Placa de presiune. De ce o banuiesc eu ? Pt ca din ce am citit cam acum este varsta cand tre sa dea ortu popii. Este singura piesa din ambreiaj care nu am schimbat-o.

Inafara de asta eu am o chestie mai ciudata la ambreiaj. Presunpunand cursa pedalei de ambreiaj ca fiind 100% : 30% este cursa libera cand incepi sa ridici pedala, 50-60% este perioada de cuplat/decuplat, si vreo 10-20% e jocul liber de sus. Am condus si alte masini (cineva mi-a zis ca nu e bine sa compar) si cursa de cuplat/decuplat era de vreo 2 ori si ceva mai mica. Alta chestie : nu tot timpul imi face problema cu intrat greu in 1 (o data din 3) si nu caraie tot timpul (daca schimb la 3000 rpm nu mai caraie si intra frumos in trepte).

Daca are cineva vreo idee sau ma poate ajuta cu un sfat.

Joi o duc la service si poate pana atunci mai imi fac totusi niste idei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba placa si zic eu ca n-o sa mai ai probl. Sustin si eu treaba cursei, si la mine e de vreo 20% si avem acelasi sistem de ambreiaj. Si eu am schimbat de curand tot kit-u de ambreiaj, am luat LUK-9.000.000 lei, dar la a mea toate sunt mai scumpe, fiind 16v. O placa pt a ta Sachs sau Valeo nu trebuie sa sara de 3.000.000 lei.

Bafta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresit :(

Am gasit Sachs intr-un loc cu 4 mil si in altul cu 4,8 mil. Si nu vorbesc de magazine scumpe.

Eu nu ma plang de jocul liber de la capat de cursa, ci de faptul ca este prea lunga cursa de braiere/debraiere.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, de cursa aia vorbeam si eu, e mult mai mica decat la tine si asta ma face sa cred ca placa de ppresiune e vinovata. In legatura cu pretul, daca Sachs s-au scumpit asa si nu iti da mana sa iei, incearca Valeo, sunt f bune!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu fac economie ! Mai bine dau un ban in plus si stiu ca am luat ceva de calitate.

Un prieten mi-a zis ca mai bine iau ceva facut in Spania (Valeo) decat ceva turcesc.

Oricum si eu am avut un soc pt ca stiam ca o placa de pres e 2,5 mil. Sa vezi ce surpriza am avut cand mi-a zis ala 4,8 mil :(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa sunt si eu, tocmai ce mi-am facut motoru, am bagat numai piese de piese in el, m-a dus la peste 1000$, da numai cele mai bune firme din Germania. Si daca zici ca nu te calicesti la bani, ia LUK, sunt cei mai buni la ambreiaje

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma problema era placa de presiune. Parca mi-am luat masina noua :) . Sunt super multumit !

BTW : am gasit placa mai ieftin (adica a fost cu 3 mil), dar a compensat manopera :) :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma bucur ca ai rezolvat-o, si btw de faptul ca parca ti-ai luat masina noua, eu aveam crapat furtunu de la servo frana, avea un por amarat, prin care tragea si motoru aer fals, si nu mergea nici frana cum trebuie si dupa ce l-am schimbat, la fel, parca tragea de 2 ori mai tare si frana era frana. Asta imi place la astea nemtesti, se simte orice mica treaba pe care o faci la ea, se schimba masina!

Bafta!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se da un Polo din 2000, diesel, motorul de 1.4 PD. De ceva vreme se intampina rezistenta la schimbarea treptelor din superioara in inferioara. Cateodata vrea cateodata nu. Presupunere: s-a mers cu placutele de frana pana la uzura maxima si lichidul de frana (din care se alimenteaza si pompa ambreiajului hidraulic) a scazut dramatic. S-au schimbat placutele de frana, nivelul lichidului a revenit insa problema cu schimbarea din sup in inf nu a disparut.

Ce idei/solutii imi dati ? POate cineva a patit ceva similar ?

Multumesc de raspunsurile voastre prompte !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salve!

Cati kilometrii are masina si cam cat ai mers cu placutele sub limita. De obicei la acest gen de schimbare se impune motorului o trece la o turatie mai mare deci cuplu mai mare. Ceea ce inseamna ca s-ar putea sa ai un inceput de nevoie de ambreiaj. Face mai des cand masina este calda sau nu are legatura cu cati kilometrii ai mers?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceeasi problema la o masina care vreau sa o cumpar, din treapta a IVa in a IIIa nu intra mereu. credeti ca poate fi ceva grav? poate fi o chestie de protectie in functie de turatia motorului?

astept raspuns urgent

am uitat sa precizez:

polo 6n2 an 2000 3 usi 1.4 tdi pd 75cp 147.000 km

Edited by neamih
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este nicio protectie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce ar trebui urmarit/verificat ?

am mers cam 100km si nu am reusit inca sa determin turatia la care suporta retrogradarea din tr IV in tr III

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,si io am aceeasi problema cu,cutia de viteza,da numa dimineata cind ie rece motorul.dupa 10 min de mers mere ca unsa.la mine intra din 1-2 si din 2-3 greu .io zic ca din cauza ambreiajului asta hidraulic.cred ca o sa incerc o aerisire a ambreiajului.is rele cutiile astea de vw.da io n-am pretentii ca a mea are 210000,da timoneria mere ca si noua ,fara nici un joc!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

detin un vw polo basis, 6n2, capacitate cil.999, benzina din sept. 2001 an fabricatie.

