Sign in to follow this  
Followers 0
liviutz

Passat 1.6 2000-2001

86 posts in this topic

Am cumparat de curand un passat variant 1.6i din 1998, 95kkm (101 CP - AHL). Am si eu o intrebare: cam ce consum ar trebui sa aiba masina asta? Mie imi consuma cam 10 in oras si 8 -8,5 afara, condus ..sa zicem agresiv. Imi puteti cum pot testa sonda lambda prin metode "populare"?Am pus testerulpe masina la reprezentanta, su zis ca e sonda, am schiimbat-o, si nici o diferenta, iar intre sonda veche si cea noua, din punct de vedere ohmic, nu e nici o diferenta.Filtrul de aer e nou, la fel si uleiul.E normal sa consume cateva sute de grame la 1000 km (20W50)?Si daca tot am inceput...pe conducta de aspiratie care merge la servofrana, se afla un fel de duza (habar n-am daca am scris corect) care are un orificiu cu diametrul cam de 2 mm pe unde aspira aer, e normal sa fie acel orificiu acolo, m-am uitat mai atent si as putea spune ca de acolo s-a rupt o bucatic ade material (plastic). cam ce compresie ar trebui sa aiba acest motor? Va multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul mie mi se pare normal, mai ales la un stil de condus agresiv.

Consumul de ulei e cam mare totusi. Sigur in mananca si nu pierde pe undeva?

Ai incercat si alta vascozitate? Ma indoiesc ca 20W50 e cea recomandata de VW.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut prima data 10 W 40 Castrol gtx 3 parca, si il papa ca pe benzina

:salut: exagerez, dar manca de cel putin 2 ori mai mult..., de pierdut, nu se vad la exterior scurgeri de ulei pe motor, am ceva scrurgeri doar de la cutie, dar nu sunt de la motor. Cineva care a mers in spatele meu, a spus ca a iesit ceva fum cand am demarat (acceleratia in podea, 4-5000 rpm), am masurat compresia, dar comparativ cu un cielo executiv (aceeasi capacitate - comparativ pt ca nu era etalonata instalatia respectiva) si compresia era putin mai mare ca la cielo. Cineva spunea ca er fi la cozile supapelor un fel de cuzineti care posibil sa se fi uzat, si pe acolo sa pierd ulei...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. consumul de ulei este prea mare

2. consumul de benzina pare ok (ba chiar mic in oras - ce oras?). Este masurat cu a/c pornit?

3. chiar ti s-a rupt ceva de la furtunul acela, este o bifurcatie de unde se alimenteaza cu vacuum sistemul de palete al climatizarii

4. nu ti-ai completat profilul (te rog sa o faci!) a.i. nu stiu din ce localitate esti. Daca esti din Buc. pot sa mai pun si eu testerul pe masina ta - sincer sa fiu chiar mi-as dori sa o fac intrucat motorul tau este relativ similar cu al meu (cu care am si eu niste neplaceri) si mi-ar fi utili anumiti parametrii ai injectiei tale, spre comparatie. Cu ac. ocazie putem vedea si daca ai vreo problema la partea de injectie.

5. N-am documentatia in fata dar compresia ar trebui sa fie intre 9 si 14 cu motorul cald.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. care ar putea fi cauzele consumului de ulei?

2. consumul cu A/C oprit este in jur de 10,5 in oras (Sibiu- chiar azi l-am recalculat) si 8,5 - in afara (calculat pe o dist de 300 km - valea oltului) - m-am referit la consum ca fiind mare in urma urmatoarelor informatii:

"Engine size 1587

1587

Compression 9.5:1

9.5:1

Power (hp) 101 HP/PS

109 HP/PS

Power (kW) 74 kW

80 kW

Torque 103 ft / lb

116 ft / lb

Max Speed 118 mph (188 km/h)

122 mph (195 km/h)

Fuel consum. 56 mph (90kmh) 41 mpg (5.8 l/100km)

42 mpg (5.6 l/100km)

Fuel consum. 75mph (120kmh) 31 mpg (7.5 l/100km)

33 mpg (7.2 l/100km)

Fuel consum. city 22 mpg (10.5 l/100km)

24 mpg(9.8 l/100km)

"

luate de pe un site pe care l-am gasit pe forum - o firma care printre altele schimba parametrii ECU si alte chestii deastea.

