Jump to content

Remorcare masina cu tiptronic


vasicoman
 Share

Postare recomandată

Am un Audi A4 TDi cu CV tiptronic, la nevoie am ajutat un prieten cu Passat si l-am tractat. Ieri am citit in manualul de utilizare in limba romana al unei Octavii ca nu ai voie sa tractezi masini daca ai CV automata. Vreau sa stiu sigur daca e asa sa nu mai repet faza cu tractarea, daca risc sa stric cutia.(Si passatul e destul de greu.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Sper sa nu gresesc dar stiam ca ele n-ar trebui tractate , si nu invers . Astept parerile celor care stiu sigur cum stau lucrurile , poate ne lamurim amandoi . :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in certif de inmatriculare scrie ca poti tracta .. (neclar cit - la mine scrie 1300kg). Am mai citit si pe tdiClub... aia ishi cara mashinile dintr-un stat in altul...

parerile erau impartite.. dar in mare parte erau "ca se poate". Tehnic vorbind... ar trebui sa-ti creasca putin consumul... cutia sa schimbe la turatii mai mari decit esti obisnuit si... poate 1 pic mai violent.

Sincer.. ma cam feresc de tractari... da' daca e nevoie.... asta e.... :angry:

varianta inversa.... dupa cum scrie in manual .. nu ai voie s-o tractezi mai mult de 50km cu max 50km/h. Eu n-as tracta-o deloc. Daca motorul nu e pornit inauntrul cutiei nu se unge absolut nimic.... adica uleiul sta cuminte in baie si asteapta convertizorul sa porneasca si sa-l arunce prin cutie. ca piesele din cutie sunt facute sa reziste 50km fara ulei... n-am de unde sti... asa ca mia bine chem platforma.

parerea mea :lol:

Modificat de pacman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in afara de o uzura mai mare a ambreiajului, nu vad ce probleme ar putea aparea daca tractezi ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutiile automate au trepte inferioare in care se poate tracta sau cand urci o panta mai abrupta pui in 1 sau 2 nu o folosesti in D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ar insemna ca nu poti tracta nici o rulota...

eu cred ca era vorba despre sa fie tractata masina cu cutie automata. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

raspunsul corect e dat de gokey :Driver: dar si pacman are dreptate cu plimbatul masinilor de colo colo in state: am vazut si eu citeva masini agatate la stanga de cite un autobuz (normal, amenajat pt vacante) si nu aveau nici un dispozitiv special (ma gindesc si acum ca astea lucreaza ca o remorca, dar nu au nici un sistem care sa miste rotile fata la viraje)si nici nu mergeau cu 50 km/h.

Citisem pe undeva ca in cazul in care remorchezi a-la-long (rulota ori altceva) iar masina are transmisie automata, ar fi nevoie de ceva "transmission cooling" dupa cum zice francezul; daca nu e prevazuta constructiv, exista un kit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am O II cu DSG, iar la cartea tehnica scrie clar: Masina nu poate fi tractata, decat urcata pe platforma si.....etc.

In ceea ce priveste tractarea altei masini, se specifica greutatea maxima care poate fi tractata, astfel ca si o masina care are cutie automata poate sa tracteze o alta masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ar putea tracta, nu ar avea "carlig" de remorcare in spate si nici posibilitatea sa instalezi dispozitivul original de remorare (rulote, remorci, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit scris in talon "Masa remorcabila cu dispozitiv de franare - 1600 kg", deci e foarte clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar deaca motorul poate porni, dar cum e vremea de afara sunt ramas blocat in zapada. o pot baga in N si sa fiu scos din zapada? si daca trebuie cineva sa ma traga in spate? poate fi R folosit?

ma tot gandesc cu groaza la drumurile din RO inzapezite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu toata frica :) pe care o ai sint sigur ca la chestii punctuale nu au cum sa fie probleme. Parerea mea.

Daca nu ai cauciucuri de iarna degeaba dai cu R.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur? Daca nu ar patina, nu ar avea nevoie de tractare; chiar daca patineaza...ajuta la forta de tractare (cel mai bine...fara a folosi acceleratia ;) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sint sigur, normal ;) daca ramine cu o roata suspendata auf wiedersehen, cind patineaza forta de frecare nu prea mai e asa ca ce mai ajuta pe cine?!?!?

zi-mi de cite ori ai ramas impotmolit si mai vb dupa aceea ;)

PS aici e vb de tractarea unui auto cu CV automata, asa ca nu trebuie sa deviem de la subiect

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cauciucuri de iarna, dar mi s-a mai intamplat cu alta masina pe drumuri inguste si putin utilizate sa ocolesc un jmeker care merge pe mijlocul soselei si sa raman suspendat in nametii de zapada... :)

nu am de gand sa utilizez masina decat pe drumuri nationale si europene, dar e bine de stiut in caz ca am nevoie.... :)

merci mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sint sigur, normal :D daca ramine cu o roata suspendata auf wiedersehen, cind patineaza forta de frecare nu prea mai e asa ca ce mai ajuta pe cine?!?!?

zi-mi de cite ori ai ramas impotmolit si mai vb dupa aceea ;)

PS aici e vb de tractarea unui auto cu CV automata, asa ca nu trebuie sa deviem de la subiect

Nu am avut decat 14 ani masina cu cutie automata; in plus era si tractiune spate. ;) Trebuie cumva sa mentionez si faptul ca am circulat zilnic cu ea?

