Jump to content

Placute frana


dany
 Share

Postare recomandată

dupa ce ti-ai dat seama?

Ai putut sa le masori grosimea ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea feroasa, suportul are 4 mm. grosime, din foto placuta are  ferodoul de cel putin 2 ori mai mult. Grosimea ei de noua e 17mm. cu suport.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MA refeream la discuri, ca nu le-a schimbat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neavand buza prea vizibila, nu au uzura prea mare. Sigur mai merg discurile un rand de placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
ionalexandrudan

Salutare,

 

Am parcurs cele 20 de pagini ale acestui topic, cu permisiunea dvs., as vrea sa ofer cateva detalii (cred eu, utile unele):

 

- referitor la zgomotul auzit la franari, pe langa deasa mentionata uzura (sau umiditate, etc.), una din cauzele pricipale este imbatranirea/desprinderea asa zisului "antinoise-shim" (ANS) care se afla lipit si/sau nituit pe spatele placutei metalice (suportului metalic) al ansamblului numit placuta de frana (vezi prima poza cu marcaje galbene). La cele OEM, ANS-ul pe langa a fi lipit si nituit, mai era si infasurat in 2 puncte, in partea lui superioara, de placuta metalica; ANS, unul din cele peste 20 de materiale folosite la producerea unei placute de frana, este un subansamblu format dintr-o fasie metalica, acoperita cu un material special ca o pasla, plus un alt material gumat/cauciucat, toate impreuna avand rolul de a absorbi zgomotele si vibratiile din timpul franarii. La placutele AM, garantia oferita de producatori pentru ANS este de 6 luni, la cele OEM sau OEI sau OES de 1 an (OEI = Original Equipment Identical). Da, 1 an la OE, chiar daca noi folosim placutele respective ani de zile.

 

- durata de viata a placutelor depinde, in afara de modul de utilizare al masinii, de conglomeratul de material folosit de producatori si care "se ataseaza", prin presare, suportului metalic. Exista mii de "retete" de materiale, mai dure, mai tari, mai moi ("soft"). Eu unul am schimbat placutele pe spate la 94561 km in dec-2017 (desi mai puteam merge cu ele ), pentru ca auzeam un scartait foarte subtire atunci cand franam; cum sunt "mai nebun" cu zgomotele, greierii si/sau martorii ce te sacaie atunci cand te uiti in bord, le-am dat jos; surpriza, mai aveau "carne pe ele", problema era acel anti-noise shim, care se desprinsese pe margini de suportul metalic. Am pus Bosch, conglomerat 4YC, produse in ian-2011 la firma unde lucram atunci si care au fost primite prin bunavointa sefului meu de departament de la acea vreme. Calitate foarte-foarte buna, asa ceva nu se mai gaseste in zilele noastre pentru O2. Placutele date jos aveau stanta FERODO pe suportul metalic. Practic, acum am pe masina din semnatura placute de frana validate de mine pentru grupul VAG; lucram ing. de calitate, firma prinsese contract cu Bosch pentru repere OES, iar in 2011 detineam o O2 1.9 TDI.

Pe fata am schimbat la 108203 km, in feb-2019; atunci "a sarit" martorul in bord la 108181 km, iar a doua zi, dupa ce am consultat in prealabil catalogul on-line Bosch, m-am dus glont la Ciclop, am luat marca Bosch - EKA si m-am dus sa le inlocuiesc. Placutele date jos erau ATE/VW (inca se vedeau siglele) si toate 4 aveau stanta JURID pe placuta metalica. Am pus si urmatoarele doua poze, ca sa vedeti in ce stare era ANS-ul dupa peste 100.000 km.

Ambele seturi mentionate mai sus si schimbate au fost OEM. Acum vedem cat tin AM-ul pe fata si OES-ul pe spate.

 

- legat de uzura placutelor, daca inca observati prezenta tesiturilor (sau "chamfers" in engleza) pe placutele de frana, atunci  cand va uitati intre spitele jantelor de aluminiu, se exclude posibilitatea schimbarii lor, mai merg mult si bine.