3. asa am cumparat masina, (acum vreo 2-3 luni) nu am stiut de el pana cand nu mi-au spus cei de la reprezentanta (dar nu mi-au spus ce anume e stricat la el). Am astupat acel orificiu, presupun ca nu e o tragedie daca merg cu el asa, sau..este?

4. imi pare rau pt profil a fost gresala mea, l-am completat, dar nu s-a updatat - posibil din cauza net-ului ca imi merge cam prost. sunt din sibiu.

Apropos de test... la sfarsitul lunii merg la mare si la intoarcere s-ar putea sa trec prin bucuresti, asta daca ne putem intalni sa ne "jucam" putin... daca nu ... cu alta ocazie..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

5. valoarea compresiei nu o stiu doar comparativ cu a unui cielo executive, a mea e putin mai mare - "jucaria" cu care am incercat avea manometrul stricat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Habar n-am - cred ca totusi ar trebui masurata compresia ca lumea. Pot fi de vina si segmentii, si simeringurile de supape... (asta pt. ca spui ca nu pierde in exterior)

2. Mie imi consuma cam 7.5 afara (100-120km/h) si vreo 14 in Bucuresti, ambele cu a/c pornit. Valorile din specificatiile citate de tine seamana cu ce stiu si eu. Consumul inregistrat de tine e bizar - mi se pare mare afara si mic in oras, dar poate nu stiu eu ce intelegi tu prin condus agresiv afara (intre 4000 si 6000?)

3. La mine furtunul acela (cel care intra in servofrana si are supapa aceea) a costat vreo 2M. Ar trebui insa sa mai existe prin preajma un furtun subtire "in aer". Ai climatronic?

4. Astept o veste. Daca faci rost de un cablu OBD poti folosi vag-com shareware descarcat de pe site-ul ross tech - iti voi indica eu ce anume sa citesti si ce semnifica valorile cu pricina

Intrebari catre tine (au legatura cu consumul):

q1: cat de tare simti impactul compresorului de A/C in performantele motorului (mai ales in oras, la demaraje)?

q2: iti afecteaza semnificativ vremea calda performantele? De ex. merge semnificativ mai prost in miezul zilei cu 30C la umbra decat seara? (iarasi, ma refer in principal la oras, cu A/C pornit)

q3: ti s-a intamplat sa incerci sa demarezi si sa se poticneasca o secunda, dupa care sa demareze, eventual "brutal"? (din nou A/C, oras)

q4: ce benzina folosesti?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am astupat acel orificiu, presupun ca nu e o tragedie daca merg cu el asa, sau..este?

Nu este, dar poate sa devina daca il astupi suficient de "temeinic" cat sa astupi si "conducta" principala - vacuumul pt. servofrana

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. asta intentionez sa fac, sa masor k lumea compresia dar mai intai sa etalonez manometrul, segmentii tind sa cred ca sunt buni, masina trage bine, iar daca desfac "dopul" de la capacul quloasei (pe unde se pune ulei), nu sufla tare, sufla normal, dupa spusele mai multor persoane.

2. asta am constatat si eu - afara consum relativ mic fata de cat consuma in oras. condus afar cu 4000 6000 rpm - pai la mine in a V-a viteza, acul turometrului e aproximativ paralel cu cel al vitezei deci pe la 4000 rpm am cam 120-130 la 6000 am cam ...mul :salut: 170 - in principiu, afara, in general... demarez aproape in continuuu ( am antiradar si nu imi fac probleme de viteza), poate deasta si consumul mai mare afara in raport cu orasul. In oras am avut si consum de 11 si ceva..

