Jump to content

Valori test compresie motor !


D@ny
 Share

Postare recomandată

Am si eu o intrebare : care ar trebui sa fie valoare indicata pe fiecare piston in urma testului de compresie ?!

Am inteles k ea trebuie sa fie egala pe toate cele 4 insa = cu cat !? Ce valoare minima ar trebui sa fie alarmanta ?!

Masina mea are motor de 1.6 - 55 kw - an '95 tip motor AEA .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • D@ny

    7

  • denismoc

    5

  • mogoal3x

    5

  • v@sy

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

9.3 - asta ar fi ideal (asa srie in autodata)

minim ... cit sa mearga bine masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu sunt chiar f egala val dar apropiate : 13 / 12.5 / 12 / 12.5

Care ar fi val max ?!

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1, 6 55 Kw trebuie sa ai 9,8

in atasament ai date despre motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit documentul atasat dar atunci cum mi-a masurat mecanicul ala valorile de mai sus : intre 12 - 13 ?! raportul de compresie se calculeaza cumva din datele pe care le citesti cu manometrul sau nush cum sn sau cum !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cumva se face confuzie intre raportul de compresie - ce este o constanta a motorului

( http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio )

si compresia masurata pe cilindru in bari ?

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cumva se face confuzie intre raportul de compresie - ce este o constanta a motorului

( http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio )

si compresia masurata pe cilindru in bari ?

despre cea masurata in bari : cat ar trebui sa fie si de la ce val inseamna k mot are probleme , care e val maxima ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cumva se face confuzie intre raportul de compresie - ce este o constanta a motorului

( http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio )

si compresia masurata pe cilindru in bari ?

Ba da.

La motoarele pe benzina, o compresie buna este in jur de 12..14bar. Sub 10 e destul de uzat motorul.

La diesel este mai mare, in jur de 20bar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Nou, are 14 Bari iar limita maxima de uzura este de 7 Bari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si ce sa inteleg la motorul meu care are 140.000 km ?! k a fost segmentat avand in vedere k are o val medie de 12.5 bari sau pur si simplu a fost intretinut si nu s-a uzat ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si ce sa inteleg la motorul meu care are 140.000 km ?! k a fost segmentat avand in vedere k are o val medie de 12.5 bari sau pur si simplu a fost intretinut si nu s-a uzat ?!

ai un motor super ce mai conteaza?

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

raportul de comprimare pt 1,6 AEA este de 9,8

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta am inteles , raportul acela de compresie se calculeaza dupa o formula , si da pt 1.6 AEA este 9.8 mereu , eu intrebam despre cel masurat in bari pe fiecare cilindru in parte care variaza odata cu uzura motorului .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma intereseaza si pe mine unde ai facut testul de compresie ?! multumesc anticipat ( eventual zi-mi si pretul / nr de tel )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma intereseaza si pe mine unde ai facut testul de compresie ?! multumesc anticipat ( eventual zi-mi si pretul / nr de tel )

mi la facut un vecin , nu e mare inginerie , un manometru care se infileteaza in locul bujiei , oricum il poti face in orice service din mom. ce nu este nevoie de cine stie ce aparat , este aceeasi tehnica indiferent de masina : dacie , pasat ... etc.

Un prieten la facut in service la DIHAM - langa liceul Salini . Pret 25 RON ; cu interpretarea datelor este mai delicat dar de asta vb pe forum :) . oricum cred k gasesti si mai ieftin .

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio
pai si ce sa inteleg la motorul meu care are 140.000 km ?! k a fost segmentat avand in vedere k are o val medie de 12.5 bari sau pur si simplu a fost intretinut si nu s-a uzat ?!

Si ex-ul meu GTI 8v la 140 000 Km cati avea tot 12 bari avea, deci, daca ai grija bine de el, pe la 350 000 - 400 000 vor incepe sa apara semnele de oboseala.

P.S. GTI-ul meu, acum pe bune ca oricum l-am vandut, in 7000 Km si mers mai in forje (in medie cam 4500 rpm) nu a papat nici macar 100 Gr. de ulei. Si eu m-am mirat asta in conditiile in care nu de putine ori ma mai apuca pandaliile si schimbam vitezele numai pe rosu.

Acum, sa vedem ce ne zice si Tilica, ca si al lui tot 12 bari avea, iar el la cat de tipicar si grijuliu este nu cred c-o tureaza peste 4000 rpm, deci, Tilica, ai cuvantul nene...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ex-ul meu GTI 8v la 140 000 Km cati avea tot 12 bari avea, deci, daca ai grija bine de el, pe la 350 000 - 400 000 vor incepe sa apara semnele de oboseala.

