Sign in to follow this  
Followers 0
SeaDog

Cum se conduce un Touareg off-road?

108 posts in this topic

Hello in primul rand.

Desi masina mea e un Passat, din cand in cand mai conduc si un Touareg care e al cuiva apropiat mie. Probabil ca pare un topic cu sfaturi pentru incepatori, dar e prima masina cu veleitati off-road pe care o conduc. Asta vara insa am incercat sa intru pe un drum de tara, a doua zi dupa o ploaie, si am ramas blocat in noroi. Am tot incercat sa cuplez diferentialul, e drept ca nici nu am stiut prea multe ce sa ii fac, asa ca am apelat la ajutorul unui tractor. :) Ideea e ca saptamana viitoare trebuie sa ajung la munte intr-o zona cam accidentata si m-ar ajuta niste sfaturi despre modul de conducere, adica: cum se abordeaza o panta destul de accentuata, cum se abordeaza un drum forestier cu transee facute de tractoare, ce cuplez, ce decuplez.

Masina e un model V6, 3.6l de 280 hp, printre primele aparute in Romania, fara suspensie pneumatica :) .

Atunci cand am ramas blocat cred ca am facut mai multe greseli:

1. cauciucurile erau cele din fabricatie, presupun ca un profil de vara.

2. Neavand suspensie pneumatica cred ca am nimerit in niste transee facute de tractoare pe camp si acorperite de apa. Am ramas mai exact pe burta. Rotile se invarteau dar sapau si mai tare in namol.

3. Nu cunosteam mai deloc masina. Ca si acum de altfel.

Am citit cartea tehnica, dar nu inteleg exact cand si cum trebuie folosit acel buton rotativ pentru diferential.

Ma puteti ajuta cumva cu sfaturi, mai ales cei cu Toureg-uri? Sau cu link-uri.

Multumesc.

Edited by SeaDog
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte importante sunt anvelopele (asa cum ai anticipat - daca pui anvelope de noroi masina o sa fie ca pestele in apa in noroi in schimb pe drumurile nationale o sa tropaie de nu te vezi).

Daca ai in fata o zona grea (noroi-transee) cupleaza diferentialul inainte sa intrii acolo - nu te baga in zone in care anticipezi ca nu mai iesi. Un 4x4 are limitele lui (vezi cazul tau cu rotile suspendate). E greu sa porti o discutie teoretica pe tema. Cea mai buna solutie e sa mergi cu cineva cu experienta. Macar pina treci de ABC. Cind sunt 2 (doua masini) puterea creste. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa stai cuminte si sa nu te aventurezi chiar asa usor. Ca nu e deloc usor. In primul rind trebuie cauciucuri de iarna/noroi si subtiri . Si nu incaleci hopurile si nu mergi pe urmele de tractor. Niciodata. O fi ea masina cu veleitati de teren, insa asta nu inseamna ca chiar orice sofer se poate duce peste tot in off-road. Nu te supara, insa daca ai bani de astfel de distractii iti recomand un curs de condus off-road intii. S-ar putea sa fie diferenta mare intre acum si mai apoi :)

Si sincer vorbind, cea mai buna si fiabila masina de off-road tot oltcit-ul ramine :)

Poate vine Maxu si te lamureste el mai bine :)

Edited by kasius
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stati putin ca nu ma apuc sa merg de nebun sa testez masina. Si asta vara si acum merg la munte pe drum forestier pentru ca asa e cabana dispusa. Nu de placere, sau cel putin nu de placerea de a iesi de pe drum. Multumesc oricum pentru sfaturi. Cauciucurile va dati seama ca nu le voi schimba cu unele de noroi pt ca nu am asa ceva si oricum sunt foarte scumpe. Ma interesau mai mult cateva chestii teoretice si de un offroad de bun simt, adica nicidecum sa ma avant pe bolovani, prin noroi ci doar sa ma duca pana la cabana.

P.S. Inchipuiti-va ca imi trebuie pt drumul spre Hotel Pestera, dar drumul acela pe la sanatoriu, nu cel pe la Cota 1400 ca imi e mila de masina. Anul trecut cu un Megane nu am putut sa il urc, e un drum destul de greu dc ploua sau daca ninge. Ideea e acum dc ma pot descurca cu acest Touareg, ca drumul respectiv e destul de denivelat si de abrupt.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu asculti de ce au spus cei de mai sus, atunci antameaza un ifron sau tractor inainte. Tu vrei sa faci bici din altceva si de data asta nu se poate. Eu m-am intors la 180 grade pe iarba putin umeda cu cauciucuri de strada (o masina cu staif :lol: ). E la fel cum ii vezi la tv pe cei ce se avinta pe munte in papuci de plaja si sandale.