3. Tipul de la care am luat masina era paralel rau de tot cu motoarele si astea, poate i l-a aranjat cineva care nu avea chef de el, si cand l-a vazut rupt, o fi scos si furtunasul, dar maine ma duc in targ si ma uit la un passat k al meu, sa vad .. sper sa gasesc..nu, nu am climatronic

4. despre VAG COM, am aflat de cateva zile de pe forum, si da o sa imi fac rost de tot ce imi trebuie, dar imi trebuie ceva timp, iar dupa ce o sa am " instalatia" pregatita o sa te contactez in legatura cu "descifrarea" rezultatelor, binenteles daca esti de acord.

raspuns pt intrebarile tale:

q1. simt destul de mult impactul A/C - la demaraje , imi pare rau dar nu pot sa iti spun cat de mult.. sa zicem ca am vreo 2500-3000 rpm, sunt cu a trei-a si cu pedala in fund, daca opresc A/C-ul, simt ca fuge mai tare masina, deci se simte..

q2. nu am sesizat inca performante diferite ... mi se pare ca merge la fel indiferent de vreme... doar ca in ultimul timp cateodata, daca merg prin oras, vreme normala, motorul cald, opresc cateva minute, un magazin, sau ceva... cand vreau sa pornesc iar, uneori nu o ia la fel de repede, trebuie sa "invart" motorul de mai multe ori (semnificativ de mai multe ori)...

q3. nu chiar asa. Mi s-a intamplat sa demare, a demarat constatn pana la 4000 rpm, iar la 4000 am simtit un surplus de putere, dar demarajul a fost crescator tot timpul, doar cu o panta diferita, uneori se intampla sa apara surplusul ala si la 5000 rpm...dar cel mai frecvent la 4000. Dupa ce am schimbat sonda lmbda ( cei de la reprezentanta au zis ca e bulita), diferenta aia nu a mai fost asa de accentuata...oarecum, s-a mai uniformizat..

q4. benzina fara plumb, cumpar in general de la 2 benzinarii, una privata.. si petrom, nu simt diferente, decat la pret :lol:, inainte am avut o dacie, si benzina luam din aceleasi locuri, doar ca era cu plumb, nua m avut probleme niciodata.

ps: poti sa te uiti si la topicul "spapa N8O" - supapa N8O - sa iti dai cu parerea?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

referitor la orificiul pt vacuum - nu e cazulsa astup si conducta principala

maine o sa incerc sa ii fac o poza, sa vezi exact la ce ma refer, si diferentele intre orificiul de care spuneam si conducta principala ar fi cam asa: orificiul are diametrul de 2-3 mm, iar conducta sa fie un fi 10... cred..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

prin demaraj inteleg plecat de pe loc, nu reprize

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am spus demarat m-am referit si la o depasidere a unei dacii sa zicem care merge cu 70-80 pana cand am ajuns la 130 sa zicem...iar de ajuns la 6000 rpm ajung cel mai des in depasiri....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
referitor la orificiul pt vacuum - nu e cazulsa astup si conducta principala

maine o sa incerc sa ii fac o poza, sa vezi exact la ce ma refer, si diferentele intre orificiul de care spuneam si conducta principala ar fi cam asa: orificiul are diametrul de 2-3 mm, iar conducta sa fie un fi 10... cred..

Stiu perfect la ce te referi, am un furtun similar. Nu mi-e insa clar care ar fi functia bifurcatiei cu pricina la modelele fara climatronic - la cele cu climatronic de acolo se ia vacuum pt. actionarea paletelor care dirijeaza fluxul de aer, insa la cele cu clima manuala credeam ca actionarea se face mecanic, prin parghii (moment in care bifurcatia cu pricina n-ar mai avea sens :? ). Iti functioneaza corect paletele cu pricina (poti dirija aerul corect de pe consola?)