P.S. GTI-ul meu, acum pe bune ca oricum l-am vandut, in 7000 Km si mers mai in forje (in medie cam 4500 rpm) nu a papat nici macar 100 Gr. de ulei. Si eu m-am mirat asta in conditiile in care nu de putine ori ma mai apuca pandaliile si schimbam vitezele numai pe rosu.

Acum, sa vedem ce ne zice si Tilica, ca si al lui tot 12 bari avea, iar el la cat de tipicar si grijuliu este nu cred c-o tureaza peste 4000 rpm, deci, Tilica, ai cuvantul nene...

Mestere imi zici Tilica vezi ca poate lumea nu stie la cine te referi :)

De cand am masina am facut 1 schimb de ulei si al doilea este in curs:

1) Castrol RS 10w60 schimbat la 10000 km cred ca a consumat 100 de grame.

2) Mobil, am acum 4000 km si nu a papat nimic pana acum (ce pot sa imi dau seama acum dupa joja)

mentionez ca masina are 180 000 Km

PS: in legatura cu forja ai vazut ca ii dau dar asa intr-o limita (rosu nu a vazut si nici nu cred ca o sa vada la mine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Depinde acum si de proprietarii dinainte ca nu poti sa spui exact despre un motor cum se comporta si cat ulei mananca cand are X km daca nu ai avut-o de noua. De exemplu la mine vede 6000 ture macar odata sau de doua ori cand ies cu ea si ii schimb uleiu la 5000 km, ii pun Aral 15W-50, are compresie 14bar pe fiecare cilindru, are 150000km si nu imi mananca deloc ulei (nici nu are timp in 5000 km)

Sfat pentru cei ce vor sa tina o masina mai multi ani - Skimbati uleiu cam pe la 5000km pentru ca este prea ieftin fata de ce urmari dezastruase poate sa aibe daca e schimbat rar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well.. s-a tot discutat asta si Ender a venit cu niste argumente stiintifice ca uleiurile full sintetice ( nu corcituri ) nu isi ating scopul de protectie daca le lasi prea putin in motor. So nu se aplica la orice motor... depinde ce ulei are nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum la nici un Golf 3 fabricantu nu recomanda ulei full sintetic deci asta se aplica in cazul in care vrei sa ii pui asa de capul tau, de exemplu motorul meu nu suporta la propriu ulei sintetic, face o spuma si il consuma, am mers cu ulei sintetic fix pana la magazin sa imi iau ulei recomandat, mai exact am spalat motoru cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
Guest ghicicine

Am fost azi la un mecanic si mi-a facut test de compresie.Am urmatoarele valori incepand cu primul cilindru din stanga:13,13,9,9.

Chestia interesanta e ca la prima miscare a pistonului in sus, la cele "bune" ajunge la 8, dupa care la urmatoarele miscari creste pana la 13, respectiv, la cele "slabe" la prima compresie 5, dupa care ajunge la 9.

Ce parere aveti?E grava problema tinand cont ca imi si consuma cam un litru de ulei Catrol gtx magnatec 10 w40 la 3000 km?

Mai pot merge cu motorul asa tinand cont ca masina nu o mai tin f mult?

Ar fi musai sa fac o segmentare?Ce riscuri imi asum daca o las asa cum e acum?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 3000 1l cam mult. Dar nu neaparat ii de la segementi consumul excesiv de ulei. Poate fi de simeringurile de la supapa. p.s.diferentza intre 13 si 9 e cam mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum se masoara corect compresia in cilindri?

eu am fost la un mecanic sa mi-o masoare, a scos o bujie a montat manometrul in locul bujiei si am pornit motorul vreo 10 15 secunde.

mi-au iesit urmatoarele valori: 7,8, 5, 4. am ramas foarte uimit i-am si zis cum naiba mai porneste motorul meu cu asa valori?? cica nu imi mai inchid supapele. Ulei nu imi mananca si motorul dupa cartea tehnica, etichete si bord are 101000km(eu am masurat-o pentru ca am consumul aiurea cateodata e mare cateodata imi scade)

Modificat de adi_f
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest ghicicine

Mie mi-a demontat toate 4 bujiile si a montat pe rand manometrul ala.

Am dat la automat aprox 10 sec. pentru fiecare pe rand cu pedala de acceleratie la maxim(desi chestia cu pedala sincer nu o inteleg) si asa a facut masuratorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!