Chiar daca urci bine ca e uscat daca te prinde ploaia acolo ramii pina se face vara si cald.

Pe un drum peste un cimp, am avut ambitia sa termin un disc de ambreiaj la un papuc 4x4 pt ca ii fugise o roata in glie, exact la marginea drumului, asta din cauza unei scurte ploi de vara care a facut drumul de pamint un adevarat patinoar.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era un sondaj pe undeva... cica cam 80 % din posesorii de 4x4 raman blocati, fata de 15 % din cei cu masini 4x2..... De ce oare ???? Pt ca aia cu 4x2 stau in banca lor, si aia cu 4x4 se cred mai presus de orice legi ale fizicii. :rolleyes:

Mai era pe aici undeva o chestie misto - iarna, zapada, Passat 4 motion care patina si se strmba din toate incheieturile si bucsele - deh avea cauciucuri de vara; pe langa el a urcat linistit un cetroen cu cuciucuri de iarna.

Patit eu - ma duc cu quattro la terenu unui prieten, si trebuia sa merem pe un drum care daca nu ploua, nu pune nici cea mai mica problema; dar surpriza, plouase... si terenul era mocirlos, noroios, din ala de se lipeste pana ajungi sanie. Cauciucuri hydragrip..... dupa ce s-au umplut de noroi, eu voiam sa merg inainte, el numa dreapta si stanga.

Testele ce le-am vazut cu touregul au fost facute iarna cu cauciucuri all season, si s-a comportat f. bine.

Pe noroi in schimb e alta treaba. Ca sa-ti faci o idee unu cu un papuc 4x4 ti-ar fi dat clasa pe acolo: 1 la mana il doare-n spit de masina, si de obicei e de firma, 2 la mana greutate mica a masinii, si mai sunt. Stiu ca a fost un concurs 4x4 pe la brasov, anul trecut parca - si unu cu Papuc le-a dat-o in freza la toti care aveau masini de masini: G-klasse, land cruiser, etc. Dar traseul a fost de asa natura incat sa avantajeze papucu..... care a terminat busit si zgariat de numa numa, pe cand celelalte masini au terminat intregi.

Cursurile de off road driving iti vor prinde bine, si mie mi-ar prinde :P . Oricum ca sa iesi din situatia descrisa de tine trebuia ceva "nerv" si durere-n partile moi ale trupului referitoare la masina; adica bagi piciru in acceleratie si speri sa ajungi la capat :P . Mai gasesti pe softpedia forum - aventurile lui parpaneata, vezi cu a iesit si el din noroi, dar nu a fos suspendat pe burta; cand esti suspendat, esti gata de tras cu taful. Eu, de fapt un prieten, mi-a parcat masina la 2 m de drumu principal intr-o iarna, si 11 oameni nu am putut sa o clintim din loc.... pana nu am sapat si raschetat sub ea ca era suspendatape burta.

Ca o incheiere, poti avea ce masina vrei tu ca daca e sa ramai tot ramai; daca te uiti la concursuri off road, o sa vezi ca sunt cel putin 2 intr-o masina, iar unul se duce tot timpul si-l dirijeaza pe alalalt; basca au trolii, chingi, funii, etc. Cu alea is siguri ca ies de oriunde (sau aproape).

P.S. Diferential blocat inainte sa ajungi imobilizat, talpa grea, casco la zi, si cauciucuri adecvate.... altfel parcheaz-o unde poti si du-te pe jos.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, nu mai speriati omul, el vrea doar sa urce pana la Hotel Pestera, drum care nu prezinta un grad de dificultate mare mai ales pentru o masina cu tractiune integrala ... singurul sfat care ti-l pot da e sa abordezi drumul cu calm (batraneste) si sa eviti sa ajungi cu masina suspendata, poti incerca sa nu mergi pe urmele celor care au mai trecut pe acolo (unde ai dubii la drum) ci sa faci urme noi, dar locurile in care va trebui sa faci acest lucru sunt putine (atentie si rabdare). Eu am facut drumul si vara si iarna si nu am avut niciodata probleme. Distractie placuta la cabana!

Edited by FantomA
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
P.S. Inchipuiti-va ca imi trebuie pt drumul spre Hotel Pestera, dar drumul acela pe la sanatoriu, nu cel pe la Cota 1400 ca imi e mila de masina. Anul trecut cu un Megane nu am putut sa il urc, e un drum destul de greu dc ploua sau daca ninge. Ideea e acum dc ma pot descurca cu acest Touareg, ca drumul respectiv e destul de denivelat si de abrupt.

