nyk

AXR - detalii , intretinere si exploatare

235 posts in this topic

salut, sunt noul posesorul al unui vw golf 4 fab.2004, cu motor 1.9 tdi AXR de 101cp, cumparat recent sh, evident si as vrea si eu daca se poate, mai multe informatii - pareri despre acest tip de motor. multumesc mult.

ps. am vazut aci, pe forum, informatii utile despre multe tipuri de motoare, dar despre AXR mai putine si de acea, daca nu supar pe cineva, am cerut aceste informatii.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

AXR are 100 CP si este un motor PD. Foloseste numai ulei cu specificatia vw 50501 sau 50601.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
AXR are 100 CP si este un motor PD. Foloseste numai ulei cu specificatia vw 50501 sau 50601.

multumesc mult de informatie, am schimbat tot ce se putea schimba la distributie+utilitatare,iar ca ulei am ales la recomandare, aral long l cu 0w30- specificatia 50601, si mi sa spus ca pot merge pana la 30.000 km!!. trebuie sa am incredere?? multumesc si astept alte informatii cu date tehnice despre tipul de motor AXR (performante, consumuri,etc) !!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa mergi linistit pe 0w-30 , insa nu 30.000 km in ro, pe la 15.000 km poti sa-l schimbi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca vrei sa fii mai catolic poti sa-l schimbi pe la 20 -25 mii, desi n-ai probleme nici daca mergi 30mii dat fiind ca este un ulei care merge pana la 50mii .

despre consum, o medie s-ar situa la 5.3l la suta cu talpa 140-150 afara si cam un litru de ulei la 10mii.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca un mic amanunt: este un motor Euro 4 :Driver:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asa cum a spus si vekau, iti mananca aprox 1L de ulei la 10mii km, sa nu te sperie asta. In oras mie imi consuma peste 8L/100km.

Edited by mack
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
In oras mie imi consuma peste 8L/100km.

depinde cum se circula. la sfarsit de saptamana poate fi si sub 7l/100.

un alt amanunt: la distributie nu exista intinzator, deci o cheltuiala mai putin.

nu stiu daca tine numai de axr, dar ce mai conteaza?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a distributie nu exista intinzator,hopa ce amanunt interesant.... !am si eu un golf iv AXR,2002 101 cp... si cand i-am schimbat distributia cei de la service mi-au bagat pe factura si rola intinzatoare...!Inseamna ca m-au fraierit???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inca un mic amanunt: este un motor Euro 4 :)

Eu am Golf din 2002 cu motor AXR si e E3.

Un amic are Golf din 2004 cu motor AXR si E4.

Diferenta cred ca provine de la catalizator, motorul fiind acelasi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stie nimeni sa-mi zica daca acest motor axr are sau nu rola intinzatoare ?sa stiu daca sa ma duc sau nu sa le bat obrazul... celor de la service

Edited by fifinelu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai am zis!

eu am aflat in prealabil de la @volksman :lol: , dar si la service cand m-am dus mi-au zis din proprie initiativa.

Edited by VEKAU
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

are rola intinzatoare doar am stat langa mecanic atat la demontare cat si la montare distributie = privilegiu oferit de patronul service-ului care i-mi este bun amic! si inca un mic amanunt zice - vw fabricate dupa luna 07-08 2003,motor axr cu e4, pretul la piese >decat la cele fabricate pana la 07-08 2003! asa o fi?

de ieri mi-au iesit actele (talon) si urmeaza sa o testez mai in amanunt zilele astea, asa ca feriti din drum!!----- glumesc!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

MEA CULPA!

am zis rola intinzatoare avand in cap amortizorul de vibratie.

multumim @nyk!

deci axr nu are amortizor de vibratie care este o piesa scumpa!

Edited by VEKAU
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul meu e AXR din 2002 si e euro 4

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
MEA CULPA!

am zis rola intinzatoare avand in cap amortizorul de vibratie.

multumim @nyk!

deci axr nu are amortizor de vibratie care este o piesa scumpa!

cum vi se pare ? pretul la manopera este numai pt. mine, pt restul nu stiu exact, dar nu cred ca nu poate fi mult mai mare! pretul initial care este taiat cuprindea, din greseala celui de la calculator, baladorul de pasat si nu cel de golf!! care este cu ~3 mil mai scump, deci in pretul final ramas de dat 6.900.000 este inclus pretul baladorului de golf + pretul curelei de alternator care fusese omisa!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine motorul asta are consum de 6.7 mediu pe vreo 2500 km mersi in Bucuresti pe la niste ore infernale si pe afara (mai ales autostrada) cu viteze frecvente de 150-170. La 150km/h, consum de 5.5. Ulei inca nu mi-a mancat, sau nu se vede inca. Folosesc Aral 5w40. Cu cauciucuri iarna, clima... dc pot fi numiti consumatori... Cica as avea cutia etajata sport, nu stiu cum pot verifica asta. Poate conteaza si asta la consum. Sunt foarte multumit de el. Se infige suficient de bine si are un consum decent in acelasi timp.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cui ii spui mah povestea asta cu consum de 6.7 ??? :) Io nu inteleg cum sa ai consum de 5.5 la 150 km/h , poate daca ai cutia 5 +1 ceea c nu prea cred :) ("La mine motorul asta are consum de 6.7 mediu pe vreo 2500 km mersi in Bucuresti pe la niste ore infernale si pe afara (mai ales autostrada) cu viteze frecvente de 150-170. La 150km/h") . Dar cum zici tu ca mers prin Buc la ore de varf ajungi la un consum in jur de + - 10%. Exagerezi putin ... Cand mi-am luat masina din autohouse mia zis ala ca la 120 - 130 e un consum de 5.5 . La 150 km/h aveam cam un consum de 7.4 l 100/km ... Ma gandesc oare cat tio consuma tie masina la 190 ??? 7l la % ???? :D (masina e la vreo 4000de rpm am impresia) ... Am si io acelasi motor ... Si la 150km/h mergeam cu pilotu si consumu era de 7.4