Sa-ti spun cum reuseam sa o misc daca se intampla sa "patineze"? Te prindeai de faza daca citeai mai atent dar, o sa repet: o pui in D (chiar daca o roata pare ca munceste in zadar) si o impingi/tractezi. Aceasta fiind varianta pt. 1 persoana. ;) Cand o sa reusesti de unul singur sa faci treaba asta cu o cutie manuala, sa-mi spui si mie. :D Ma rog...ar fi mult de povestit/discutat; ideea este ca te ajuta chiar si atunci cand "patineaza" o roata. :D

Si...ca sa nu deviem de la subiect, tu cat timp ai condus o "automata"?

LE: cine a vorbit de "roata SUSPENDATA" ?

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce e drept masini automate am condus ocazional. Eu stiu ca atunci cind o roata patineaza ailanta sta pe loc (asta daca nu are diferential autoblocant).

Cind m-am impotmolit de a necesitat tractare a fost cum zicea mai sus Bogdan, adica ramas cu burta pe zapada si rotile se invirteau in gol desi prietenii mei se urcasera pe aripi sa imbunatateasca aderenta.

Sa iti zic cum reuseam cu o cutie manuala? motorul oprit, cuplata viteza 1 si dat la cheie daca era bateria buna...daca nu dat la manivela :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este corect ceea ce spui : Eu stiu ca atunci cind o roata patineaza ailanta sta pe loc dar, asta nu inseamna ca nu are o contributie la "forta de tractare".

In plus, nu cred ca @Bogdan_wrc s-a referit la cazul "ramanerii suspendat"; altfel nu ar fi intrebat de posibilitatea folosirii "R"-ului (si de ce nu "D"; functie de sensul de deplasare :D )

Nu inteleg o chestie: ce aderenta sa imbunatatesti cand masina este cu "burta" pe zapada? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai noi vb aici din cauza lui Bogdan ca nu a zis cum vrea sa ramina blocat in zapada :D (dar cind a zis ca ocoleste jemkerii ori ramine cu burta pe zapada ori e in vre-un sant...parerea mea)

(vis-a-vis de condus masini automate sa stii ca am oaresce experienta: de la reno 12, talbot, cielo pina la Mercedes, A8 si Ford Explorer)

Saracii preteni incercau ca masina sa aiba contact mai bun cu zapada tasata...si uite ca asa cu sariturile lor pe aripi corelate cu jocul meu de glezne la pedale am scos masina la liman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poa' sa zica si Bogdan ceva? :lol:. ca nu vrea sa ramana blocat in zapada. :)

eu eram interesat 90% de cazul cand esti ramas inzapezit. adica tu trebuie sa fii tractat.

fie esti suspendat (unde sa inteleg ca poate fi folosit D sau R in functie de directe, dar ce se intampla atunci cand roata prinde aderenta brusc. se invarte in gol in D sau R, si la un mom dat prinde aderenta. una sau amandoua. cum reactioneaza cutia?), fie ca doar o roata patineaza si nu te poti deplasa. in al doilea caz, tot cu D sau R poti fi tractat pana atingi iar aderenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai... cand 2 oameni vorbesc, tu sa taci . :) :) :)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este simplu ca buna ziua de ce nu poti tracta o masina cu cutie automata pe distanta foarte mare:spre deosebire de cutiile manuale unde ungerea cutiei se face prin barbotare , cutiile automate isi fac ungerea prin doua pompe de ulei - una pe arborele de intrare cealalte pe arborele de iesire . Angrenajele din cutia automata au o precizie atat de mare incat se pot deteriora foarte repede daca cutia merge fara ulei . Deci daca motorul nu poate invarti arborele de intrare - care este legat prin hidroconvertizor de motor , care hiodroconvertizor foloseste si el presiune de ulei din cutie pentru blocarea diverselor elemente , iar daca lipseste aceasta presiune se incinge de poti praji oua pe el- nu exista presiune de ulei in cutie . Ceea ce face ca atat hidraulica de comanda cat si elementele aflate in angrenare sa se defecteze .Retineti , cutia automata clasica , isi face comenzile interne exclusiv prin presiune de ulei .

La cutia DSG este simplu :daca o tractezi , suprasoliciti cele doua ambreiaje si le strici prin patinare excesiva , Cutia DSG de asemenea foloseste presiune de ulei pentru a mentine cele doua ambreiaje cuplate fest . Daca presiunea de ulei lipseste , aceste ambreiaje se decupleaza si incep sa patineze .

Ideea este ca o cutie automata isi mentine elementele interne cuplate si le asigura functionarea cu ajutorul presiunii de ulei . Daca aceasta presiune lipseste , elementele alea se pot distruge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am un vis urat. desi am mare grija mereu, mi-e frica de cei care ridica masini. pt ca ridica e mult spus. le tarasca pana le urca pe platforma. a mea e lasata in P si cu frana de mana trasa. daca incerca sa o miste? nici nu vreau sa ma gandesc. mai bine le dau 2 x suma datorata dar sa o lase acolo :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cand lasi masina in P , carcasa unuia dintre angrenajele planetare se blocheaza cu un clichet de carcasa cutiei pentru a preveni miscare neintentionata a masinii inainte . Atentie :in P motorul poate fi accelerat , dar daca te pune cineva sa impingi masina , la o fortare mai puternica, cum ar fi prin tractare, exista riscul ruperii acelui mecanism clichet si ulterior a distrugerii cutiei automate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!