Zi omule asa - eu cand te-am auzit cu brazde de tractor am crezut ca iesi cu masina la semanat :)

Pt hotel pestera e suficient si o octavia 4x4 (sau cordoba din semnatura si multe alte masini FWD);E de preferat drumul pe la cabana cuibul cu dor daca sunt ploi si e mult noroi. Daca e uscat traseul prin moroieni.

Cred ca acolo e suficient de rece sa fi inghetat pamintul si sa nu ai probleme. Succes si asteptam poze... Am eu niste filmulete toamna cind era noroi pe acolo; Si apropo de Olcit - am in aceeasi zona si filmulet cu un olcit (iarna la deal :) ). Stiu drumul ala in toate ipostazele - mai putin cu touaregul. Daca mergi si la iarna sunt amator (mai stiu inca unul pe forum).

Eu am facut drumul si vara si iarna si nu am avut niciodata probleme. Distractie placuta la cabana!

Iarna si vara poate; primavara si toamna nu e chiar asa. Nu vreau sa te sperii dar eu am vazut zapada pe platou de 2 m. Si daca nu erai 8x8 sau cu senile nu mai ieseai de acolo. Poze nu am in format digital - doar pe hartie.

img3683js4.th.jpg

Edited by MOTANUL
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, FantomA, se pare ca doar tu ai inteles ce vreau sa fac, multumesc. Eu nu vreau decat sa ajung la o cabana aproape de Hotel Pestera. Ideea e ca atunci cand ploua, indiferenta ca e vara sau iarna e destul de greu de abordat drumul. Oricum daca vad siroaie nu ma bag, doar ca dc stau sa se usuce drumul chiar ma prinde vara. In plus, as fi preferat sa aud parerea cuiva cu un Touareg. Sa imi zica si mie cand sa las pe automat la diferential sau cand sa il blochez, daca raman blocat in vreo groapa de neam prost (care exista din plin pe drumul spre Pestera) si nu reusesc sa ies de acolo (ni s-a intamplat anul trecut in noiembrie cu un ARO de am impins 8 insi sa il miscam din noroi) pot sa cuplez ceva, sau tine doar de aderenta cauciucurilor, care sunt de vara? Stiu ca par intrebari stupide, eu insa am condus doar masini sedan, chiar daca au fost cu tractiune 4motion, 4matic sau quattro. Diferenta e insa imensa cand te urci in Touareg. E mai inalt, are altfel tractiunea, balansul, stabilitatea si iti da o senzatie falsa ca poti sa treci peste orice groapa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

E doar senzatia. Touaregul nu este un offroad veritabil. Diferentialul il cuplezi doar atunci cind ai nevoie (dar inainte sa intri intr-o zona cu noroi); nu este necesar tot drumul. Am mers cu alte masini 4x4 veritabile dar touareg nu am condus. nu ai spus pe ce traseu vrei sa urci - desi ti-am sugerat ceva...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pt hotel pestera e suficient si o octavia 4x4 (sau cordoba din semnatura si multe alte masini FWD.

Stiu drumul ala in toate ipostazele - mai putin cu touaregul. Daca mergi si la iarna sunt amator (mai stiu inca unul pe forum).

Da, da, m-am simtit vizat aici... :)

Ma bag cu placere la traseul asta !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

te bagi cu 4x4 cuplat in teren greu (si de obicei nu ai nevoie de viteze mari de deplasare)

automatul intra in functiune cind simte ca pierde aderenta (de obicei cind esti pe sosea si e "temperia" la lucru)

in rest conteaza indeminarea si abordarea traseului cu simt de raspundere (inainte de a merge pe un alt drum ca sa ocolesti sleaurile trebuie verificat- poate fi o groapa plina de frunze si iti ia volanul din mina )

sper ca touaregu tau sa aiba botoanele ca asta:

Pt titlul topicului raspunsul corect este: cu mare atentie sa nu zgirii vopseaua :D

Edited by DragosR
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa revin si eu mai mult on topic: mi se pare ca touaregul are standard numai diferential central blocabil, altele is optionale si banuiesc ca nu le-ai luat; il cuplezi ala care il ai, decuplezi esp si intri. In teren accidentat - noroi, zapada, etc - la vitezze mici, e recomandat sa decuplezi esp, deoarece mai mult te incurca - in speta va frana orice incercare de a "prinde balans" si alte manevre de acest gen.

In rest, la asa masina, casco neaparat la zi si mult noroc.