Pe fata, acolo unde exista senzor de uzura electric, schimbati placutele atunci cand sare martorul in bord; uzura e data de placuta interioara, la aceea mixul "se mananca" putin mai repede decat pe placuta exterioara. Bineinteles, intre timp, se pot verifica uzurile "ochiometric", de ex. de doua ori pe an, la fiecate schimb sezonier de cauciucuri.

 

- TEXTAR a fost o marca foarte-foarte buna de AM si OEI pana in mar-2016, cand nemtii au schimbat retetele prin asa zisa "optimizare de costuri". Conglomeratele, sau mixurile de materiale de franare, au devenit mai slabe calitativ decat ceea ce se producea inainte. PAGID si MINTEX au o eficienta buna la franare, insa mixul pe ele e mai "moale", de aceea cine foloseste aceste doua marci, va schimba placutele (probabil) mai repede, NU inseamna ca sunt net inferioare d.p.d.v. calitativ.

Textar este o marca a grupului TMD Friction, T=Textar, M=Mintex, D=Don.

DIn ce am putut sa vad, lucrand 3 ani in domeniu, suportul metalic FERODO, mixurile OE folosite pentru BOSCH si TRW, ANS-ul cu pasla, guma, nituire si rasucire ar forma placuta de frana perfecta pentru orice masina, nu numai O2.

In ceea ce priveste AM - as merge pe Bosch si apoi Textar. Bosch-ul nu a schimbat (inca) retetele, au produse AM foarte bune. 

 

Placutele de frana ceramice nu lasa "mizerie" pe jante, au un grad mai mic de poluare intr-adevar, dar calitate/eficienta sunt (inca) inferioare celor clasice. Traim intr-o lume unde trebuie sa fim "Environmentally friendly", planeta e sufocata de poluare, deci se militeaza pentru "ceramice", asa cum acum 25-40 de ani doua din tintele principale "automotive" au fost scoaterea azbestului (ceea ce s-a reusit) si reducerea catre 0 a plumbului din toate aplicatiile (inca mai e de lucru aici).

 

Duminica placuta!

Capture.JPG

20190215_090844_ATE-VW-JURID.jpg

20190215_090857_ATE-VW-JURID.jpg

IMG-20190215-WA0005.jpg

Bosch_front-brake-pads_0986424797_WVA23587+WVA23589_TM07DDI.pdf Bosch_rear-brake-pads_0986494053_WVA23914_TM07DDI+TM85DSC.pdf

Modificat de ionalexandrudan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch si TRW pe aftermarket suna precum trenul in gara cand se incalzesc , compozitia materialului este mai importanta respectiv un continut cat mai ridicat de cupru , dar gasesti tot mai greu asa ceva 

 

image.thumb.png.851e821e290c4044b9b8e12a2ebc6985.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionalexandrudan

De TRW AM nu imi pot da cu parerea acum ca nu am folosit; in schimb de Bosch AM, da, am pe fata, sunt foarte-foarte multumit; mai ales ca si schimbul s-a facut ca la carte; mecanicul, cum stie si imi zice "Dane, esti prea pretentios", mi-a si explicat etapele schimbarii, curatarii, aerisirii, ungerii, verificarii lichidului de frana, s.a.

Placutele Bosch montate pe fata aveau ANS-ul si cu pasla, si cu materialul gumat, erau nituite in 2, respectiv 3 puncte unde exista accesoriul pe mijloc si erau rasucite pana pe interiorul suportului metalic.

Marcajul pe eticheta e cu 3 frunzulite negre si N dedesubt, cum am zis, se militeaza pentru "Environmentally friendly", suntem in 2021 si deja se va trece treptat de la 2 la 3 "frunzulite negre". 5% Cu nu cred ca mai gasesti.

