Jump to content

probleme flanse?


golfix
 Share

Postare recomandată

Salutare, eu nu stiu daca am bara aia sau nu, dar stiu sigur ca flansele au fost praf. Guma (garnitura, cum ii ziceti voi) era mai subtire cu un deget decat la cea noua. Am cumparat 2 flanse febi, made in germany (37ron) cu tot cu rulmenti de presiune; manopera 40 ron total lucrare, noroc ca le-am schimbat la un prieten, altfel ma scapam de 80 ron, dublu, ca asa e la noi. Dupa ce am vazut cum se face treaba ... acuma mi se pare floare la ureche, am dat jos telescopul, cu arc, cu flansa si le-am desfacut afara (am folosit si o presa de arcuri), am lucrat linistiti si toate bune si frumoase. Azi am facut unghiul de fuga, mai trebuie sa o incalt cu alte cauciucuri si sa indrept si sa echilibrez jantele ... cu inca 200 ron, o fac boboc. Oricum, degeaba ziceti ca nush ce bara face nush ce, daca misti de roata si telescopul intra cu totul in oala, flansa e praf, daca ar fi buna nu ar avea spatiul ala, e o chestie de logica, guma aia in timp se preseaza acolo si pierde din grosimea ei, astfel se formeaza spatiul ala nedorit. La mine am desfacut rulmentul cu unghia, a fost praf, praf, praf. Hai ca incet, incet invat si eu putina meserie :P

Numai bine

alexmalex, daca e instabila la denivelari sunt mai multi factori care pot cauza efectul asta, de exemplu capeti de bara si in special suspensia (telescop, arc dus). Cel mai simplu e sa mergi la un service si sa fi hotarat, eu asa m-am dus si mi-au facut constatarea gratis (ori asa e politica firmei ori credeau ca tot la ei schimb si piesele :)) ), daca nu mai mult de 20 ron nu cred ca e o constatare. Eu m-am tepuit singur ca 2 ori, am auzit o bataie (in dreapta ziceam eu) si am crezut ca e capul de la planetara (batea doar cand demaram mai tare) si a fost un suport la toba rupt; a 2-a oara mi-am luat bucse la punte spate (auzeam o bataie sub masina si defapt era in fata) si au fost sigurantele/arcurile alea de la placutele de frana, nu impingeau nush c acolo si ala facea zgomot. Asa ca ai grija mai bine, nu te arunca si tu, cum zice un coleg pe forum, greselile copilaresti nu sunt facute de copii, si bine zice.

Numai bine, sper ca nu v-am plictisit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat 25 de ron pe constatare...

Dey si eu am o bataie cand demarez mai tare pe sub masina pe undeva pe la mijloc,zici ca la tine a fost de la tobe?

Scz de offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, un suport rupt, azi iar am auzit ceva, sper sa nu se fi rupt iar, scz de off...

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

untouchablle

am cumparat si eu flansele de curand pentru ca cele vechi au iesit in sus si parca daca iau viraj si vranez fuge intr-o parte. Trebuie sa dau telescopul jos ca sa le schimb ? :|

Din ce am citit se modifica unghiul de fuga. E adevarat ?

Sincer sa fiu nu vreau sa il mai fac. Deja l-am facut de 2 ori in nici 2 luni si m-a costat prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e, se modifica caderea rotilor odata cu schimbarea flanselor, si da, trebuie sa dai jos telescopul, comprimi arcul cu o presa si faci schimbul, dupa care le pui inapoi pe masina. Un exemplu ar fi asa:

daca rotile acum iti stau // --- \\

sau \\ --- //

dupa ce schimbi flansele vor sta asa || --- ||

sau daca acum iti stau || --- ||

caderea se poate modifica // --- \\ sau \\ --- //

Asta inseamna caderea rotilor, trebuie unghiul facut altfel mai mult ca sigur o sa-ti pape din cauciucuri, alti 60 lei aruncati, daca stau sa ma gandesc la 70 - 80 de lei gasesc o pereche de cauciucuri. Iti spun din experienta, nu am o saptamana de cand am facut toate astea. Se tine mai bine masina acum in toate, viraje, stabilitate, mai silentioasa (nu mai bate nimic). Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde gasesti cu 80lei o pereche de cauciucuri? in banii astia gasesti poate SH, care nu prezinta siguranta !..nu te sfatuiesc sa cumperi asa ceva.