P.S. Cand mi-am luat audi, m-am dus si eu sa-mi testez quattro, si de la bunicii mei o iei peste dealuri si ajungi la Tihuta.... dar drumul ala era batut mai mult de Tafuri, si erau niste santuri de peste 20 cm... sa ma vezi tu pe mine cocotat pe urmele de tafuri, si cu rotile din dreapta pe margine unei rape, si fiind plouat, se lasa marginea rapei sub greutatea masini..... si ... dupa muuuuulta vreme, se aude vocea sotiei - uite fummmmm, unde e fum e focccc, unde e foc e oameniiiiiiiiii. Si am trecut :D . Mentionez ca drumul era de asa natura ca nu am putut intoarce unde a fost cea mai naspa portiune si am vrut sa ma intorc..... iar dupa aia nu merita sa ma mai intorc sa trec iar pe acolo.

L.E. aici aici o sa vezi un "mic" necesar cu ce iti trebuie ca sa trec cu bine de nisip, pt noroi mult mai adaugi...

Edited by maxu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow cate sfaturi. Multam tuturor pentru rabdare. Multe dintre ele chiar nu le stiam. Din poza ta, DragosR, eu nu am decat butonul din stanga. Cel central si cel din dreapta nu exista, probabil ca cele doua tin de suspensia pneumatica. Ca idee, nu am decat butonul din stanga.

Referitor la traseu: prin moroieni vreau sa merg, pe partea cealalta am fost o singura data copilot intr-o Octavia 4x4 combi si pot sa zic ca pe dedesubt era facuta zdrente. Am luat niste bolovani cat roata drept in scut si in toba intermediara. Deci daca nu reusesc sa urc pe la sanatoriu, prin moroieni mai bine nu mai urc deloc. Celalalt e clar traseu de facut cu masina pe care nu dai 2 bani sau cand esti inconstient.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi de ce spun toti ca experienta conteaza si nu poate fi transmisa teoretic - eu tot cu octavia 4x4 nu am atins in niciun loc pina pe platou (anul trecut) urcand pe varianta cuibul cu dor. La intoarcere am coborat prin moroieni si mi-am blestemat zilele. era noroi de jumatate de metru, balti, crengi prin noroiul ala care nu se vedeau etc. In 80% din cazuri e mai bun drumul prin moroieni - sanatoriu (mai ales ca de o perioada incoace tot repara la el).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte important, daca ramai inpotmolit undeva dezactiveaza ESP-ul inainte sa pleci de-acolo. Cu ESP-ul activat nu vei pleca in veci.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ESP trebuie scos cind iese de pe sosea :Driver:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna domnilor!...cam tricky cu off-road-ul asta nu?

Nu stiu daca sunt OT sau nu,topicul e despre tuareg dar este si despre offroad asa ca:

problema e ca la 90% din forumisti inclusiv mie cred ca ni s-ar rupe sufletu sa vedem o bijuterie de SUV ca si tuaregul cum isi ia pietre si noroi,cum isi zgarie vopseaua sau isi indoaie pragurile pe un traseu nasol!

In ceea ce priveste offroadul propriu zis e o adevarata placere sa te murdaresti,am fost cu un patrol gr si cu un cherokee(amandoua vechituri cu numerele expirate) si a fost ceva de vis:cabestane,improvizatii,am intrat in rau,a fost super sa vad cum functioneaza motorul diesel sub apa doar cu filtrul de aer afara!

Nu vreau sa ma lungesc..povestea mai lunga dar ideea e ca daca vrei offroad ar fi bine sa-ti alegi o masina mai pur sange nu un suv(e pacat de el)!

Daca banii nu sunt o problema atunci ai 2 variante: facu un curs cum a zis un alt forumist sau invetzi pe propria masina...o rupi si o platesti lol!

Pe mine ma bate gandu sa-mi cumpar un patrol 3.3td numa pt iarna si pt offroad dar...dupa ce o sa-mi rotunjesc veniturile cumva :)

bafta la totzi!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pe mine ma bate gandu sa-mi cumpar un patrol 3.3td numa pt iarna si pt offroad dar...dupa ce o sa-mi rotunjesc veniturile cumva :)

bafta la totzi!

incearca si un terrano...chiar si 1...o sa fii surprins de ce stie :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma bag si eu ca musca, stie Terrano dar nu se compara cu taticul tuturor PATROL... ma refer la cele de serie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu contest patrolul ca si eu il prefer...dar am versus intre el si landcruiser :) pt locul 1, locul 2 terrano2/terrano 1 si pe 3 xtrail sau touareg (masini de fete :) )

(pe astea am avut bafta sa le tavalesc pe oriunde ca asa era jobul)

land rover discovery, toyota 4runner sint sigur ca fac treaba buna

cherokee 1 sau terrano 1 sint iar perfecte si nici nu costa prea mult

omu' nostru zicea ca nu sta bine cu banu' ...si la nevoie pt fun iti iei si unu de-ala ca merge in zapada pina la bot.