Parerea mea cum am zis anterior, scartaitul poate fi si de la un "shim" de slaba calitate; atentie, multe shimuri se pun la AM doar fiind lipite, s-a inceput sa se renunte la nituirea in 2 puncte, nu mai zic de rasucirea de la margini. Si daca e doar lipici...."shim-ul oboseste" repede...

IMG-20190213-resized.jpg

20190215_090727_resized.jpg

Modificat de ionalexandrudan
added pictures
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Mai merg discurile originale pe fata încă un set de plăcuțe de frână?

Au 154k km

IMG_20210217_142818.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grosimea discurilor vs grosimea minima conteaza, nu km facuti.

Dupa buza pe care au au discurile, esti la limita cand din disc s-a dus cam 3 mm din grospime, iar la tine e ceva de genul 2 mm fata+2mm (probabil) spate.

Dar cum parerile ochiometrice nu conteaza, masoara discurile.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

discurile ventilate au un martor de uzura, pe care lumea il ignora de cele mai multe ori.

 

 

image.png.4eebde9d8a372ff812e1bb7e40a599d4.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea frezare se numeste mill balancing. Prin acea eliminare de material se echilibreaza discul. Doamne fereste sa tii discul pana ajunge uzura la acea frezare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare! Discurile mai merg un set de plăcuțe? 

IMG_20211225_163651.jpg

IMG_20211225_163453.jpg

IMG_20211225_163541.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare foarte uzate,pe interior posibil sa arate mai rau.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionalexandrudan

La Multi Ani tuturor, tot ce va doriti in Noul An, sa vi se implineasca! 

 

Salut Bedaiud. Schimba-le, parerea mea. Dar ca sa fii tu linistit si ferm convins ca trebuie sa le schimbi, masoara-le (tu, daca stii, daca nu, un specialist). Din poze, discurile par uzate bine de tot, ar fi pacat sa strici prematur un set nou de placute de frana. Si Eexcalade are dreptate, interiorul posibil sa fie mai rau.

Vei simti diferenta la franare dupa ce faci schimbul discuri si placute.

Exista ATE AM care sunt bune (si, si), inclusiv daca is fabricate la Caransebes (CS), eu tin legatura cu fostii colegi de acolo.

Materialele is calitative, pe piata ajung (toate) pana in 900 lei; informatia o am de la un fost coleg din TM care a optat pentru combinatia asta la un Audi A5/2013.

 

(Nu cumva acum un an ai postat fix aceeasi intrebare?).

Modificat de ionalexandrudan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi da comanda zilele acestea pt discuri și plăcute pe față. Ce producători recomandați?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
ionalexandrudan

Salutare, 

 

Zilele trecute, pe cand ma intorceam din concediu, am simtit ca incepe sa tremure volanul la franari de la viteze de peste 100-120 km/h, asa ca decis sa schimb imediat a doua zi discurile si placutele; oricum le cam venise vremea, discurile de pe fata aratau cam rau.

Am ales marca ATE, exceptie placutele spate, unde am pus tot Bosch-urile validate la firma unde lucram acum 11 ani (bineinteles, m-au scutit si de o cheltuiala in plus).

Bosch-urile pe spate (mix OES) au rulat putin peste 59.000 km (foarte bine dupa parerea mea) si incepusera sa scartaie putin la franari scurte; pe fata, la aftermarketurile, care sunt tot Bosch, desi senzorul electric de uzura nu genera martor in cluster,  a trebuit sa le dau jos dupa 45.000 km, totul trebuie sa fie nou la o schimbare de acest gen; 

Ca si feedback, de Bosch-urile de pe fata care au in compozitie un mix ceva mai moale, am fost foarte multumit de franarea pe care o produc.

Acum o sa vad ATE-urile cum se comporta, din feedback-urile "producatorului autohton", calitatea acestei marci e inca foarte buna.

 

20220819_153733.jpg

20220819_153159.jpg

20220819_151051.jpg

20220819_085044.jpg

20220819_085131.jpg

20220819_164105.jpg

20220819_154539.jpg

20220819_152403.jpg

20220819_155122.jpg

Modificat de ionalexandrudan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!