L-am achizitionat in 2006 iunie, fusese adus in tara din germania in luna febr. acelasi an cu 78200 km la bord cu suma de 5700 euro.

De la inceput pedala de ambreiaj a fost foarte tare.Dupa multe pareri ale unora si altora s-a descoperit dupa ce a fost desfacut ca defectiunea provenea de la ghidajul rulmentului de presiune care era uzat.Cu aceasta ocazie am inlocuit si tot kit-ul(disc, rulment,placa de presiune)desi nu era foarte uzat.

In momentul de fata nu sint foarte multumit de ce a iesit, pentru ca pedala de ambreiaj tot destul de tare a ramas in comparatie cu alte masini.P.S.Cu ceva timp inainte inlocuisem si cablu de ambreiaj care se rupsese.

Astept pareri si sfaturi,va rog!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Buna ziua,

detin un vw polo basis, 6n2, capacitate cil.999, benzina din sept. 2001 an fabricatie.

L-am achizitionat in 2006 iunie, fusese adus in tara din germania in luna febr. acelasi an cu 78200 km la bord cu suma de 5700 euro.

De la inceput pedala de ambreiaj a fost foarte tare.Dupa multe pareri ale unora si altora s-a descoperit dupa ce a fost desfacut ca defectiunea provenea de la ghidajul rulmentului de presiune care era uzat.Cu aceasta ocazie am inlocuit si tot kit-ul(disc, rulment,placa de presiune)desi nu era foarte uzat.

In momentul de fata nu sint foarte multumit de ce a iesit, pentru ca pedala de ambreiaj tot destul de tare a ramas in comparatie cu alte masini.P.S.Cu ceva timp inainte inlocuisem si cablu de ambreiaj care se rupsese.

Astept pareri si sfaturi,va rog!

Banuiesc (,) ca (,) cablul de ambreiaj si kitul au fost piese de origine! Poti verifica suruburile de la pedala sa nu fie stranse excesiv! De asemenea ar trebui sa verifici daca (,) cablul de ambreiaj in compartimentul motor nu are un traseu aiurea si daca este bine prins pe cutie! Incearca sa vezi cum merge pe un alt Polo 6n2 cu aceeasi motorizare. Tin minte ca am vrut sa cumpar un 6n1 cu motor de 1.0 si ambreiajul mergea mult mai greu decat la alte masini!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa nu spun prostii: tin minte ca la Dacia se gripa axul furcii de comanda din carcasa ambreiajului ceea ce ducea la o antrenare greoaie. Dupa ce ai verificat tot ce a spus mpa poti incerca si aceasta varianta. mult succes!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica daca nu ai ulei mai gros in cutie,ca sa mai ia jocurile se practica dar ai probleme cand e frig.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Buna ziua,

detin un vw polo basis, 6n2, capacitate cil.999, benzina din sept. 2001 an fabricatie.

L-am achizitionat in 2006 iunie, fusese adus in tara din germania in luna febr. acelasi an cu 78200 km la bord cu suma de 5700 euro.

De la inceput pedala de ambreiaj a fost foarte tare.Dupa multe pareri ale unora si altora s-a descoperit dupa ce a fost desfacut ca defectiunea provenea de la ghidajul rulmentului de presiune care era uzat.Cu aceasta ocazie am inlocuit si tot kit-ul(disc, rulment,placa de presiune)desi nu era foarte uzat.

In momentul de fata nu sint foarte multumit de ce a iesit, pentru ca pedala de ambreiaj tot destul de tare a ramas in comparatie cu alte masini.P.S.Cu ceva timp inainte inlocuisem si cablu de ambreiaj care se rupsese.

Astept pareri si sfaturi,va rog!

Eu i-am desfacut clema de sub vasul de expansiune, si merge destul de bine! La mine agata cand apasam pe ambreiaj cam la jumatatea cursei!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polo 6N2 GTI ... acelasi lucru ... dar mie chiar imi place :rolleyes: :angry:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna

Am si eu o problema legata de cutia de viteze: ceva suna in el, posibil rulment, fiindca cand scot din viteza, sau apas ambreajul sunetul dispare. Am inteles ca reparatia poate fi foarte scumpa. Merita oare reparat sau mai bine sa cumpar o alta cutie? :offtopic:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ce zici mai mult ca sigur e rulmentul de presiune dar pana nu dai jos sa vezi ce-i acolo nu poti sti!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai oamenilor!

Topicul este "poluat".

Sa revenim la problema initiala: schimbarea greoaie dintr-o treapta sup in cea inferioara poate fi din cauza timoneriei(daca se manifesta numai la anumite trepte de viteze) sau lipsei uleiului cutiei de viteze sau functionarii mai demult fara ulei in cutie,fapt ce a uzat prematur anumite sincroane.

Ce recomand:verificarea nivelului uleiului c.v. sau schimbarea acestuia daca masina are multi km la bord...eventual un dura lube!!!!(nu fac reclama,dar l-am incercat pe pielea mea la tico si e f bun)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce as putea sa fac sa am si eu pedala moale ca la alte masini noi ??

De unde poate sa fie tare? daca nu apas pana la fund nu pot baga in 1a.

Si ca sa apesi la fund iti trebuie fortza.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambreiajul tau, daca nu gresesc, este pe cablu cu autoreglare. E posibil ca partea de reglare sa inceapa sa-ti faca probleme. Ai 2 alternative:

1. un nou cablu cu autoreglare

2. un cablu fara reglare, normal.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.