Cred ca exagerezi si tu un pic cu situatiile ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul este acelasi si acum, dupa vreo 6000 km facuti. Daca ne vedem la vreo intalnire poti sa verifici si singur. Consumul este de 6.7 mediu de cand am luat masina, adica de vreo 6 luni. Cutia este 5+1. Nu vad de ce nu prea crezi. Consumul a fost facut dupa cum am spus si in Bucuresti si pe afara. Exclusiv in oras nu as putea sa spun cat este, nu am calculat asa ceva, mai ales ca mi se pare o statistica stupida, inexacta si irelevanta.

Nu stiu de unde ai luat treaba cu +-10% pt consumul in oras. Poate fi si dublu fata de cel extern, deci 10% nu mi se pare real, oricum eu nu am spus asa ceva.

Nu am tempomat, dar pe autostrada, la 150km/h asta e consumul in medie, cat am putut sa il tin din picior. Variaza pe langa valoarea aia. Poate depinde si de conditii atmosferice, cauciucuri si altele. Pe iarna parca sa zic ca a mai crescut un pic, pe la 5.8, fata de asta toamna, dar oricum 7.4 mi se pare cam multisor. In nici un caz consumul meu nu bate spre valoarea asta.

Din cate am vazut, de pe la 150 in sus consumul creste mai repede. Nu am stat cu ochii pe BC la 190km/h dar banuiesc ca e considerabil mai mare consumul.

In orice caz, nu vorbesc prostii, consumul e verificabil pe BC si iti poate confirma cine ma mai stie de pe aici. Este 6.7 dupa vreo 6000km. Si nu merg babeste :angry:. Vreo 6.9 era si cand am luat-o, dar nu stiu pe ce distanta era calculat. Deci e un motor cu un consum bun.

Voiam sa mai precizez ca la 150km/h am aproximativ 3000rpm intr-a cincea. De fapt pe la vreo 145km/h sunt fix 3000. Deci nu 4000.

Edited by Clao
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca a fost diferenta in intelegere: consumul instantaneu vs consumul mediu. acesta din urma fiind influentat direct de proportia km parcursi afara vs km parcursi in oras sau in blocaje. nu poti amesteca mere cu pere... practic conteaza ce consum ai afara la un drum romanesc , ce consum ai in oras de luni pana vineri si ce consum ai prin orasul de week-end. separat! pentru ca altfel totul depinde proportii si atunci nu mai putem face comparatii. pana la urma consumul nu stiu daca are legatura cu tipul de motor, axr sau nu.

de exemplu eu pornesc motorul stau pe loc doua minute si cand pornesc in cativa metri imi arata consum mediu 99.9l/km. intrebare: cat este consumul meu mediu??? cat imi consuma??

Edited by VEKAU
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord, e aproape imposibil sa compari consumul in conditiile in care soferii si drumurile sunt diferite. Nici nu voiam sa fac asta, dar am fost acuzat ca spun povesti. Nu spun povesti. Ala e consumul meu mediu de cand am luat masina, pe vreo 6000km. Am mers si prin Bucuresti, si pe autostrada si la munte si la mare, ca tot omul. Asta arata BC. Nu l-am hackerit :angry:

Si la 150km/h la 3000rpm si o idee, ala era consumul instant. Acum cu schimbarea distributiei (nu cred ca are legatura) si venirea iernii a mai crescut o idee pe la 5.8, dar pe acolo se invarte. Atentie, din picior, nu cu tempomat. Deci poate o idee de subiectivitate :).

Pe de alta parte, consumul instant e consumul instant iar cel mediu e cel mediu si tb calculat riguros, adica o medie o faci pe un interval mai mare din care eventual scoti extremele. Nu faci consum mediu pe cativa metri, ca cel instant.

Oricum, nu are rost sa dezbatem consumurile aici. Intrebarea pe topic era despre motorul AXR. Parerea mea era ca motorul e suficient de puternic si sportiv pentru un amator, cu un cuplu mai mare chiar decat motorul de 110CP non-pd si un consum suficient de mic. Desi ar trebui sa aiba 235Nm parca, pe calculator mie mi-au iesit chiar 262Nm si aprox 110CP (101 in carte). Sper ca nu a fost chipuita inainte :).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate deviez putin, dar ziceti ca aral e mai bun decat castrol, acelasi 505-01?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Am si eu acelasi tip de motor...La bord am acum 186 de mii...dar ce ma cam nelinistete e cu consumul asta de ulei...Adica, eu nu prea ii dau asa de tare, cam 110-120 km/h, mai vede si 160 dar mai rar, insa cei drept e ca ia talpa des, adica de multe ori din 2 in 3 si din 3 in 4 trec cu pedala la fund, oare asta sa fie motgivul pt care consuma ulei? Plus ca eu fac si multe porniri pe zi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am fost 1 an de zile posesorul unui golf 4 2003/axr si am fost foarte multumit .este un motor foarte fiabil.punctul slab al acestei masini cu tip motor AXR este volant care se duce mai repede decat la ATD,ALH,AJM...dar asta nu este o problema atat de grava.daca o sa ai ceva intreruperi mici la relanti sa nu iti faci griji pt ca este de la combustibilul prost de romania.

-1

Share this post


Link to post
Share on other sites
AXR are 100 CP si este un motor PD. Foloseste numai ulei cu specificatia vw 50501 sau 50601.

AXR este motor PD, 101 CP si 74kw iar la ulei da...505.01 :))

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.