Jump to content

Aerisire sistem racire


D@ny
 Share

Postare recomandată

Si eu am observat ca o data cu venirea frigului aerul cald din interior nu mai este la fel de fierbinte ca inainte. Daca turez masina, daca o tin turata aerul vine mai cald( intr-un fel temperatura e proportionala cu turatia). Poate sa fie o problema de aerisire pentru ca tocmai am mai scos din lichid si am adaugat antigel concetrat? Totusi daca nu e foarte frig afara nu se intampla treaba asta, am observat ca problema a disparut cand au crescut temperaturile pana in jur de -5 iar cand s-a racit a reaparut.

A mai patit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu scoate busonul... faci arteziana din vas. La G3 aerisirea se face in timp ce merge motorul normal cu toate capacele puse. Vei observa, mai ales acum iarna, daca si cand se face aerisirea foarte clar. La mine, in mers, dupa cca jumatate de ora de mers, apa la 90, samd, s-a auzit un faaasss asa ca un oftat din suflet si imediat s-a simtit ca a inceput sa bage caldura. Pana atunci avand caldura pornita abia intra un aer caldut.

Nu face nicio arteziana daca nu ai turnat lichid pina la gura vasului. Nivelul de maxim e la jumatatea borcanului.Eu fac asta de ani de zile. E ok si cu ele inchise si in mers,dar exista riscul de a cobori nivelul lichidului si nu ai de unde sa stii,insa pe loc poti vedea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

deci aerisirea nu se face singura !  decat dupa ce iti fierbe apa in motor de vreo 3 ori 

am un golf 3 1.6 abu prima data cand iam schimbat termostatu. am pus apa si pur si simplu fierbea apa in borcan. caldura deloc etc, dupa ce am mers mai mult dadeam curent la cineva odata si o tinea tata turata in masina si o zis ca deodata o inceput sa bage caldura . o fost ca un dop sa zic asa. am patito si eu deci Aerisirea nu se face singura. nu va mai intrebati de ce nu va porneste ventilatoru sau dc fierba apa sau dc nu baga caldura. nu am idee cum se face prostia aia de aerisire asta incerc dar pur si simplu nu vrea cum baga caldura stiu ca so aerisit. + nici macar nu imi ajungea apa la sonda sa-mi porneasca ventilatoru. soonda e buna am verificato :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul de racire de la golf 3 se aeriseste singur. Dupa schimbul termostatului este normal sa nu dea caldura imediat pentru ca mai sunt goluri de aer in instalatie. Dupa ce deschide termostatul incepe sa se aeriseasca tot sistemul de racire. Lasi motorul sa se raceasca, iar apoi completezi cu lichid. Repeti aceasta procedura de 2-3 ori pana nu mai este nevoie de completezi cu lichid.

Nu se pune apa in instalatia de racire!

Se pune amestec de apa si antigel in proportie de 1:1. Asta daca antigelul este concentrat, deoarece exista si antigel gata preparat. Cred ca stii ce alte efecte mai are antigelul, pe langa faptul ca nu ingheata iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari.  am si eu o problema cred sigur din aerisire la un G3 1.6 ABU cand am luato mergea ok baga caldura .etc toate bune si frumoase pana sa stricat termostatu . il schimb merge vreo luna dupa o luna incep belele. pierdeam apa. nus pe unde da pierd. nu e un furtun umed sau cv de genu. dupa cv timp am mai umblat pe la termostat. a inceput sa nu mai cumpleze ventilatoru. sonda am testato merge, mia fert apa in motor si am pus mana pe sonda si era Rece ! azi mam dus jos am pus termostatu dupa 1 min de cand a ajuns acul la 90 de grade a inceput sa fiarba. precizez ca ventilatorul era pornit de mine ! am pus o punte intre fire de cand am pornit motoru. de vreo 2 sapt merg fara termostat si am pus ventilatorul sa porneasca pe prima treapa cand pun contactul apa nu trece de 85. dar nu baga caldura decat daca merg turat.

Mai pe scurt daca nu intelege cineva tot ce am scris mai sus.: Cand pun termostatu fierbe apa si cu ventilatorul pornit. cand il scot cu ventilatorul tot pornit de mine merge. a avut o perioada cand a cuplat ventilatorul singur. fara termostat. 

Cred si sunt mai mult ca sigur ca nu se aeriseste. si cel putin 3 sferturi de radiator e rece. cu toate ca furtunele sunt ambele calde Sonda este Rece pur si simplu rece... 

