Jump to content

Faza lunga fara stingerea fazei scurte la Bora cu angel eyes


rudolf.s
 Share

Postare recomandată

Mi-am montat faruri cu angel eyes care au separat faza lunga H1 si separat faza scurta H1 xenon. Deoarece inainte aveam H4, in momentul in care aprind faza lunga, cea scurta se stinge. Pentru xenon asta nu e un lucru foarte bun, asa ca trebuie sa modific instalatia. Banuiesc ca trebuie inlocuit un releu. Stie cineva ce trebuie modificat? Cred ca pot pune instalatia de pe un Golf IV. La Golf ramane aprinsa faza scurta, nu? Atunci as putea pune instalatia de pe Golf dar ar trebui sa stiu ce sa caut.

Ceva sfaturi? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eventual pui un releu care sa ia curent de la lunga si sa dea in continuare la scurta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate face (vezi pe vwvortex e descris cum pentru bora). Intrebare: cand dai flashuri se sting xenoanele? La mine nu. Doar cand dau faza lunga. Si nu am avut deloc probleme cu xenoanele. Plus la drum noapte rar mai folosesc faza lunga. Xenonul mi se pare foarte multumitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand dau flash nu se stinge dar daca aprind faza lunga se stinge cea scurta. La Golf cum e? Vreau sa pun instalatia de pe un Golf, cel putin elementele care difera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in plus, ca functionare la golf 4: se sting proiectoarele de ceata in caz ca sunt aprinse dar doar la comutarea pe faza lunga. daca dai flash nu se sting nici proiectoarele

Modificat de mmneg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Stiti cumva care sunt piesele (releele) care difera de la Golf la Bora? Ma gandesc ca daca le iau de pe un Golf si le pun la mine e acelasi lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rudolf.s, nu cred ca releele sunt problema. Mai degraba modurile diferite in care este realizat circuitul. La H4, in bec sunt 2 filamente si cand aprinzi faza lunga se stinge filamentul de faza scurta. daca dai insa "flash" raman aprinse ambele. Si nu este un releu pt scurta, unul pt lunga si un al treilea pt flash-uri (sunt doar doua; unul de scurta, unul de lunga). Cred ca "secretul" sta in modul in care face maneta contact la volan cu lamelele de contact. Cand dai flash, tragi maneta si are contact pe ambele circuite (faza scurta + faza lunga) iar cand comuti din faza scurta in cea lunga, impingi maneta si se face contact doar pe faza lunga. Vezi daca nu poti sa faci o inginerie (punte) acolo sau pe circuit, mai degraba decat sa schimbi relee

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios daca aceasta inginerie scurteaza viatza alternatorului! E un consum marit care nu e prevazut din fabrica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( O astfel de intrebare (legata de consum si incarcarea alternatorului) mi-am pus-o si eu la un moment dat. problema se rezolva rapid cu ajutorul unui VAG-COM. Nu mai retin exact dar am gasit o valoare care indica voltajul si de asemenea alta care indica incarcarea alternatorului. La mine, in sarcina, cu toate alea aprinse si activate (faruri, incalzire scaune, luneta, proiectoare, DVD...etc), din care nu toate sunt din dotarea masinii, pe alternator era o incarcare de 66%. Deci cred ca nu este o problema sa pui pe o masina care are H4 (cu ambele faze pe acelasi bec), alte faruri cu fazele separate. Un calcul rapid pe un far ar fi asa.

Inainte, un bec H4 55/60W (faza scurta/lunga). Maxim putere, 60 W la faza lunga.

Dupa schimbarea farului, doua becuri H1 formate din 1 Xenon (35W) + 1 H1 normal (halogen). Mai mult de 55W nu cred ca are halogenul de H1. Maxim putere 35W + 55W = 90W la faza lunga (cand ar fi aprinse ambele)

Diferenta pe un far = 90W - 60W = 30W x 2 faruri = 60W. Chiar crede cineva ca 60W in plus va afecta viata unui alternator?