LE: si cea mai tare care se preteaza la asa ceva e una la care nici cu gindul nu ginditi: LADA Niva :D

Edited by DragosR
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe lada nivea DA DA o masinutza care si-a dovedit utilitatea cu brio!

Am avut si asta in gand dar din pacate in ceea ce priveste look-ul saracutza e ratzuska cea urata :) Patrolul incaltzat cu niste cauciucuri si inaltzat putzin,un bullbar suparat,multe becuri pe plafon si cam atata...unde e groapa mai mare acolo si eu :))

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SeaDog : nu cred ca merita sa faci cu Touaregul ce face donsoara mai jos (pentru intrebari suplimentare ai datele ei de contact :)) ) :

http://www.siciliain4x4.it/Lucy.htm

daca nu, cred ca poti cauta zone cu noroi (santiere, tarlale, etc - zone plane sa fie si fara obstacole ) sa vezi cum lucreaza tractiunea 4x4

corrado, sportul asta costa mult...numai suspensia daca ai sti cit costa... :) (valabil si pt tine linkul de mai sus, asa ca sa te oftici :) )

Edited by DragosR
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai oameni buni, dar Touaregul chiar e SUV? Adica nu il poti compara cu un Infinity sau X5 sau ML. Totusi, in mod clar e un 4x4. Chiar daca e in straie de gala, nu ii puteti nega de nici un fel veleitatile offroad. Parerea mea e ca se bate de la egal la egal cu o TOyota LandCruiser. E drept ca eu nu am mai luat si suspensia prenumatica, dar sa stiti ca am vazut cum se descurca un Touareg echipat cu anvelope corespunzatoare si suspensie pneumatica si a fost o incantare. Intr-adevar te doare sufletul de masina, insa in mod sigur nu poti spune ca e un SUV.

Parerea mea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
@SeaDog : nu cred ca merita sa faci cu Touaregul ce face donsoara mai jos (pentru intrebari suplimentare ai datele ei de contact :lol: ) :

http://www.siciliain4x4.it/Lucy.htm

daca nu, cred ca poti cauta zone cu noroi (santiere, tarlale, etc - zone plane sa fie si fara obstacole ) sa vezi cum lucreaza tractiunea 4x4

corrado, sportul asta costa mult...numai suspensia daca ai sti cit costa... :D (valabil si pt tine linkul de mai sus, asa ca sa te oftici ;) )

hehehe aia e o suspensie profi !dupa descrierea mea de mai innainte(bulbar,beculetze pe plafon) trebuia sa-ti dai seama ca eu am in cap offroadul saracului :D ...pt mine un patrol 3,3td ar fi aur..nici nu ma gandesc la GR..nu stiu de ce dar parca as gusta si aerul curat de padure ,m-am cam saturat de tobe,muzica si eleroane:(..iar de competitzii nici nu poate fii vorba,asa cum ai spus ai nevoie de suspensie adevarata si mai sunt si alte chestii,aia nu isi dau doar cu masinile prin gropi,e mai complex decat pare...totusi aman asta pt mai tarziu,e totusi un sport mai pasnik,nu am vazut inca accidente nasoale mai ales la amatori...spre deosebire de cursele de speed (fie ca sunt cu masini sau cu motoare),si daca se mai lasa si cu cate un foc de tabara e chiar dragutz :blush:

Mai oameni buni, dar Touaregul chiar e SUV? Adica nu il poti compara cu un Infinity sau X5 sau ML. Totusi, in mod clar e un 4x4. Chiar daca e in straie de gala, nu ii puteti nega de nici un fel veleitatile offroad. Parerea mea e ca se bate de la egal la egal cu o TOyota LandCruiser. E drept ca eu nu am mai luat si suspensia prenumatica, dar sa stiti ca am vazut cum se descurca un Touareg echipat cu anvelope corespunzatoare si suspensie pneumatica si a fost o incantare. Intr-adevar te doare sufletul de masina, insa in mod sigur nu poti spune ca e un SUV.

Parerea mea.

Parerea me e urmatoarea(daca sunt prost la faza asta vreau sa ma luminez): tuareg,X5,ML,Chayenne sunt SUV-uri! ..si sunt ceva diferit de toyota landcruiser,nissan patrol,mitsubishi pajero etc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.