Vreun sfat? ceva? ca sa imi stea si mie la 90 de grade . sta turata la 1000rpm daca nu ajunge apa la 90 de grade... daca e la 90 sta la 900 rpm... nu stiu ce sa mai fac... perioada asta a verii as putea sa merg asa ca nu am nev de caldura .. da sta turat si nu imi place. plus ca e cam haotica turatia aia daca merg cu 2500 constat scade pe la 1800 dupa 1200 si dupa la 1000. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de apa nu isi face treaba,probabil are paleti rupti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si fara termostat ? cum de isi face treaba ? si inainte sio facea.nu cred ca e posibil sa se rupa pelti de metal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca sunt de metal?Am vazut pompa cu paletii de plastic rupti toti si la fel fara termostat mergea iar cu termostat fierbea,a schimbat pompa cu una noua si la fel facea,pt ca i-a fert motorul cand pompa nu isi facea treaba chiulasa s-a ovalizat.Rezolvarea a fost:dat chiulasa jos si facuta planul la ea,garnitura noua si totul a revenit la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune si cumparati un alt termostat nou,si daca tot la fel face,pune mana si schimbati pompa de apa,ca au dreptate colegii.pierdeai apa poate pe la axul pompei inainte , si acum ca iai scos termostatul sa gripat detot nemai facand presiune si la revedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termostatul e nou am zis si mai sus ca a mers vreo luna... fara termostat merge ok  apa nu cred ca pierde. ca nu imi scade nivelu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci daca spui ca toate sunt bune e posibil sa fi ovalizat chiulasa cand ti-a fiert motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici asta nu e =)) daca aveam chiulasa ovalizata in primu rand imi baga aer in apa si facea presiune mai ales fara termostat. si bolborosea in vas corect?  nici un semn :))  mai ales ca nu da caldura fara termostat. asta ma deranjeaza tare.. nu ca ar fi o prob ca merg fara termostat. numi palce ca nu da caldura. si  ma mai deranjeaza relantiul haihui. care nu sta la 900 pt ca nu ajunge apa la 90. as putea scoate mufa de la senzor sta ok. dar si atunci incepe sa nu stea calumea si nu inteleg de ceee mama masii pt ca atata timp cat scot mufa nu vad de ce ar mai controla relantiul motorasul. prima data cand scot mufa merge ok. la rece ceea ce e si normal ca nu imi trage socu trb sa stau 1-2 min sa incalzesc motoru. ca daca nu imi da in nas. ca intra aer direct. ok nui prob. da dc nu revine la 900 ? am mers azi umpic chiar acum a pornit umpic mai greu netragand socu. dar ma refer la un 3-4 secunde. nu a pornit din prima gen a luato fiecare piston in parte tac tac tac si gata. intelegeti voi sper . si dupa a stat la 900 ok am mers 100 metri am oprit pt vreo juma de ora si a pornit normal din prima. ca si cum ar fi avut senzoru pus. si statea la 1100 rpm din nou.  am incercat varianta cu mufa de la motoras scoasa. si cu senzoru pus. mufa am scos in momentul in care motorul statea la 900 rpm. daca mergeam dadea in nas... nu vad iar de ce. sincer as prefera sai anulez electronica.. daca as putea mai ales pe partea de ralanti... sa stea fix la 900 rpm si sa nu mai accelereze aiurea cum am scris si mai sus ca imi sta si la 1800-2000 rpm. si in seara asta de ex fara senzor statea total aiurea pe la 1500-1600 uneori pur si simplu. 

 

Deci rugamintea mea mare ar fi daca ma poate ajunca cineva sa anulez tot ansamblu asta de senzori dean batu si sa-mi stea ralantiul pur si simplu la 900 rpm si sa scada la 900 rpm cand iau picioru de pe acceleratie ar fi ok... partea cu apa am so rezolv eu in primu rand am sa ma duc la o spalatorie de asta manuala sa zic asa si am sa dau absolut toate furtunele jos si am sa bag presiune pe ele sa sara mizeria. ca de infundat eu cred ca vreo unu e infundat.. numi explic dece nu a facut asa si inainte si a facut deodata dar nah.  fiecare masina cu figurile ei :))

Nu vreau sa ma cred destept/ sa ma contrazic cu voi aiurea. dar nu are simptome de garnitura proasta. sau pompa dusa. atata timp cat pompa era dusa nu racea nici fara termostat dar asa raceste foarte bine. 

eu vad simptome de aer in instalatie termostat nou testat in casa fiert in apa si deschide inainte sa fiarba. mie unu mi se pare ca ramane aer unde e termostatul si nefiind apa calda ca sal deschida logic ca nu se deschide.. sau sa zicem ca ar fi apa pe langa el dar nu indeajuns incat sal aduca la temp de deschidere...

Modificat de Nyku1001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat busonul cu supapa de la vas ? Mergi cu el slabit sa vezi cum sta treaba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Eu nu inteleg un lucru,daca la stii pe toate si nu tii cont de sfaturile noastre de ce ne mai ceri ajutorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma eu tot zic sa te duci sati iei alt termostat.si cu 30 si fara de lei.Si pune si lasa masina apoi sa se aeriseasca bine si no sati mai fiarba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca il las slab mi se ridica apa cand incepe sa fiarba aproape si  miio da afara.  Am zis mai sus ca nu vreau sa ma contrazic cu voi. si ai sarit pe mine. iti zic ce se intampla. dar nu are simptomele care le ziceti voi. am mai vazut o treaba la vas cand pun termostatu pierde furunu gros de sub vas. cand face presiune. cu toate ca e taiat ca era larg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum vam zis totul era ok.era sarita garnitura de la capacul de la vasul de apa:)) de asta nu facea presiune acum merge tot :) si de asta dadea apa afara aiurea,cand in bord eu tot 90c aveam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna seara lume.am reusit si eu sa-mi montez AC pe masina,si hop mam lovit de alta problema.Mergand cu masina cu AC pornit,mergeau si ventilatoarele pe treapta 1,cred ca din balansul facut de motor la o groapa ceva mi-a atins compresorul in ventilator,si sa auzit un scartait si atat.Am tras pe dreapta si am vazut ca se mai invartea doar un singur ventilator(sunt 2).am oprit masina sa se opreasca si celalalt ventilator,si am vazut o curelusa cazuta in spatele lui.Cred ca problema este ca a sarit cureaua,o pot monta usor?sau trebue sa demontez iar jumatate de masina?Ca la prima vedere nu mi-am dat seama de nimic.Multumesc.A si inca ceva e demential cu AC in golf :))  multumesc tuturor dupa forum care mau ajutat cu scheme si idei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba suportii de la motor, ceva nu e in regula daca ti-a atins compresorul in ventilatoare. Cureaua o poti schimba daca ai ceva dexteritate si fara sa dai radiatoarele jos.

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!