Da, daca se demonteaza amortizorul(cu arc flansa si etc), cand incerci sa le montezi la loc, se modifica unghiul de cadere al rotilor, deoarece este aproape imposibil sa mai reusesti sa prinzi amortizorul de fuzeta in aceeasi pozitie cum era cand le-ai desfacut.

Ca sa iti dai seama despre ce e vorba, amortizorul se prinde cu 2 suruburi de fuzeta, din locul acela se regleaza unghiul de cadere al rotii respective, tocmai de aceea este recomandabil sa se faca unghiul dupa ce se schimba amortizorul, flansa sau etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca le-ai schimba intr-un service pe un elevator nu te-ai chinui sa desfaci sau sa comprinici nici un arc si nici directia nu mai e nevoie sa o faci si apropo mie dupa ce mi-au pus flansele inapoi pe langa ele mi-au taiat o bucata de camera de cauciuc si mi-au pus flansa in ea ca un manson si mi-au strans bine.Facut acum 1 sapt la masina revizie nici urma de joc la ele...din cauza drumurilor proaste de la noi si a materialului din care sunt facute flansele dupa catziva km se comprima flansele si apar mici jocuri.

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, stai sa-ti explice baiatu' cum e cu logica, din partea mea poti sa-ti cumperi cauciucuri cu 300 ron bucata, nu o sa auzi de la mine asa ceva. De exemplu X isi cumpara 4 cauciucuri noi, dupa 3000 km omu face un accident, masina e praf, el se hotaraste sa o duca la fier vechi, baietii de acolo mai salveaza ce pot, scaune, volanul, o roata/doua, cauciucuri (daca nu au fost atinse la accident)... Daca eu ma duc sa cumpar cauciucurile de la ei, vad ca sunt bune, cu ce ma deranjeaza ca sunt SH? Doar nu te astepti sa cumpar de-alea prin care ies sarmele si asa mai departe. Nu stiu altii cum sunt, dar eu nu is omu' care sare cu banu' ... e banu' meu, eu muncesc si eu tre sa stiu cum pot sa strang cureaua, sa imi canalizez cat mai bine fondurile. Poate credeti ca am exagerat, nu ma cred la ora de dirigentie, imi pare rau daca v-i se pare k exagerez. Destul cu OFF TOPIC-ul :screwy: imi cer scuze moderatorilor

Cat despre flanse, am precizat ca le-am schimbat la un prieten la garaj, fiecare cum poate, dupa ce am pus tot am facut unghiul de fuga si singura problema mai sunt 2 cauciucuri pe fata (alea care o sa le iau cu 80 ron perchea). Stiu ca am vazut asa cu camere de-alea, pe langa flanse, la o laguna. Daca asa le-am luat, nu m-am pus sa mai fac nici o improvizatie, ma rog sa tina asa cum le-am luat, incerc sa merg cat mai prudent si sa nu mai iau cratere facute peste noapte pe "asfalt". By the way, aveti grija acum cu ploile astea, nu se stie ce ascunde balta din fata...

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am achizitionat si eu 2 flanse+rulmenti,toata treaba 60 de lei,brandul nu il stiu deocamdata ca nu a ajuns comanda,am luat de la un prieten din Bucuresti. Astept sa cumpar si amortizoare si le schimb pe toate,sper sa se rezolve cu bocanelile de la roata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa vezi schimbarea automat, stiu cum e sa bata toate la fiecare imperfectiune din asfalt, sa nu zic la gropi...