Aaa...inca ceva. Alternatoarele de pe masina nu sunt dimensionate la puterea data de toate optiunile instalate pe masina la momentul comenzii/vanzarii ci este dimensionat la toate optionalele care POT fi puse pe masina. Daca vei lua doua masini, una cu incalzire in scaune si una fara...vor avea acelasi alternator. Pe pariu. Nu se complica ei sa faca n-spe modele de alternatoare cu puteri diferite. Fac unul sau doua pentru diferente mari intre optionalele instalate pe care le monteaza pe toate masinile.

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e cum se realizeaza si dupa explicatia lui Rapier nu pare greu. Pe vwvortex au facut pe bora sa se aprinda si faza lunga si scurta in acelasi timp.(pe h4). Credeti-ma ca nu am inteles cum :rolleyes: . Dar au reusit si totul merge ok, probleme aparand la supraincalzire si se topesc mufele care intra in bec. Asta am citit pe forumuri in strainatate. Deci cand ai becuri separate nu cred sa apara probleme. De exemplu la farurile mele FK, daca pun pe faza lunga bec de 100W (pe scurta am xenon), pot sa imi iau adio de la mufe. Se topeste tot pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta pt ca becurile de 100W nu sunt facute pentru "street use" ci pentru situatii speciale si masini preparate astfel incat sa suport acest tip de becuri (nu numai consum de curent cat si materialele din care este facut farul, mufele, etc). Pe becurile "de firma" (OSRAM, Philips, etc) chiar este specificat a nu se folosi aceste becuri la masinile "de strada" ci numai la cele modificate corespunzator. Pe langa faptul ca sunt ilegale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de idei dar inca tot nu sunt lamurit. Sunt sigur ca Bora si Golf IV au nu doar acelasi alternator dar si majoritatea pieselor identice. Intrebarea mea ramane in continuare: care e diferenta? Ce trebuie sa schimb ca masina mea sa fie ca un Golf (la instalatia electrica)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am gasit si ca sa lamuresc si pe altii, postez schema:

ptfaruriborafazascurtalxs9.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar crede cineva ca 60W in plus va afecta viata unui alternator?

5 amperi este un curent marisor, nu e chiar de neglijat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Am gasit si ca sa lamuresc si pe altii, postez schema:

ptfaruriborafazascurtalxs9.jpg

Tx. man chiar aveam nevoie de asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum au mai spus si altii pe forumuri in strainatate nu rezista becul, soclul sau chiar mufa care uintra in bec la temparatura degajata de 2 filamente pe acelasi bec. grija mare la aceasta modificare!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modificarea se face la modelele la care s-au schimbat farurile cu modele care au becuri separate pe faza scurta si cea lunga. Sub nicio forma pt cele cu becuri H4!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am citi si eu si din cate am inteles daca vreau si eu sa schim farul trebuie sa fac si eu la fel?

actualul far este cu un singur bec adica faza scurta si cea lunga este pe un singur bec

iar farul pe care l vreau eu o sa fie separat

este ok ?

nu prea ma pricep

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mg_s - trebuie sa faci si tu chestia aia daca vrei sa ai doua becuri separate si sa ramana faza scurta aprinsa cand pornesti lunga, daca nu te pricepi iti recomand sa mergi la un electrician specializat in vag.

Eu am doua faruri xenon OEM si vreau sa le montez, stie cineva unde pot gasi mufele din instalatie?(conectorii ce se afla in poza)

post-10816-1194331806_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
Am gasit si ca sa lamuresc si pe altii, postez schema:

ptfaruriborafazascurtalxs9.jpg

vezi ca e o greseala, de la nr 4 trebuie sa plece firul la nr 7 nu e nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o greseala, de la pinul 4 pleaca pe original prin comutatorul de faza scurta/lunga, de la pinul 7 pleaca la sig 20 fara sa treaca prin comutatorul de lunga/scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul functioneaza exact cum e descris. Am facut modificarea atat eu cat si multi alti colegi. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Chiar daca este foarte vechi topicul, schema prezentata mai sus este tot ceea ce aveti nevoie. Mie mi-a fost de foarte mare ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Aveti idee, modificarea asta, este valabila si pt. Golf 3 ?

Am aceeasi problema, mi-am pus niste faruri angel-eyes FK si cand am faza scurta si vreau sa am si lunga, cea scurta se stinge. In schimb cand dau flash si din apasat maneta raman ambele aprinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!