La ce iti sugeram sa fii atent era ca in cazul in care faci etansarea cu vreun lipici sa nu pui prea mult a.i. sa obtureze si furtunul mare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cand am spus demarat m-am referit si la o depasidere a unei dacii sa zicem care merge cu 70-80 pana cand am ajuns la 130 sa zicem...iar de ajuns la 6000 rpm ajung cel mai des in depasiri....

ok - ok, dar intrebarile mele se refereau la plecatul de pe loc :salut:

so... plecatul de pe loc + vreme calda + a/c = vreo problema?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul (legat de climatizare) functioneaza foarte bine, nu am nici o problema,,,iar cu orificiul respectiv am rezolvat-o introducand in el o bucatica de plastic cilindrica - un dop - prin presare usoara, procesul este ireversibil orcicand :salut:

merci de sfaturi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
4. despre VAG COM, am aflat de cateva zile de pe forum, si da o sa imi fac rost de tot ce imi trebuie, dar imi trebuie ceva timp, iar dupa ce o sa am " instalatia" pregatita o sa te contactez in legatura cu "descifrarea" rezultatelor, binenteles daca esti de acord.
absolut - am spus, am si un interes personal in asta :salut: putem "in extremis" pune la cale si o intalnire "pe teren neutru" (Ploiesti?), ca vag-com am eu :lol:
ps: poti sa te uiti si la topicul "spapa N8O" - supapa N8O - sa iti dai cu parerea?

mi-am dat

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu e nici o problema, poate un demaraj foarte putin mai slab (timpul de la plecare pana la 4000 rpm sa zicem ca e mai lung decat daca as avea A/C oprit)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi perfecta pt mine si o intalnirte pe teren neutru :salut: daca poate avea loc undeva prin data de 30.7.2004 dupa masa - chiar spre seara. In perioada aia merg la mare si trec prin ploiesti. Daca poti, vorbim la telefon si lamurim exact cand si unde...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ar fi perfecta pt mine si o intalnirte pe teren neutru :salut: daca poate avea loc undeva prin data de 30.7.2004 dupa masa - chiar spre seara. In perioada aia merg la mare si trec prin ploiesti. Daca poti, vorbim la telefon si lamurim exact cand si unde...

ok, vorbim la tel. (vinerea am, desigur, servici, dar pe dupa-masa - seara pot veni la ploiesti).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

atunci.."pe curand" :salut:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprops de consum....

Atasez un fisier excel in care este reprezentat graficul consumului masinii pe o perioada de timp incepand din 4.05.2004 pana in 18.07.2004 , ~ 3700 KM, mers combinat, oras - afara - am inceput cu un rezervor plin, si am terminat cu unul la fel de plin :salut:

ce parere aveti?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul tau mi se pare perfect normal pentru conditiile de utilizare...

In afara consuma asa mult din cauza stilului de mers :).

Consumul de ulei este un pic cam mare ( fara sa ai motive de ingrijorare totusi ) si poate proveni de la ghiduri de supape un pic uzate . Nu ai probleme de compresie la motorul tau.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am vazut parerile celor de pe forum despre consum, m-am mai linistit (mai multe persoane mi-au spus ca e totusi mare, eu am dat importanta "consumului mare" nu calitatilor de mecanic, sofer si asa mai departe ale persoanelor respective).

Cat despre ulei...am 1 litru in portbagaj, cand imi vine mie sa mai scot joja, daca trebuie completez, daca nu...talpaa... ;) :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari la toata lume.

Este primul meu post pe acest forum.

Am un Passat 1.6 benzina, cutie automata, fabricat in 1998.

L-am cumparat de la o cunostinta la 24.000 Km si acum are 32.000.

De curand i-am schimbat uleiul si flitrele.

Intrebarea este de ce consuma asa mult. Mentionez ca nu consuma asa. Acum ajung sa vad consum instatnt si de 32%. Este normal?

Ma gandeam sa nu fie cumva bujiile. La cati km se schimba?

Ma poate ajuta cineva cu un test?

Va multumesc si sper sa gasesc raspunsuri la intrebarile mele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tinand cont ca motorul este mic pentru caroseria de Passat, si ca are si cutie automata nu pare foarte mare consumul.

Iar km, daca sunt reali, merita o poza bordul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.