Telescoapele sunt ok la mine, nu a trebuit sa le schimb, dar flansele (cele vechi) au fost cu mai bine de un deget mai subtiri/scurte, cum vrei sa le zici, decat cele noi (febi, cu tot cu rulment - 70 lei / 2 buc). Apropo, o sa le pui si cauciucuri pe langa, asa cum zice zipp?

Bafta si sa ne auzim cu bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca o sa le pun si cauciuc pe langa,arata destul de sanatoase si asa,sa speram ca rezolv troncaneala cu schimbul asta de flanse+amortizoare ca nu prea mai suport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masina mea se aude o scartaieala cand virez pe loc sau misc de volna la viteze mici, sau la gropi abordate cu viteza foarte mica, se aude din stanga fata, din zona telescopului...bucsele de bascule sunt noi

ce ziceti ar fi flansa obosita? cam ciudat ca acum un an am schimbat telescoapele si erau in perfecte conditie...

p.s. daca spal masina 2-3 zile nu se mai aude:)) oare intrat ceva mizerie??sau asa se manifesta cand se duce o flansa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tind sa cred ca da...si mie imi scartaie la viraj pe loc,nu mereu,in anumite zile,am observat ca daca e cald scartaie,daca nu nu...Sper sa ma insel si sa fie ok masina ta si daca nu sa rezolvi ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vis-a-vis de scartaieli, problema asta o am eu de la volan (am inteles ca e o bucsa in sistemul de prindere al volanului sau undeva mai jos, aproximativ aproape de pedale, unde intra tija volanului in compartimentul motor), in zile calduroase e jale daca nu am muzica pornita, mi-e si rusine cand is cu cineva in masina. A mai patit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin_ucc

Ai o problema cu flansele in momentul in care virez max,. stg sau drl, si simti o bataie in volan.

Pe loc binenteles ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare de foarte incepator,sper sa nu deranjeze... Flansele sunt cele care se vad odata cu ridicarea capotei,din capul oalei,sau se vad decat cu amortizoarele date jos? Ptr ca nu seamana ce am cumparat cu ce vad sub capota...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vad cand ridici capota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se vede cand ridici capota e doar "capacul" care vine in capul flansei, ala nu o sa-l schimbi, pui flansa noua si pui capacul care era si pana acum, dupa care strangi tot f. bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate DEY_tm.

Se vad partial cand ridici capota daca sunt ele ridicate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu , am scos capacul ala dar nu prea seamana ce am luat cu ce e acolo...drept urmare cred ca am primit o comanda gresita chiar daca am dat codul motorului,serie tot...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt 2 tipuri de flanse cu rulment pana la 1995 si de la 1995 in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat flanse cu rulment pana in 95...ca a mea e din 94,m-a intrebat amicul asta si oricum tineam eu sa precizez daca nu ma intreba el...a zis ca mi le schimba daca nu se potrivesc,macar atat...sper totusi sa fie ok sa nu mai pierd vremea aiurea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cele dupa 95 se potrivesc si la golf4 (sunt mai mici), cele sub 95, sunt modelul folosit si la golf2 (sunt mai mari). Nu cred ca e strict legat de codul motorului, cat tine mai mult de anul fabricatiei.

Bafta

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e fix invers,alea de pe masina (chiar daca e din '94) sunt mai mici decat cele care le-am cumparat care sunt pentru masini pana in 94...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sal toate ca toate dar la mine , se invart nu usor dar, se invart capacele alea de metal de deasupra flanselor asa trebuie?Iar la cea din partea stg am obs ca este iesita mai mult flansa :blink: sta mai sus ca in partea dr. Daca tot vb de flanse la mine,cand fac o zgaltaiala puternica din spate de sus in jos la rotile din spate se aude un zgomot cand apas pe ele. ;) Hai ca am spus cam multe :icon_cool: ok va sal si poat daca aveti o idee :salut: :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!